Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 137 worden weergegeven.

Discussie: Pink Floyd

  1. #1

    Standaard Pink Floyd

    Deze band verdient natuurlijk ook een eigen thread.

    Ik heb de band 1x gezien live (Goffert Park in Nijmegen, volgens mij in '88 of in '89). Daarna heb ik Roger Waters eens gezien in Antwerpen (2001 of zo) en volgende maand ga ik naar David Gilmour in Amsterdam.

    Ik had begrepen dat Roger Waters ook op tournee gaat deze zomer, maar daar is nog weinig van bekend.

    The Wall is natuurlijk het mooiste werk. De DVD heb ik daarvan niet. Zelfs het Pink Floyd zonder Waters vind ik wel te pruimen. Maar het is lang zo goed niet als het Waters zonder Pink Floyd werk. Amused to Death is één van de mooiste albums aller tijden.

    Ik ben benieuwd naar het nieuwe album van Gimour. Al ken ik zijn eerdere solo-werk niet...

    Wat was nou eigenlijk de reden van de split met Roger Waters?

  2. #2

    Standaard

    Zeker een goede band met geweldige nummers,hopelijk komt die Pulse dvd een beetje snel uit.

    Hier o.a. wat info rond de split met Waters:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel Raedts.
    Wel balen dat het concert van David Gilmour in no-time uitverkocht was. Ik was slechts een minuut te laat...
    Ik had vier kaarten en heb er twee goed kunnen verkopen waardoor ik nu zelf voor nop kan!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel Raedts.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel Raedts.
    Wel balen dat het concert van David Gilmour in no-time uitverkocht was. Ik was slechts een minuut te laat...
    Ik had vier kaarten en heb er twee goed kunnen verkopen waardoor ik nu zelf voor nop kan!
    Wat was je vraagprijs dan... :wink:
    Reken maar uit... De kaarten kostten €55...
    Heb later gezien dat er nog meer voor neergeteld werd dan dat ik er voor vroeg. Maar goed. Ik ben tevreden zo...

  5. #5
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    hier de dates voor deze zomer (Roger Waters):

    Here's the current schedule of confirmed dates that Roger will be playing:

    2 June Rock In Rio Festival, Lisbon, Portugal Multi-artist festival
    8 June Wuhlheide, Berlin, Germany OWN SHOW
    12 June Egilsholl Arena, Reykjavik, Iceland OWN SHOW
    14 June Norwegian Wood Festival, Oslo, Norway OWN SHOW
    18 June Terra Vibe Park, Athens, Greece OWN SHOW
    2 July Roskilde Festival, Denmark Multi-artist festival


    PF is voor mij overall de beste band ever (en RW is briljant...). Puur de manier waarop ze hele composities met een miniem aantal accoorden kunnen creëren.

    zo dat is er ook weer uit...

  6. #6

    Standaard

    wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?
    Persoonlijk zou ik zeggen "The Wall" (dubbel album)
    Maar met "Dark Side of the Moon" grijp je ook niet mis...

    "Wish you where here" is ook niet mis, maar dat album bestaat voor 75% uit één nummer "Shine on you crazy Diamond" en daar moet je van houden...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?
    Persoonlijk zou ik zeggen "The Wall" (dubbel album)
    Maar met "Dark Side of the Moon" grijp je ook niet mis...

    "Wish you where here" is ook niet mis, maar dat album bestaat voor 75% uit één nummer "Shine on you crazy Diamond" en daar moet je van houden...
    Hij vraagt dvd! Ik zou persoonlijk zeggen Live At Pompeii. Daar kun zo wel de ouwe als de nieuwe versie kijken. Ik vind de ouwe beter. Het zijn wel allemaal nummers van voor Dark side of the moon. Je moet er wel van houden.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt
    Hij vraagt dvd!
    Excuses. Overheen gelezen. In dat geval zou ik je "In the Flesh" adviseren van Roger Waters. Daar staat het beste van Pink Floyd ook wel op. Er is een recensie van deze DVD op dvd.nl...

    Of heb je die al en bedoel je *echt* Pink Floyd...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt
    Hij vraagt dvd!
    Excuses. Overheen gelezen. In dat geval zou ik je "In the Flesh" adviseren van Roger Waters. Daar staat het beste van Pink Floyd ook wel op. Er is een recensie van deze DVD op dvd.nl...

    Of heb je die al en bedoel je *echt* Pink Floyd...
    De échte Pink Floyd DVD op dit moment is toch wel The Wall - Live in Berlin. Prachtige muziek, dat staat buiten kijf, maar ook in een historische context geplaatst is het een bijzondere uitvoering. En dan al die diverse muziekanten, heerlijk! Ik heb ook de originele TV uitzending nog op videoband, waar het geluid nog uitvalt (bij Thomas Dolby geloof ik) en een vreselijk valse zanger (ben z'n naam kwijt, maar stond naast Van Morrison).
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    De échte Pink Floyd DVD op dit moment is toch wel The Wall - Live in Berlin.
    Ook dat is Roger Waters... Geen Pink Floyd...

  12. #12

    Standaard

    En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?
    Dat roepen "ze" al jaren... Dus geen garanties...
    Hij is te pre-orderen bij bol.com...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    De échte Pink Floyd DVD op dit moment is toch wel The Wall - Live in Berlin.
    Ook dat is Roger Waters... Geen Pink Floyd...
    Het wordt uitgevoerd door Roger Waters (en vele anderen), maar het materiaal is 100% Pink Floyd.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?
    Dat roepen "ze" al jaren... Dus geen garanties...
    Ik dacht hem besteld te hebben bij cdwow, zag alleen ineens dat hij helemaal nog niet uit was


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    En de dvd Pulse die later dit jaar uit moet komen?
    Dat roepen "ze" al jaren... Dus geen garanties...
    Ik dacht hem besteld te hebben bij cdwow, zag alleen ineens dat hij helemaal nog niet uit was
    Stond ooit gepland voor januari, maar is nu alweer voor de 'tigste keer verplaatst naar najaar. Kan ook nog 2009 worden...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #17

    Standaard

    Pink Floyd is een van m'n favoriete groepen.
    Ik heb PF leren kennen door "Money", heerlijk nummer, en ben onmiddelijk meer gaan zoeken.
    Het eerste album dat ik heb gehoord van hun is "The Wall".
    Ondertussen zijn er al heel wat bijgekomen.
    Mijn favoriete albums:

    - Dark Side of the Moon (heerlijk album)
    - Wish You Were Here (Shine On You Crazy Diamond )
    - Atom Heart Mother
    - Animals

    Ik heb ondertussen ook Roger Waters : The wall live in Berlin gekocht.
    dikke aanrader.

  18. #18

    Standaard

    Heb Pink Floyd live 4 keer gezien:

    Momentary Lapse of reason Tour in de Kuip, Wembly en Werchter

    Pulsetour in de Kuip (Verreweg de beste akoestiek)

    en ben ook nog naar The Wall in Berlijn gweest. Mooi event, maar belabberde akoestiek.

    Goede band, fantastische show, zou graag naar RW in Whulheide willen (heb ik vorig jaar nog Rammstein gezien)

  19. #19

    Standaard Re: Pink Floyd

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Wat was nou eigenlijk de reden van de split met Roger Waters?
    Verschil van muzikaal inzicht + dat Roger Waters zichzelf het het creatieve brein vond van Pink Floyd. Hij vond ook dat hij de enige was die recht had op de naam Pink Floyd. De overige bandleden waren het daar niet mee eens. Dit heeft geleid tot een proces. Waarin de overige bandleden in het gelijk zijn gesteld.

  20. #20

    Standaard

    Als jullie deze thread vanaf nu verder toespitsen op de DVD releases van Pink Floyd, dan zou deze thread open kunnen blijven.

  21. #21
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    hou ook http://www.rogerwaters2006.com/ in de gaten... RW gaat deze zomer live optreden in frankrijk, met nick mason op drums!

    oh ja, nu maar hopen dat deze show ook op dvd verschijnt

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    hou ook http://www.rogerwaters2006.com/ in de gaten... RW gaat deze zomer live optreden in frankrijk, met nick mason op drums!

    oh ja, nu maar hopen dat deze show ook op dvd verschijnt
    Het zou mij verbazen als Mason op niet op Arrow Rock fest. aanwezig is.

    Volgens de Gelderlander in Gelderlander is hij er wel, want zij melden dat Pink Floyd op Arrow zal spelen. Dan wel Pink Floyd zonder Gilmour, ik denk dat dit dus niet onder de noemer Pink Floyd zal zijn.

    In ieder geval goede vooruitzichten.

    Zeker als hiervan ook een dvd wordt uitgebracht, qua kwaliteit zoals de laatste van Waters, dan zitten we zeker goed!

  23. #23
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Volgens mij is RW op Arrow Rock nog niet bevestigd. Het waren geruchten, maar de officiele bevestiging blijft nog uit... Ze houden het spannend

  24. #24

    Standaard

    Er is weer een aantal data bijgekomen voor wat betreft de tour van Roger Waters:

    http://www.brain-damage.co.uk/general/rw06tour.html

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Volgens mij is RW op Arrow Rock nog niet bevestigd. Het waren geruchten, maar de officiele bevestiging blijft nog uit... Ze houden het spannend
    Valt wel mee

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •