Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 131 worden weergegeven.

Discussie: Queen

  1. #1

    Standaard Queen

    Nu het er toch naar uit ziet dat elke band zijn eigen thread gaat krijgen...

    Queen is 1 van mijn favoriete bands die ik ging volgen in 1979 (met Crazy Little Thing Called Love). Ik was toen 10.

    Het blijft voor mij 1 vd beste bands aller tijden en gelukkig is er inmiddels veel materiaal op DVD voorhanden. Ik hoop dat de musical "We Will Rock You" tzt naar NL komt (wat ik wel verwacht).

    Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free". Andere nummers, positieve uitschieters (wat mij betreft): "The Show Must Go On", "A Kind of Magic", "One Vision".

    Het eerste album is niet zo heel bekend, maar bevat ook pareltjes. "Lair" en "Jesus" bijvoorbeeld...

    Well, let's discuss...

  2. #2

    Standaard

    Geweldige band door zijn gevarieerde muziek en vooral de energie die er van afspat. Live waren ze niet minder dan in de studio en dat is maar weinig gegeven. Muziek die ik altijd kan luisteren.

  3. #3

    Standaard

    Absoluut m'n favo band.

    Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd. Queen heeft veel meer variatie in de muziek dan bijvoorbeeld de Stones.

    A night at the Opera blijft een van m'n favoriete cd's maar eigenlijk is er maar 1 cd die ik niet heb omdat ik die echt niet wil horen: Flash Gordon.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Absoluut m'n favo band.

    Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd. Queen heeft veel meer variatie in de muziek dan bijvoorbeeld de Stones.

    A night at the Opera blijft een van m'n favoriete cd's maar eigenlijk is er maar 1 cd die ik niet heb omdat ik die echt niet wil horen: Flash Gordon.
    Flash! Ahaaaaaa!

  5. #5

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free".
    "I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.


    Naar mijn mening ook zwaar onderschat
    Queen is volgens mij nooit onderschat geweest. Ze hebben nog steeds heel veel fans over de hele wereld en hun concerten waren (in grote stadions) altijd uitverkocht. Van onderschatting is hier geen sprake. The Stones hebben misschien een betere marketingmanager en daardoor verdienen ze een hoop geld.

    Zelf ben ik nooit een echte Queen-fan geweest. Ik heb nog wel ergens een CDtje liggen, maar veel draai ik het niet. Dat "We Are The Champions" dat tijdens elke Nederlandse sportgelegenheid ten gehore wordt gebracht komt zo'n beetje m'n strot uit. Van de week nog na de bronzen(!) medaille van de ploegachtervolging schaatsen.
    Als ik dan goede nummers moet noemen dan kies ik toch voor "Killer Queen", "Radio Ga Ga", "Innuendo" "Someboday to Love" of "Under Pressure".
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free".
    "I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.


    Naar mijn mening ook zwaar onderschat
    Queen is volgens mij nooit onderschat geweest. Ze hebben nog steeds heel veel fans over de hele wereld en hun concerten waren (in grote stadions) altijd uitverkocht. Van onderschatting is hier geen sprake. The Stones hebben misschien een betere marketingmanager en daardoor verdienen ze een hoop geld.

    Zelf ben ik nooit een echte Queen-fan geweest. Ik heb nog wel ergens een CDtje liggen, maar veel draai ik het niet. Dat "We Are The Champions" dat tijdens elke Nederlandse sportgelegenheid ten gehore wordt gebracht komt zo'n beetje m'n strot uit. Als ik dan goede nummers moet noemen dan kies ik toch voor "Killer Queen", "Radio Ga Ga", "Innuendo" "Someboday to Love" of "Under Pressure".
    Ludo, aub goed quoten of niet quoten!

    Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd.
    Het gedeelte achter de komma is redelijk essentieel voor de quote. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat Queen meestal niet genoemd wordt in het rijtje van zeer grote bands maar dat er meestal verwezen wordt naar hun grootste nummer (verkooptechnisch) Bohemian Rhapsody.

    En misschien is 'zwaar onderschat' wat overdreven en is 'licht onderschat' beter. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Het beste album vind ik "The Works". Daar staan een hoop toppers op "Hammer to Fall", "Radio Ga Ga", en "I want to break free".
    "I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.


    Naar mijn mening ook zwaar onderschat
    Queen is volgens mij nooit onderschat geweest. Ze hebben nog steeds heel veel fans over de hele wereld en hun concerten waren (in grote stadions) altijd uitverkocht. Van onderschatting is hier geen sprake. The Stones hebben misschien een betere marketingmanager en daardoor verdienen ze een hoop geld.

    Zelf ben ik nooit een echte Queen-fan geweest. Ik heb nog wel ergens een CDtje liggen, maar veel draai ik het niet. Dat "We Are The Champions" dat tijdens elke Nederlandse sportgelegenheid ten gehore wordt gebracht komt zo'n beetje m'n strot uit. Als ik dan goede nummers moet noemen dan kies ik toch voor "Killer Queen", "Radio Ga Ga", "Innuendo" "Someboday to Love" of "Under Pressure".
    Ludo, aub goed quoten of niet quoten!

    Naar mijn mening ook zwaar onderschat, ook al worden ze nog zo gewaardeerd.
    Het gedeelte achter de komma is redelijk essentieel voor de quote. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat Queen meestal niet genoemd wordt in het rijtje van zeer grote bands maar dat er meestal verwezen wordt naar hun grootste nummer (verkooptechnisch) Bohemian Rhapsody.

    En misschien is 'zwaar onderschat' wat overdreven en is 'licht onderschat' beter. :wink:
    Ik quote 'm even helemaal, dan kan er niets mis gaan :wink:

    Onderschatten en wel waarderen is een contradictio interminus. Onderschatten betekend volgens Van Dale namelijk: onderwaarderen.

    Wat ik wil zeggen (en jij dus zelf ook) is dat Queen altijd zeer veel waardering heeft gehad en niet alleen voor Bohemian Rhapsody. Met één klassieker kun je geen 20 jaar lang de stadions vol blijven spelen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    De eerste zes albums van Queen zijn erg sterk (met name Queen 2 t/m A Night at the Opera). Deze albums zijn (m.u.v. A Night at The Opera) m.i. wel wat ondergewaardeerd. Enerzijds ten opzichte van albums die in diezelfde periode verschenen van tijdgenoten The Stones (althans het werk dat ze in die periode uitgaven), Deep Purple, Led Zeppelin, etc. Anderzijds ten opzichte van het veel zwakkere werk uit de latere jaren.

    News of the World en Jazz zijn weliswaar iets minder avontuurlijk, maar bevatten nog genoeg goede nummers om interessant te zijn.

    Daarna belanden we bij de dieptepunten: The Game en met name Hot Space zijn erg slecht.

    De albums daarna (vanaf Flash Gordon) zijn weliswaar niet zo dramatisch slecht als de voorgaande twee, maar nog altijd bij lange na niet van het niveau van de periode tot ruwweg 1978.

    Overigens is Queen live vrijwel altijd de moeite waard -ook in de mindere periode. Maar ook daar zou ik graag wat meer ouder werk zien. DVD van de Live Killers-tour, cd's/dvd's van vóór die tour.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #9

    Standaard

    Hot Space is inderdaad niets. Dat vind ook zo'n beetje iedereen...
    De singles van The Game "Crazy little Thing", "Save me", "Another one bites the Dust", "The Game"... Tsja, die zijn echt niet verkeerd hoor...

  10. #10

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    "I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.
    Ben ik niet mee eens, ik vind het een geweldig nummer en niet vanwege de clip.
    Wat het latere werk betreft, daar zitten naar imo ook wel een aantal pareltjes tussen. "These are the days of our lives" bijvoorbeeld, een nummer die mij nog steeds kippenvel geeft als ik het hoor.

  11. #11

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    "I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.
    Ben ik niet mee eens, ik vind het een geweldig nummer en niet vanwege de clip.
    Wat het latere werk betreft, daar zitten naar imo ook wel een aantal pareltjes tussen. "These are the days of our lives" bijvoorbeeld, een nummer die mij nog steeds kippenvel geeft als ik het hoor.
    Of "The Show must go On", of "Innuendo", of "I want it all", etc. etc. etc...

    Ik ga van de zomer overigens naar Geneve en zal daar het standbeeld van Freddie Mercury bezichtigen...

  12. #12

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    "I want to break free" een topper??? Eén van de grootste zeiknummers die ze ooit gemaakt hebben en als er niet zo'n bizarre clip van was gemaakt zou dit nooit een hit zijn geworden.
    Ben ik niet mee eens, ik vind het een geweldig nummer en niet vanwege de clip.
    Wat het latere werk betreft, daar zitten naar imo ook wel een aantal pareltjes tussen. "These are the days of our lives" bijvoorbeeld, een nummer die mij nog steeds kippenvel geeft als ik het hoor.
    Of "The Show must go On", of "Innuendo", of "I want it all", etc. etc. etc...

    Ik ga van de zomer overigens naar Geneve en zal daar het standbeeld van Freddie Mercury bezichtigen...
    Dat beeld staat in Montreux en kijkt uit over het meer van Geneve.

    Prachtig beeld trouwens, zeker de moeite waard als je fan bent. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Prachtig beeld trouwens, zeker de moeite waard als je fan bent. :wink:
    Ben benieuwd... Ga er wel foto's van maken... En een mooi minatuurtje meenemen!!!

  14. #14

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris

    Ik quote 'm even helemaal, dan kan er niets mis gaan :wink:

    Onderschatten en wel waarderen is een contradictio interminus. Onderschatten betekend volgens Van Dale namelijk: onderwaarderen.

    Wat ik wil zeggen (en jij dus zelf ook) is dat Queen altijd zeer veel waardering heeft gehad en niet alleen voor Bohemian Rhapsody. Met één klassieker kun je geen 20 jaar lang de stadions vol blijven spelen.
    knip (anders wordt het zo'n lange quote... :wink: )

    Wat ik eigenlijk vooral bedoel is dat Queen bijzonder veel fans heeft maar door de pers zelden genoemd wordt in het rijtje van 'grote bands'. Dat stoort me want Queen was in mijn ogen altijd erg vooruitstrevend en op zoek naar nieuwe dingen. Er zijn maar weinig albus hetzelfde terwijl het toch als Queen herkenbaar blijft. Zet ik daar het makkelijkste voorbeeld tegenover: de Rolling Stones dan durf ik te stellen dat een nummer van twee albums terug net zo makkelijk op hun tweede album had kunnen staan als andersom. Ik vind de Rolling Stones ook goed maar het klinkt allemaal eender.

    Wat me opvalt is dat niemand 'who wants to live forever' noemt bij mooiste Queen-songs. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard Re: Queen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Wat me opvalt is dat niemand 'who wants to live forever' noemt bij mooiste Queen-songs. :wink:
    Jij nu toch?

  16. #16

    Standaard

    Queen is voor mij ook mijn favo band. 8)
    Zoals zoveel mensen zeggen is Hot Space inderdaad het minste album, hoewel Las Palabras De Amor en Under Pressure toch (naar mijn mening) wel erg lekkere liedjes zijn :wink:
    Mijn favo album wisselt wel eens, op dit moment is dat 'A Day At The Races', maar volgende maand kan dat Queen II of Innuendo zijn.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik naast 'Hot Space', 'A Kind Of Magic' en 'The Works' wat mindere albums vind.
    Queen is lekker afwisselend en ik zal er altijd van blijven houden.
    Zelfs nu luister ik er nog steeds liever naar dan die Top 40 muziek
    While we live according to race, colour or creed.
    While we rule by blind madness and pure greed
    Our lives dictated by tradition, superstition, false religion.


    Innuendo - Queen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel van Zandvliet
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik naast 'Hot Space', 'A Kind Of Magic' en 'The Works' wat mindere albums vind.
    Huch, kuch, proest... *WAT* zeg je? The Works wat minder...
    Cultuurbarbaar!

  18. #18

    Standaard

    Ja sorry :wink:
    Ik bedoel, A Kind Of Magic en The Works hebben allebei wel een aantal leuke/goede nummers, maar als je het totaalplaatje bekijkt, vind ik ze net wat minder.

    Maar mijn favo's van A Kind Of Magic zijn; One Vision, A Kind Of Magic, Who Wants To Live Forever, Gimme The Prize (jaja ) en Princes Of The Universe.

    Van The Works; It's A Hard Life en Hammer To Fall. :wink:
    While we live according to race, colour or creed.
    While we rule by blind madness and pure greed
    Our lives dictated by tradition, superstition, false religion.


    Innuendo - Queen

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel van Zandvliet
    Van The Works; It's A Hard Life en Hammer To Fall. :wink:
    Van "The Works" is mij ook opgevallen dat er geen hele slechte composities op staan. Elk ander album van Queen heeft, IMHO, minimaal 1, meestal 2, compleet waardeloze nummers...

  20. #20

    Standaard

    Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 'Tear It Up' en 'Machines (or 'back to humans')' niet echt sterke nummers vind , maar ja, ieder z'n eigen mening :wink:
    While we live according to race, colour or creed.
    While we rule by blind madness and pure greed
    Our lives dictated by tradition, superstition, false religion.


    Innuendo - Queen

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel van Zandvliet
    Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik 'Tear It Up' en 'Machines (or 'back to humans')' niet echt sterke nummers vind , maar ja, ieder z'n eigen mening :wink:
    Zo is het, en over smaak valt niet te twisten!

  22. #22

    Standaard

    Queen is fantastisch en verantwoordelijk voor een groot aantal geweldige songs. Ik teken daarbij wel aan dat wat betreft composities Freddie Mercury DE man is, en dat dat wat mij betreft direct het grote probleem van Queen is. Brian May, Roger Taylor en John Deacon zijn absoluut medeverantwoordelijk voor het Queen geluid maar komen qua schrijven niet in de buurt van Mercury (een uitzondering als 'you're my best friend' daargelaten). Dat is voor mij ook de reden dat ik de albums vaak 'net niet' vind. Er staat te veel filler materiaal van Roger Taylor en Brian May op. 'I'm in love with my car..." uggghh.

    En Bohemian Rhapsody is echt een van de allermooiste nummers allertijden. Hoe goed dat lied in elkaar zit is echt onvoorstelbaar. Op de greatest hits dvd (geloof ik) laat Brian May horen hoe spectaculair de zang-arrangementen in elkaar zitten. Freddie Mercury was in dat opzicht een absoluut genie.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel van Zandvliet
    Princes Of The Universe.
    En dan vooral heel hard!!!!!! 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel van Zandvliet
    Princes Of The Universe.
    En dan vooral heel hard!!!!!! 8)
    Geef mij maar "The Show must go on" heel hard...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrrick
    Queen is fantastisch en verantwoordelijk voor een groot aantal geweldige songs. Ik teken daarbij wel aan dat wat betreft composities Freddie Mercury DE man is, en dat dat wat mij betreft direct het grote probleem van Queen is. Brian May, Roger Taylor en John Deacon zijn absoluut medeverantwoordelijk voor het Queen geluid maar komen qua schrijven niet in de buurt van Mercury (een uitzondering als 'you're my best friend' daargelaten).
    Freddie Mercury is inderdaad de beste schrijver van de vier, maar ik den k dat ze zonder elkaar nooit zo ver zouden komen, het is juist dat ze alle vier liedjes schrijven (goede/slechtere) dat ze zo gevarieerd maakt. :wink:
    Misschien komen ze niet in de buurt, maar soms zijn het de commerciele liedjes (met name van John Deacon) 'Another One Bites The Dust', 'You're My Best Friend' en 'I Want To Break Free' die toch ook wel belangrijk zijn geweest, het zijn zeker niet altijd de gecompliceerde liedjes die scoren :wink:
    Qua kwaliteit van de liedjes zelf is denk ik Roger Taylor nog het slechtst,
    maar qua stem was hij heel belangrijk voor het (met name hoge) Queen geluid.
    Hoewel de rest van het nummer niet echt hoogstaand is (volgens mij), vind ik met name het eind stukje van Good Company (zeker in de DTS 5.1 mix) met dat 'jazz-band' gitaar geluid echt geweldig
    While we live according to race, colour or creed.
    While we rule by blind madness and pure greed
    Our lives dictated by tradition, superstition, false religion.


    Innuendo - Queen

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •