De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Muziek in de badkamer

    Beste medeforumleden,

    M'n vriendin en ik zijn van plan om over een paar maanden de badkamer onder handen te (laten) nemen. Een wens van ons beiden is om liggend in bad naar een lekker muziekje te luisteren.

    Nou heb ik het idee dat je niet zomaar een paar speakers in het verlaagd plafond kunt monteren i.v.m. vocht. Vandaar dat ik onze vraag even op het forum deponeer.

    Hebben jullie ervaringen met stereo sets in de badkamer? Waar moet ik op letten? Welke sets zijn aan te raden (zowel speakers als versterker).

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  2. #2

    Standaard

    Ik snap niet dat je zo ingewikkeld gaat doen...

    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Juist, dat is de oplossing. En nu met die foto even naar 'Pimp my ride' en laten inbouwen in je pick-up. 8)

    Maar on-topic:

    Er zijn speakers die voor buiten geschikt zijn, voor inbouw in een wand of overkapping. Die zijn ook geschikt voor inbouw in de badkamer. Misschien dat je nog het beste kunt informeren bij een betere badkamerboer want die zullen daar zeker ervaring mee hebben.

    Voor versterkers zou ik het niet weten. Het lijkt me niet handig een gewone versterker op de badkamer te plaatsen. Wel maken diverse merken (waaronder Sony dacht ik) van die radio's die geschikt zijn voor op de badkamer.

    Is het misschien een optie om op je slaapkamer een versterker te plaatsen waar je twee paar speakers op kunt aansluiten? Dan heb je muziek op je slaapkamer en op de badkamer.

    Succes. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Je zou er ook 6x9 " autospeakers voor kunnen gebruiken.
    Deze kun je ook nog fijn e=wegwerken in het plafond en kunnen tegen vocht.
    Mazzel,

    René

  5. #5

    Standaard

    @Ronald: Mocht ik ooit bedragen in de categorie "MTV Cribs" gaan verdienen, is dit inderdaad een mooie optie :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Voor versterkers zou ik het niet weten. Het lijkt me niet handig een gewone versterker op de badkamer te plaatsen. Wel maken diverse merken (waaronder Sony dacht ik) van die radio's die geschikt zijn voor op de badkamer.

    Is het misschien een optie om op je slaapkamer een versterker te plaatsen waar je twee paar speakers op kunt aansluiten? Dan heb je muziek op je slaapkamer en op de badkamer.
    Een versterker in de slaapkamer geniet ook mijn voorkeur, tenzij er een betaalbaar alternatief is dat in de badkamer zelf kan worden geplaatst. Zal eens rondkijken voor die speciale badkamerradio's die je noemt. Bedankt in ieder geval! :wink:
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Voor zeilboten zijn er ook goede speakers verkrijgbaar voor buitengebruik. En het moge voor zich spreken dat die waterbestendig zijn...
    Moet je daar wellicht eens op google'en. Die jacuzzi moet je ook zelf kunnen maken natuurlijk Dat zal een enorme bak goedkoper zijn verwacht ik. Gaaf om te hebben in ieder geval

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook een muziekinstallatie in mijn badkamer gemaakt. Ik heb de bedrading onder een verlaagd plafond weggewerkt en de speakers in twee hoeken van de badkamer neergehangen.

    Zie de badkamer:



    Ik heb de volgende speakers in mijn badkamer gehangen:



    De speakers waren € 19,- p/s bij de Mediamarkt. Omdat het een redelijk grote badkamer betreft heb ik niet zo gauw last van vocht. En ach gaan ze defect dan is dat nog geen ramp voor die prijs.

    In het naast gelegen washok heb ik mijn allereerste stereotoren geplaatst waar ik cdtjes mee kan afspelen en lekker onder de douche naar kan luisteren.



    Al met al simpele spullen die echt super werken. Althans geluid verzorgen.
    Receiver Marantz SR-8500
    Dvd-speler DV-7600
    Bose Acoustimass 10 serie 3

  8. #8

    Standaard

    Ik heb het heel simpel gehouden: twee luidsprekers die je normaal voor je pc gebruikt, worden met een lange audiokabel aangesloten op mijn draagbare radio/cd/cassettedeck (gettoblaster), die in de slaapkamer staat. Daar stop ik dus de cd van mijn keuze in, of ik laat de radio opstaan. Geeft best aardig geluid... en in in mijn woonsituatie kan ik 'm toch niet al te hard zetten!
    Klaar met douchen? kabeltje opbergen en verder geen rommel meer in het zicht

    Je kunt natuurlijk ook een kleine transistorradio meenemen in de badkamer... maar die geluidskwaliteit is natuurlijk slecht.

  9. #9

    Standaard

    @Laurens: Bedankt voor de foto's! Onze badkamer is nou niet bepaald groot te noemen, dus ik durf het eigenlijk niet goed aan om "normale" speakers op te hangen. Daarbij wil ik ze liever in het verlaagd plafond inbouwen. De geluidsbron wil het wel net als jou doen, dus met de stereotoren in de aangrenzende kamer.

    @D. de Jong: Is ook een optie, maar ik wil geen kabels door de badkamer hebben lopen. We willen juist alle leidingen netjes in de wand laten frezen, zodat er glad tegelwerk overblijft. De speakerdraden gaan achter het verlaagd plafond naar de aangrenzende ruimte.

    Ik vond via Google ook iets over het AquaSound systeem. Dit bestaat uit een waterbestendige afstandsbediening, een IR-oogje voor in je plafond en 2 waterbestendige inbouwspeakers. Het mooie is dat dat IR-oogje in verbinding staat met je stereo, zodat je vanuit de badkamer kunt zappen. Alleen de prijs is even wat minder €749,70. Ziet er wel leuk uit trouwens:


    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

    Standaard

    Het ziet er ook behoorlijk nep uit...
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  11. #11

    Standaard

    kijk eens op http://www.badkamerradio.nl
    Genoeg keuze..... zelfs een waterdichte Badkamerradio.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb bij de blokker zoiets als deze zien staan: http://www.badkamerradio.nl/?product&pid=8
    Afgeprijst van 39,50 voor 19 euro.
    radio, cd, speakers werkt op voeding of batterijen.

  13. #13

    Standaard

    Heb zelf zo'n postbank radiotje in de douche hangen. Maar dat is alleen een radio en het geluid is natuurlijk niet top notch. Maar goed te doen. Met twee zuignappen bevestig je die tegen de muur, batterijen erin en je bent klaar.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  14. #14

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    als je de beschikking hebt over een bad zou ik zeker voor een beter geluid gaan dan zo'n blokker radiootje. onder de douche is de kwaliteit van minder belang, maar als je in bad ligt, dus zonder herrie, is goede kwaliteit toch wel fijn.

  17. #17

    Standaard

    idd... ik zou dan nog eigenlijk eerder gaan voor zo'n Badkamertelevisie


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •