Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 84 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard David Gilmour - Live in Concert

    Bovenstaande DVD is/was enigszins aan de rustige kant.
    Voor de mensen die naar 1 van zijn concerten gaan volgende week... Deze tournee lijkt ook een rustige te gaan worden, getuige de setlist van de "try out" in London (7 maart):

    Castellorizon
    On an island
    The blue
    Take a breath
    This Heaven
    Smile
    Shine on you crazy diamond (pts 1-6)
    Wearing the inside out
    Loo break
    High hopes
    Comfortably numb
    On an island
    The blue

    Ik denk/hoop dat dit niet de setlist van de tournee is, want volgens mij is deze setlist wel heel erg kort.

    Een review van een fan (niet te serieus nemen dus) valt hier te lezen:

    http://www.pinkfloydz.com/dgLondonMermaidTheatre.htm

    Have fun!

  2. #2

    Standaard

    Het meeste werk is van z'n nieuwe CD, maar dan om 2 keer "On the Island" te spelen??? Heeft die man geen breder repertoire om uit te kiezen?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Het meeste werk is van z'n nieuwe CD, maar dan om 2 keer "On the Island" te spelen??? Heeft die man geen breder repertoire om uit te kiezen?
    Jah, ik zei al... Het is een setlist, maar waarsch. niet de setlist van zijn tour...

  4. #4

    Standaard

    Setlist van eerste concert in Dortmund:

    First half: All of 'On An Island'

    Second half: Shine On You Crazy Diamond, Wot's... Uh The Deal, Wearing The Inside Out, Breathe/Time/Breathe Reprise, Dominoes, High Hopes, Echoes

    Encores: Wish You Were Here, Comfortably Numb




    Echoes... wow!!!

  5. #5

    Standaard

    Parool-recensie...

    David Gilmour: soul en bluesy

    ERIK VOERMANS

    'David Gilmour - the voice and guitar of Pink Floyd' stond te lezen op het toegangskaartje. Grappig. Alsof de duizenden fans in de uitverkochte Heineken Music Hall - overwegend mannen tussen de dertig en de vijftig plus - dat niet wisten.

    Hij ziet er tegenwoordig wat anders uit dan vroeger, dat wel. Op zijn zestigste heeft hij aanzienlijk minder haar, maar ter compensatie draagt hij tegenwoordig een stevig embonpoint met zich mee, plus twee kleine borsten, die in het volle spotlight goed uitkwamen onder het eenvoudige zwarte T-shirt dat hij droeg.

    In visueel opzicht mag hij dan iets aan aantrekkingskracht hebben ingeboet, zijn gitaarspel en zijn stem hebben niet geleden onder het voortschrijden van de tijd. Dat bewijst hij op zijn pas verschenen derde soloplaat, On an island, die hij gisteren voor de pauze in zijn geheel ten gehore bracht.

    Bijgestaan door een begeleidingsband van zes man, met in de gelederen onder anderen Rick Wright, de toetsenist van Pink Floyd, gitarist Phil Manzanera (Roxy Music), die On an island mede produceerde, en saxofonist Dick Perry (bekend van zijn solo's op Money en Shine on you crazy diamond), speelde Gilmour nootgetrouwe versies van de tien nummers op de plaat.

    Die nummers zijn bijna allemaal langzaam en identiek van sfeer, met als hoogtepunt steeds opnieuw het moment waarop Gilmour op zijn Stratocaster, zijn Gretsch of zijn Les Paul een van die majestueuze bluesy solo's speelt, waarin melodie, sound en soul belangrijker zijn dan vingeratletiek.

    De nummers werden alle onthaald op hetzelfde beleefde applaus. Wat een verschil met het gejuich dat na de pauze opsteeg toen Gilmour het viernotige thema speelde van Shine on you crazy diamond (part 1), of toen Rick Wright de allereerste ping liet horen van Echoes!

    De samenstelling van de set met werk van Pink Floyd had verrassende ingrediënten, met als uitschieter Dominoes (1970) van de tweede soloplaat van Syd Barrett ('this is an old one from Syd's'). Gilmour deed verder een greep uit albums als Obscured by clouds uit 1972 (Wots... uh the deal), Meddle (Echoes), Dark side of the moon (geen Money, maar wel Breathe en Time), en recenter materiaal, zoals Wearing the inside out van The division bell, ook alweer uit 1994.

    Gilmour voorspelde dat we het laatste nummer 'wel zouden herkennen' en dat was ook zo: in Comfortably numb trok hij in de beroemde gitaarsolo nog een keer alles uit de kast.

    In de toegift, Wish you were here, zong het publiek gezellig mee. Misschien gingen de gedachten uit naar Roger Waters en Nick Mason. Maar Gilmour heeft in interviews duidelijke taal gesproken. Een reünie van Pink Floyd kunnen we maar beter uit ons hoofd zetten.

    David Gilmour. Gehoord: 19/3, Heineken Music Hall. Herhaling: 20/3.

  6. #6

    Standaard

    waarom plaats je dit nu?...door zo'n positieve review baal ik alleen maar des te meer dat ik geen kaartje heb kunnen krijgen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    waarom plaats je dit nu?...door zo'n positieve review baal ik alleen maar des te meer dat ik geen kaartje heb kunnen krijgen
    Jah, sorry. Ik was er wel bij. Maar ik vond juist dat de recensie wat cynisch was...

  8. #8

    Standaard

    vrijdag trouwens even het interview in de laatste OOR gelezen ... het blijft toch een bijzondere kerel hoor. Je zou toch zeggen dat wanneer je zó erg goed bent, je in een van de belangrijkste bands ooit zat, dat het dan na 12 jaar toch wel weer moet jeuken om weer wat nieuws te gaan doen met Pink Floyd...met of zonder Roger. Maar vooral David is er helaas erg op tegen.

    Ik snap z'n standpunt wel...maar ik begrijp het niet

  9. #9

    Standaard

    Wat zegt hij precies? Staat het interview ergens on-line? Ben toch wel benieuwd naar zijn woorden...

  10. #10

    Standaard

    ik weet het niet meer precies, maar ze kwamen uiteraard weer terug op zijn afwijzing van de aabieding "van ieder PF-lid 250 miljoen dollar wanneer er werd ingestemd met een nieuwe tournee"
    Hij wilde gewoon zijn eigen dingen doen, hij kon het nog steeds niet vinden met Roger, en iets nieuws met PF doen voelde hij als een verplichting naar miljoenen fans toe i.p.v. dat hij het voor zijn eigen creatieviteit deed.

    Het komt er dus op neer dat geloof ik enkel David nog tegen iets met PF is...zelfs Roger wilt wel weer iets gaan doen geloof ik, of staat er niet zo negatief tegenover als David.

  11. #11

    Standaard

    Zonde hoor. Aan de andere kant... we willen ook geen Rolling Stones toestanden. Die heren zijn inmiddels een persiflage van zichzelf...

  12. #12

    Standaard

    Maar de Rolling Stones zijn een echte rock groep waarbij Mick van de ene kant naar de andere kant van het podium probeert te rennen, terwijl David alleen maar met z'n gitaar achter de mic gaat staan

    En trouwens, ik vind wat de RS nu doen eigenlijk nog heel leuk, hoewel hun muziek mij niet zo heel erg kan boeien. En Mick en Roger Daltrey schelen nog geen jaar, terwijl ik het toch nog steeds geweldig vind wat Roger en Pete bij bijvoorbeeld Live8 hebben neergezet. De The Who van nu heeft natuurlijk qua chemie niks meer te maken met de echte band van vroeger, maar toch klonk en zag het er nog erg cool uit. En ook Brian May en Roger Taylor doen nog erg goed mee, hoewel die wel weer een paar jaar jonger zijn dan Mick. Het was gewoon een erg goede generatie

    Enfin, dít heeft David te zeggen over de toekomst van PF:
    "The issue about Roger is irrelevant, because even without him I don’t want to go on as Pink Floyd. I’m happy with my life. Playing as Pink Floyd is a business too big for me now. When you move as a band, all is gigantic, the expectations are enormous, the pressures very high. We have been asked to play one hundred gigs! I am fine as I live now. It was fantastic but now I don't feel like any more."
    en alsof dit niet definitief genoeg klinkt...dan dit wel:
    "The band? It’s over. Reunited because of the good cause, to get over the bad relationship, and not to have regrets”.

    Maargoed, dit is allemaal Pink Floyd gepraat.... laten we nu maar afwachten hoe de DVD van Dave's tournee gaat worden

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    En Mick en Roger Daltrey schelen nog geen jaar, terwijl ik het toch nog steeds geweldig vind wat Roger en Pete bij bijvoorbeeld Live8 hebben neergezet.
    Grappig dat je over Daltrey begint, want die heb ik vorig jaar toevallig gezien in Antwerpen (bij Night of the Proms). Hij maakte, inderdaad, een gedreven indruk en een van de nummers toen (Pinball Wizard geloof ik) was bijzonder goed!

  14. #14

    Standaard

    geen echt nieuws, maar toch leuk om het officieel bevestigd te zien
    DAVID GILMOUR TOUR DVD CONFIRMED!

    ...
    Putting months of speculation to rest, DavidGilmour.com yesterday announced that a live DVD is to be released from the current tour, which is showcasing Pink Floyd classics alongside David's great new album, "On An Island".

    They advise that the cameras will be in action on the first two nights at London's Royal Albert Hall - May 29th and 30th - to record the show as it comes to its conclusion after travelling across Europe and North America. The final night - May 31st - is not scheduled to be filmed.

    They also note that "it is possible that some guests may be added to the bill", recalling the guest appearances made by Sam Brown (l'Olympia, in Paris), and Crosby & Nash (Radio City Music Hall, in New York City). However, they are making no promises or giving any clues!

    The director of the recording will be David Mallet, who has worked with David over the years, most noticeably on the "In Concert DVD" and Pink Floyd's "PULSE" DVD (which will be released soon).

    We anticipate that the DVD will be readied in time for release before Christmas, although there is no official word on dates yet. Rest assured, as soon as we hear anything definite we'll let you know.

    [www.brain-damage.co.uk]

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    and Pink Floyd's "PULSE" DVD (which will be released soon).
    Haha, grappenmakers :P.
    Als David echter eerst deze dvd uitgebracht wil hebben, en daarna pas PULSE, zal het nog langer duren voor die uitgebracht zal worden.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #16

    Standaard

    hoezo? PULSE wordt door Pink Floyd uitgebracht en de DVD van de Royal Albert Hall wordt door Dave zelf geproduceert, net als 'In Concert'.
    En waar staat dan dat David zijn eigen DVD eerder uitgebracht wilt hebben dan PULSE? Zijn wens was zelfs dat PULSE van het zomer al uit zou komen, dus ik denk eerder dat hij het andersom wilt

    Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wie er de special guests zullen zijn bij dat optreden. Nick?
    ....... Roger? :P

    .....................Syd? 8)

  17. #17

    Standaard

    Dat was de reden dat PULSE uitgesteld werd tot september, had ik gelezen. Uiteraard hoop ik gewoon dat PULSE in september (of nog eerder, natuurlijk) uitkomt, en dat ie nu dus niet eens wordt uitgesteld, maar gewoon uitkomt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #18

    Standaard

    Die DVD van Gilmour... lijkt me prachtig!!!

  19. #19

    Standaard

    zo, anders mij wel. Ik heb helaas het concert van Gilmour moeten missen, maar het zag er toch wel wat spectaculairder uit dan z'n tour uit 2002. Ik vond In Conert een mooie DVD hoor, maar het was toch allemaal wat sober, hoewel de On An Island natuurlijk ook geen explosieve lichtshow was, zag het er toch iets leuker uit. Zowiezo vind ik deze setlist ook wel wat interessanter met Whot's.. en Echoes

    Nu ben ik nog erg benieuwd wat Roger van zijn show qua lichtwerk gaat maken en of daar ook een DVD van uit gaat komen

    *10 juni...jeuj! *

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    *10 juni...jeuj! *
    Ik ben er in ieder geval bij de 10e. Jij ook?
    Er schijnen overigens 2 podia te zijn met een om-en-om programmering...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    *10 juni...jeuj! *
    Ik ben er in ieder geval bij de 10e. Jij ook?
    Er schijnen overigens 2 podia te zijn met een om-en-om programmering...
    ik ben er zeker weten bij
    hmmm...nu maar hopen dat ik van te voren dan maar wel weet bij welk podium Roger komt, en niet dat ik dan 's avonds helemaal vooraan bij het verkeerde podium sta na een lange dag wachten :')

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    *10 juni...jeuj! *
    Ik ben er in ieder geval bij de 10e. Jij ook?
    Er schijnen overigens 2 podia te zijn met een om-en-om programmering...
    ik ben er zeker weten bij
    hmmm...nu maar hopen dat ik van te voren dan maar wel weet bij welk podium Roger komt, en niet dat ik dan 's avonds helemaal vooraan bij het verkeerde podium sta na een lange dag wachten :')
    ff de website van arrow checken, daar staat een en ander al op!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Die DVD van Gilmour... lijkt me prachtig!!!
    *héle grote kick!*

    je kan hier nu een sneak preview van de DVD 'Live At The Royal Albert Hall' bekijken...en wel Arnold Layne met David Bowie

    Ik ben heel erg benieuwd!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Die DVD van Gilmour... lijkt me prachtig!!!
    *héle grote kick!*

    je kan hier nu een sneak preview van de DVD 'Live At The Royal Albert Hall' bekijken...en wel Arnold Layne met David Bowie

    Ik ben heel erg benieuwd!
    Wanneer zou er een dvd verschijnen dan?

  25. #25

    Standaard

    Henk, ga je nog naar Roger Waters volgend jaar?

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •