Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 128 worden weergegeven.

Discussie: The Cure

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Beste heer Krijger...ik wacht met smart op uw mening!
    Wel heer Steven, ik zal u niet teleurstellen:

    Bwoah! Dit valt niet echt mee zeg. De beeldkwaliteit is ronduit bedroevend: het is flink bewerkt om allerlei effecten mee te kunnen krijgen. Heel veel ruis, heel veel kleurmixing, veel trillen, veel uit-focus. Allemaal overdreven en het komt het kijkplezier niet echt ten goede. Ik zal zo eens proberen een paar screenshots te posten.

    Geluidskwaliteit. Tsja, ik mis veel diepte in het geluid. Sommige nummers (vooral From the Edge of the Deep Green Sea, normaal 1 van mijn favorieten) komen op je af als een grote brei decibels. Verder is het gemis van een toetsenist (keyboard player) enorm. Vooral bij nummers als Plainsong, Just Like Heaven of A Night Like this. The Cure staat hier op de DVD als een gitaarbandje en dat *is* het gewoon niet.

    Wel positief is de terugkomst van Porl (eerder genoemd). Ook positief is dat, ondanks dat het opnamen van vele concerten zijn, het overkomt als één groot concert.

    Nee. Tegenvaller. Jammer. Zo is er *nog* geen goeie concert DVD van de beste band aller tijden. (Trilogie is leuk, maar The Cure is meer dan 3 albums).

    Eens kijken voor wat screenshots...

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Again and again and again and again...


  4. #54

  5. #55

  6. #56

  7. #57

  8. #58

    Standaard

    Nou... hier word ik dus doodmoe van...

    Zal ook nog een stukje rippen van Plainsong, dan ben je helemaal genezen...

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    En de setlist is of lijkt ook voornamelijk zo gekozen te zijn dat de nummers zonder toetsen kunnen worden uitgevoerd.
    Klopt. Dat idee had ik ook. Plainsong is natuurlijk wel keyboard play bij uitstek, en dat nummer klinkt ook meteen voor geen boterletter!

  10. #60

    Standaard

    De mp3: "http://members.chello.nl/r.krijger2/28. Plainsong.mp3" (6.67Mb)

  11. #61

    Standaard

    Geen commentaar meer? Tgg, zit ik daarvoor mijn best te doen! 8)

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    The Cure staat hier op de DVD als een gitaarbandje en dat *is* het gewoon niet.
    Niet meer, ten tijde van de eerste singletjes waren ze natuurlijk wel een echt gitaarbandje. Het lijkt erop dat The Cure meewaait met de trend om terug naar de roots te gaan (zoals wel meer 80's bands).

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Geen commentaar meer? Tgg, zit ik daarvoor mijn best te doen! 8)
    Hm, ik was eigenlijk wel van plan deze dvd aan te schaffen maar na deze negative verhalen kijk ik het nog even aan. Ik moet zeggen dat Plainsong (bepaald niet een van mijn favoriete nummers trouwens) nog best meevalt. Maar Just like heaven zonder toetsen kan ik me echt niet voorstellen.

    Het wachten is toch gewoon op Show vrees ik...
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #63

    Standaard

    Tja een wat late reactie van mijn kant, ik vind de dvd wel super oke..ik zeg erwel bij dat ik geen goede installatie heb..ik woon op een etage boven een winkel dus een superhard geluid kan hier niet..op de gewone tv ik heb een breedbeeld klinkt ie oke..ik heb de keyboard niet gemist..en ja staat op de credits een experment in beeld en geluid..lekker dark..ik vind het echt weer een Robert produktie..tja alles wat ie speelt slik ik voor zoete koekjes...

    Ik las van de week op teletekst dat ie momenteel 33 songs af heeft maar de tekst schijnt nog niet te lukken..dat 2007 weer een leuk cure jaar gaat worden....

  14. #64

    Standaard

    Denk niet dat we hier (dvd.nl) een review kunnen verwachten. Hier wel: http://repeatfanzine.co.uk/Reviews/c...ival%20DVD.htm

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Denk niet dat we hier (dvd.nl) een review kunnen verwachten. Hier wel: http://repeatfanzine.co.uk/Reviews/c...ival%20DVD.htm
    Denk het ook niet..het wordt hier steeds meer op dvd nl eenheidsworsten en pronken met hun apparatuur..
    Vond het hier zelfs een topic over voetbal..ik hou van voetbal maar op een dvd site..tjaa..

    Ik heb dat engelse artikel gelezen tja..zijn mening..
    Ik blijf de dvd wel goed vinden...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Vond het hier zelfs een topic over voetbal..ik hou van voetbal maar op een dvd site..tjaa..
    Dat *meen* je niet?!?

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk
    Vond het hier zelfs een topic over voetbal..ik hou van voetbal maar op een dvd site..tjaa..
    Dat *meen* je niet?!?
    Ja echt waar..een apart topic/hoofdstuk net als dit van the cure die onder muziek valt..ze schrijven zelfs de tussenstanden op..tja moet niet gekker worden

  18. #68

    Standaard

    Hier kun je Never Enough van deze DVD bekijken (link naar thecure.com).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  19. #69

    Standaard

    Het schijnt er dit jaar echt van te komen, the Cure komt met een dubbele cd voor de prijs van een.
    Ik ben heel erg benieuwd en ze gaan weer touren maar europa zit er nog niet in..ik hoop dan echt dat ze volgend eindelijk Nederland weer eens aan doen.

  20. #70

    Standaard

    Simmige nummers zijn echt.........laat ik maar zeggen, heel erg wennen. Als albums als Kissme...,Disintegration of Wish je favo albums zijn, dan is dit niet de meest interessante DVD. Vele nummers hebben hun flair verloren, en dat is ontzettend jammer. Juist de emotionele lading komt van de keyboards, die nu helemaal weg i. Zelfs hewt begin van A Forrest is er niet meer. Ongelofelijk !!!

    Maar van de andere kant, met Robert Smith weet je het maar nooit.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Simmige nummers zijn echt.........laat ik maar zeggen, heel erg wennen. Als albums als Kissme...,Disintegration of Wish je favo albums zijn, dan is dit niet de meest interessante DVD. Vele nummers hebben hun flair verloren, en dat is ontzettend jammer. Juist de emotionele lading komt van de keyboards, die nu helemaal weg i. Zelfs hewt begin van A Forrest is er niet meer. Ongelofelijk !!!

    Maar van de andere kant, met Robert Smith weet je het maar nooit.
    Tja..ieder zijn mening..maar ik vind dit wel lekker zo zonder keyboard en the forest blijft the forest hoor..maar ik ken the cure al van het begin dus..

  22. #72

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Id, eindelijk ik ga zeker.
    En ik hoop jou op het podium te zien om met Robert een duet te zingen in je dvd.nl t-shirt:smile:

  24. #74

    Standaard

    Fantastisch nieuws, eindelijk!

  25. #75

    Standaard

    Super is dit. Er zal dus tzt ook wel een nieuw album komen. Al had ik begrepen dat die pas in mei 2008 in de schappen zou liggen. Het wordt een dubbel-CD had ik gelezen.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •