Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 251 worden weergegeven.

Discussie: U2

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Neee.....

    "Where the Streets have no name" van The Joshua Tree!
    Precies! Toen ik dat nummer hoorde haakte ik af... 8)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #27

    Standaard

    WoW en je vond de andere nummers wel goed? Als de de CD's naast elkaar legt dan zit dit nog wel aardig op 1 lijn met de oudere nummers, dat kun je van b.v. One niet zeggen, vind je dat dan ook een draak van een nummer?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Neee.....

    "Where the Streets have no name" van The Joshua Tree!
    Precies! Toen ik dat nummer hoorde haakte ik af... 8)
    Ai.

    Dus naar jouw mening heeft Brian Eno U2 meer kwaad dan goed gedaan?

    Ai.

  4. #29

    Standaard

    Ik vind "WTSHNN" een ultieme concert-opener!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Neee.....

    "Where the Streets have no name" van The Joshua Tree!
    Precies! Toen ik dat nummer hoorde haakte ik af... 8)
    Ai.

    Dus naar jouw mening heeft Brian Eno U2 meer kwaad dan goed gedaan?

    Ai.
    Ja, maar dat is logisch als je een rocker bent. Eno is geen rocker maar meer een emo-type. Neemt niet weg dat hij briljante muziek heeft gemaakt, maar voor U2 vond ik hem niet de juiste persoon.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Ja, maar dat is logisch als je een rocker bent. Eno is geen rocker maar meer een emo-type. Neemt niet weg dat hij briljante muziek heeft gemaakt, maar voor U2 vond ik hem niet de juiste persoon.
    Als zelf (voormalig) rocker snap ik je punt op zich wel, maar om dan de latere platen (waaronder dus Achtung Baby en The Joshua Tree) af te doen als gezapige pop snap ik toch niet helemaal. Hoewel het vooral op ATYCLB naar mijn mening nog wel eens erg gezapig wilde worden, is het leeuwendeel van post-1984 U2 materiaal toch bijzonder goed te pruimen en in het geval van de eerdere platen zelfs nog muzikaal verantwoord.

    Overigens vind ik persoonlijk juist dat Eno veel, heel veel goeds voor de band heeft betekend. Ondanks mijn enorme waardering voor de oude platen, en dan voornamelijk October (The Unforgettable Fire tel ik niet mee, aangezien Eno daar ook al (hoorbaar) achter de knoppen zat), tilde Eno de band naar mijn mening tot een hoger niveau. The Unforgettable Fire vind ik overigens nog altijd de beste U2 plaat, aangezien die het onstuimige van Boy/October/War combineerde met het wat meer Eno-beïnvloedde latere werk. Ben benieuwd wat jouw favoriet is, trouwens, Ludo.

  7. #32

    Standaard

    Ik denk dat het een duidelijk tendens is dat de insiders altijd andere nummers prevaleren dan de outsiders die alleen maar de hits kennen. Dat is niet alleen maar met U2 zo maar met alle bands en artiesten. Als ik naar Marillion ga, wordt ik ook spugmisselijk als ze Kayleigh of Cover My Eyes spelen (en dan ook nog als toegift). Nog maar niet te spreken van Sledgehammer of Steam (ook al is het liveintro wel ontzettend mooi) bij Peter Gabriel, Walk Of Life bij Mark Knopfler, of I cant Dance als afsluiter van een Genesis concert. En dit soort frustraties is meestal bij meerdere fans in het gezicht af te lezen, en terecht. Want ze laten op deze manier wel de echte kwijlnummers liggen. Waarom spelen zie niet gewoon de nummers die de echte fans willen horen. En U2 lijdt hier ook onder, want ieder keer moeten we die afgezaagde nummers weer aanhoren. Altijd maar weer I Will Follow, New Years Day, Where The streets Have No Name. Waarom nou nooit eens Please, Love Is Blindness, Ultra Violet, So Creul, of het veel te wenig gespeelde Bad. Zelfs het ontzettende mooie 'These Are The Hands That Built America' kon er deze tour nog niet eens af.

    Ik blijf erbij dat bands meer naar hun fans moeten luisteren als het gaat om het spelen van nummers. Wat Marillion deed in 2000, wat een erg goed idee, je kon op indernet stemmen welke nummers jij vond dat er moesten worden gespeeld. Zo ongeveer de eerste 15 nummers van die lijst werden dan die avold gespeeld. Het interessante was dat er ook een lijst was met nummers die niet moesten worden gespeeld. Bijna alle nummers waarmee de tour begon en die de band dus had uitgekozen, kwamen uiteindelijk op deze lijst terecht. Geen twijfel mogelijk dat een dergelijk experiment hetzelfde afloopt bij andere bands. Alleen zouden meerdere bands over hun ego heen moeten stappen en het lef hebben om dat te doen. Naar mijns inzien kan al veel worden goedgemaakt als setlists eens weer wat langer gaan duren. De 2 uur die U2 normaal speelt is natuurlijk niets. Ze zouden eens een voorbeeld moeten gaan nemen aan concerten van 3 uur, zoals Roger Waters (die inderdaad speelt wat de fans willen horen), The Cure (die daardoor een veel beter evenwicht kunnen neerzetten dan alleen maar een standard concertje) of Yes, die soms twee nieuwe nummers speelt, en de rest allemaal uit de oude doos. Ik denk dan ook dat het alleen spelen van oud werk (zal wel vet zijn, maar irreel, ook al lukte The Eagles dat wel) meestal uitdraait op een status quo in combinatie met bekende nummers en nieuw spul. Vaak is het ook de maatschappij die dat verlangd, in 1990 mocht Yes alleen maar op tournee als ze eerst een nieuw album afleverde. Ook al wilden ze zelf het liefste alleen maar oud werk spelen in een reunie opstelling.

  8. #33

    Standaard

    Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de DVD releases van U2, dan zou deze thread open kunnen blijven.

  9. #34

    Standaard

    Oh sorry, ik was onder de indruk dat het over muziek in het algemeen ging (beetje raar om het dan in deze catogorie te plaatsen, my mistake). Zou hij anders verplaats kunnen worden naar "Algemene discussies"?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Oh sorry, ik was onder de indruk dat het over muziek in het algemeen ging
    Dat was het toch eerst ook... Muziek Discussies, waar niet specifiek DVD bijstond?

  11. #36

    Standaard

    Stond wel in de catogorie van de DVD's dus dan zal het wel de bedoeling zijn geweest om de link zelf te leggen...
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BDB
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Oh sorry, ik was onder de indruk dat het over muziek in het algemeen ging
    Dat was het toch eerst ook... Muziek Discussies, waar niet specifiek DVD bijstond?
    Nee hoor, er heeft altijd bijgestaan: Dit forum is geschikt voor inhoudelijke discussies over muziek, uitgebracht op DVD.
    Maar omdat vele dit niet gezien hebben of niet helemaal begrepen hebben we het maar wat verduidelijkt en er ook maar meteen een mededeling bij gezet voor dit gedeelte van het forum.
    Ik neem aan dat het nu wel duidelijk genoeg is :wink:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ik neem aan dat het nu wel duidelijk genoeg is :wink:
    Het is duidelijk maar "Discussies over muziek, uitgebracht op DVD" is wel wezenlijk anders dan "Muziek DVD Discussies". In het eerste geval discusieer je over de muziek en in het tweede geval over de DVDs.

    Dus dvd.nl wil dat we hier over DVDs discussieren?

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ik neem aan dat het nu wel duidelijk genoeg is :wink:
    Het is duidelijk
    Gelukkig maar

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ik neem aan dat het nu wel duidelijk genoeg is :wink:
    Het is duidelijk
    Gelukkig maar
    Welke muziek DVD van U2 vind jij dan de beste? Slane? Chicago? Of ... (d'r is nog 1 concert van U2)

  16. #41

    Standaard

    Live in Boston is de ander. Slane castle heeft super slecht geluid, ik hoor er helemaal niks van, de stem van Bono is veel te zacht i.c.m. de instrumenten waardoor je de tekst niet verstaat. Ik heb nu Chicago in 1080i aanstaan
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Live in Boston is de ander. Slane castle heeft super slecht geluid, ik hoor er helemaal niks van, de stem van Bono is veel te zacht i.c.m. de instrumenten waardoor je de tekst niet verstaat. Ik heb nu Chicago in 1080i aanstaan
    Precies: Boston!

    Ik heb alleen Slane en Chicago. Slane vind ik het mooist. Dat "super slecht geluid"... Dat heb ik nooit zo ervaren...

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger

    Welke muziek DVD van U2 vind jij dan de beste? Slane? Chicago? Of ... (d'r is nog 1 concert van U2)
    Ik zou het niet weten, heb nog nooit een concert van U2 gezien. U2 is niet mijn ding.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ik zou het niet weten, heb nog nooit een concert van U2 gezien. U2 is niet mijn ding.
    Ga dan eens snel weg uit deze thread! :wink:

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger

    Welke muziek DVD van U2 vind jij dan de beste? Slane? Chicago? Of ... (d'r is nog 1 concert van U2)
    Ik zou het niet weten, heb nog nooit een concert van U2 gezien. U2 is niet mijn ding.
    Dat dacht ik ook, ga nooit naar een concert dan ben je voor goed verslaafd.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  21. #46

    Standaard

    En dan is er nog Rattle & Hum natuurlijk. Hoewel bij vlagen wat langdradig, naar mijn mening toch erg goed. Boston vond ik vanwege het top geluid en een erg aardige tracklist ook bovengemiddeld; Slane en Chicago moet ik beide nog zien.

  22. #47

    Standaard

    Heb de Rattle and Hum dvd er maar weer eens ingedaan, ik vind hem nog steeds erg prettig om naar te kijken/luisteren. Toch een hele andere benadering van de songs dan op de latere concert dvd's. Helter Skelter van The Beatles, Bad met stukjes van Ruby Thuesday en Sympathy For the Devil....en het geweldige Sunday Bloody Sunday.

    Schitterende dvd, ik zou deze wel eens in de bios willen zien 8)


  23. #48

    Standaard

    Ik kan dan ook geen favoriete dvd van U2 kiezen. Rattle and Hum heeft zoals ik in mijn vorige post duidelijk maak echt iets bijzonders. Boston is super, vooral vanwege With or Without You, Kite, In A Little While, Desire en Walk On, Slane Castle is erg mooi vanwege de locatie en Chicago heeft iets extra omdat ik bij de tour aanwezig ben geweest en omdat het nieuwe album weer erg goed is.

    Allemaal kopen dus


  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Allemaal kopen dus
    Heb zelf "alleen" Slane en "Chicago". Vind "Slane" wel mooi en "Chicago" heb ik nog te weinig gezien (<1x) om een oordeel over te vellen...

  25. #50

    Standaard

    Rattle and Hum raad ik je zeker aan eens te kijken, een prachtfilm/concert!


Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •