Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 137 worden weergegeven.

Discussie: Pink Floyd

  1. #26
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    ja nu wel Dat wordt toch ff kaarten kopen op zaterdag, voor 10 juni...

  2. #27
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    iig gelukt om 3 kaarten aan te schaffen voor Arrow Rock op 10 juni. Wordt toch wel een interessante show, 3 uur lang, waaronder DSOTM in zijn geheel...

  3. #28

    Standaard

    Het zal toch een keer gebeuren met die Pulse DVD, er wordt immers hard aan gewerkt.
    Voor mij is trouwens Dark Side of the Moon de beste album ooit gemaakt en de echte lancering van Pink Floyd. Is tevens de eerste LP die ik ooit kocht toen deze uitkwam.
    Met de Pulse dvd gaan we Dark Side Of The Moon weer aanschouwen.

    Zelden hebben we zolang op een steeds uitgestelde dvd moeten wachten.
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  4. #29

    Standaard

    Dark Side Of Ther Moon is idd een geweldig album, maar als al wat oudere fan moet ik toch zeggen dat het werk uit de jaren 60 en 70 m.n. voor die tijd zeer bijzonder was. Concerten in het Amsterdamse Bos, Het Olympisch stadion en het Concertgebouw zal ik niet snel vergeten. Cd's als Meddle en Atom Heart Mother zijn niet te versmaden en de liveregistratie op Ummagumma is geweldig.

  5. #30
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin de Rijk
    Concerten in het Amsterdamse Bos, Het Olympisch stadion en het Concertgebouw zal ik niet snel vergeten.
    Jaloers!!

  6. #31

    Standaard

    Ik twijfel nog mbt het Roger Waters concert... Het is vooralsnog niet uitverkocht, maar dat zal tzt wel veranderen...

  7. #32
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    waar twijfel je over? Mijn grootste angst is/was de grootte van het festival en de kwaliteit van het geluid. Maar het schijnt dat RW de hoofdact is voor 10 juni en dat er een nieuw quadrafonisch systeem wordt gebruikt. Als hij niet op Arrow was geweest, was ik wel naar een buitenlands concert gegaan..

  8. #33

    Standaard

    Trek me eens over de streep. Of niet...
    Ik twijfel of het wel de moeite waard gaat worden.
    Krijgen we een spectaculaire show met grote opblaasbeesten?
    De dag is op zich "dedicated" to Roger Waters? Maar waarom komt hij dan toch op een festival?

    Ik weet het echt even niet...

    Iemand enig idee hoeveel kaarten er al verkocht zijn?

  9. #34
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    ik weet ook niet of het spectaculair gaat worden. Wel dat het een Full Show is (3 uur), met quadraphonisch geluid. En het is de hoofdact op zaterdag. Voor mij iig reden genoeg

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    ik weet ook niet of het spectaculair gaat worden. Wel dat het een Full Show is (3 uur), met quadraphonisch geluid. En het is de hoofdact op zaterdag. Voor mij iig reden genoeg
    Kaartje gisteren gekocht. Tzt maar eens naar carpoolers zoeken...

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?
    De nieuwe "ondergrondse" DVDA van Dark Side die in bepaalde kringen circuleert kan ik iedereen aanbevelen. Het is een kwadrofonische versie 4.1 van Alan Parsons die hij in 1974 gemaakt heeft en is helaas niet via de reguliere handel te koop.

    De 5.1 SACD versie van 2003 wordt helemaal van tafel gespeeld!!!

    Als je even zoekt op internet heb je 'm zo gevonden (3,6GB).

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sj4c
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    wat is op dit moment de beste dvd van Pink Floyd? Welke moet ik hebben?
    De nieuwe "ondergrondse" DVDA van Dark Side die in bepaalde kringen circuleert kan ik iedereen aanbevelen. Het is een kwadrofonische versie 4.1 van Alan Parsons die hij in 1974 gemaakt heeft en is helaas niet via de reguliere handel te koop.

    De 5.1 SACD versie van 2003 wordt helemaal van tafel gespeeld!!!

    Als je even zoekt op internet heb je 'm zo gevonden (3,6GB).
    DVDA?!? DVD-audio of zo?!?
    Gewoon zoeken naar "Dark Side of the Moon"?

  13. #38

    Standaard

    Als je bij googe "dsotm dvda" inklopt heb je 'm zo gevonden (bittorrent).
    (zonder de qoutes)
    Ik kan wel gedetailleerdere instructies en url's geven maar ik weet niet of de admins van het forum daar blij mee zijn.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sj4c
    Als je bij googe "dsotm dvda" inklopt heb je 'm zo gevonden (bittorrent).
    (zonder de qoutes)
    Ik kan wel gedetailleerdere instructies en url's geven maar ik weet niet of de admins van het forum daar blij mee zijn.
    Thx, meer info niet nodig! Ben benieuwd. Kan ik dit afspelen met "gewoon" 5.1 setje? SACD lukt bv niet...

  15. #40

    Standaard

    Ja, die DVD werkt op iedere set:

    Dark Side Of The Moon
    From the original 1/2" Master Tapes

    This is the real deal. not the usual Q8 or SQ versions with all their limitations
    (limited bandwidth on the Q8, Matrixed surround on the SQ etc) but a genuine transfer from the original master tapes.
    Finally you can hear Alan Parsons mix as it was always intended to be heard in studio quality audio.
    The only "liberty" we have taken here is an additional .1 track. You can make up your own mind as to
    whether or not it is a worthwhile addition.
    It also features all new artwork in both sections specially created for this DVD-Audio release
    The disc will play on all DVD players, as it is a DVD-Audio/Video "hybrid" containing the following:

    Audio_TS
    MLP Lossless at 24/96 Resolution in 4.1

    Video_TS
    DTS from 24/48 Source files
    Dolby Digital from 24/48 Source files

    Additionally, it is possible to play both the lossy streams from DVD-Audio players.
    Each type has it's own menus. What you can access is dependant entirely on your player.

    All Authoring, Encoding, Post Production and design is exclusive to this release.

    FEEL FREE TO DISTRIBUTE THIS DISC TO OTHERS, BUT ALWAYS "AS IS" AND IN FULL.
    PLEASE DO NOT RIP AND REPOST IN ANY OTHER FORMAT. THERE IS NO NEED AS ALL DVD PLAYERS CAN READ THIS DISC,
    AND DOING SO WILL DEPRIVE OTHERS OF THE FULL HIGH RESOLUTION FORMATS USED.
    ADDITIONALLY, RIPPING TO DTS-CD WILL INVOLVE QUALITY LOSS DUE TO DOWNSAMPLING, AND WILL
    REDUCE THE LISTENING PLEASURE FOR OTHERS.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sj4c
    Ja, die DVD werkt op iedere set:

    Dark Side Of The Moon
    From the original 1/2" Master Tapes
    ...
    FEEL FREE TO DISTRIBUTE THIS DISC TO OTHERS, BUT ALWAYS "AS IS" AND IN FULL.
    Ben heel benieuwd naar deze! Zal hem vanavond eens opstarten!

  17. #42

    Standaard

    Ik zag vandaag een digipack dvd liggen van Roger Waters,het beeld was nu widescreen en een geluidtrack in DTS,iemand die deze versie heeft en weet hoe de DTS track is.

    Welke dvd vinden jullie persoonlijk beter kwa concert/geluid

    Roger Waters - The Wall: Live in Berlin
    of
    Roger Waters - In the Flesh, Live
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Ik zag vandaag een digipack dvd liggen van Roger Waters,het beeld was nu widescreen en een geluidtrack in DTS,iemand die deze versie heeft en weet hoe de DTS track is.

    Welke dvd vinden jullie persoonlijk beter kwa concert/geluid

    Roger Waters - The Wall: Live in Berlin
    of
    Roger Waters - In the Flesh, Live
    In the Flesh is niet alleen beter qua beeld *en* geluid, maar heeft ook nog eens een veel beter overzicht van de muziek van Pink Floyd (en Roger Waters).

    Als je een liefhebber bent van de muziek, dan heb je met "In the Flesh" de DVD van je leven. Lees de reviews er maar op na. Het is mijn beste muziek-DVD...

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Ik zag vandaag een digipack dvd liggen van Roger Waters,het beeld was nu widescreen en een geluidtrack in DTS,iemand die deze versie heeft en weet hoe de DTS track is.

    Welke dvd vinden jullie persoonlijk beter kwa concert/geluid

    Roger Waters - The Wall: Live in Berlin
    of
    Roger Waters - In the Flesh, Live
    In the Flesh is niet alleen beter qua beeld *en* geluid, maar heeft ook nog eens een veel beter overzicht van de muziek van Pink Floyd (en Roger Waters).

    Als je een liefhebber bent van de muziek, dan heb je met "In the Flesh" de DVD van je leven. Lees de reviews er maar op na. Het is mijn beste muziek-DVD...
    Dan schaf ik die met de tijd ff aan :P
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Dan schaf ik die met de tijd ff aan :P
    Geloof me, daar krijg je geen spijt van!

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Dan schaf ik die met de tijd ff aan :P
    Geloof me, daar krijg je geen spijt van!
    Nee dat denk ik ook niet,hij ligt bijna overal voor 19,99,misschien iemand ergens goedkoper gezien.Er is ook een SACD van dit concert,is deze Multi-channel?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sj4c
    Als je bij googe "dsotm dvda" inklopt heb je 'm zo gevonden (bittorrent).
    (zonder de qoutes)
    Ik kan wel gedetailleerdere instructies en url's geven maar ik weet niet of de admins van het forum daar blij mee zijn.
    Ik heb hem inmiddels binnen en gebrand. Heb even geluisterd, misschien vannavond meer. Het klonk erg goed. Het beeld is NTSC en dat ziet er op mijn TV bagger uit. Maar ja, meer dan wat plaatjes (zelfgemaakt) is het ook niet...

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ik heb hem inmiddels binnen en gebrand. Heb even geluisterd, misschien vannavond meer. Het klonk erg goed. Het beeld is NTSC en dat ziet er op mijn TV bagger uit. Maar ja, meer dan wat plaatjes (zelfgemaakt) is het ook niet...
    Ben benieuwd... Het video is onderdaad ntsc maar boeit natuurlijk niet zo. Je kunt de tv het beste gewoon uit zetten dan leidt die de aandacht ook niet af van waar het om gaat.
    Ik vindt het een fantastische mix en ook technisch is de opname van uitstekende kwaliteit, de professionele 2003 SACD kan helemaal niet aan tippen aan dit hobbyproduct.

    Je kunt hier een artikel van Alan Parsons lezen over het samenstellen van deze mix. (1975)
    http://www.stereosociety.com/body_foursides.html

  24. #49

    Standaard

    Gisteren naar David Gilmour in Amsterdam geweest.
    Korte persoonlijke review:

    Deel voor de pauze was vooral slaapverwekkend (het nieuwe album)
    Deel na de pauze had een fenomenale climax met het 25 minuten durende "Echoes". Dat was ongeevenaard.

    Toch een lastige setlist (na de pauze): heel heel heel oud (jaren 60 materiaal), wordt te pas en te onpas gemixed met heel oud (jaren 90 materiaal).

    Toch een paar nummers gespeeld die van mij niet hadden gehoeven (Wot's the Deal, Dominoes, Wearing the Inside Out) en een paar nummers node gemist (Hey you, Sorrow). Verder was ik niet helemaal gecharmeerd van het arrangement van "Shine on you crazy diamond"...

  25. #50

    Standaard

    Nieuwe CD uit van David Gilmour.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •