De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wielrennen Seizoen 2006

    Zijn er hier ook fans van het wielrennen? Ik heb er geen topic over gevonden dus open ik er zelf maar één...

    Vandaag de eerste echte klassieker van het nieuwe seizoen: Omloop Het Volk (klassieker buiten categorie)

    Hopen natuurlijk dat Boonen al direct kan winnen, maar ik vrees er een beetje voor, hij zal wel extra in de gaten worden gehouden...

  2. #2

    Standaard

    Podium Omloop Het Volk:

    1 Philippe Gilbert (Bel - Fr. des Jeux)
    2 Bert De Wael (Bel - Landbouwkrediet-Colnago)
    3 Leon Van Bon (Ned - Davitamon-Lotto)

    Morgen Kuurne-Brussel-Kuurne (Categorie 1.1)

  3. #3

    Standaard

    Zat al te wachten op zo'n thread en al vaak gedacht er zelf eentje te openen, maar dacht niet dat er genoeg animo voor zou zijn.

    Maar goed eigenlijk slappe wedstrijd vandaag met toch nog een behoorlijke finale en mooie winnaar.

    Ben blij dat het weer begonnen is ik kijk eigenlijk wel zo goed als elke wedstrijd.

  4. #4

    Standaard

    Helaas nog niks van gezien maar ik ben ook zeer blij dat er weer gefietst wordt. Heerlijk om te kijken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Geen wielren fan, alleen een tour-fan Dan kijk ik dagelijks en volg ik ook weer alles. De rest van het seizoen zie ik op misschien een samenvatting van een klassieker na helemaal niets.


  6. #6

    Standaard Re: Wielrennen Seizoen 2006

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Hopen natuurlijk dat Boonen al direct kan winnen, maar ik vrees er een beetje voor, hij zal wel extra in de gaten worden gehouden...
    Tja Boonen en Steegmans waren erg goed vandaag, maar reden vooral om elkaar niet te laten winnen en zo zal je zelf niet snel winnen natuurlijk.

  7. #7

    Standaard

    Uitslag Kuurne-Brussel-Kuurne:

    1 Nick Nuyens (Bel, Quick Step-Innergetic)
    2 Leif Hoste (Bel, Discovery Channel)
    3 Tom Boonen (Bel, Quick Step-Innergetic)

    eerste Nederlander: Mathé Pronk: 5de

    Uitslag Clasica de Almeria (Spa):

    1 Francisco Perez Sanchez (Spa, Illes Baleares)
    2 Sergio Escobar (Spa, Illes Baleares)
    3 David Munoz (Spa, Comunidad Valenciana)

    Uitslag GP Lugano (Zwi):

    1 Paolo Bettini (Ita, Quick Step-Innergetic)
    2 Kim Kirchen (Lux, T-Mobile)
    3 Aliaksandr Kuchynski (Wit-Rus, Ceramica Flaminia)

    Volgende grote afspraken:

    Vlaamse Pijl (4 maart, categorie 1.2)
    Parijs Nice (5-12 maart, Pro Tour)
    Ronde van Luca (6 maart, categorie1.1)

    Het openingsweekend is voor ons, Belgen, dus goed begonnen met winst voor Philippe Gilbert in de Omloop Het Volk en Nick Nuyens in Kuurne-Brussel-Kuurne. De Nederlanders hebben zich nog niet echt laten zien, maar die zullen wel zich wel richten op de grote klassiekers en op de Tour natuurlijk :wink:

  8. #8
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Kenneth, gisteren heeft een NLer in Belgische dienst nog wel een aardige wedstrijd gewonnen. Namelijk: Wielinga won de GP Chiasso .

    Verder is het belgische openingsweekende vaker een grote prooi voor de Belgen dan niet. Ben benieuwd naar de echt grote wedstrijden .

  9. #9

    Standaard

    Van Bon reed toch gister ook wel indrukwekkend, die gaat ook nog wel iets moois winnen dit jaar.

    Over anderhalve week begint ook Tirreno-Adriatico. Kijk ik persoonlijk iets meer naar uit dan Parijs-Nice, aangezien daar dit jaar nauwelijks bergen in zitten en bovendien geen tijdrit, waardoor veel toppers voor de Tirreno kiezen dit jaar. Enig nadeel van de Tirreno is dat het nergens live wordt uitgezonden

  10. #10

    Standaard

    Canvas of één zend bijna alle grote(re) koersen live uit, maar ik weet niet of ze aandacht besteden aan Tirreno-Adriatico. Mijn interesse gaat eerder uit naar ééndagswedstrijden en niet zozeer naar die ronde-wedstrijden, alleen tijdens de Tour zit ik achter de TV gekluisterd...

    Eerste échte grote afspraak is natuurlijk Milaan-Sanremo, en ik verwacht daar echt wel een overwinning van Tom Boonen. Zal weer een massasprint worden en dan zie ik niemand die hem kan stoppen. Voor de rest zal hij dit seizoen niet veel winnen vrees ik, als wereldkampioen zal hij extra in't oog worden gehouden en nauwelijks ruimte krijgen om ergens weg te springen. Boonen zal het dit jaar enkel kunnen afmaken in sprinten denk ik...

  11. #11

    Standaard

    Ja ik kijk zoiezo wielrennen via de Belgische zender ivm het veel betere commentaar, maar Tirreno zenden ze niet uit.

    Ik denk dat Boonen nog wel veel zal winnen dit jaar, bijvoorbeeld in Parijs-Roubaix zal hij moeilijk te stoppen zijn op de kasseien. Dat is toch een wedstrijd waar de beste meestal van voor zitten.

    Echter denk ik niet dat hij Milaas-San Remo zal winnen, denk dat Petacchi toch in de spurt nog iets sneller is en zeker in eigen land een extra motivatie heeft en zal winnen.

  12. #12

    Standaard

    Dit jaar laten ze Boonen niet meer wegrijden uit een kopgroep of hij moet zo sterk zijn, dat ze hem wel moeten laten gaan. Leuk om ook alle ploegen te zien en een beetje de belangrijkste transfers in kaart te brengen. Er is op dat gebied best veel gebeurd t.o.v. het vorige seizoen.

  13. #13

    Standaard Re: Wielrennen Seizoen 2006

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Zijn er hier ook fans van het wielrennen? Ik heb er geen topic over gevonden dus open ik er zelf maar één...

    Vandaag de eerste echte klassieker van het nieuwe seizoen: Omloop Het Volk (klassieker buiten categorie)

    Hopen natuurlijk dat Boonen al direct kan winnen, maar ik vrees er een beetje voor, hij zal wel extra in de gaten worden gehouden...
    Blij dat Boonen gisteren gewonnen heeft Kenneth? Of meer fan/supporter van andere renners?

  14. #14

    Standaard

    Beetje stilgevallen hier. Valverde wint Luik-Bastenaken-Luik en de Waalse Pijl. Dat die dat maar kan volhouden tot aan de Tour!

    Ikzelf zit te wachten op mijn nieuwe fiets ter vervanging van mijn oude stalen ros. De nieuwe is een Eddy Merckx Gara Classic met groep Campagnolo Veloce 10speed en wielset Campa Zonda. Carbonnen voorvork van Easton en stuur- en zadelpen van FSA. Mooi prijsje voor gekregen bij de fietsenboer, jammer van de lange wachttijd


  15. #15

    Standaard

    Ik denk dat ik zondag weer eens een tochtje ga maken (zondag vaste prik). Hopen dat ik Koninginnedag goed doorkom en optijd en redelijk fris mijn bed uit kan komen. De bedoeling was 90 km.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik denk dat ik zondag weer eens een tochtje ga maken (zondag vaste prik). Hopen dat ik Koninginnedag goed doorkom en optijd en redelijk fris mijn bed uit kan komen. De bedoeling was 90 km.
    De Utrechtse heuvelrug op?

    Zondagmorgen zit ik ook weer op de fiets. Wij trekken meestal de Nijmeegse heuvels in. Aangezien we pas net weer op de weg begonnen zijn houden wij het ook nog maar op 90 km denk ik zo.

  17. #17

    Standaard

    Nu zondag Tilff-Bastogne-Tilff...ik ben van plan de 127km te rijden met een 2.000 hoogtemeters. Ik denk dat ik van mijne fiets ga afvallen...


  18. #18

    Standaard

    Langeveld zou getekend hebben bij Rabobank en Terpstra zou in de belangstelling staan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •