De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI Receiver + HDMI SACD/DVD speler + Scart TV=Geen beeld ?

    Hallo,

    Ik wist even niet hoe ik het beter uit kon loggen, maar het probleem is als volgt.

    Ik heb afgelopen weekend een nieuwe receiver (Philips DFR9000) en SACD/DVD speler (Philips DVP9000) gekocht, en ben vrolijk aan de slag gegaan om het hele gebeuren thuis aan te sluiten.

    Dat ging perfect. Eerst de receiver naar de TV met een Scart kabel (met aan de ene kant scart en aan de andere kant 6 van die kleurige tulp stekkers). Dit werkte vlekkeloos. Had gelijk beeld en kon de receiver verder instellen.

    Daarna de SACD/DVD speler aangesloten, via HDMI naar de Receiver. Mij was nl verteld dat HDMI toch wel de beste kwaliteit geeft. Ik een DVD erin, Recevier op SACD/DVD ingang gezet en hoppa.....

    Lichtblauw effen beeld. Niks te zien, DVD speelt wel, geen geluid, geen beeld. Dat was dus een tegenvaller. Ik had gelukkig nog want andere kabeltjes thuis liggen, dus nu zit de SACD/DVD speler via S-Video, en een rode en een witte tulp stekker naar de receiver, en die zet ik dan op DVD-RW mode, ipv SACD/DVD en dan heb ik wel beeld en geluid.

    Mijn vraag is dus, kan het zijn dat mijn TV het signaal dan niet meer begrijpt, als ik de SACD/DVD speler via HDMI aansluit op mijn Receiver ? Of ligt dit waarschijnlijk aan een instelling in de receiver ?

    Alvast bedankt voor het eventuele antwoord.

  2. #2

    Standaard

    Hallo en welkom op het forum. :wink:

    Als je een crt hebt kun je het beste alles (naar mijn mening) op onderstaande manier aansluiten:

    Scart (rgb) van de dvd naar beeldscherm;
    Digitale coax voor dvd geluid naar receiver;
    5.1 analoge kabel voor SACD van dvd naar receiver.

    Het is niet nodig het beeld eerst van je dvd naar je receiver te sturen en dan naar je tv, daar wordt het beeld niet beter van.

    Heb je een plasma die een HDMI aansluiting heeft kun je het beste het beeld met de HDMI kabel rechtstreeks van je dvd naar je tv sturen en alsnog een digitale coax gebruiken om het geluid via je reciever naar je speakers te sturen.

    Succes.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard Bedankt voor je antwoord.

    Ik heb de handleiding er ook nog eens op nageslagen en vond in iets te kleine letters, dat als je gebruik maakt van de HDMI ingang op de receiver, hij automatisch verwacht dat je dan ook de HDMI uitgang gebruikt naar de TV.

    Kortom, de setup die ik wilde kan niet met mijn huidige TV.

    Jou oplossing klinkt ook goed. Momenteel heb ik hem gewoon via de receiver szitten. Zowel beeld als geluid. Misschien dat ik hem idd gewoon rechtstreeks moet doen.

    Bedankt nogmaals voor de reactie.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •