Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 65 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Favoriete Muziek DVD?

    Wat is ieders favoriete muziek DVD hier?

    Mijn keuze gaat uit naar Shiina Ringo's Electric Mole. Deze mevrouw Shiina is een Japanse schone/rocker, die aanvankelijk furore maakte als experimenterend solo-artiest en inmiddels zingt bij de eclectische rock-band Tokyo Jihen. Electric Mole stamt uit Ringo's latere solo-periode, waarin zij het bijzonder experimentele Karuki Zamen Kuri No Hana maakte, een plaat die avant-garde rock, traditionele Japanese instrumentatie en digitale manipulatie combineerde, resulterend in een indrukwekkend hoorspel van 44 minuten en 44 seconden.

    Het concert werd uitgevoerd met de muzikanten die later ook in Tokyo Jihen te vinden zouden zijn, allen compleet in traditionele kimono (evenals Ringo zelf). Tevens bevat het concert enkele visuele interludes die ter plaatse ook afgespeeld werden op een groot scherm, die animaties afspeelden, bandleden introduceerden, en meer zulks. Intrigerend van opzet, en bovendien muzikaal méér dan in orde: de hoogtepunten uit Ringo's oeuvre komen voorbij en worden met flair gebracht.

    De DVD bevat verder wat leuke easter eggs (een vroege performance van Tokyo Jihen) en zit, in de Limited Edition die ik heb, verpakt in een boek dat al even intrigerend, verzorgd en artistiek is als al het andere wat Ringo uitbracht. Helemaal geweldig dus!


  2. #2

    Standaard



    Prachtig concert van een even prachtige band.

    Het concert duurt 2 uur en 50 minuten en je verveeld je geen moment.
    Geluid van de dvd is fenomenaal Me fvoriete nummers uit het concert zijn: Stream of Consiousness, This Dying Soul, Instrumental, Beyond This Life, Trail of Tears en New Millenium.

    En op disc 2 staan nog eens 70 minuten aan extra's: 12 minuten drum-stuk van mike portnoy, 30 minuten docu en de bandleden die wat over hun instrumenten vertellen.

  3. #3

    Standaard

    Meest favoriete muziekDVD blijft nog altijd de Anthology Box van the Beatles, een ware droom voor elke dvd-beatlesliefhebber en elke cent waard.
    Ze zouden zulke boxen ook moeten uitbrengen voor andere grote artiesten uit het verleden zoals Led Zeppelin,Queen.Jimi Hendrix,etc maar op de een of andere manier gebeurt het niet.Gewoon de ultieme box voor die wereldartiesten uitbrengen.
    Ook erg goede muziekdvd: The Kids Are Allright,mooie uitgave,prachtige rockumentary over The Who, legendarische beelden,tijdloze rock en veel interessante extra's.
    Ook goed The Last Walz-The Band, The Wall-Pink Floyd,Some Kind Of Monster-Metallica en natuurlijk de Live-Aid DVD's.Mooie uitgaves of zeer goede inhoud.

  4. #4

    Standaard

    Deze:



    Zweedse doom metal band van Leif Edling (beter bekend van de band Candlemass (alsof iemand dat wat zegt)) met oa Mats Levén op zang, welke nu in Therion zing en wat leden van Entombed.
    Een prachtig optreden in een Zweedse club waarvan het loodzware geluid gewoonweg geniaal klingt.
    De extra's, een interviewtje en een videoclip zullen mij verder worst zijn.

    En die Dream Theater - budokan dvd is ook een toppertje! 8)
    En de YES dvd's : House Of Yes: Live From House Of Blues; Symphonic Live en Songs from Tsongas - 35th Anniversary Concert.

    En ik moet hem even vermelden: Rose Tattoo - Live. Recorded live from Boggo Road Jail - 1993.
    GEEN breedbeeld, GEEN dts of DD 5.1 en ook geen extra's maar gewoon een band, die keihard staat te rocken, voor een thuispubliek, ergens in Australie alsof hun leven ervan afhangt, in normaal stereo.
    Meer heb je dan niet nodig! 8)

  5. #5

    Standaard



    Muse - Absolution tour (DVD)

    Verder heb ik muziek dvd's van rammstein coldplay en radiohead. Weet je meteen wat mijn favoriete bands zijn :wink:
    Fc Twente is na films een andere hobby van me:).

  6. #6

    Standaard

    Opeth - Lamentations

    Prachtige setlist en de documentaire over de jongens hun werk in de studio is alleen al het geld waard. Tevens is dit een goede instap-DVD als je nog nie tbekend bent met hun werk omdat het een accuraat beeld geeft van hun stijl.


  7. #7

    Standaard

    Bon Jovi: Crush Tour.
    Fantastiche concertregistratie, prima beeld en geluid, zalig meerocken met nummers als Livin' On A Prayer en It's My Life.

    Alizée: Alizée En Concert.
    Subliem concert van deze Corsicaanse schone, geweldige beeldkwaliteit (geschoten met HD-camera's), kick-ass DTS-track. Hoogtepunten zijn de bijzonder mooie nummers Moi Lolita, J'En Ai Marre en L'Alizé.
    Zeker ook de moeite waard voor de fans van Mylène Farmer. Farmer (tekst) en haar muziekschrijver Laurent Boutonnat hebben ook de songs van Alizée van tekst en muziek voorzien, en Farmer staat ook in voor de gehele productie.
    Ik was trouwens aanwezig op het concert van Alizée in Vorst Nationaal en erg onder de indruk, niet alleen door Alizée en haar muziek maar ook door de magische sfeer die Farmer bij elk concert weet op te wekken.
    http://images-eu.amazon.com/images/P...8.LZZZZZZZ.jpg

  8. #8

    Standaard



    Matchbox Twenty - Show (A night in the life of...)
    Joe's collection
    Top 20
    > If anyone needs me, I'll be in the hero cave...rubbing out a solution - Captain Hero <

  9. #9

    Standaard

    Dit is nog steeds mijn beste muziek dvd:



    Jameroquai - Live in Verona

  10. #10

    Standaard



    Laurent Garnier - Unreasonable Live
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  11. #11

    Standaard

    Voor mij blijft het toch Coldplay 2003 Live,
    Ik heb ook een aantal Depeche Mode DVD's en die komen in de buurt, maar Coldplay blijft toch net even beter. De sfeer die geschapen wordt tijdens dat optreden is gewoon erg goed.

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    "In the Flesh" - Roger Waters

  14. #14

    Standaard

    DAMN dat is wel HEEL erg moeilijk.
    Ik kan het afronden op 2 maar tussen die kan ik dus niet kiezen.

    Dit zijn ze:



    en

    Superman Returns

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Ik was trouwens aanwezig op het concert van Alizée in Vorst Nationaal en erg onder de indruk, niet alleen door Alizée en haar muziek....
    8)

    Ontopic:

    Kate Rusby-Live from Leeds

    Wonderschone muziek van een wonderschone dame.

  16. #16

    Standaard

    Ik ga toch maar voor de Coldplay dvd denk ik.



    (andere favorieten):

    U2 (Rattle and Hum, Boston, Slane en Chicago)
    Keane Strangers
    Snowpatrol Somerset House Live
    Radiohead: The Astoria London Live
    Oasis There and Then


  17. #17

    Standaard

    Muse - Hullabaloo en Linkin Park - Live in Texas zijn mijn 2 favorieten.

  18. #18

    Standaard


    Chimaira - The Dehumanizing Process
    Live show (die te kort is eigenlijk, 30 min. Wel op nederlandse bodem opgenomen 8) )
    Veel inside info over het maken van hun 2de studio album The Impossibility Of Reason (dik 1,5 uur) waar we o.a. zien dat de drummer niet lekker in zn vel zit. Uren over parkeerplaatsen wandelen tijdens het touren, en uiteindelijk de band verlaat.
    Alle videoclips
    Als extra nog hun EP This Present Darkness met 2 bonustracks als audio cd erbij.

    *Easter egg die ik heb kunnen vinden: Een geschrapte track van de recording sessions van hun 2de studio album The Impossibility Of Reason.

    Voor mij één van de betere muziek dvd's. Als het live optreden langer was geweest was het voor mij perfect. Ik hou er wel van als er wat meer op wordt gezet dan standaard optreden en alle videoclips. Vooral dat we zien hoe het opnemen is gegaan, de drummer met een zware beslissing onder zn armen loopt, andere drummers worden ingewerkt, is voor mij een groot pluspunt.
    We zien niet hoe hun privé leven is, en ook geen interviews over wat de bandmembers denken over elkaar enzo. En eerlijk gezegd... wie geeft daar om? Het blijft wat dat betreft oppervlakkig, en veel meer album gericht. Nee, goed bezig zo op deze manier!

    When we started playing in a band it was all about just, your in a band and you write songs to have fun and the minute you sign a record deal it seems like all the fun is stripped away. You start analyzing music in a different way, you don't listen to it for the enjoyment of listening to it, you don't play it for the enjoyment of playing it, you know, like they'll call you up and sa: "Hey, you know, did you hear this new record, maybe you should write something like this." Well, we're not that fucking band. This is who we are, this is what we're going to be, and if you don't like it, fuck yourself.
    - Mark Hunter, vocalist of Chimaira

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Darko

    en

    Je moet eigenlijk wat bootleg Kiss dvd's, niet dat ik er veel heb, eens zien.
    En dan met name The Summit of The Summit 2. Alive II tour, 1 en 2 September, 1977 Houston Texas.
    De opnames zijn natuurlijk nogal verouderd (van oude tapes opgepoetst door fans en door fans weer op dvd gedrukt)
    Maar beter dan dit zal het voor mij niet worden.
    Een jonge Kiss, in de originele bezetting als een stel jonge hongerige honden!

    Ik heb die dvd die jij hebt overigens nog niet gezien maar de reacties zijn overal zeer positief.
    Wat vrienden van mij hebben deze dvd inmiddels wel in huis, dus zal hem binnenkort wel even zien.
    Het gevoel blijft mij echter bij dat ik dan naar een halve coverband sta te kijken.
    Ondanks dat Eric en Tommy prima muzikanten zijn doen ze toch Peter Criss en Ace na.



  20. #20

    Standaard

    Mijn top 5:

    Mijn nummer 1:

    The Farewell One Tour van The Eagles.

    Wat een beeld en geluid. Opgenomen met HD camera's en een fullbitrate DTS track. En ook nog eens een flinke speelduur. Echt genieten.

    Mijn nummer 2:

    Hell Freezes Over ook van The Eagles

    Wederom een topgeluid. Mijn nummer 2 omdat dit niet echt een concert is, maar meer een studio met publiek erbij.

    Mijn nummer 3:

    Toch wel Onderweg van Marco Borsato.

    Een prachtige concert registratie waar ik overigens ook bij ben geweest. Een zeer mooi geluid en ook erg helder en scherp beeld. Jammer dat de concertregitratie van Zien de kwaliteit niet haalde van zijn voorganger.

    Mijn nummer 4:

    Kane - February

    Dit is echt een superband en deze dvd brengt versies in je huiskamer die je nog niet eerder van ze had gehoord. Echt kippenvel!

    Mijn nummer 5:

    Queen - Live at the Wembley Stadium

    Need I Say More?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  21. #21

    Standaard

    "Breaker breaker, commander. This is rocketship 27. Aliens fucked with the carbonator in engine four. I'm gonna try and refuckulate it and land on Juniper. Hopefully they have some space-weed. Over."

  22. #22

    Standaard

    Het gevoel blijft mij echter bij dat ik dan naar een halve coverband sta te kijken.
    Ondanks dat Eric en Tommy prima muzikanten zijn doen ze toch Peter Criss en Ace na.
    Had ik laatst nog een leuke discussie over:
    Wat zie je liever: Tommy Thayer en Eric Singer die Ace en Peter na doen en de nummers spelen zoals het "hoort".
    Of Kiss met Ace en Peter en dat het nergens naar klinkt?
    Ik heb de Symphony DVD van Kiss zitten kijken (waar Peter Criss nog op meespeelt) en als je die arme man achter zijn drumkit ziet zitten, vindt ik het nog zieliger dan Charlie Watts van de Rolling Stones.
    Je ziet hem z'n drums aantikken (dus niet slaan) en het geluid wat ie produceert.... het lijkt wel of John Bonham van Led Zeppelin achter de drums zit.

    Maar even on topic:

    Rock the nation van Kiss is inderdaad ook een van mijn favoriete muziek DVD's.
    Verder heb ik laatst die Rush in Rio DVD gekocht. Ook erg lekker, ben nu erg benieuwd naar de R30 DVD van Rush.
    Spence: Are you worried about saving your own skin?
    Sam: Yeah, I am. It covers my body.

  23. #23

    Standaard

    "Breaker breaker, commander. This is rocketship 27. Aliens fucked with the carbonator in engine four. I'm gonna try and refuckulate it and land on Juniper. Hopefully they have some space-weed. Over."

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slagter

    Had ik laatst nog een leuke discussie over:
    Wat zie je liever: Tommy Thayer en Eric Singer die Ace en Peter na doen en de nummers spelen zoals het "hoort".
    Of Kiss met Ace en Peter en dat het nergens naar klinkt?
    Eric en Tommy moeten een nieuwe face paint. Dan vind ik Kiss een stuk geloofwaardiger overkomen.
    Per slot van rekening had Eric Car en Vinnie Vincent ook een nieuwe make up aangemeten in plaats van destijds verkleed als Ace of Peter op het podium te staan. :wink:
    En anders met deze line-up een nieuwe studio plaat maken maar dat zie ik niet zo snel gebeuren

    Dat Peter Criss niet meer zo'n beste drummer, geloof ik ook wel.
    Volgens mij kan Ace echter nog prima gitaar spelen. Niks mis mee.

  25. #25

    Standaard

    Ondank dat hij niet 16:9 is vind ik U2 - Live in Boston toch een erg mooie dvd. Heb de rest ook gezien van U2, maar van dit concert kreeg ik rillingen op mijn rug!

    Verder draai ik graag Dido - Live at Brixton Academy.
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •