Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 54 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Wanneer je meerdere HDMI bronnen hebt (bijv DVD + deze tuner) dan heb je een AV versterker/receiver nodig met meerdere HDMI inputs, en 1 HDMI output. Dit is feitelijk equivalent aan de "oude" audio situatie: je speakers hebben maar 1 input, en met je AV versterker kies je de juiste bron. Dit concept wordt nu doorgetrokken naar het video deel.

    Er zijn al diverse AV versterkers/receivers met 2 of 3 HDMI inputs.

    Het fraaie van deze oplossing is dat je via de AV versterker zowel de beeld als geluidsbron schakelt, dat deze dus altijd "bij elkaar horen". Daarnaast heb je minder kabels nodig, en feitelijk maar 1 HDMI lijntje naar je TV. De TV wordt een HDMI monitor.

    Een AV versterker met meerdere HDMI inputs kost uiteraard wel wat, maar dat is inherent aan vernieuwende technieken als HDMI.

  2. #27
    antoineh
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ferro
    Wanneer je meerdere HDMI bronnen hebt (bijv DVD + deze tuner) dan heb je een AV versterker/receiver nodig met meerdere HDMI inputs, en 1 HDMI output. Dit is feitelijk equivalent aan de "oude" audio situatie: je speakers hebben maar 1 input, en met je AV versterker kies je de juiste bron. Dit concept wordt nu doorgetrokken naar het video deel.

    Er zijn al diverse AV versterkers/receivers met 2 of 3 HDMI inputs.

    Het fraaie van deze oplossing is dat je via de AV versterker zowel de beeld als geluidsbron schakelt, dat deze dus altijd "bij elkaar horen". Daarnaast heb je minder kabels nodig, en feitelijk maar 1 HDMI lijntje naar je TV. De TV wordt een HDMI monitor.

    Een AV versterker met meerdere HDMI inputs kost uiteraard wel wat, maar dat is inherent aan vernieuwende technieken als HDMI.
    Er zijn natuurlijk ook switchboxes verkrijgbaar die een dergelijke functie kunnen overnemen. Bijvoorbeeld: http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3278

    Zoals reeds eerder opgemerkt is een vrij beschikbare DVI aansluiting middels een DVI-HDMI kabel voor een HDTV-tuner als de samsung een interessant alternatief als de HDMI connector op de TV reeds bezet is door een DVD of andere bron. Wellicht zinvol hierbij te vermelden dat een afzonderlijke analoge of digitale audio kabel benodigd is, aangezien bij overgang van hdmi naar dvi geen audio op de dvi connector zit.

    Weet iemand of de samsung tuner gelijktijdig HDMI en Composiet video ondersteund, cq is bij gebruik van de HDMI connector het aantal beeldlijnen op de Composiet uitgang beperkt tot 480/576i?

  3. #28

    Standaard

    Ik neem aan dat je component bedoeld, aangezien geen enkele display 720P of 1080i over composiet ondersteund.
    Rotel RSP-1098/RB-991THX/RB-985MKII THX, Marantz UD8004, Popcornhour, Pioneer KRL-37V, Themescene HD80/1080DLP, Jmlab Electra 906.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renes
    Ik ben zelf een tijdje aan t rondneuzen voor een HD-Ready Plasma en het viel me op dat alle TV's die ik bekeek maar 1 HDMI aansluiting hadden.

    Ik ben t dus wel eens met Baltar, stel je moet straks een HDTV-decoder, HDTV-recorder, Blue Ray speler etc. gaan aansluiten, wat dan?
    Een enkele hdmi-aansluiting is inderdaad te weinig maar veel nieuwe plasma's (Panasonic, Philips en Samsung) hebben tegenwoordig al twee hdmi-aansluitingen. Daar zou ik zeker op letten bij een aanschaf want zelfs met twee hdmi's, een component- en een VGA-aansluiting is het krap om al je moderne apparatuur aan te sluiten.

  5. #30
    wdekok
    Guest

    Standaard Foto's en specificaties van Samsung HDTV - WMC

    Dit ziet er veelbelovend uit. Ik heb nog niet gezien waar ik deze ontvanger kan kopen. Mijn Plasma komt aan het einde van de week en ik zou graag asap de STB in huis willen hebben. *uiteraard wel bang voor de kinderziektes die er in kunnen zitten.

    Is een connectie mogelijkheid met Windows Media Center al standaard bij zulk soort nieuwe apperatuur?

    http://www.microsoft.com/netherlands...settopbox.aspx

    gr,
    Wouter

  6. #31
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennys
    De prijs is anders ook niet misselijk, 299€ voor een decoder.....
    "Slechts" € 199,- bij GT Design Creations

    ...........en ik heb er geen aandelen :wink:

  7. #32
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennys
    De prijs is anders ook niet misselijk, 299€ voor een decoder.....
    "Slechts" € 199,- bij GT Design Creations

    ...........en ik heb er geen aandelen :wink:

    Vandaag besteld in de zwarte uitvoering.
    Nu nog een 2e kaart van TV-Home 8)

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hennys
    De prijs is anders ook niet misselijk, 299€ voor een decoder.....
    "Slechts" € 199,- bij GT Design Creations

    ...........en ik heb er geen aandelen :wink:

    Vandaag besteld in de zwarte uitvoering.
    Nu nog een 2e kaart van TV-Home 8)
    De Smartcard van TV home kunnen wij eventueel ook leveren.

  9. #34

  10. #35

    Standaard

    Vandaag heb ik deze decoder voor het eerst in een winkel gezien.
    De verkoper wist mij te vertellen dat de decoders vanaf morgen gewoon te koop zijn. Casema levert mooie stands met een samsung HDTV eraan om de decoder te demonstreren, met de mooie slogan erboven: "NU HDTV via de kabel!" of iets in die richting

    1e indruk met het casema HD demo kanaal: erg goed! IS uiteraard niet zo gek, alle HD programma's zien er goed uit. Ik vroeg of hij even een standaard kanaal op kon zetten. Helaas was alleen TV Oranje verder ingesteld op de decoder. Ik weet ook niet of de decoder stond ingesteld op upscaling of niet.. Maar het zag er zeker niet verkeerd uit. Ik was blij verrast om de decoder nu al te zien. Had hem pas over een maand op zijn vroegst verwacht.

    Bij de betreffende zaak ging ook meteen de aktie in dat je de decoder bij aankoop van een HDTV gratis was! Niet verkeerd, scheelt toch weer 300,-. Persoonlijk denk ik dat deze akties wel aan zullen houden tot het WK in verschillende winkels, al zei de verkoper tegen mij dat het maar tot a.s. zaterdag was (yeah right...).

    Ik ga morgen nog eens terug om hem eens beter te bekijken!
    "Get busy living, or get busy dying"

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GTDesign
    14.95
    is deze tuner al leverbaar dan ?

  12. #37
    a3kitt
    Guest

    Standaard Samsung HDTV decoder in combinatie met Pioneer plasma HDMI

    Hoi
    Ben in het bezit van een pioneer plasma HDMI ready. In de receiver zelf zit een mogelijkheid voor een CA-module waardoor digitale TV te ontvangen is. Ik heb nu van Casema een Samsung digitale decoder op die receiver staan. Het moet toch mogelijk zijn om deze te laten vervallen en in de CA module in de receiver een insteekmodule met die Samsungcard te steken? ( vraag 1).
    Ingeval van casema HDTV, bestaat dan die zelfde mogelijkheid of moet ik speciaal voor HDTV een nieuwe decoder aanschaffen ( vraag 2)

    Dank voor elk zinng antwoord. Ik haal deze info niet uit de Pioneer documentatie die ik bij de TV heb

  13. #38

    Standaard Re: Samsung HDTV decoder in combinatie met Pioneer plasma HD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door a3kitt
    Dank voor elk zinng antwoord. Ik haal deze info niet uit de Pioneer documentatie die ik bij de TV heb
    Op sommige fora mag het volgende niet vermeld worden, ik weet dan ook niet hoe men hier bij dvd.nl erop gaqat reageren maar hier zijn wat antwoorden:

    Antwoord (1): @Home (en ook Casema) controleren via de smartcard ( kabelsignaal) of de gebruikte decoder door hen goedgekeurt is.
    @home en co schuilen zich achter het "leveren van ondersteuning" om dit te rechtvaardigen. Door deze controle werkt jou ingebouwde decoder niet zonder meer.
    Een manier om dit te "omzeilen" als je het zo wil noemen is door gebruikt te maken van een CA module die zich kan voordoen als een ander. Zo is er bijvoorbeeld de Alphacrypt 3.05 (getal weet ik niet meer precies maar het moet de laatste versie zijn, eerdere schijnen niet te werken!). Je steekt je smartcard in de Alphacrypt en die gaat vervolgens in je tv.
    Nu wordt er "gedreigd" deze mogelijkheid door een netwerk update te blokkeren. Ik gebruik zelf een erkende decoder en heb verder ook geen praktijk ervaring met alphacrypt dus daar kan ik je verder niet mee helpen.

    Antwoord (2):
    Ja voor HD zul je naar verwachting toch een nieuwe decoder moeten nemen. Je ingebouwde decoder zal geschikt zijn voor MPEG2 maar niet voor MPEG4 H.264 (of een andere getal volgorde). @Home / Casema maken voor HD gebruik van MPEG4, zij zijn hier wereldwijd de eerste mee, voor zover mij bekend. Door nog een schaarste van de benodigde decoder chip is het dan ook alleen samsung die een decoder heeft voor HDTV van hun.

    Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

  14. #39

    Standaard

    Helaas was de verkoper gisteren niet helemaal duidelijk. Dit zijn prototypes, en ze worden pas vanaf mei echt uitgeleverd.

    Toevallig was er een vertegenwoordiger van Samsung in de winkel waar ik nog even mee heb staan praten. Hij zei onder meer dat de decoder een beduidend mooier beeld tovert op een 1920x1080 display dan op een 1366x768 display. Dit zei hij terwijl Samsung nog geen 1920x1080 tvs op de markt heeft. Toen ik hem dit vertelde zei hij dat Samsung eind juni/begin juli nieuwe tvs zal uitbrengen met een resolutie van 1920x1080.

    Interessant!
    "Get busy living, or get busy dying"

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Knallie
    ... Hij zei onder meer dat de decoder een beduidend mooier beeld tovert op een 1920x1080 display dan op een 1366x768 display. Dit zei hij terwijl Samsung nog geen 1920x1080 tvs op de markt heeft....
    Dit is puur het gevolg van het up- en downscalen... (reeds vaker besproken).

    Bedenk wel dat een native 1920 x 1080 scherm, welk dus mooi 1080i (dan wel p) beeld levert, moeite zal hebben met 720(p) en 576(i) (dan wel normale pal uitzendingen).
    Een lcd scherm heeft hier het meeste last van, gevolgd door een plasma scherm, welke het welliswaar in geringere maten heeft maar er toch last van heeft.
    Een crt heeft er nog het minste last van, maar die zijn tot nog toe maar gemaakt voor 576 beeldlijnen, wat niet zonder meer wil zeggen dat zijn geen beter beeld zouden leveren indien een HD bron via HDMI of component verbonden wordt. Het beeld gaat er weldegelijk op vooruit.

  16. #41

    Standaard

    720p zal op een 1080 scherm er niet slechter uitzien dan op een 768 scherm. de verhouding 1080/720 heeft veel minder intensieve processing nodig om te scalen dan de verhouding 720/768. Hetzelfde geldt voor 576 beeldlijnen... bovendien worden alle nieuwe HD-dvds en Bluray dvds op 1080 formaat gemastered. evenals de meeste xbox 360 en ps3 spellen.

    Dius met het oog op de toekomst en dan heb ik het over 6 maanden, niet 3 jaar) is een 1080 scherm toch echt veel beter.
    "Get busy living, or get busy dying"

  17. #42
    frankhu
    Guest

    Standaard

    Vraagjes:

    1) Is de Samsung DCB-360R nu al leverbaar of niet?
    2) Zo jaar waar en wat kost ie?

    3) Heb ik er nu al wat aan met mijn Casema Digitale TV abo of moet ik wachten totdat Casema met HD TV komt?

    Ik heb nu Casema Digitale TV met een Samsung DCB-9401R ontvanger en een Philips Ambilight HD ready LCD scherm.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frankhu
    Vraagjes:

    1) Is de Samsung DCB-360R nu al leverbaar of niet?

    2) Zo jaar waar en wat kost ie?

    3) Heb ik er nu al wat aan met mijn Casema Digitale TV abo of moet ik wachten totdat Casema met HD TV komt?

    Ik heb nu Casema Digitale TV met een Samsung DCB-9401R ontvanger en een Philips Ambilight HD ready LCD scherm.

    1. Voorzover ik heb begrepen is de deocer vanaf begin mei leverbaar.
    2. nee, nergens, 299,-
    3. Er is een HD demokanaal wat de hele een HD demo uitzend, maar das niet interessant om de hele dag te kijken lijkt me. Pas in juni zullen er 'echte' HDTV zenders over de kabel komen.
    "Get busy living, or get busy dying"

  19. #44

    Standaard

    Ik heb geen digitale televisie, wat moet ik hebben om nu over HDTV te kunne beschikken behalve natuurlijk de decoder??

  20. #45

    Standaard

    Voor optimaal resultaat een HD-Ready scherm, liefst 42" of groter en een echte resolutie van 1920 x 1080.

    Daarnaast dien je een abo te nemen op digitale tv, kosten afhankelijk van je kabelaar.

    Het WK zal via een extra NED 2 kanaal via digitale tv in HD te zien zijn zonder extra kosten. Ovrige HD uitzendingen vragen een extra abo die per kabelaar in prijs en samenstelling verschilt.

    Naast "standaard" zenders als National Geographic is het ook mogelijk om Sport 1 en Film 1 in HD te ontvangen, als je een extra abo neemt op Sport 1 / Film 1.

    Uiteraard kun je ook een kleiner scherm (bijv. 32") aanschaffen, met evt. een kleinere resolutie (1366 x 768 is veel voorkomend). Het verschil met normale digitale tv wordt uiteraard echter wel steeds kleiner, hoewel er gemeld wordt dat het beeld van de HD zenders via de Samsung decoder zelfs op een normale CRT er nog iets op vooruit gaat.

    Ik zelf ga waarschijnlijk voor een soort tussen oplossing. Ik heb een nieuwe decoder nodig en ook een nieuwe tv.
    Ik wil echter nog geen bergen met geld uitgeven voor iets dat ik persoonlijk geen mooi beeld vind geven. Of nog meer bergen met geld voor iets dat bijna mooi beeld geeft (weer persoonlijk) dus kies ik voor een CRT die HD signalen kan verwerken (soort van downscaled) en mogelijk deze Samsung decoder.

    Ik zal dan bij lange na niet de " echte HD beleving" hebben. Maar wel voorlopig nog dik te vreden vooruit kunnen.
    (De blu-ray / HD-DVD keuze wil ik voorlopig nog niet maken, ik houd het nog op DVD tot er meer duidelijkheid is.)

  21. #46

    Standaard

    Dankje voor de uitleg!
    Maar nog even over de digitale televisie:
    In de Media Markt Den Haag konden zij mij vandaag echter vertellen dat je voor HDTV géén digitale televisiekabel nodig hebt. Het is ook evengoed mogelijk met een analoge verbinding.

  22. #47

    Standaard

    waar is het trouwens mogelijk om zo'n kaart te kopen van Casema om in de receiver te doen?

  23. #48
    wimtendam
    Guest

    Standaard Samsung DCB-H360R en Sony KLV-L32MRX1

    Ik heb een Sony KLV-L32MRXK1. Deze heeft geen HDMI aansluiting. Echter het scherm wordt mi via DVI aansluiting aangestuurd en heeft wel een resolutie van 1280*768, dus in principe HD geschikt.
    Kan ik deze Samsung gebruiken en het scherm van de Sony direct aansturen via een HDMI>DVI verloopstuk? Het geluid laat ik dan via de optische uitgang en een dolby-surround set lopen. (DVI heeft geen audio, maar slechts video).
    De box van de Sony TV wordt dan nog slechts gebruikt om deze aan te zetten.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Max Ludding
    Dankje voor de uitleg!
    Maar nog even over de digitale televisie:
    In de Media Markt Den Haag konden zij mij vandaag echter vertellen dat je voor HDTV géén digitale televisiekabel nodig hebt. Het is ook evengoed mogelijk met een analoge verbinding.
    Klopt, dat is ook reden van deze zinsnede uit de preview: "

    Component Video uitgang (geschikt voor signalen tot 1080i) onduidelijk is nog wat de werking van de component video uitgang zal zijn bij signalen die HDCP vereisen. "

    De component uitgang kans dus ook signalen aan tot 1080i. Zoals al gesteld is er nog geen duidelijkheid over HDCP via component. Vooral filmHDTV kanalen werken vaak alleen met HDCP om te voorkomen dat er gekopieerd kan worden. Wanneer dan de component uitgang geen HDCP ondersteund kun je deze niet gebruiken voor de doorgifte van HDTV.

  25. #50

    Standaard samsung decoder en panasonic plasma

    Hoi,

    Heb de samsung HD decoder en de Panasonic Plasma 37PV60.
    Wel beeld via component, geen beeld en geluid via HDMI.

    Wie heeft suggesties??

    mvg,

    Kees

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •