Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 84 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Gisteren de dvd gehaald, en hij is erg vet! Het beeld ziet er erg goed uit, al is het inderdaad soms wat korrelig (maar dat heeft volgens mij meer met de gebruikte belichting te maken) en het geluid is zeer goed te noemen. Dan het concert, fantastisch! Zoals bekend wordt de eerste helft On An Island compleet gespeeld, met als introductie een paar nummers van Dark Side Of The Moon. Ik weet niet wat de algemene reacties zijn op het nieuwe album, dus in hoeverre je het album goed vond, zul je dit ook goed vinden.
    Dan de tweede helft. Ik dacht al 'niet weer Shine On' op dezelfde manier als bij PULSE, want die zouden ze toch nooit kunnen overtreffen. Het nummer slaat dan ook ineens plotseling om, wat fantastisch gedaan is. Fat Old Sun idem dito. Naar Echoes keek ik erg uit, wat was dat goed! Voor de rest van het concert geldt hetzelfde. Er is maar 1 minpuntje, ik wou dat ik echt bij het concert was geweest .
    De extra's zijn ook goed in orde. Allereerst een tourdocu van ruim drie kwartier (die nog wordt verlengt door het gebruik van seamless branching), een making of van het album (helaas maar een kwartier, maar ook weer seamless branching), en een korte documentaire van Rick Wright, over de tour in Amerika (maar vijf minuten).
    Verder zijn er nog 13 losse nummers te vinden (zowel van het concert, als overige uitzendingen, en clips).
    Al met al een topdvd die zeer aan te raden is.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  2. #52

    Standaard

    Waar heb je hem zien liggen?

  3. #53

    Standaard

    Bij de Mediamarkt en in de Sounds (allebei in Rotterdam). In de Sounds lag hij er vrijdag al. Prijs was bij beiden 29.99 euro.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Bij de Mediamarkt en in de Sounds (allebei in Rotterdam). In de Sounds lag hij er vrijdag al. Prijs was bij beiden 29.99 euro.
    Ok dank je. Dat wordt voor mij nog even wachten op een pijsdaling dan.

  5. #55

    Standaard

    damn! klote zooi.
    De DVD is:
    a. op veel plekken uitverkocht
    b. belachelijk duur
    Dat wordt dus maar even branden en wachten totdat ze er een normale prijs voor durven te vragen

  6. #56

    Standaard

    MM Hengelo 24,99. Maar dan heb je ook wat zeg. Wat een ontzettend goed concert. Ik had verwacht dat het zo'n ontzettend zaaie duffe happening zou worden, maar zelfs het eerste deel vliegen soms de vlammen af. En dan hebben we het helemaal nog niet gehad over Echoes, wat toch wel een van de beste uitvoeringen moet zijn die ik gehoord heb. En ik heb er aardig wat gehoord. Wat een show, wat een geluid. Wat een ontzettende klasse.

    Ik vond em ook erg duur, maar besef dat de totale dvd wel 313 min. duurt. Het concert zelf duurt 153 min. Ook niet bepaald kort, niet. En dan nog een 14 tal andere nummers, ook allemaal in 5.1 heel netjes, heel netjes gedaan.

    Nu de DVD van Waters nog.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Nu de DVD van Waters nog.
    tsja..inderdaad ja!

  8. #58

    Standaard

    Heb hem vandaag gekocht voor maar 17,99 bij Mediamarkt Enschede!

  9. #59

    Standaard

    pff..Enschede..dat is wel heel erg lang met de trein reizen

  10. #60

    Standaard

    Misschien kan je je eigen mediamarkt vragen hoe het zit met de prijs? Misschien willen ze het ook verlagen?

  11. #61

    Standaard

    Hij ligt weer bij de FRS.
    Wel 34,99
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  12. #62

    Standaard

    Heb hem gekocht voor de volle prijs (zo'n kleine 33 euro). Geen spijt, maar hoe goed het concert ook is, het geluid haalt het niet bij dat van In the Flesh van Waters. Net als bij Pulse, lijkt de DD 5.1 zowel als de DD 2.0 track iets te weinig dynamiek en power te bezitten, zeker in vergelijking met de LPCM track van In the Flesh. Of heeft iemand een andere mening?

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht

    Nu de DVD van Waters nog.
    Nee, de nieuwe DVD van de valszingende ex-bassist van Pink Floyd zit ik nou net niet op te wachten.

    Deze van Gilmour is echter vanaf het begin verpletterend !

    Joep

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepmens Bekijk bericht
    Nee, de nieuwe DVD van de valszingende ex-bassist van Pink Floyd zit ik nou net niet op te wachten.

    Deze van Gilmour is echter vanaf het begin verpletterend !

    Joep
    Waters zong vals in het laatste deel van The Wall, live in Berlin. Er ging veel mis die avond, en hij forceerde zijn stem. Het was tijdens de TV-uitzending beter te horen dan op de DVD, maar ook daar is het voor wie goed oplet wel merkbaar. Tijdens de In the Flesh-tour was hij weer goed bij stem (ik heb hem gehoord in Antwerpen, ook op de DVD is zijn zang goed). Ik heb geen optreden bijgewoond van zijn laatste tour, maar tijdens de reunie zong Gilmour voornamelijk, dus ik neem aan dat hij die avond beter bij stem was. En ja, ik geloof dat Gilmour op zijn oude dag wat beter zingt dan Waters. Een werkelijk groot zanger was geen enkel Floyd-lid, maar ik geloof dat Waters in hun beste tijd (jaren '70) de beste van de drie (d.w.z. Gilmour, Wright, Waters) was.

    Verder blijf ik erbij dat deze DVD van Gilmour niet optimaal scoort qua geluid; een DTS-track ware wenselijk geweest, maar ook de DD 5.1 track had beter gekund.

  15. #65

    Standaard

    Het geluid van de In The Flesh DVD is inderdaad echt goed. Van de Gilmour DVD is het geluid erg goed, maar ik mis ook een DTS. En heb ik het nou mis of klinken de nummers die opgenomen zijn in het Kodak theatre beter dan het concert zelf ?

    Over de Waters DVD, die nog moet komen. Toegegeven, het wat ook niet mijn meest favoriete setlist. Voor mij hoeft DSOTM zowiezo niet. Dus ik ben blijk dat ik Waters heb gezien in 2002. Het beste concert wat ik ooit heb gezien !!! Wat een setlist was dat, zeg. Ook al speelde Waters dan wel geen Echoes, maar wel genoeg ander lekker spul.

    Of hij vals zingt, weet ik niet. Kwestie van smaak, wellicht. Maar het is toch algemeen bekend dat hij tijdens de laatste tour het een het ander playbackt, niet ?

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974 Bekijk bericht
    Het geluid van de In The Flesh DVD is inderdaad echt goed. Van de Gilmour DVD is het geluid erg goed, maar ik mis ook een DTS. En heb ik het nou mis of klinken de nummers die opgenomen zijn in het Kodak theatre beter dan het concert zelf ?
    Of hij (Waters, SS) vals zingt, weet ik niet. Kwestie van smaak, wellicht. Maar het is toch algemeen bekend dat hij tijdens de laatste tour het een het ander playbackt, niet ?
    Kodak Theatre: Dat idee heb ik ook, ja. Ik bedoel niet dat het geluid van de Gilmour DVD echt slecht is (dan moet je maar eens wat opgelapt oud materiaal van Deep Purple horen ...) maar ik had iets meer verwacht. De mix van sommige nummers vind ik ook een beetje rommelig (bijv. Take a breath - vooral de eerste twee, drie minuten - en Arnold Layne).

    Playbacken: of hij het dit keer deed, weet ik niet; het is bekend dat hij het heeft gedaan tijdens de Pros & cons tour; dit werd onthuld door Eric Clapton, die aan de tour deelnam.

    Valse zang: zoals ik zei, echt grote zangers (type Gabriel, Tate) zijn de leden nooit geweest, wie dan hard gaat zingen (soms nodig bij concerten) laat gauw een noot vallen.

  17. #67

    Standaard

    Inmiddels 12Gb Gilmour binnengehengeld via internet. No worries, als de DVD bevalt koop ik hem gewoon. Viel me wel op dat het beeld wat korrelig is.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Inmiddels 12Gb Gilmour binnengehengeld via internet. No worries, als de DVD bevalt koop ik hem gewoon. Viel me wel op dat het beeld wat korrelig is.
    Dat was een aantal berichten terug ook al gezegd. Ze hebben het beeld expres iets korreliger gemaakt, om het geheel minder soft te doen lijken.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld Bekijk bericht
    Hij ligt weer bij de FRS.
    Wel 34,99
    MM Arnhem 24,99
    MM Enschede 17,99.
    Ik wacht wel tot ie in de goeiekope bak ligt.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  20. #70

    Standaard

    Toen Waters vorig jaar begon, waren de geruchten over zijn playbacken niet van de lucht. Persoonlijk lijkt het me nogal sterk, omdat Waters voor verschillende delen zo verstandig is om een paar zangeressen neer te zetten, maar perfectionist als hij is, zal het me zeker ook niet verbazen.

    Maar inderdaad voor de zang heb ik nooit naar PF geluisterd, ook al moet ik zeggen dat Waters z´n stem verre van lelijk is. Maar dan wel in de studio waar deze natuurlijk tot het maximale is opgelapt. Ik bedoel na Nothing Else Matters op de Black Album heeft Hetfield het nummer ook nooit meer zo mooi gezongen, niet ? Live is het toch allemaal een tikeltje rauwer. Dat is eigenlijk nij PF ook altijd zo geweest. Luister maar eens naar oud live materiaal. Maar wat mij betreft, qua muziek, des te interesanter. Snerpend gitaargeweld, prachtig. Ook op deze tour trop Gilmour em een aantal keren goed log moet ik zeggen.

    En over Gabriels zangkwaliteiten. Zowel als muzikant, als zanger, als producer, als creatief genie, zijn baanbrekendheid of schrijver zijn er maar weinig die het recht hebben om in zijn schaduw te mogen staan. Zijn solowerk maar zeker zijn werk bij Genesis, is gewoon niet te evenaren. Ok, Ameused To Death was een meesterwerk, dat zich kon meten met het beste PF werk, maar Gabriel blijft maar goede Cd´s afleveren. En dan heb ik het nog helemaal niet over zijn concerten, die altijd state of the art zijn.

  21. #71

    Standaard

    waar zit jij nou op te reageren joh

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hankster Bekijk bericht
    waar zit jij nou op te reageren joh
    Hij reageerde op mij, Hankster, en wel op een stuk dat ik heb geschreven op 26-09 alhier.

    En Daniël: ik roemde de kwaliteiten van Gabriel, dus ik hoop niet dat je me terecht wilt wijzen!

  23. #73

    Standaard

    Waar zit ergens dat stukje op de 2e DVD van Gilmour waar hij Roger Waters ontmoet? Ik zoek me suf en heb nog ff geen zin alle extra's te gaan kijken, maar ben wel heel erg benieuwd naar die ontmoeting.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Waar zit ergens dat stukje op de 2e DVD van Gilmour waar hij Roger Waters ontmoet? Ik zoek me suf en heb nog ff geen zin alle extra's te gaan kijken, maar ben wel heel erg benieuwd naar die ontmoeting.
    Dit is een heel kort stukje in het begin van de Breaking Bread, Drinking Wine documentaire.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger Bekijk bericht
    Inmiddels 12Gb Gilmour binnengehengeld via internet. No worries, als de DVD bevalt koop ik hem gewoon. Viel me wel op dat het beeld wat korrelig is.
    En al gekocht? Wel doen hoor ...

    Beeld is in HD opgenomen. Korreligheid komt door beperkingen als gevolg van gedempt licht, bepaald kleuren of de zeer snelle lichtflitsen (in Echoes).
    Voor geïnteresseerden, volgens mij wordt dit concert in november op BD uitgegeven.
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 06-10-2007 om 00:23

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Voor geïnteresseerden, volgens mij wordt dit concert in november op BD uitgegeven.
    Het zal dan zeer interessant zijn Arnold, om een vergelijking te maken tussen het geluid op beide formaten (dus DVD versus BR-d, even geen TJ wars please).
    Ik heb in deze thread een paar keer geklaagd over het DD 5.1 geluid; dat is natuurlijk niet zo slecht - het is eigenlijk gewoon goed - maar ik had de indruk dat er toch meer in had gezeten (bv. via een DTS-track). Ik vind dat bij iemand als Gilmour de lat zéér hoog mag worden gelegd. Ik hoop dat bij besprekingen de redactie ook slakken op zout zal leggen.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •