Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 747 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Buffy the Vampire Slayer

    Er zijn allemaal vage en niet recente topics over Buffy, maar ik dacht 'ik maak ff een nieuwe aan' en hopelijk zijn er mensen met mij die het hier mee eens zijn!
    Ik ben bijna klaar met seizoen 6 en heb dan dus alleen nog maar seizoen 7 te gaan, en ik ben helemaal weg van de serie!

    Drop hier je reacties (gelieve wel alleen als je positieve reacties hebt, voor negatieve reacties kun je beter naar een topic gaan die over 'persoonlijke dislikes' qua tv-series gaat)!
    Buffy: "Are you gonna go all Dawson on me everytime I have a boyfriend?"

  2. #2

    Standaard

    Simpelweg een superserie. Zelfs het meesterlijke 24 is minder goed.
    Fantastisch hoe Joss Whedon de beste dingen van soaps, actie, drama, magie en andere paranormale verschijnselen, humor (en in een enkele aflevering zelfs muziek & zang) samenvoegt in een prachtige serie die elk seizoen weer beter wordt.
    De enige tv-serie die ik beter vind is Band of Brothers.
    Heel erg jammer dat het definitief finito is met deze serie
    Q: This pen is a Class 4 grenade. Three clicks arms the 4 second fuse, another three disarms it.
    James Bond: They always said the pen was mightier than the sword.
    Q: Thanks to me they were right!

  3. #3

    Standaard

    Hier kan ik me alleen maar in vinden!
    Het is inderdaad afwisselend en de verschillende verhaallijnen die ze hebben gecreëerd hielden mijn aandacht er altijd bij.
    Ook de verschillenden karakters hebben zeker mijn bewondering!

    Ik vind nog steeds de laatste aflevering van het seizoen waar ze afstuderen en met de burgemeester enzo nog de beste aflevering tot nu toe denk ik.. en de verhaallijn tussen Buffy en Spike vind ik nu erg goed..!!
    Buffy: "Are you gonna go all Dawson on me everytime I have a boyfriend?"

  4. #4

    Standaard

    als je weet dat ze eigenlijk na seizoen 5 gingen stoppen zou dat mss wel beter geweest zijn denk ik. want seizoen 6, er ontbrak een echte bad guy, enkel de nerds, en 5 zou een killer seizoen zijn om mee te stoppen.

    seizoen 7 vond ikzelf helemaal slecht.

  5. #5

    Standaard

    Seizoen 7 heb ik nog niks van gezien, dus als jullie iets zeggen, graag met spoilers werken
    Ik vond 6 ook wat minder omdat er idd niet naar een 'bad guy' werd toegewerkt.. maar ik als vrouw zijnde heb dan weer genoten van de verhaallijn tussen Buffy & Spike
    Buffy: "Are you gonna go all Dawson on me everytime I have a boyfriend?"

  6. #6

    Standaard

    Ik vond 't een top serie. Heb 't voor 't grootste deel gevolgd op de BBC toen, die zijn met veel dingen net iets sneller. Sarah Michelle Geller was láng geleden te gast bij Jay Leno, om een nieuwe fantasy serie over vampieren te promoten (alhoewel promoten, 't was toen al een redelijk succes, dààr).. Vanaf dat moment keek ik dus erg uit naar de serie, die dus inderdaad eerst op de BBC werd uitgezonden.

    Ik vond 't niet constant geweldig though, soms werd 't mij toch echt te soaperig, en daar hou ik niet van. Maar goed, ik hou wel van de fantasy, en de humor die er in zit. Al was die campy humor natuurlijk vooral in het begin te zien, wel jammer dat dat verdween, maar je kreeg er donkere verhaallijnen voor terug. Ik zelf voor seizoen 7 overigens wel een goede afsluiter van een algemeen goeie serie.

    Ik kan meestal geen ep-titels onthouden, maar 2 van m'n favo eps zijn in ieder geval Doppelgangland en Hush. M'n favo Buffy babe is Jenny, de lerares . Oh en 1 van die slayerettes uit seizoen 7, maar ik weet haar naam niet meer.

    Maar, om iets [Off-Topic] te gaan, Buffy valt natuurlijk in 't niet als je 't vergelijkt met Firefly! Dat was Joss Whedon's kort durende TV hoogtepunt. Niet dat die kans er in zit, maar met de keus tussen een nieuw seizoen Buffy of Firefly, gaan ik zonder te twijfelen voor Firefly .
    N/A

  7. #7

    Standaard

    Buffy ruleeert nog steeds bigtime, het heeft echt een weggebaand voor huidige series! Er zijn echt maar heel weinig series die dit niveau nog halen, idd jammer dat het over is, maar ik hoor wel her en der geruchten van spin offs maarja dat zal wel te mooi om waar te zijn. Gelukkig heb ik ze allemaal op dvd en kan er keer op keer naar blijven kijken...

    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  8. #8

    Standaard

    Spin-offs jah, nu je 't zegt..
    Er was ooit iets aangekondigd over "The Watchers" oid, ik geloof een miniserie, over inderdaad, de Watchers, en was met Anthony Head Stewart in de hoofdrol. Geproduceerd en uitgezonden door de BBC. Maar.. Ik heb verder nooit meer wat van dit project gehoord. Dat Anthony Stewart regelmatig te zien is op TV in andere series, voorspelt denk ik ook niks goeds voor dit project .
    N/A

  9. #9

    Standaard

    Een van mijn favoriete series! Ik heb alle 7 series zelf en ben nu bezig met Angel, de laatste serie daarvan. Deze serie mist toch wel wat, ik weet niet precies waarom ik Buffy beter vind. Spike is trouwens mijn absolute favoriet in allebei de series.
    Mijn favoriete Buffy-aflevering is de musical, geen idee hoe die heet.

    Voor mij is het leukste aan deze series, dat mijn zoons ze ook leuk vinden. Zo heel vaak kijken we niet meer samen tv...

  10. #10

    Standaard

    Ik vind Anthony Stewart een erg goede en leuke karakter in de serie, vooral als hij verderop in de serie wat meer humor begint te ontwikkelen (ik denk aan het voorval als hij dronken is, en i.p.v. 'Font Nicks' 'Four Dicks' verstaat of wanneer hij bij de opening van de Magic Box in zo'n magiër-outfit staat te wachten op klanten )

    En ik was ook altijd al fan van de aflevering 'Hush'! Die heeft me al geïntrigeerd sinds ik deze op tv had gezien en kon met het kijken van deze serie op dvd ook niet wachten tot deze aflevering.. erg leuk! (Buffy die vind dat ze te dik getekend is door Giles, en Anya die Xander zo leuk duidelijk maakt wat ze wil gaan doen door met haar wijsvinger en andere hand een 'beweging' te maken)...
    Buffy: "Are you gonna go all Dawson on me everytime I have a boyfriend?"

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hermiek*
    Ik vind Anthony Stewart een erg goede en leuke karakter in de serie, vooral als hij verderop in de serie wat meer humor begint te ontwikkelen (ik denk aan het voorval als hij dronken is, en i.p.v. 'Font Nicks' 'Four Dicks' verstaat of wanneer hij bij de opening van de Magic Box in zo'n magiër-outfit staat te wachten op klanten )

    En ik was ook altijd al fan van de aflevering 'Hush'! Die heeft me al geïntrigeerd sinds ik deze op tv had gezien en kon met het kijken van deze serie op dvd ook niet wachten tot deze aflevering.. erg leuk! (Buffy die vind dat ze te dik getekend is door Giles, en Anya die Xander zo leuk duidelijk maakt wat ze wil gaan doen door met haar wijsvinger en andere hand een 'beweging' te maken)...
    ja die handbeweging in hush sowieso briljante aflevering had ook een emmy gewonnen toch? over giles met zijn sombrero haha lol
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  12. #12

    Standaard

    Zoiets heb ik ook gehoord over een Emmy, maar wist het niet zeker!
    Ja met die sombrero was zeker lachwekkend, dat is wel leuk dat je dan duidelijk ziet dat ze zijn karakter wat meer uitdiepen en 'karakter' geven..
    Buffy: "Are you gonna go all Dawson on me everytime I have a boyfriend?"

  13. #13

    Standaard

    De aflevering "Hush" is alleen genomineerd voor een Emmy en heeft niet gewonnen.

  14. #14

    Standaard

    Schiet mij net nog een favo episode te binnen namelijk tabula rasa waarin spike zgn. de zoon is van giles, als ie al die scheldwoorden noemt , sodding, knickers, enz enz komt ie er ook achter dat ie brits is lol...
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  15. #15

    Standaard

    Ja, dan heeft Spike ook echt zo'n Brits pak aan.. en als hij dan weg gaat dan geeft hij Giles ook nog een knuffel voor het geval 'vader en zoon elkaar niet weer zien', haha
    Buffy: "Are you gonna go all Dawson on me everytime I have a boyfriend?"

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hermiek*
    Ja, dan heeft Spike ook echt zo'n Brits pak aan.. en als hij dan weg gaat dan geeft hij Giles ook nog een knuffel voor het geval 'vader en zoon elkaar niet weer zien', haha
    Jep Randy Giles heet ie dan, omdat randy degene is van wie spike dat pak gejat heeft.


    [spoiler:45244aeebe]
    In die episode is ook de link naar angel leuk, als spike verandert in een vampier zegt ie tegen buffy, I am a superhero too, a dark avenger, vampire with a soul looking for redemption hahaha
    [/spoiler:45244aeebe]
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hermiek*
    Ja, dan heeft Spike ook echt zo'n Brits pak aan.. en als hij dan weg gaat dan geeft hij Giles ook nog een knuffel voor het geval 'vader en zoon elkaar niet weer zien', haha
    Jep Randy Giles heet ie dan, omdat randy degene is van wie spike dat pak gejat heeft.


    [spoiler:fd2fa54b07]
    In die episode is ook de link naar angel leuk, als spike verandert in een vampier zegt ie tegen buffy, I am a superhero too, a dark avenger, vampire with a soul looking for redemption hahaha
    [/spoiler:fd2fa54b07]
    Alleen wel jammer dat die episode zo'n trieste afloop heeft.

    Ik vind persoonlijk seizoen 4 van Angel helemaal geweldig! En voornamelijk alle links naar Angelus die er in de hele serie afspelen. Maar tja, ik hou dan ook voornamelijk van het duistere in de gehele serie. Vandaar ook dat ik de gehele serie op DVD heb die minstens 2 keer heb gezien en een grote poster van Buffy en van Angel heb. (overigens is Buffy zo geil op die poster) maar tja, Dat is niet het leukste aan de serie, het leukste is gewoon het duistere. Ook vooral in seizoen 5 van buffy met de watchers counsel. Erg leuk is dat, ook hoe volwassen Buffy daar dan is.
    Extended Versions

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Huub de Ridder
    Dat is niet het leukste aan de serie, het leukste is gewoon het duistere. Ook vooral in seizoen 5 van buffy met de watchers counsel. Erg leuk is dat, ook hoe volwassen Buffy daar dan is.
    een van mijn favoriete afleveringen. het machtsvertoon, goddelijk.
    vijfde seizoen is denk ik mijn favoriet

    zeker van de laatste vier, die toch heel anders zijn dan de eerste drie vind ik

    niet beter, niet slechter, gewoon anders

  19. #19

    Standaard

    Buffy heeft wat mij betreft echt al een cultstatus bereikt, en s5 is idd een van de betere seizoenen..
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  20. #20

    Standaard

    Wat ik jammer vind, is dat ze Cordelia heeft slecht de serie uitgeschreven hebben. Eigenlijk hebben daarvoor niiet eens de moeite genomen. Opeens was ze er niet meer.
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  21. #21

    Standaard

    Heb deze serie vanaf het bittere begin gezien omdat ik in de verenigde staten heb gewoond. Er is geen serie die ik beter ken, ik verzamel er ook alles van wat ik maar van kan vinden van gesingeerde scripts tot puntenslijpers, lol.
    Geweldig gewoon, die humor ook altijd.
    Beste seizoen is voor mij; 5 en 3..maar elk seizoen heeft buitengewoon goede afleveringen.(en natuurlijk soms wat rotte appels)
    you can't have old sushi laying around..ugh

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Hoogeveen
    Wat ik jammer vind, is dat ze Cordelia heeft slecht de serie uitgeschreven hebben. Eigenlijk hebben daarvoor niiet eens de moeite genomen. Opeens was ze er niet meer.
    Idd, opeens was ze weg in de eerste ep van seizoen 4 was het echt even wennen, hele andere vibe.
    you can't have old sushi laying around..ugh

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrestomancy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Huub de Ridder
    Dat is niet het leukste aan de serie, het leukste is gewoon het duistere. Ook vooral in seizoen 5 van buffy met de watchers counsel. Erg leuk is dat, ook hoe volwassen Buffy daar dan is.
    een van mijn favoriete afleveringen. het machtsvertoon, goddelijk.
    vijfde seizoen is denk ik mijn favoriet

    zeker van de laatste vier, die toch heel anders zijn dan de eerste drie vind ik

    niet beter, niet slechter, gewoon anders
    [spoiler:7293f0e7a2]Sorrie over mijn opmerking van Buffy. Maar je hebt gelijk. Het machtsvertoon is heel erg mooi, dit komt zeker in seizoen 4 van Angel heel goed te boven, daarom is dit een van mijn favorieten seizoenen van de gehele serie. Niet dat ik iets voor Angel voel, of Spike natuurlijk, maar je hebt helemaal gelijk! Nog een hele mooie scene is die ene met Illyria die tegen Angel en Spike vecht, vlak voor ze haar leger gaat ophalen, hoe ze die 2 zwaarden met der handen beetpakt, Angel en Spike wegwerpt, die zwaarden op de grond gooit en gewoon wegloopt. Echt zo onwijs mooi machtsvertoon!!! Helemaal geweldig! Ik ben echt helemaal nog steeds into Buffy & Angel![/spoiler:7293f0e7a2]

    Overigens, ben ik de enige man/jongen die deze serie zo mooi vind?
    Extended Versions

  24. #24

    Standaard

    Alle afleveringen na seizoen 1 van Angel heb ik ook op dvd maar moet ik nog kijken, dus sommige dingen over Angel mogen tussen spoilertjes, als het niet erg is?

    Hetzelfde machtsvertoon wat Buffy inderdaad vertoont tegen over de Watchers Counsel vond ik ook cool, maar het ging wel vrij makkelijk, dat had ik niet verwacht..
    En vond het zeker ook jammer dat Cordelia er zo makkelijk uitgeschreven werd, een kleine pleister op de wond was dat ik wist dat ze in Angel terug kwam

    Ik vind het interview bij de extra's (laatste disc) van seizoen 6 erg goed! Daar staat eindelijk eens een interview met Sarah bij op.. ik heb haar nog niet eerder op de dvd's over Buffy horen praten!
    Buffy: "Are you gonna go all Dawson on me everytime I have a boyfriend?"

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Huub de Ridder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrestomancy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Huub de Ridder
    Dat is niet het leukste aan de serie, het leukste is gewoon het duistere. Ook vooral in seizoen 5 van buffy met de watchers counsel. Erg leuk is dat, ook hoe volwassen Buffy daar dan is.
    een van mijn favoriete afleveringen. het machtsvertoon, goddelijk.
    vijfde seizoen is denk ik mijn favoriet

    zeker van de laatste vier, die toch heel anders zijn dan de eerste drie vind ik

    niet beter, niet slechter, gewoon anders
    Sorrie over mijn opmerking van Buffy. Maar je hebt gelijk. Het machtsvertoon is heel erg mooi, dit komt zeker in seizoen 4 van Angel heel goed te boven, daarom is dit een van mijn favorieten seizoenen van de gehele serie. Niet dat ik iets voor Angel voel, of Spike natuurlijk, maar je hebt helemaal gelijk! Nog een hele mooie scene is die ene met Illyria die tegen Angel en Spike vecht, vlak voor ze haar leger gaat ophalen, hoe ze die 2 zwaarden met der handen beetpakt, Angel en Spike wegwerpt, die zwaarden op de grond gooit en gewoon wegloopt. Echt zo onwijs mooi machtsvertoon!!! Helemaal geweldig! Ik ben echt helemaal nog steeds into Buffy & Angel![/spoiler]

    Overigens, ben ik de enige man/jongen die deze serie zo mooi vind?
    Wees gerust, je bent zeker niet de enige man/jongen die deze serie mooi vindt. Trouwens de serie is niet mooi maar GEWELDIG! zelfde geld voor Angel hoewel die serie net ietsje minder heeft.
    [spoiler:f2214036f5]
    Vondt het namelijk wat minder dat spike in eens weer opdook, in s5 van angel, hiermee werden zijn heldendaden in s7 van buffy weer een beetje teniet gedaan, maar de chemie tussen Spike en Angel is echt geweldig! [spoiler] [/spoiler:f2214036f5]
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •