Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 54 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Foto's en specificaties van Samsung HDTV decoder

    Foto's en specificaties van Samsung HDTV decoder



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    De grote vraag die veel huidige SDTV Samsung DCB-9401R decoder bezitters nu graag beantwoord willen zien is:

    Werkt deze decoder wel!

    Ik bezit zelf een panasonic SDTV deocder, welke nog diverse probleempjes heeft.
    OA de Electronische gids heeft prolemen.

    De huidige Samsung schijnt echter nog wel meer problemen te hebben. Zo zou het beeld zeer regelmatig op zwart springen tijdens het kijken. Werkt op diverse zenders de ondertiteling niet, etc.
    Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar op diverse forums zijn de mensen huiverig geworden voor de decoder van Samsung voor HD.

    Persoonlijk heb ik ook geen HD-ready scherm, dus heeft het niet echt een meer waarde voor mij.

    Qua design, wat zeer persoonlijk is natuurlijk, ziet deze decoder er wel aardig uit, beter dan de huidige decoders althans.

    Jammer dat er nog geen intensieve test beschrijvingen van deze decoder is.

  3. #3

    Standaard

    Ik vind de design juist lelijk, ziet er uit als een blok ijzer

    Wat betreft hdtv ben ik afhankelijk van UPC dus nog even afwachten voor mij.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S.
    Ik vind de design juist lelijk, ziet er uit als een blok ijzer

    Wat betreft hdtv ben ik afhankelijk van UPC dus nog even afwachten voor mij.
    Wat het maar ijzer, het is voor het grootste deel, net als bij de huidige decoders van Essent / Casema, vooral plastic aan de voorkant. Als ik tenminste naar het klepje kijk waarachter de kaart verborgen gaat.

    De huidige decoders van Essent / TVHome passen eigenlijk in het geheel niet bij een Home Theater set, qua uiterlijk dan. Die van UPC wel nog enigzins.

    Voor SDTV komen er voor Essent / Casema binnenkort wel nog 2 andere merken bij: Digi1 en Humax

  5. #5
    hennys
    Guest

    Standaard

    De prijs is anders ook niet misselijk, 299€ voor een decoder.....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennys
    De prijs is anders ook niet misselijk, 299€ voor een decoder.....
    Het is niet weinig nee, maar dat was ook niet te verwachten: Het decoderen van MPEG4 AVC / H.264 beeld (niet te verwarren met Divx of Xvid) kost érg veel rekenkracht en vereist dus dure chips. Daar staat wel tegenover dat dit apparaat ook standaard video kan upscalen en door de digitale HDMI uitgang (of analoog component) sowieso een veel strakker beeld geeft dan de normale digitale-televisiedecoders die alleen een SCART uitgang hebben. Ook bij niet-HDTV uitzendingen heeft deze box dus voordelen boven de standaarddecoders die ongeveer 100 euro kosten.
    Eric van Ballegoie

  7. #7

    Standaard

    Hoe switch je van zender met zo'n hdtv-decoder?

    Gewoon op de tv of met de decoder, zoals bij een satelliet decoder?

  8. #8

    Standaard

    Hoe switch je van zender met zo'n hdtv-decoder?

    Gewoon op de tv of met de decoder, zoals bij een satelliet decoder?

  9. #9

    Standaard

    De tuner in de tv wordt niet meer gebruikt, dat doe je allemaal via de decoder.
    Net zoals bij een sateliet decoder zap je dus via de decoder (met doorgaans de daarbij behorende afstandbediening).

  10. #10

    Standaard

    weet iemand toevallig ook hoeveel (extra?) we moeten / gaan betalen voor HDTV kanalen ?

    Toch veel kosten als ik het zo bekijk...

    1. Een nieuwe HD Ready TV nodig
    2. Een (nieuwe) decoder nodig voor de HD Kanalen
    3. En waarschijnlijk een hoger/nieuw abonnement voor HDTV Kanalen?

  11. #11

    Standaard

    Er rest nog maar 1 vraag, wanneer komt er een zelfde decoder met Harddisk? Dual Tuner? Dan heb je echt alles in een, geen gezeur meer met meerdere dingen die je moet programeren om op te nemen, 2 tuners (of meer) zodat je altijd alles kan zien of opnemen wat je wilt.

    Ben bang dat de doelgroep voor dergelijk apparaat voorlopig te klein zal zijn en de prijs te hoog. Jammer, nu blijf je zitten met de beperkte mogelijkheden om samen te werken.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Er rest nog maar 1 vraag, wanneer komt er een zelfde decoder met Harddisk? Dual Tuner? Dan heb je echt alles in een, geen gezeur meer met meerdere dingen die je moet programeren om op te nemen, 2 tuners (of meer) zodat je altijd alles kan zien of opnemen wat je wilt.

    Ben bang dat de doelgroep voor dergelijk apparaat voorlopig te klein zal zijn en de prijs te hoog. Jammer, nu blijf je zitten met de beperkte mogelijkheden om samen te werken.
    Dual tuners zitten er ook aan te komen, maar helaas voor sommigen nog niet voor HDTV maar wel voor SDTV.

  13. #13

    Standaard

    Er zit er ook eentje aan te komen van Philips! :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    De tuner in de tv wordt niet meer gebruikt, dat doe je allemaal via de decoder.
    Net zoals bij een sateliet decoder zap je dus via de decoder (met doorgaans de daarbij behorende afstandbediening).
    Daar was ik al bang voor. Mijn LCD-tv hangt nu tegen de meterkast aan met een coaxkabel door de muur van 1 meter. Ik wil de decoder ook in de meterkast zetten maar dan heb ik natuurlijk een probleem met de afstandsbediening. Daar zal wel een oplossing voor zijn maar ik had liever gehad dat de decoder alleen zo decoden en niet als tuner zou fungeren.

  15. #15

    Standaard

    Waarom zou je de decoder niet gewoon bij de TV kunnen zetten? Je reciver en DVD speler zitten toch ook niet in de meterkast :wink: Desnoods werk je m weg in een kastje, scheeld denk ik een hoop gedonder.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Waarom zou je de decoder niet gewoon bij de TV kunnen zetten? Je reciver en DVD speler zitten toch ook niet in de meterkast :wink: Desnoods werk je m weg in een kastje, scheeld denk ik een hoop gedonder.
    Ik heb nu alleen mijn TV aan de muur hangen en via kabelgootjes alles onder de vloer naar de overkant van de kamer weggewerkt, waar mijn receiver, dvd-speler, dvd-recorder en projector staan. Wanneer ik daar mijn Decoder zou neer moeten zetten moet ik een kabel leggen van uitde meterkast naar de Decoder (volgens mij een speciale HDTV-coax) en vervolgens een HDMI-kabel van 8 meter weer terug naar de TV.

  17. #17

    Standaard

    Wegwerken is een ding, het toegankelijk houden is weer wat anders. :wink: Zorg er altijd voor dat je er weer gemakkelijk bij kan of uit kunt breiden
    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Waarom zou je de decoder niet gewoon bij de TV kunnen zetten? Je reciver en DVD speler zitten toch ook niet in de meterkast :wink: Desnoods werk je m weg in een kastje, scheeld denk ik een hoop gedonder.
    Ik heb nu alleen mijn TV aan de muur hangen en via kabelgootjes alles onder de vloer naar de overkant van de kamer weggewerkt, waar mijn receiver, dvd-speler, dvd-recorder en projector staan. Wanneer ik daar mijn Decoder zou neer moeten zetten moet ik een kabel leggen van uitde meterkast naar de Decoder (volgens mij een speciale HDTV-coax) en vervolgens een HDMI-kabel van 8 meter weer terug naar de TV.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Waarom zou je de decoder niet gewoon bij de TV kunnen zetten? Je reciver en DVD speler zitten toch ook niet in de meterkast :wink: Desnoods werk je m weg in een kastje, scheeld denk ik een hoop gedonder.
    Ik heb nu alleen mijn TV aan de muur hangen en via kabelgootjes alles onder de vloer naar de overkant van de kamer weggewerkt, waar mijn receiver, dvd-speler, dvd-recorder en projector staan. Wanneer ik daar mijn Decoder zou neer moeten zetten moet ik een kabel leggen van uitde meterkast naar de Decoder (volgens mij een speciale HDTV-coax) en vervolgens een HDMI-kabel van 8 meter weer terug naar de TV.
    Dit is nu precies de rede waarom ik heb gekozen voor een plasma met externe receiver. Ben je in een keer van al dat gedonder af mocht je er een extra component bij krijgen

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Waarom zou je de decoder niet gewoon bij de TV kunnen zetten? Je reciver en DVD speler zitten toch ook niet in de meterkast :wink: Desnoods werk je m weg in een kastje, scheeld denk ik een hoop gedonder.
    Ik heb nu alleen mijn TV aan de muur hangen en via kabelgootjes alles onder de vloer naar de overkant van de kamer weggewerkt, waar mijn receiver, dvd-speler, dvd-recorder en projector staan. Wanneer ik daar mijn Decoder zou neer moeten zetten moet ik een kabel leggen van uitde meterkast naar de Decoder (volgens mij een speciale HDTV-coax) en vervolgens een HDMI-kabel van 8 meter weer terug naar de TV.
    Dit is nu precies de rede waarom ik heb gekozen voor een plasma met externe receiver. Ben je in een keer van al dat gedonder af mocht je er een extra component bij krijgen

  20. #20

    Standaard

    Ik hoop wel dat de component uitgang goed blijft werken.

    Ik heb nl alles component, zowel de beamer als de plasma. Beiden zijn HDTV ready (Benq 8700 en Hitachi 32PD5200), en ik heb alles via de receiver geschakeld. Ik heb DVI geprobeert, maar component ziet er in mijn geval beter uit.

    Dan kan ik mooi van de zomer voetbal via de beamer in 720P kijken.

    ps. het valt me op dat ze ook in deze opstelling van component gebruik maken..
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  21. #21

    Standaard

    Wanneer je nu al een DVD-speler hebt aangesloten op de HDMI-ingang van de TV heb je een probleem. Heeft de Decoder geen video-ingang waarop het uitgangssignaal van de DVD-speler aangesloten kan worden?
    Ik zie het er niet bij staan bij de specificaties? Of bestaat er zoiets als een splitter voor HDMI?


    Op de foto zie ik gewoon een standaard coaxkabel in de decoder gaan.
    Ik dacht ook dat er voor HDTV speciale (lees: topkwaliteit )coax-kabels benodigd waren?

  22. #22

    Standaard

    Veel televisies hebben zowel een HDMI als een DVI-ingang, je kan dan dus beide apparaten aansluiten.

    Wat betreft coax: Er bestaat geen speciale coax voor HDTV. Je hebt uiteraard een goed signaal nodig, wat betekent dat je een coaxkabel moet hebben die goed afgeschermd is en een niet al te hoge demping heeft. Maar verder is er niets bijzonders vereist, elke goede coaxkabel volstaat.
    Eric van Ballegoie

  23. #23
    kuilgtv
    Guest

    Standaard HDTV decoder Samsung DCB-H360R

    1) Weet iemand al wat de afmetingen zijn van de Samsung HD decoder?

    2) Ik begreep dat bij gebruik van de decoder bij Casema het dit jaar
    gratis is. Betekend dit dat je (nog) geen Irdeto II kaart nodig hebt dit
    jaar, of wordt deze gratis verstrekt?

  24. #24

    Standaard

    De afmetingen weet ik niet.

    De decoder moet je overigens ook bij Casema gewoon kopen, alleen voor de standaard SDTV boxen geldt dat je die nu gratis kan krijgen geloof ik.

    De Irdeto smartcard heb ik overigens altijd nodig, ook als je alleen het gratis SD-basispakket digitaal wilt bekijken. De smartcard koop je gewoon bij de locale mediamarkt. Als je al lid bent van Casema's digitale televisiedienst TVD dan krijgt je wel gratis een tweede smartcard wanneer je een HDTV abonnement afsluit.
    Eric van Ballegoie

  25. #25
    Renes
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Veel televisies hebben zowel een HDMI als een DVI-ingang, je kan dan dus beide apparaten aansluiten.
    Ik ben zelf een tijdje aan t rondneuzen voor een HD-Ready Plasma en het viel me op dat alle TV's die ik bekeek maar 1 HDMI aansluiting hadden.

    Ik ben t dus wel eens met Baltar, stel je moet straks een HDTV-decoder, HDTV-recorder, Blue Ray speler etc. gaan aansluiten, wat dan?

    Op mijn huidige TV heb ik 4 Scart aansluitingen waarmee ik via afstandbediening kan switchen tussen decoders en spelers. Waarom maken die fabrikanten niet gelijk 4 HDMI aansluitingen op een TV?

    Ik las dat je HDMI ook niet kan doorlussen, dus de enige optie die overblijft is een apparaatje tussenzetten waarmee je kunt switchen tussen verschillende appraten. Errug onhandig!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •