Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 53 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Advance
    En ja ik moet eerlijk zijn dat 1 euro per hd zender nog niet zo duur is, ben alleen benieuwd of je voor Film1HD en Sport1HD ook verplicht Film1 en Sport1 abonnement moet nemen + die 2 euro voor HD
    Film1 en Sport1 HD vallen niet onder die '1 euro per zender' regeling. Film1 en Sport1 HD zitten, net als de huidige zenders, in een premiumpakket. Of je de HD-varianten 'gratis' krijgt van het standaard Sport1 / Film1 pakket of dat je er (veel) voor moet bijbetalen is nog niet bekend.

    PS: verder graag on-topic en dus geen discussies over het wel en wee van PALPlus aub.
    Eric van Ballegoie

  2. #27

    Standaard

    Krijgt het HD-signaal van de kabelboeren ook HDCP mee. Als dit zo is heb je toch weinig aan HD over component

  3. #28

    Standaard

    Gewone TV of digitale TV interesseert me geen bal.
    Ik wil ongestoord naar een film van 1,5 uur kijken en me kunnen inleven. Daar wil ik geen 3 uren over doen wegens allerlei reclameonderbrekingen.
    Kwalitatief is het gebodene misschien wel optimaal, maar inhoudelijk dus ver beneden mijn maat!!!!!!!!!!!!!
    Wat interseert het mij hoe het Journaal binnen komt, digitaal of gewoon, zelfs stereo of mono zal me bij dat soort programma's een biet zijn.
    Oeverloze politieke discussies scherper in beeld, onzin! :wink:
    Maar ja, de grijze massa zal zich wel weer laten verleiden, net als bij die platte schermen die kwalitatief minder zijn dan gewone schermen.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  4. #29

    Standaard

    Ging het maar over 1 euro per maand, maar er is meer aan de hand. Juist ja, die voortdurende geldverslindende aanpassingen van je HT
    Ik verruilde mijn DVD-speler van 200 euri ook voor een SACD speler van 650 euri. Tja en dan koop je SACD's (nauwelijks her en der verkrijgbaar) en dan is 80% of ouwe meuk, of gewoon stereo, of klassiek en jazz).
    Vroeger liep ik altijd voorop, dat bleek geldverslindend, het echte profijt kwam meestal pas tegen de tijd dat mijn apparatauur al weer aan vervanging toe was.
    Kortom: ik wacht het allemaal gelaten een flink aantal jaren af. :P :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Gewone TV of digitale TV interesseert me geen bal.
    Ik wil ongestoord naar een film van 1,5 uur kijken en me kunnen inleven. Daar wil ik geen 3 uren over doen wegens allerlei reclameonderbrekingen.
    Kwalitatief is het gebodene misschien wel optimaal, maar inhoudelijk dus ver beneden mijn maat!!!!!!!!!!!!!
    Wat interseert het mij hoe het Journaal binnen komt, digitaal of gewoon, zelfs stereo of mono zal me bij dat soort programma's een biet zijn.
    Oeverloze politieke discussies scherper in beeld, onzin! :wink:
    Maar ja, de grijze massa zal zich wel weer laten verleiden, net als bij die platte schermen die kwalitatief minder zijn dan gewone schermen.
    Dat kan, dan moet je een DVD huren. Films zijn nou eenmaal niet bedoeld om op TV te laten zien. Als je geen reclame wilt zien moet je nou eenmaal betalen, die jongens moeten ook hun geld verdienen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Dat kan, dan moet je een DVD huren. Films zijn nou eenmaal niet bedoeld om op TV te laten zien. Als je geen reclame wilt zien moet je nou eenmaal betalen, die jongens moeten ook hun geld verdienen.
    Film1 HD gaat film in HD uitzenden zonder reclame. Je hoeft dus niet perse een DVD te huren, al is Film1 uiteraard ook niet gratis.
    Eric van Ballegoie

  7. #32

    Standaard

    vandaar de opmerking "Als je geen reclame wilt zien moet je nou eenmaal betalen".

    Als film1 HD alles echt in goede kwaliteit HD gaat brengen met 5.1 DD of DTS zijn die iig een stuk beter opweg dan canaal+.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Maar ja, de grijze massa zal zich wel weer laten verleiden, net als bij die platte schermen die kwalitatief minder zijn dan gewone schermen.
    Dan heb jij nog nooit een goede platte scherm gezien , er zijn zekers platte schermen die 10 x beter zijn dan een gewone tv alleen die zijn nogal duur in aanschaf. Ik had voorheen ook een gewone tv en nu een lcd en geweldig beeld bij dvd en tv beter dan mijn gewone Philips breedbeeld 28pw en ook scherper dan m'n Thomson scenium projectie tv.

  9. #34

    Standaard

    De eerste LCD (of plasma for that matter) die een mooier contrast geeft dan een CRT moet ik nog zien. Tuurlijk zijn het mooie schermen maar tegen een echt goede CRT TV kan niks op.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  10. #35

    Standaard

    Qua contrast kan er inderdaad niets tegen een CRT op. Helaas zijn er in Nederland alleen (vrijwel) geen HD-CRT's te koop, en de beelscherpte van een HD Ready televisie is veel beter dan van CRT via SCART, zelfs bij normale SD-uitzendingen is dat verschil zichtbaar.
    Eric van Ballegoie

  11. #36

    Standaard

    Er moet wel worden gezegd, dat HD kwa contrast ook stukken beter is. Een LCD met een HD bron geeft een stuk beter contrast dan een CRT plus SD bron. Ik druf wel aan dat er nauwelijks nog verschil bestaat tussen beide, zeker niet wat echt waar te nemen is. Met computers is alles wel na te meten maar of dat echt belangrijk is?
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Er moet wel worden gezegd, dat HD kwa contrast ook stukken beter is. Een LCD met een HD bron geeft een stuk beter contrast dan een CRT plus SD bron.
    Dat lees ik vaker, maar dat is niet waar: HD-beelden hebben exact dezelfde colorspace als bijvoorbeeld DVD en DTV, en ook de kleursampling is in biede gevallen 4:2:0. Het contrast is bij HDTV signalen dan ook gelijk aan dat van SD.
    Eric van Ballegoie

  13. #38

    Standaard

    Hoe ze het doen doen ze het, maar het contrast komt op mij echt stukken beter over zeker op de platte schermen. Misschien dat die er met het oog op de toekomst op af gesteld staan oid/
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #39

    Standaard

    Is digitale TV via de schotel eigenlijk niet te dode opgeschreven met al deze nieuwe ontwikkelingen? Dat je bv bij film1 en sport 1 kan kiezen tussen verschillende kanalen via de kabel, kan niet via de schotel. En hoe moet dat als HDTV er dadelijk echt aan zit te komen?

  15. #40

    Standaard

    Ik ben er over aan het denken om een HD-tv + decoder aan te schaffen voor het wk en vooral als Film 1 & Sport1 in HD gaan uitzenden. Nu hoor en lees ik dat de platte schermen moeite hebben met snelle camera bewegingen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Als dit zo is dan heeft het voor mij weinig zin om mijn goede breedbeeld in te ruilen voor een HD-tv wanneer de zenders waar ik veel naar kijk geen optimale kwaliteit leveren.

    Verder zou ik willen weten of het voor een lcd & plasma tv uitmaakt of je er de 4:3 uitzendingen ook in 4:3 op kijkt en er dus pixels zijn die 70 tot 80% van de tijd op zwart staan.

    Alvast bedankt.

  16. #41

    Standaard

    Er van uitgaande dat Sony op zijn LCD's hetzelfde systeem gebruikt als op zijn CRT's, dan kun je dat gewoon smartzomen. Hoe het bij andere merken gaat weet ik niet precies. De nieuwste generatie LCD-TV's zitten allemaal op of onder de 8 ms reactie tijd en dat is prima voor snel bewegende beelden.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    De nieuwste generatie LCD-TV's zitten allemaal op of onder de 8 ms reactie tijd en dat is prima voor snel bewegende beelden.
    Was het maar waar. De opgegeven waardes zijn tegenwoordig vrijwel altijd zogenaamde gray-to-gray reactietijden, die op verschillende manieren te meten zijn en derhalve vrijwel niets zeggen. Wij zijn momenteel bezig met een grote vergelijking van LCD-tv's en veel modellen hebben een daadwerkelijke reactietijd die rond de 20 ms of nog hoger ligt. Bij snel bewegende beelden is daarbij vaak goed zichtbaar dat et LCD paneel eigenlijk te traag is.
    Eric van Ballegoie

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    De nieuwste generatie LCD-TV's zitten allemaal op of onder de 8 ms reactie tijd en dat is prima voor snel bewegende beelden.
    Was het maar waar. De opgegeven waardes zijn tegenwoordig vrijwel altijd zogenaamde gray-to-gray reactietijden, die op verschillende manieren te meten zijn en derhalve vrijwel niets zeggen. Wij zijn momenteel bezig met een grote vergelijking van LCD-tv's en veel modellen hebben een daadwerkelijke reactietijd die rond de 20 ms of nog hoger ligt. Bij snel bewegende beelden is daarbij vaak goed zichtbaar dat et LCD paneel eigenlijk te traag is.
    Wanneer worden die resultaten bekend?

  19. #44

    Standaard

    De resultaten van die test komen niet hier op de site, maar zijn bedoeld voor publicatie in een tijdschrift.
    Eric van Ballegoie

  20. #45

    Standaard

    welke (HWI magazine?) Dat soort test zijn altijd erg intressant. Ik zag net nog de Sony V LCD staan met HD feed, MAN wat zijn die gaaf! Je kan veel zeggen over de kleuren van CRT en LCD maar om de simpele rede dat CRT geen HD aankan is een LCD nu ook op contrast beter (HD heeft een beter contrast van SD).
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  21. #46

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp uit de reacties kan ik als ik een LCD(wordt een Samsung...) in de zomervakantie koop, wel me "toekomstige" XBOX 360 erop aansluiten, maar na een tijdje geen HD-DVD speler(als die uit is...)? Omdat er maar 1 HDMI aansluiting is?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    welke (HWI magazine?) Dat soort test zijn altijd erg intressant. Ik zag net nog de Sony V LCD staan met HD feed, MAN wat zijn die gaaf! Je kan veel zeggen over de kleuren van CRT en LCD maar om de simpele rede dat CRT geen HD aankan is een LCD nu ook op contrast beter (HD heeft een beter contrast van SD).
    Philips 32PW9551/12 -> € 699,- (advies prijs).
    Ondersteund: 480p; 576p; 720p en 1080i

    Oa. Component en HDMI (HDCP) aansluitingen.
    1x SCART RGB, 1x SCART S-video

    Deze tv is voor de nederlandse markt, een 28" variant staat ook op de site, maar volgens een leverancier zou hij toch niet voor de nederlandse markt zijn.

    Op de produkt spec staat HD-prepared en niet HD-ready maar in de handleiding staat wel dat hij aan de door EICTA gestelde eisen voldoet.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Dus als ik het goed begrijp uit de reacties kan ik als ik een LCD(wordt een Samsung...) in de zomervakantie koop, wel me "toekomstige" XBOX 360 erop aansluiten, maar na een tijdje geen HD-DVD speler(als die uit is...)? Omdat er maar 1 HDMI aansluiting is?
    de meeste tv's hebben op dit moment inderdaad nog maar 1 HDMI aansluiting. Er zijn (ondanks de HDCP beveiliging) toch al switches op de markt die hierdoor van een poort meerdere poorten maken. Wellicht is dat een uitkomst. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van switches maar goed wat nog niet is is nog niet.

    (Wat te denken van straks ook nog de digitale HDTV decoder)

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    de meeste tv's hebben op dit moment inderdaad nog maar 1 HDMI aansluiting. Er zijn (ondanks de HDCP beveiliging) toch al switches op de markt die hierdoor van een poort meerdere poorten maken. Wellicht is dat een uitkomst. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van switches maar goed wat nog niet is is nog niet.
    De nieuwe trend is toch al twee hdmi-aansluitingen. Vrijwel alle nieuwe Panasonic HD-ready plasma's en LCD's zijn al van twee hdmi's voorzien. Ook de nieuwe lijn (leverbaar vanaf april) van Philips is met extra aansluitingen uitgebreid. Dit neemt niet weg dat wanneer je veel apparaten aansluit, met een hoge weergavekwaliteit, je krap in de aansluitingen komt te zitten.

    voorbeeldje:
    1. HDTV-decoder
    2. DVD-speler/recorder
    3. HD-DVD of Blue Ray speler
    4. XBox-360 / PS3
    5. PC / multimedia-station

    dat zijn al vijf hdmi-aansluitingen.... Oke, de XBox of DVD kan eventueel via component en de PC of multimedia via VGA. Dan heb je nog steeds drie hdmi's nodig...

  25. #50

    Standaard

    Er bestaan al erg mooie switchboxes voor :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •