Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 212 worden weergegeven.

Discussie: Alias

  1. #176

    Standaard

    Ja, maar ik heb net 6 Sopranos boxen gekocht (wat in totaal ietsje duurder was dan Alias, maar goed), dus ik denk dat ik met Alias nog maar even wacht...

    Moet wel zeggen dat ik het aanschaffen en thuis kijken van televisieseries tegenwoordig veel leuker vind dan films. Alias staat in ieder geval op het lijstje met kandidaten voor een blinde aanschaf, zeker nu alle 5 seizoenen uit zijn.
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  2. #177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rennes Bekijk bericht
    Zonde, zonde, zonde :P maarja je kunt altijd met seizoen 1 beginnen, ik vind het echt een top serie. Zeker, het heeft zn mindere momenten gehad, maar zelfs dan vond ik het nog goed. En ja, de prijs voor zo'n box vind ik nog altijd meevallen
    De vraag is wat die positieve en negatieve punten zijn. Kan iemand daar een beeld van schetsen zodat ik en andere niet-kenners een beetje kunnen beoordelen of het wat is?

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    De vraag is wat die positieve en negatieve punten zijn. Kan iemand daar een beeld van schetsen zodat ik en andere niet-kenners een beetje kunnen beoordelen of het wat is?
    Positieve punten:
    * Veel actie voor liefhebbers van het betere knokwerk
    * Jennifer Garner (veel positiever kan ik ze niet bedenken)
    * Coole gadgets; lijkt wel James Bond op speed en techno
    * Een paar zeer goede individuele episodes elk seizoen
    * Een paar zeer verrassende bijrollen (Quentin Tarantino, Ethan Hawke, ...)
    * In zowat elk land waar Sydney en haar collega's komen proberen ze de taal van de lokale bevolking te spreken, om er goed "geïnfiltreerd" uit te zien. Over de hele reeks wordt er dus een 20-tal talen gesproken, o.a. zinnetjes Nederlands.
    * Leuk voor de puzzelaars: zoek alle verborgen referenties naar het getal 47.
    * Arvin Sloane (Ron Rifkin) is een fantastische kl*tz*k!

    Negatieve punten:
    * Verhaal wordt soms zo vreselijk ingewikkeld met complotten binnen complotten binnen complotten... dat je best je verstand werkelijk op nul draait en de rit mee uitzit. Lijdt zéér zwaar aan een terminale ziekte die "Abramisme" heet. "Abramisme" is een ziekte die voorkomt bij alle series waar J.J. Abrams ooit mee begonnen is (o.a. <I>Lost</I>). Symptomen: zodra alle plots intrinsiek met elkaar verweven zijn, trekt mijnheer Abrams eruit om met wat anders te beginnen en laat zijn voetvolk de hangende verhaallijnen in elkaar puzzelen. Op de duur begrijpen die echter waarschijnlijk zelf de verhaallijn niet meer.
    * Zéér ongeloofwaardig: dubbelgangers, klonen, doden die herrijzen,... -> lijkt soms wat op een soap
    * Scenario durft wel eens hetzelfde gestructureerd te zijn (Sydney zit in een moeilijk parket -> 40 min flashback hoe ze daar in is geraakt, en dan op twee minuten de afhandeling) dus op de duur mindert het verrassingseffect
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #179

    Standaard

    Pluspunten:

    - De geweldige cliffhangers!
    - De verschillen tussen de seizoenen
    - Werkelijk geweldige plottwists(ik noem maar even de Superbowl-aflevering)
    - Mr. Sark
    - Rambaldi

    Minpunten:

    - Rambaldi
    - Start seizoen 4
    - De ingewikkeldheid

    Maar het is en blijft een zeer vermakelijke serie, waarbij je al snel door de minpunten heen prikt en je geboeid bent door de verhaallijn!

  5. #180

    Standaard

    hooow wacht een zeer belangrijk pluspunt nog: michael varten, zeker niet mis om naar te kijken
    En trouwens ik vond juist de start van seizoen 4 een zeer goed pluspunt, was eindelijk weer eens een aflevering door j.j. abrams geschreven! En idd het is soms behoorlijk ongeloofwaardig, maar ik moet zeggen dat me dat nog nooit gestoord heeft. Kijk als ze ineens een missie op mars hadden, dan was het anders geweest :P
    Net aflevering twee gezien van seizoen 5, voor iedereen let goed op het nederlands dat daar wordt gesproken haha. niet te verstaan :P

  6. #181

    Standaard

    In aflevering 99 praten ze ook Nederlands, heel grappig

  7. #182

    Standaard

    In aflevering 100 zegt Sydney tegen Jack iets van: ik vind het vreselijk om te liegen tegen Will, waarop Jack dan zegt: hij mag niet weten dat Vaughn nog leeft of iets dergelijks. Maar wanneer zijn Jack & Sydney daarachter gekomen dan? Want dat heb ik dan gemist of ik begrijp gewoon iets verkeerd

    Er zit in 2 afleveringen in seizoen 5 nederlands: in 1 van de 1e afleveringen en Rachel zegt in de club in Moskou ook een zin nederlands en dat is in aflevering 100.
    Laatst aangepast door Pascal Barroso : 21-04-2007 om 11:56

  8. #183

    Standaard

    Box is hier ook binnen, maar ben nog bezig met Twin Peaks dus het laatste seizoen van Alias bekijk ik ergens in mei wel. Kijk er in ieder geval naar uit

  9. #184

    Standaard

    [quote=Pascal Barroso;1150287]In aflevering 100 zegt Sydney tegen Jack iets van: ik vind het vreselijk om te liegen tegen Will, waarop Jack dan zegt: hij mag niet weten dat Vaughn nog leeft of iets dergelijks. Maar wanneer zijn Jack & Sydney daarachter gekomen dan? Want dat heb ik dan gemist of ik begrijp gewoon iets verkeerd

    Als je het antwoord wil weten of je hebt alles al gezien, want anders verklap ik behoorlijk veel voor je:

    uiteindelijk blijkt dat syd en jack altijd al wisten dat vaughn leefde. echt behoorlijk slecht, maar omdat ze toen wisten dat de serie ging stoppen wilden ze een happy end doen met sydney en vaughn en daarom moest vaughn nog leven. vaughn legt later aan dixon ook uit dat jack hem had overtuigd om onder te duiken en zijn eigen dood in scene te zetten.

  10. #185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    * Zéér ongeloofwaardig: dubbelgangers, klonen, doden die herrijzen,... -> lijkt soms wat op een soap
    Dit was voor mij de reden om er in seizoen 4 mee te stoppen. Dit ging mijn inlevingsvermogen te boven.

  11. #186

    Standaard

    [quote=Rennes;1150398]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Barroso Bekijk bericht
    In aflevering 100 zegt Sydney tegen Jack iets van: ik vind het vreselijk om te liegen tegen Will, waarop Jack dan zegt: hij mag niet weten dat Vaughn nog leeft of iets dergelijks. Maar wanneer zijn Jack & Sydney daarachter gekomen dan? Want dat heb ik dan gemist of ik begrijp gewoon iets verkeerd

    Als je het antwoord wil weten of je hebt alles al gezien, want anders verklap ik behoorlijk veel voor je:

    uiteindelijk blijkt dat syd en jack altijd al wisten dat vaughn leefde. echt behoorlijk slecht, maar omdat ze toen wisten dat de serie ging stoppen wilden ze een happy end doen met sydney en vaughn en daarom moest vaughn nog leven. vaughn legt later aan dixon ook uit dat jack hem had overtuigd om onder te duiken en zijn eigen dood in scene te zetten.
    Ja nu heb ik dat inderdaad gezien, maar op dat moment sloeg dat dus nergens op.

  12. #187

    Standaard

    misschien is het al eerder ter sprake gekomen, maar goed: een van de grootste minpunten is slordigheid. Het gebruik van bijvoorbeeld een plaatje van de munt in Amsterdam (als je goed kijkt zie je o.a. V&D op de achtergrond) aan het einde van seizoen 3, wanneer een scene zich in Stockholm afspeelt. Daarnaast word hetzelfde plaatje, en een iets andere, gebruikt in Seizoen 3 voor een scene die zich in Zurich afspeelt. Kleine, onschuldige foutjes misschien, maar het haalt mij uit het verhaal!

    Minpunt: afl 1 t/m 8 van seizoen 4 (opzichzelfstaande standaard verhaaltjes)

  13. #188

    Standaard

    Idd er wordt soms slordig met dingen omgegaan, vaak verkeerde plaatjes bij de steden :S
    maar wat betreft die losstaande verhaaltjes van seizoen 4, ik vond dat juist erg goed, vooral na het tegenvallende seizoen 3. Ik denk dat iedereen wel toe was aan een andere wending, andere manier van afleveringen. Mjah smaken verschillen natuurlijk wel altijd, maar volgens mij had alias aan het begin van seizoen 4 wel enorme kijkcijfers toen. Was niet meer zo hoog geweest sinds de uitzending van de pilot, helaas kelderden de kijkcijfers toen weer halverwege het seizoen :sad:

  14. #189

    Standaard

    Ik stoor me daar opzicht niet zo heel erg aan, of het moet wel heel erg opvallen. Maar vaak ga ik zo op in de actie dat ik niet eens zo heel goed op de details let.

    Ik heb seizoen 5 nu iets meer dan een week en ben over de helft met kijken. Deze week vakantie dus dan komt het tweede gedeelte aan de beurt. Seizoen 3 was inderdaad iets minder maar ik kan nou niet zeggen dat ik het een super slecht seizoen vond. Het heeft inderdaad met smaak te maken denk ik. Seizoen 4 was geweldig vooral de terugkeer van Lena Olin als Irina Derevko was super.

    Het enige wat ik wel vind is dat Seizoen 5 enorm snel gaat, alle gebeurtenissen volgen zich super snel op zonder veel uitleg. Dus ik moest af en toe wel even nadenken wat er precies allemaal gebeurd was in een eerdere aflevering.

    Ook die aflevering waarin sydney gevangen zit op een boot heeft me erg beziggehouden. Dit omdat ik graag wou weten wie de gene was die de opdracht gaf tot de onderzoeken. Ik had iedereen verwacht behalve de gene die de opdracht gaf Zelfs heb ik enige moment aan Vaughn gedacht

  15. #190

    Standaard

    Ik ga straks ook eens beginnen met seizoen 5, in de hoop dat het een waardige afsluiter is van een serie die ik zeker in de eerste 2 seizoenen met veel plezier gekeken heb.

  16. #191

    Standaard

    Ik moet ook zeggen nu ik weer seizoen 5 kijk, dat alles wel heel erg snel gaat inderdaad. Dingen worden soms nauwelijks uitgelegd, maar het blijft een topserie echt waar.

  17. #192

    Standaard

    Ondertussen eerste 7 afleveringen van seizoen 5 gekeken. Leuk om terug Alias te kijken, al heb ik de indruk dat ze veel herhalen uit eerdere seizoenen. De nieuwe personages vind ik wel leuk voorlopig. Wat ik minder apprecieer is de Giacchino-soundtrack die op enkele details exact dezelfde is als die van Lost. Dat stoorde me bij seizoen 4 ook al. In de eerdere seizoenen was er een hele andere soundtrack meen ik me te herinneren, maar het is echt al een hele tijd geleden dat ik die gezien heb dus kan mis zijn.

    Voorlopig valt het dus niet tegen, al gebeurt er ook niet echt iets nieuws. Het is me nog totaal niet duidelijk hoe ze alles gaan afronden. Nog 10 afleveringen nu, denk dat ik het seizoen nu maar gewoon in 1 keer ga uitkijken

  18. #193

    Standaard

    Hmmz dat van die giacchino muziek vind ik wel lekker, spydaddy met zn eigen deuntje jammer dat er nooit meer een derde cd is uitgekomen met de muziek van alias, ik vond de giacchino muziek van seizoen 4 namelijk erg goed.

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Wat ik minder apprecieer is de Giacchino-soundtrack die op enkele details exact dezelfde is als die van Lost.
    Dat is jammer genoeg maar al te waar. De twee soundtracks zijn perfect inwisselbaar.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #195

    Standaard

    Dat viel me vooral in seizoen 5 heel erg op inderdaad. Ik had af en toe het idee dat het 'rookmonster' Sydney zou gaan aanvallen

  21. #196

    Standaard

    Bon, ben er doorheen. Ik had het niet zo gepland maar heb seizoen 5 uiteindelijk maar op een weekendje uitgekeken, en dat vooral omdat het 2e deel van dit seizoen gewoon weer lekker ouderwets fantastisch is zoals de eerste 2 seizoenen. Ik vermoed dat men pas na al een aantal afleveringen bezig te zijn met seizoen 5 beslist heeft dat dit het laatste seizoen zou worden en dat men dan het roer wat heeft moeten omgooien. De eerste afleveringen zijn daarom niet slecht, maar hebben een lager tempo en focussen zich minder op de rode draad van de serie.

    Seizoen 5 is er echt eentje voor de fans van de serie en ik was zelf ook heel gelukkig met het waardige einde dat deze serie heeft gekregen. Aanvankelijk zijn er dit seizoen veel nieuwe gezichten, die het overigens naar behoren doen, om dan later uit te pakken met heel wat leuke comebacks van zeg maar de beste personages uit de hele reeks. Ik was ook niet helemaal gerust in dit seizoen vanwege de zwangerschap van Jennifer Garner en hoe ze die in deze reeks zouden verwerken, maar dat hebben ze eigenlijk zeer goed aangepakt, niet al te veel cliché zwangerschapsgedoe, iemand met een job als Sydney Bristow heeft immers geen tijd om zich daar op te focussen

    Er zitten nog een pak leuke missies en verhaallijnen in dit seizoen. Wat me vooral bijblijft is de de aflevering waar ze infiltreren in Langley, de 100ste aflevering waarin Sydney in zekere zin gekloond wordt en vanzelfsprekend de finale die eigenlijk de 2 laatste afleveringen beslaat Eén kritiek die Alias altijd met zich mee zal dragen is hoe sommige personages blijven terugkeren. Persoonlijk heb ik daar nooit aanstoot aangenomen. Het is een serie die draait om intelligence en counter-intelligence en het hele idee van mensen die dood gewaand worden maar in feite zijn ondergedoken vind ik alleen maar bijdragen tot de hele conspiracy-sfeer die deze serie kenmerkt. Ook in seizoen 5 zullen mensen die dit minder leuk vinden weer een aantal keren met hun ogen rollen. Vaughn die zeer onverwacht toch nog blijkt te leven, (al wordt dit later eigenlijk wel goed uitgelegd), Nadia die uit haar coma komt om dan even later te sterven en terug te komen als een geest die Sloane kwelt, jaja En ik vergeet er heus nog wel enkelen

    Ik ben in ieder geval blij dat er eindelijk een (voor mij) afdoende antwoord komt op wat het einddoel was van Rambaldi aangezien het er na seizoen 2 lang op leek dat men daar gewoon niet meer op ging terugkomen omdat de schrijvers waarschijnlijk zelf niet wisten wat ze ermee moesten aanvangen. Er is heel veel informatie te verwerken in dit seizoen en het kan aangeraden zijn om de eerdere seizoenen nog eens te kijken eerst als je daar niet veel meer van weet. Ik vond dat alles wel voldoende werd uitgelegd. Er was maar één zijverhaal waar ik de bedoeling niet goed van begreep, namelijk de zoektocht van die nieuwe agent Tom naar "De Kardinaal". Ik weet eigenlijk niet wat die persoonlijke vendetta kwam doen in de laatste afleveringen van een serie waarin er nog zoveel te vertellen is.

    Mijn beklag over de soundtrack heb ik dus al eerder gedaan. Ik waande me in het begin van een scene soms ook op het Lost-eiland of dacht soms van "nu komt er zeker een flashback". Sorry maar dit is goedkoop kopieerwerk. Gebruik dan meer originele muziek ipv een gekopieerde score zoals dat in de eerste seizoenen ook gebeurde. Dit is niet zo'n groot minpunt, al hecht ik wel belang aan een goede soundtrack. Gelukkig dat er nog zoveel interessants gebeurt dit seizoen dat je geen tijd hebt om bij de muziek stil te staan

    Conclusie is dus dat dit een mooie afsluiter is geworden die ook bevestigt dat Alias nog heel lang in mijn top 10 van favoriete series zal staan. Bovendien is het 1 van de meest ondergewaardeerde series van de afgelopen jaren in mijn ogen. Ik kan me alvast niet voorstellen dat er ooit een leukere of betere spionage-reeks gemaakt zal worden.

    En nu nog even de extra's kijken, dan zijn we er helemaal doorheen

  22. #197

    Standaard

    Ik hoorde voor dat ik Alias seizoen 5 had gezien erg slechte verhalen erover dus ik al bang dat het 1 grote teleurstelling zou worden als het eenmaal uit zou zijn op dvd..
    Persoonlijk vind ik het helemaal geen slecht seizoen, de ingewikkelheid en de complotten etc etc zit in alle seizoenen en tja ben het blijven kijken en heb er geen last van
    Ik vond erg leuk juist dat oude personage's weer terug kwamen ik vind dat bij veel series het erg onduidelijk is wat de andere (niet de main characters) allemaal doen...
    Van Vaughn dacht ik dus in eerste instantie dat het niet waar was dat hij dood is, achteraf klopt dat ook alleen beetje raar hoe dat in de serie is 'uitgelegd'
    Verder was is toch wel blij met happy end en niet open open einde die vind ik over het algemeen gewoon ronduit irritant met uitzonderingen...
    Laatst aangepast door ilseesli : 21-05-2007 om 14:03 Reden: spoiler

  23. #198

    Standaard

    Je zou het niet zeggen met de titel "All the Time in the World", maar de slotaflevering is gewoonweg afgeraffeld (te veel gebeurtenissen en verklaringen in 1 aflevering geperst) en had veel beter over meerdere delen gespreid kunnen worden waarmee dan een echte klimax zou zijn ontstaan. Mede hierdoor heeft het laatste seizoen ook helaas maar 17 delen.

  24. #199

    Standaard

    Ze mochten er helaas niet meer maken, erg jammer. Was beter geweest als het een 2 delige finale was.

  25. #200

    Standaard

    Het was een 2-delige finale, alleen die DVD heeft de finale over 2 DVD's verspreid

    Maar de laatste 2 eps zijn als 1 ep uitgezonden.

Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •