Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 79 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe Panasonic Plasma's

    Op de CES aangekondigd voor het najaar. Nu reeds in de winkel. Foutje op de CES of moest men snel op de markt komen omdat ze de leidende positie aan het kwijt raken waren? In het laatste geval kun je je afvragen of er geen sprake zal zijn van kinderziektes. Maar goed, laat ik van het laatste niet uitgaan. Het is immers een jaar geleden dat de huidige generatie op de markt werd gebracht en dus tijd voor een nieuwe.
    Allemaal hebben ze gemeen dat het de 9e generatie plasma's zijn met een contrast van 10.000:1 (was 4.000:1), 3.072 grijstinten (was 2.048), 29 Miljard kleuren (was 8,6. Die kon ik al niet tellen :wink: )
    Het merendeel is HD ready en ze komen als 42" en 37" nu op de markt.
    De eerste, vanaf morgen leverbaar in Duitsland, is de TH42PV60E. Net als de TH42PX60E (v.a. 15-4 in Dui.) met 1.024x768 pixels en o.a. 2 HDMI, 3 scarts, VGA aansluiting. Adviesprijs van de PV60E € 2.199. De PX60E gaat voor € 2.299. Beiden met een mooi slank design, maar helaas nog steeds de zilveren onderrand. Pioneer doet dat mooier. Vraag me wel af waar de Panasonic speakers zitten.
    Ook komt er nog een 42PA60E voor € 1.999. Niet HD ready 852x480 pixels, wel 1 x HDMI en 3 scarts. Allemaal hebben ze overigens component aansluituing. Voor dat prijsverschil pak je nu de HD ready, waar het met een verschil van € 1.000 bij de vorige generatie niet zo logisch was.
    37" varianten hebben iets afwijkende specs in m.n. de pixels. 720 ipv 768.
    Op de NL site van Panasonic is nog niets te vinden (niet verrassend) op de duitse wel www.panasonic.de
    De PV60E is in het april nummer van Video getest met als conclusie;
    VIDEO - 4/2006 Testergebnis - Testsieger, P/L: hervorragend; "Der beste Plasma, den VIDEO je getestet hat"
    Ik ben erg benieuwd, maar zie mijn toekomstige Plasma volgens mij.....
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  2. #2

    Standaard

    zeer goede prijs voor een 42" HDready scherm, al zal de adviesprijs hier in Nederland wel wat hoger liggen.
    Toch verwacht ik dat het niet lang zal duren voor je hem (via internet)onder € 2000,- kunt kopen.

    Tijdens de CES werden deze schermen aangekondigd voor late spring/ early summer, alleen het 65" model staat geplant voor het najaar.
    Maar destijds was er al spraken van dat die datum wat naar voren geschoven zou worden omdat de 500 serie nauwlijks niet meer verkrijgbaar was.

  3. #3

    Standaard

    TH42PV60E nu al voor € 1.886
    TH37PV60E al voor € 1.747
    Als je alleen op de laagste prijs let kan het dus al :wink:
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  4. #4

    Standaard

    TH42PV60E schijnt echt een topper te zijn.
    staat nummer 1 van 97 geteste plasma's bij Video. nr.2 is pioneer pdp 436.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf de 42PA50 ( G8 ) en ben daar zeer tevreden mee maar deze nieuwe generatie schermen (G9) zullen inderdaad steeds beter worden.

  6. #6

    Standaard

    Waar ik mijn pa50 heb gekocht kost de TH37PV60E €1600,-. (in duitsland)
    Vind ik al een erg mooie prijs.
    Verder ziet ie er goed uit, beeld heb ik nog niet gezien.
    Zal wel snel komen want mijn buurman heeft hem besteld enige nadeel ze worden wel al verkocht alleen moet je er, bij hun, 2 weken op wachten voor dat ze hem krijgen.
    Mazzel,

    René

  7. #7

    Standaard

    Ik snap niet hoe dit HD Ready kan zijn - 720p is toch 1280x720 pixels, dus dan red je het toch niet in de breedte, of zie ik dit verkeerd?

  8. #8

    Standaard

    Er is verschil tussen HD Ready en Full HD. HD ready kan de HD input verwerken en na bewerking (up- of downscalen) tonen op het scherm terwijl een Full HD scherm het beeld ongewijzigd toont. Schermen die full HD zijn zijn nog nauwelijks beschikbaar en de meeste Plasma's moeten het signaal downscalen terwijl de meeste LCD's moeten upscalen. Beiden zullen zorgen voor onzuiverheid.
    Voor de HD ready of niet discussie en mijn eerdere bedenkingen bij HD ready, zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=41887.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  9. #9

    Standaard

    Ik snap gewoon niet dat mensen een duur scherm kopen dat niet in de breedte de lage HDTV resolutie (1280x720) kan weergeven.....

  10. #10

    Standaard

    Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Zie eerder genoemd draadje. Gezien het prijsverschil van deze HD Ready schermen met de SD schermen is het de investering echter wel waard imo. En als je nu toch een nieuwe TV moet kopen omdat de oude het begeeft dan zou ik dus in dit geval de HD ready variant aanschaffen.

  11. #11

    Standaard

    Weet niet hoe met dit beeld is, maar ik vond toen het beeld van een PA50 (SD) mooier dan het beeld van een PA500 of is het een PE500 (HD).
    En dat vonden volgens mij meer mensen.
    Als je ziet dat de 42pa50 voor net iets meer dan €1300,- te koop staat weet ik het nog niet of ik al meer geld zo investeren in HD.
    Maar dat probleem heb ik momenteel niet aangezien ik erg tevreden ben over mij 42PA50.
    En over 5 jaar als ik weer iets nieuws willen zullen ze wel weer wat anders uitgevonden hebben.
    Mazzel,

    René

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flat
    Ik snap gewoon niet dat mensen een duur scherm kopen dat niet in de breedte de lage HDTV resolutie (1280x720) kan weergeven.....

    ... omdat geen enkel mens in staat is om het verschil tussen 1280x720 en 1024x720 waar te nemen wanneer je meer dan een halve meter van het beeld verwijderd staat.

    Bij een demo met HD-beelden op diverse 42" plasma's kon ik aanvankelijk geen verschil zien tussen een HD-ready (Pioneer 43" en Pana 42PV500) met 1024x768 pixels en een niet HD-ready (Panasonic 42PA50) met slechts 852x480 pixels. Alleen met mijn neus op het beeldscherm zag ik in de diagonale lijnen van het uitgezonden logo (dus stilstaand beeld) dat de HD-ready TV een iets fijnere kartelrand had. Op kijkafstand bleek dit echter amper waarneembaar.

    Mensen, laat je niet gek maken door de pixel-mythe. Laat Mediamarkt en BCC links liggen, ga naar een goede dealer en vergelijk TV's op hun beeldkwaliteit en niet op hun papieren specificaties.

    Zelf zit ik te wachten tot de 37" versies van de PV60 leverbaar wordt. Zal waarschijnlijk half april worden.

  13. #13

    Standaard

    Ik vind dat je gelijk hebt Bas73. meeste mensen varen blind op specificaties, zonder dat ze weten of ze de verschillen echt zien.

  14. #14

    Standaard

    Hier vind je de Viera 2006 brochure met daarin alle info over de nieuwe plasmas en LCD's van Panasonic.

  15. #15

    Standaard

    Mijn buurman heeft gisteren zijn TH-37PV60E gekregen.
    Zag er allemaal erg goed uit, alleen jammer dat panasonic duitsland nog niet het onderstel kon leveren.

    Dus hij is in duitsland leverbaar meen dat hij er €1600,- voor betaald heeft.
    Mazzel,

    René

  16. #16

    Standaard

    enigszins jaloers op je buurman Rene.

    ik zit nog te twijfelen, 37 inch panasonic of 32 inch toshiba WL66. aangezien ik maar op 2,5 meter zit is die 37 inch misschien wat groot?

  17. #17

    Standaard

    Nee hoor,

    Heb zelf de 42PA50 en ben nog steeds erg tevreden over het beeld.
    Als ik zelf nu zou kopen zou ik de, in jouw geval dan, 37pa50 kopen.
    Zoals al eerder gemeld geloof ik niet dat HD TV zo snel zal komen.
    En het prijs verschil tussen beiden is toch behoorlijk.

    En 37 inch op 2,5 meter kan heel goed, denk dat je er spijt van krijgt als je een kleinere TV koopt.
    Ik ben in ieder geval blij dat ik een 42" heb, maar ja ik zit er ook ongeveer 4 meter vanaf.
    Mazzel,

    René

  18. #18

    Standaard

    De nieuwe pana plasma staat ook helemaal bovenaan op mijn verlanglijstje, maar mijn budgetje zal dit voorlopig nog niet toelaten

    Ik doe nog wel even verder met mijn goeie ouwe CRT-tje, en wie weet, als er nog wat centjes over zijn na de bouw... een beetje dromen moet toch nog kunnen hé

  19. #19

    Standaard

    Ik heb zojuist een nieuwe Panasonic TH-42PA60 besteld, de importeur verwacht hem eind volgende week dus das wel scheize moet ik nog +/- 3 weekjes wachten.
    Ik vind het overigens dus GEEN paar honderd euro waard om een HD-Ready scherm te kopen waar je de eerstvolgende 3 jaar alleen tijdens het WK kan gaan genieten en hetzelfde aantal pixels heeft als de niet HD-Ready (852*480).

    Tis weer een hoop geld, maar ben ervan overtuigd dat ik er blij mee zal gaan zijn!!!

    Gr. Jochem
    Because i'm bad, i'm bad, you know it.....who's bad!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jochem Huijg
    Ik heb zojuist een nieuwe Panasonic TH-42PA60 besteld, de importeur verwacht hem eind volgende week dus das wel scheize moet ik nog +/- 3 weekjes wachten.
    Ik vind het overigens dus GEEN paar honderd euro waard om een HD-Ready scherm te kopen waar je de eerstvolgende 3 jaar alleen tijdens het WK kan gaan genieten en hetzelfde aantal pixels heeft als de niet HD-Ready (852*480).

    Gr. Jochem
    Ik geloof dat er iets niet klopt. De PA-60 heeft juist 852*480 en is HD-compatible

    Heb je dan een PV-60 gekocht? Die kost maar 150 euro meer en is 1024*768

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jochem Huijg
    Ik vind het overigens dus GEEN paar honderd euro waard om een HD-Ready scherm te kopen waar je de eerstvolgende 3 jaar alleen tijdens het WK kan gaan genieten...
    Kabelaanbieder Essent maakt details HD-pakket bekend

    dinsdag 4 april 2006 18:32 - Bron: Broadband TV Nieuws

    Essent heeft tijdens een kabelcongres in Amsterdam enkele details bekend gemaakt van het HD-pakket. Voor 3,95 euro per maand zullen de klanten van een digitaal televisieabonnement kunnen beschikken over drie of vier kanalen in high-definition kwaliteit. Welke kanalen uitgezonden zullen worden in HD-kwaliteit is grotendeels nog onbekend, het is alleen zeker dat National Geographic in het pakket zal zitten. Andere zenders die mogelijk aangeboden zullen worden zijn Discovery HD en een cultuurzender van Euro1080. Tevens wordt de mogelijkheid genoemd dat de HD-kanalen van Canal+ enkele uren per dag doorgegeven zullen worden. Wanneer Essent zal starten met de dienst is nog niet bekend, maar het is aannemelijk dat dit zal gebeuren voor de start van het WK voetbal dat deze zomer zal plaatsvinden.

    Wat betreft HD-ready of niet. Voorheen was het prijsverschil tussen HD-ready en niet HD-ready erg groot. De 42PV500 was liefst €1200,- duurder dan de 42PA50E. Nu is het verschil amper 200 euro en dat is het zeker waard gezien de hogere resolutie en de extra HDMI-aansluiting van de PV60 t.o.v. de PA60. Neemt niet weg dat ook de PA60 een prachtige TV is.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jochem Huijg
    Ik heb zojuist een nieuwe Panasonic TH-42PA60 besteld, de importeur verwacht hem eind volgende week dus das wel scheize moet ik nog +/- 3 weekjes wachten.
    Ik vind het overigens dus GEEN paar honderd euro waard om een HD-Ready scherm te kopen waar je de eerstvolgende 3 jaar alleen tijdens het WK kan gaan genieten en hetzelfde aantal pixels heeft als de niet HD-Ready (852*480).

    Gr. Jochem
    Ik geloof dat er iets niet klopt. De PA-60 heeft juist 852*480 en is HD-compatible

    Heb je dan een PV-60 gekocht? Die kost maar 150 euro meer en is 1024*768
    Mijn fout, De 42" heeft idd 1024*768. De PA60 is wel HD-voorbereid maar niet HD-Ready. Overigens kost de PV60 (HD-ready) 42" niet slechts 150e meer maar 400 (1999-2399). Ik vind het deze meerprijs niet waard, ondanks de reactie hierboven. Je moet hiervoor toch een digitaal kabelabbo nemen, plus nog eens zo'n HDpakket...prijstechnisch voorlopig voor mij niet echt boeiend.

    Trouwens best jammer dat mijn dealer in al zijn enthousiasme belde dat ze de tv morgen zouden leveren...hadden ze een foutje in het magazijn gemaakt waardoor ze dachten dat de tv's geleverd waren, maar helaas, de pakbon werd verkeerd gelezen...ik had de DVD's al klaar liggen
    Because i'm bad, i'm bad, you know it.....who's bad!

  23. #23

    Standaard

    Ik overweeg / overwoog om de pa50 of pv60 aan te schaffen, maar ik ben zeer geschrokken van de vervormde weergave van 4:3 uitzendingen: zeer breed, vooral bij bijv. een hoofd te zien, bijna de breedbeeld stand van m'n huidige Philips... Nu weet ik de oplossing al: 4:3 gewoon in 4:3 kijken, maar dan fungeert sowieso de auto stand niet meer...

    ik ben toch benieuwd naar de ervaringen van mensen met dit issue...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raulito
    Ik overweeg / overwoog om de pa50 of pv60 aan te schaffen, maar ik ben zeer geschrokken van de vervormde weergave van 4:3 uitzendingen: zeer breed, vooral bij bijv. een hoofd te zien, bijna de breedbeeld stand van m'n huidige Philips... Nu weet ik de oplossing al: 4:3 gewoon in 4:3 kijken, maar dan fungeert sowieso de auto stand niet meer...

    ik ben toch benieuwd naar de ervaringen van mensen met dit issue...
    Precies, 4:3 hoort in 4:3. Thuis hebben wij een Loewe Nemos 32" welke een hele goede 4:3 modus heeft. Idd is dit DE manier om gewone uitzendingen te bekijken. Hoe de PA60 dit doet...ik heb geen flauw idee, maar heel storend vind ik het ook niet
    Because i'm bad, i'm bad, you know it.....who's bad!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raulito
    ik ben toch benieuwd naar de ervaringen van mensen met dit issue...
    Ik zelf heb de 42PA50 en het wordt idd wel uitgerekt maar ik stoor me er niet echt aan. Het is zeker wel jammer dat NL nog steeds zo weinig breedbeeld uitzendingen heeft.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •