De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD Speler ALDI, Medion, digitaal opnemen? Van video op DVD?

    Hallo!

    We hebben een DVD recorder van de aldi, deze gekocht een klein jaar terug.

    Sinds een tijdje hebben we nu ook digitale tv van UPC, met een apart kastje erbij. Weet iemand hoe wij digitaal kunnen opnemen? Er zit aan de achterkant van de DVD recorder wel een scart uitgang met daarop DECODER. Het boekje is hier niet zo duidelijk over.

    Verder heb ik op verschillende manier geprobeerd om video`s op DVD`s te zetten , maar ook dit blijft een raadsel, kunnen jullie me helpen?

    Het gaat om deze DVD recorder:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34335

    Bij voorbaat dank en mvg Hans Zuyderduyn

  2. #2

    Standaard

    /op zich moet het niet al te ingewikkeld zijn.

    Je sluit mbv de scart kabel je tv-decoder aan op de recorder. Op de recorder kies je nu ingangs kanaal (ext1 of zo) waar je de decoder op hebt aangesloten. Je zet de zender op de decoder op die je wilt opnemen, je kunt zolang je opneemt niet van zender wisselen (anders gaat je opname mis!).
    Nog even op de opname knop drukken en klaar.
    Voor programmeren geldt hetzelfde, je dient dan als zender de externe aansluiting waar je de decoder op hebt aangesloten te kiezen.

    Wat video naar dvd betreft, ook dit gaat op dezelfde wijze, maar houdt er wel rekening mee dat originele video's (voorbespeelden) beschikken over kopieer beveiligingen die ervoor zorgen dat je die niet kunt kopieren, de recorder zal dienst weigeren.

    Deze beveiliging kan ook bij digitale tv gebruikt worden, waardoor je decoder kan voorkomen dat je kan opnemen, maar op dit moment maakt nog geen enkele zender bij mijn weten hier gebruik van, ook niet via het UPC netwerk.

    Succes.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    /op zich moet het niet al te ingewikkeld zijn.

    Je sluit mbv de scart kabel je tv-decoder aan op de recorder. Op de recorder kies je nu ingangs kanaal (ext1 of zo) waar je de decoder op hebt aangesloten. Je zet de zender op de decoder op die je wilt opnemen, je kunt zolang je opneemt niet van zender wisselen (anders gaat je opname mis!).
    Nog even op de opname knop drukken en klaar.
    Voor programmeren geldt hetzelfde, je dient dan als zender de externe aansluiting waar je de decoder op hebt aangesloten te kiezen.

    Wat video naar dvd betreft, ook dit gaat op dezelfde wijze, maar houdt er wel rekening mee dat originele video's (voorbespeelden) beschikken over kopieer beveiligingen die ervoor zorgen dat je die niet kunt kopieren, de recorder zal dienst weigeren.

    Deze beveiliging kan ook bij digitale tv gebruikt worden, waardoor je decoder kan voorkomen dat je kan opnemen, maar op dit moment maakt nog geen enkele zender bij mijn weten hier gebruik van, ook niet via het UPC netwerk.

    Succes.
    Het is natuurlijk maar hoe je digitaal opnemen leest. Als je van de decoder via een scart naar je dvdr gaat, krijg je gewoon een analoog signaal binnen die de dvdr door de ad converter haalt. Je neemt dan dus een analoog signaal digitaal op.
    Overigens is dat wel de enige optie, want het digitale signaal opnemen kan dus niet volgens mij.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  4. #4

    Standaard

    Ik ging ervanuit dat de topic starter bedoelde hoe hij het beeld signaal van de digitale decoder kon opnemen en niet de 1tjes en 0letjes die nog dor de decoder gedecodeerd moeten worden. Dat is inderdaad niet met een recoder mogelijk. (Misschien met een bak software wel via een pc, maar daar lijkt me het topic niet vanuit te gaan).

    Het is overigens wel zo dat de dvd-recorder anamorphe breedbeelduitzendingen anamorph zal opnemen wat doorgaans een flinke winst in kwaliteit oplevert. (Mijn dvd-recorder doet dit althans).

  5. #5

    Standaard

    Hallo!

    Bedankt voor de informatie tot dusver.

    Wij hebben nu wat extra netten met de digitale tv, maar als ik het goed begrijp kan ik qua opnemen daar geen gebruik van maken?

    Mvg Hans

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zuyderduyn
    Hallo!

    Bedankt voor de informatie tot dusver.

    Wij hebben nu wat extra netten met de digitale tv, maar als ik het goed begrijp kan ik qua opnemen daar geen gebruik van maken?

    Mvg Hans
    Nee dat begrijp je niet goed. Aansluiten zoals Mr Parker heeft aangegeven kan je gewoon alles opnemen wat op je decoder binnen komt.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •