De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.

Discussie: A History of HT

  1. #1

    Standaard A History of HT

    A (short) history of HT.

    We zitten in het jaar 2005….
    Aangezien mijn vader 50 jaar wordt en er een groot feest in de planning staat, stel ik in het kader van het goede doel mijn stereo-installatie beschikbaar. Deze bestaat uit een Akai Stereoversterker (type heb ik even niet bij de hand) in combinatie met een viertal Jamo 100 Watt speakers (type zelfde verhaal).

    Augustus 2005.
    Het feest begint, iedereen heeft het behoorlijk naar zijn zin. Naarmate het feest verdergaat wordt de volumeknop van mijn versterker vaker betast als “een hoer op de wallen”… dit gaat zo maar door totdat iemand die een straat verderop woont er een einde aan denkt te maken. Hij trekt de stekker van mijn simpele Akai versterkertje uit het stopcontact en begint in het Limburgs hardop te schelden (het is inmiddels 3 uur ’s nachts) … Nadat we deze persoon redelijk hardhandig de tuin uit hebben gezet wordt de versterker weer in het stopcontact gestoken…………

    Helaas, alleen maar geluid uit de tweeters…..

    Een aantal dagen daarna attendeer in mijn vader op het feit dat ik nu geen muziek/dvd’s op mijn kamer kan draaien met een beetje behoorlijk geluid. Dit wordt opgelost door nog die avond naar de MediaMarkt Maastricht te cruisen en aldaar een JVC TH-S5 (jaja standaard setje) home cinema setje mee te nemen. Ik was die dag echt ontzettend blij (met de nadruk op was…..)

    Een aantal weken daarna, inmiddels aangekomen op mijn stageplek, ontdek ik een interessante website met betrekking tot het hele home cinema gebeuren. Ik dacht, nu kan ik eens gaan showen met mijn nieuwe home cinema set…
    Hellaas! Ik kwam er echter al vrij gauw achter dat ik met mijn JVC setje iets te veel van het “home” gebeuren in huis gehaald had in plaats van het “cinema” gedeelte….

    Huidige tijd – 2006
    Op dit moment ben ik hard aan het sparen voor een set waarbij de nadruk wel op het “cinema” gedeelte van het woord home cinema komt te liggen. Ik wil deze droom dan ook beginnen (nadruk op beginnen) met een Harman/Kardon Avr235 in combinatie met een HKTS8 of een HKTS11 in combinatie met een retro philips dvd-spelertje…

    Wat zouden jullie me aanraden? HKTS8 (6.1 geluid) of HKTS11 (5.1 geluid), Harman/Kardon Avr 235 staat voor mij al vast, alleen nog op zoek naar een goed matchend setje (satteliet)speakers.

    Dit alles om mee te beginnen in de wondere wereld van home cinema ….

  2. #2

    Standaard

    6.1 is zeker niet altijd beter. 5.1 is voor veel mensen al moeilijk te plaatsen, laatstaan 6.1
    Wil je zeker sattelietjes en bv. geen boekenplank speakers die waarschijnlijk iets beter zullen preseteren en misschien nog wel in het budget kunnen blijven.

  3. #3

    Standaard

    A. Als die man de muziek een straat verderop om drie uur 's nachts kan horen, geef ik hem groot gelijk dat ie er een eind aan maakt. :P

    B. Ben je nou niet tevreden met je setje omdat je het geluid niet meer mooi vindt, of omdat je op een site las/zag dat andere mensen dikkere sets hebben? Ook al hebben ze een systeem wat 20 keer zo duur is, als jij tevreden bent met je set zoals ie is kan niemand er wat van zeggen. Plus, er is altijd baas boven baas.

    C. Ga luisteren bij de audioboer en kijk wat je kunt doen met je budget. Een kant en klaar setje is makkelijk, klinkt best lekker maar als je je budget kunt rekken dan is verder kijken erg interessant. Neemt niet weg dat die setjes van H/K erg leuk zijn, ik zou zelf wel eerder voor de 11 gaan, die vind ik er wat beter uitzien.

  4. #4

    Standaard

    Ik wil het op dit moment op een setje sattelietspeakers houden, dit als pril begin van mijn set en omdat het budget niet veel meer toelaat.

    Voor de receiver heb ik al wat meer budget uitgetrokken, zodat deze nog de nodige jaren meekan (avr235 i.p.v. avr130/avr135/avr230).

    Ik wil op dit moment beginnen met een sattelietsetje zodat ik in 1 klap (voorlopig) klaar ben. En dus geleidelijk aan kan gaan sparen voor het betere speakerwerk.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    B. Ben je nou niet tevreden met je setje omdat je het geluid niet meer mooi vindt, of omdat je op een site las/zag dat andere mensen dikkere sets hebben? Ook al hebben ze een systeem wat 20 keer zo duur is, als jij tevreden bent met je set zoals ie is kan niemand er wat van zeggen. Plus, er is altijd baas boven baas.
    Ik ben niet tevreden over mijn jvc setje omdat ik bij mijn vriendin een dvd "beleef" uit een goedkoop receiver/dvdspeler/sattelietjes systeem, terwijl ik op mijn eigen kamer moeite moet doen om wakker te blijven. Ook heb ik een hekel aan het feit dat er zeeeeeeeer weinig bass uit het setje te krijgen is (met sub volume op max.)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    Ook heb ik een hekel aan het feit dat er zeeeeeeeer weinig bass uit het setje te krijgen is (met sub volume op max.)
    Dan ben je waarschijnlijk (net als ik) nog jong en ben je (ook net als ik :P) niet ontzettend geïnteresseerd in details van hoge en middentonen, maar wil je iets met een beetje "oomphh" in het laag. In dat geval is misschien een JBL setje wel iets, die hoorde ik laatst in Duitsland (aangesloten op een H/K receiver) en dat klonk wel vet. Als ik me niet vergis was het een SCS 200.5 setje.

    (Nu maar hopen dat ik je een beetje redelijk inschat :P)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    Ook heb ik een hekel aan het feit dat er zeeeeeeeer weinig bass uit het setje te krijgen is (met sub volume op max.)
    Dan ben je waarschijnlijk (net als ik) nog jong en ben je (ook net als ik :P) niet ontzettend geïnteresseerd in details van hoge en middentonen, maar wil je iets met een beetje "oomphh" in het laag. In dat geval is misschien een JBL setje wel iets, die hoorde ik laatst in Duitsland (aangesloten op een H/K receiver) en dat klonk wel vet. Als ik me niet vergis was het een SCS 200.5 setje.

    (Nu maar hopen dat ik je een beetje redelijk inschat :P)
    Ja je bent echt goed hoor, (ben idd nog jong, 19)

    Ik heb idd (nog) weinig interesse in het gehele technische gebeuren van losse speakers, maar dit zal in de loop der maanden wel wat bijtrekken....

    Ik had tenslotte een halfjaar geleden nog nooit van Harman/Kardon gehoord....

    Ik wil dus uit de voeten kunnen met een redelijk betaalbaar sattelietsetje (ong/. 450 eurootjes)

    Groet,

    J.

  8. #8

    Standaard

    Upgraden is een leuke maar dure hobby.
    Je hebt alvast een mooie versterker gekozen. Van de twee setjes die je hebt uitgekozen zou ik ook eerder op het oog de HKTS 11 nemen. Ik weet niet wat dat setje moet kosten, en hoe die klinkt, maar ik wil je nog wel een tip geven. Ik zag bij de mediamarkt laatst de SCS 178 van JBL (zelfde moderbedrijf als HK) staan voor maar EUR 235,-. Ik heb dit setje zelf gehad. Ten eerste vind ik ze veel mooier dan die plastic setjes, aangezien deze van hout of zoiets zijn. Daarnaast komt er een goed geluid uit voor dat geld. Ik kan me herinneren dat ik er 2,5 jaar geleden ongeveer EUR 500,- voor betaald heb. Doe er je voordeel mee!
    Ze staan niet meer op de site van HK, maar check kieskeurig maar even!
    Turn around and feel the vibe.....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    Ook heb ik een hekel aan het feit dat er zeeeeeeeer weinig bass uit het setje te krijgen is (met sub volume op max.)
    Dan ben je waarschijnlijk (net als ik) nog jong en ben je (ook net als ik :P) niet ontzettend geïnteresseerd in details van hoge en middentonen, maar wil je iets met een beetje "oomphh" in het laag. In dat geval is misschien een JBL setje wel iets, die hoorde ik laatst in Duitsland (aangesloten op een H/K receiver) en dat klonk wel vet. Als ik me niet vergis was het een SCS 200.5 setje.

    (Nu maar hopen dat ik je een beetje redelijk inschat :P)
    Als ik jullie was zou ik alleen een subwoofer kopen, bespaart een hoop geld en geen verstorende details uit tweeters ofzo 8) :wink:
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Als ik jullie was zou ik alleen een subwoofer kopen, bespaart een hoop geld en geen verstorende details uit tweeters ofzo 8) :wink:
    Maar ik moet toch iets hebben om spulletjes op te zetten. Dan is die SCS-178 wel erg makkelijk, en ze zien er nog leuk uit ook (heb ze zelf namelijk).

  11. #11

    Standaard

    Bedankt voor de reacties,

    Net op diverse sites gekeken waaronder kiekeurig.nl en die JBL scs-178 ziet er inderdaad erg mooi uit, ik denk dan ook dat ik er binnenkort eens naar ga luisteren, ze passen namelijk erg mooi bij de rest van de meubelen in mij kamer... maarja, het geluid blijft uiteraard het belangrijkste punt..

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Upgraden is een leuke maar dure hobby.
    Je hebt alvast een mooie versterker gekozen. Van de twee setjes die je hebt uitgekozen zou ik ook eerder op het oog de HKTS 11 nemen. Ik weet niet wat dat setje moet kosten, en hoe die klinkt, maar ik wil je nog wel een tip geven. Ik zag bij de mediamarkt laatst de SCS 178 van JBL (zelfde moderbedrijf als HK) staan voor maar EUR 235,-. Ik heb dit setje zelf gehad. Ten eerste vind ik ze veel mooier dan die plastic setjes, aangezien deze van hout of zoiets zijn. Daarnaast komt er een goed geluid uit voor dat geld. Ik kan me herinneren dat ik er 2,5 jaar geleden ongeveer EUR 500,- voor betaald heb. Doe er je voordeel mee!
    Ze staan niet meer op de site van HK, maar check kieskeurig maar even!
    Ik zie net op een website staan dat het JBL scs-178 setje verkozen is tot beste koop door de consumentenbond, het wordt nu echt interessant om eens naar de MM te rijden en het setje te beluisteren...

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik

    Ik zie net op een website staan dat het JBL scs-178 setje verkozen is tot beste koop door de consumentenbond, het wordt nu echt interessant om eens naar de MM te rijden en het setje te beluisteren...
    Vergeet dan vooral ook niet om ook naar andere setjes te luisteren zodat je gelijk een goede vergelijking heb.

  14. #14

    Standaard

    Net terug van de MM in Maastricht, daar even resoluut op iemand afgestapt en vriendelijk gevraagd of ik het geluid van de Harman/Kardon Avr335 eens mocht horen... Jammergenoeg was hij daaar minder blij mee als ik...

    Ik heb naar deze receiver geluisterd in combinatie met een JBL setje (200.5) en ik moet toch zeggen dat ik de combinatie van H/K met JBL érg goed vind klinken... (en dan in het achterhoofd houdend dat met een set "echte" speakers er op lange termijn nóg beter geluid uit te halen is....

    Ik ga in ieder geval op korte termijn een beslissing nemen over de aan te schaffen goederen. Bij een speakersetje van 260 euro (JBL scs-178) heb ik uiteraard nog een beetje marge om ipv een HK avr235 een HK avr335 te kopen...

    Met het zicht op de lange termijn is dit naar mijn mening een verstandige keuze, je hebt immers nooit vermogen genoeg, of begrijp ik dat verkeerd?

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    je hebt immers nooit vermogen genoeg, of begrijp ik dat verkeerd?
    Precies alleen zijn er vele aspecten die vele malen belangrijker zijn dat het vermogen wat geleverd kan worden.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    je hebt immers nooit vermogen genoeg, of begrijp ik dat verkeerd?
    Precies alleen zijn er vele aspecten die vele malen belangrijker zijn dat het vermogen wat geleverd kan worden.
    Dat snap ik wel, maar ik neem aan als ik een stapje hoger ga in de productlijn van H/K dat ik ook een kwalitatief beter product krijg....

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik

    Dat snap ik wel, maar ik neem aan als ik een stapje hoger ga in de productlijn van H/K dat ik ook een kwalitatief beter product krijg....
    Dat hoef niet bij voorbaat zo te zijn.
    Het "topmodel" uit een serie is ook niet altijd de best presterende in die bepaalde serie.
    Wellicht dat het in jouw geval wel beter is maar dat staat dus niet op voorhand vast.

    Was het altijd maar zo simpel in onze hobby.

  18. #18

    Standaard

    De eerste knoop is vandaag doorgehakt,

    Na meerdere malen met verschillende speakers geluisterd te hebben naar de Harman Kardon AVR335 heb ik hem vandaag besteld!

    Volgende stap: sparen voor een speakerset.....

    Bedankt voor adviezen en dergelijken... Ik heb er echt wat aan gehad!

    RJ.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    De eerste knoop is vandaag doorgehakt,

    Na meerdere malen met verschillende speakers geluisterd te hebben naar de Harman Kardon AVR335 heb ik hem vandaag besteld!

    Volgende stap: sparen voor een speakerset.....

    Bedankt voor adviezen en dergelijken... Ik heb er echt wat aan gehad!

    RJ.
    Gefeliciteerd. Op naar een mooie bijpassende speakerset
    Turn around and feel the vibe.....

  20. #20

    Standaard

    De receiver is binnen en geinstalleerd,

    nu nog een mooie speakerset, vanavond luisteren naar de JBL 260.5

    Bij dezen alvast een aantal foto's van de huidige setup:



  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    Bij dezen alvast een aantal foto's van de huidige setup:
    Foto's doen het niet.

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    Bij dezen alvast een aantal foto's van de huidige setup:


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Janssenrik
    foto's gefixed
    Bij deze dus.....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •