Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 45 van 45 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Rob, je luistert nu films via je cinch... merk jij nou veel verschil tussen
    films luisteren via je cinch, of films kijken via alleen je neutric ???
    (beide geeft inderdaad te veel bas)

    Zoals eerder gezegt ik luister films alleen via m'n neutric en ik merk
    eigenlijk geen verschil... behalve als ik muziek luister , dus op het moment dat er een stereobron is hoor ik wel verschil tussen neutric / cinch...

    Maar na een tijdje testen begin ik van alles te horen...
    gek wordt je ervan.... :wink:
    "Je bent een held voor 5 minuten en een kl@*tzak voor de rest van je leven..."

  2. #27

    Standaard

    Ik hoor wel een verschil. Het is het ECHT HEEL LAGE signaal wat je WEl met Cinch krijgt. De tonen die je beter voelt dan kunt horen.
    Het gaat net ff dieper. Met stereo wil ik een subtiele bas (alleen tonen onder de 40Hz stuur ik naar mn sub), dus dan is de Neutrik de kabel de oplossing.

  3. #28

    Standaard

    Wat is dan roll-off frequentie op de sub die jij/jullie aanhouden?

    Mike

  4. #29

    Standaard

    45 Hz (voor de Neutrik, dus stereo).
    Voor het LFE signaal dan regelt mijn Receiver dat en ik denk dat daar het omslagpunt zo ongeveer op 80Hz ligt

  5. #30

    Standaard

    Dus als men het .1 signaal niet gebruikt (de sub uitgang op de receiver)

    Gaan er bas geluiden verloren ???
    "Je bent een held voor 5 minuten en een kl@*tzak voor de rest van je leven..."

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    Gaan er bas geluiden verloren ???
    Dat weet ik niet zeker, maar volgens mij wel.
    Correct me if I am wrong

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marco van velsen
    Dus als men het .1 signaal niet gebruikt (de sub uitgang op de receiver)

    Gaan er bas geluiden verloren ???
    Yep.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #33

    Standaard

    Hmmmm toch nog maar es klooien en luisteren....

    Zo blijf je lekker bezig :wink:
    "Je bent een held voor 5 minuten en een kl@*tzak voor de rest van je leven..."

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    45 Hz (voor de Neutrik, dus stereo).
    Voor het LFE signaal dan regelt mijn Receiver dat en ik denk dat daar het omslagpunt zo ongeveer op 80Hz ligt
    Ik heb dus geen sub bij stereo.

    Op de receiver ligt het omslagpunt bij 100hz.

    Waar kan ik dan op de quake de rollof het beste leggen? Ook 100hz, of helemaal open op 126hz (dat laatste heb ik nu)

  10. #35

    Standaard

    Als je de sub alleen voor films gebruikt kun je het roll-off point helemaal open zetten. Je kunt hem op 126Hz zetten, maar je receiver stuurt er dan toch geen signaal naartoe.
    Het beste is om je receiver dan te gebruiken als crossover filter.

  11. #36

    Standaard

    Helemaal open tjonge dan dreun je echt het huis uit.
    Hoe hoog staat je volume dan ???

    Ik heb de roll-off op +/- 60Hz staan en het volume (Hi-level)
    iets minder dan 1/2. en dan nog springen bij sommige scenes
    de scherven van m'n kiezen....

    's wel kicken.......
    "Je bent een held voor 5 minuten en een kl@*tzak voor de rest van je leven..."

  12. #37

    Standaard

    Op Hi-Level staat mijn roll off op 42 Hz. En het volume op 1 kwart open.
    De roll off voor LFE laat ik mijn receiver regelen en het volume staat eveneens op ongeveer een kwart en dat is hard zat!

  13. #38

    Standaard

    Ik vraag mij af of mensen hun Rel Quake op Slam of op Depth hebben staan.
    Depth vind ik met muziek veel beter, omdat de bass subtiel ondersteund wordt en dan gaat je sub daadwerkelijk tot 20 Hz.
    Als je de sub op Slam zet gaat deze minder richting het laag, maar knalt wel lekker tijdens films. Ik ben er nog steeds niet uit wat fijner is. Helaas kan ik niet de sub aanpassen dat deze via de Neutrik automatisch het Depth programma kiest en met de sub kabel het Slam programma kiest.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik vraag mij af of mensen hun Rel Quake op Slam of op Depth hebben staan.
    Depth vind ik met muziek veel beter, omdat de bass subtiel ondersteund wordt en dan gaat je sub daadwerkelijk tot 20 Hz.
    Als je de sub op Slam zet gaat deze minder richting het laag, maar knalt wel lekker tijdens films. Ik ben er nog steeds niet uit wat fijner is. Helaas kan ik niet de sub aanpassen dat deze via de Neutrik automatisch het Depth programma kiest en met de sub kabel het Slam programma kiest.
    Slam en depth kun je toch instellen in stapjes, maw het is niet of het een of het ander. Het in niet de bedoeling dat je dat iedere keer moet aanpassen. Je moet een instelling zoeken die gewoon past bij je ruimte enz.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Slam en depth kun je toch instellen in stapjes, maw het is niet of het een of het ander. Het in niet de bedoeling dat je dat iedere keer moet aanpassen. Je moet een instelling zoeken die gewoon past bij je ruimte enz.
    Nee, helaas kun je geen slam en depth in stapjes instellen. Het is Slam OF Depth, en deze 2 modi zijn toch enorm verschillend.
    Nu ik mijn sub een tijdje op Depth draai staat het volume wel weer een tikje harder (in de Slam mode stond deze bijna niet open).

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Slam en depth kun je toch instellen in stapjes, maw het is niet of het een of het ander. Het in niet de bedoeling dat je dat iedere keer moet aanpassen. Je moet een instelling zoeken die gewoon past bij je ruimte enz.
    Nee, helaas kun je geen slam en depth in stapjes instellen. Het is Slam OF Depth, en deze 2 modi zijn toch enorm verschillend.
    Nu ik mijn sub een tijdje op Depth draai staat het volume wel weer een tikje harder (in de Slam mode stond deze bijna niet open).
    Grapppig Rob, ik was ook weer een beetje aan het spelen met de Queke en wilde het net gaan vragen.

    Mijn ervaringen:
    Muziek: depth, veel dieper en gecontroleerder, wel moet je de high wat harder zetten. Slam niet diep genoeg en heel erg aanwezig.

    Film: depth ietwat langzamere, langer afvloeiender laag. Ook hier moet je ietwat harder draaien. Ik kom af en toe wel eens LFE laag tegen die niet eens zo heel laag is maar waar ik door het heen en weer gaan van de conus een heel vervelend tikken hoor, dit zijn van die hele lange diepe tonen (bijvoorbeeld veel in horror als het spannend wordt)dit krijg ik alleen weg door de Lo wat zachter te zetten. (ook al staat hij niet erg hard)
    Slam lijkt wel iets harder te staan en iets sneller. Door het overdonderende laag in het LFE kanaal kan ik niet 123 zeggen of deze ook echt minder laag gaat, ik het de landing in Savin Private Ryan als referntie punt gehad, maar niet heel erg veel anders als het verschillend afvloeien gehoord.

    Nu draai ik ook dus alles op depth. Inderdaad òf depth òf slam Duimelinck.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  17. #42

    Standaard

    Toevallig op de site van Rel gekeken en daar stond dat de Depth stand ook verder in het laag ging. Dit is waarschijnlijk mogelijk door de mannier van weergeven. Slam vind ik veel TE dominant tijdens muziek, storend. Dus draai ik nu nog steeds met Depth en het volume iets meer open.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Toevallig op de site van Rel gekeken en daar stond dat de Depth stand ook verder in het laag ging. Dit is waarschijnlijk mogelijk door de mannier van weergeven. Depth vind ik veel TE dominant tijdens muziek, storend. Dus draai ik nu nog steeds met Depth en het volume iets meer open.
    ??? depth storend, maar toch ermee draaien ???? :wink: Slam is overheersend, vooral bij muziek! :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Toevallig op de site van Rel gekeken en daar stond dat de Depth stand ook verder in het laag ging. Dit is waarschijnlijk mogelijk door de mannier van weergeven. Depth vind ik veel TE dominant tijdens muziek, storend. Dus draai ik nu nog steeds met Depth en het volume iets meer open.
    ??? depth storend, maar toch ermee draaien ???? :wink: Slam is overheersend, vooral bij muziek! :wink:
    Sorry bedoelde SALM, slam vind ik storend en TE dominant.

  20. #45

    Standaard

    Ik ook. :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •