Bekijk uitslag poll: Wie gaat zijn DVD collectie verkopen voor de volgende generaties Blu-Ray/HD-DVD?

Stemmers
256. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik verkoop straks mijn gehele collectie

    4 1,56%
  • Ik verkoop een gedeelte en vervang deze voor Blu-Ray/HD-DVD

    41 16,02%
  • Ik verkoop niets maar stap wel over op Blu-Ray/HD-DVD

    111 43,36%
  • Ik verkoop niets en blijf DVD's kopen ondanks de nieuwe mediums

    96 37,50%
  • DVD'S, Blu Ray's, HD-DVD's??? Ik spaar nog steeds videobanden!!!

    4 1,56%
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213
De resultaten 301 tot 318 van 318 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    hmmm, zouden dit foto's zijn van de HD uitvoering 8)



  2. #302

    Standaard

    Ben al aan het overstappen, vorige week "my precious" gevonden in de BCC(hoe cliche) :P :




    LE32R72B

    *analoge tv ziet er van dichtbij best lelijk uit, maar van 3 meter afstand ziet het er toch aardig goed uit.

    DVD's zien er erg goed uit: Hero, Kill Bill, Batman Begins, Titanic, LOTR...WoW!

    Heb nu echt het gevoel dat ik in de bioscoop zit (wat wil je ook als je vorige tv een superklein 3:4 tvtje was).

    Ook enorm veel aansluitingen.

  3. #303

    Standaard

    ik verkoop me dvd's niet maar stap wel over zodra het ook maar een beetje betaalbaar word, het HD-DVD gedeelte... me TV is er alvast klaar voor

  4. #304

    Standaard

    Je oude dvd's hoef je echt niet te verkopen hoor. Koop een scaler met 1080p projector of scherm en dan ziet het er ook tip top uit. Inmiddels heeft ricoh een drive aangekondigd die dvd, blu ray en hd dvd kan lezen. Dus dat probleem is straks ook opgelost!! en de prijzen zullen alleen maar dalen al moet je daar nog wat geduld voor hebben..... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #305

    Standaard

    Ik had ooit 100 video,s die ik voor 1000 gulden in 1998 verkocht heb.

    Nu heb ik 170 dvd maar die doe ik dus echt niet weg.

    Er zal nooit meer zo,n zilveren s.e van 2001 uitkomen op blueray denk ik (ik betaalde toen 109 gulden voor die dvd) en daarbij de film is al 30 jaar oud.Je krijgt dus NOOIT de HD kwaliteit van die film op je scherm.

    Wel zullen alle nieuwe films in hd of blue ray verschijnen maar daar koop ik dan ook een playstation 3 voor in November.

    Ik heb veel speciale edities die volgens mij niet op hd/blueray zullen verschijnen maar als "gewone "titels.

    Daarbij zo,n lege kast is ook niks in je kamer tot 2009/2010 toch???
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN
    Ik had ooit 100 video,s die ik voor 1000 gulden in 1998 verkocht heb.

    Nu heb ik 170 dvd maar die doe ik dus echt niet weg.

    Er zal nooit meer zo,n zilveren s.e van 2001 uitkomen op blueray denk ik (ik betaalde toen 109 gulden voor die dvd) en daarbij de film is al 30 jaar oud.Je krijgt dus NOOIT de HD kwaliteit van die film op je scherm.

    Wel zullen alle nieuwe films in hd of blue ray verschijnen maar daar koop ik dan ook een playstation 3 voor in November.

    Ik heb veel speciale edities die volgens mij niet op hd/blueray zullen verschijnen maar als "gewone "titels.

    Daarbij zo,n lege kast is ook niks in je kamer tot 2009/2010 toch???
    Ook die krijgen weer een opvolger....als ze al ooit van de grond komen, van uitstel komt afstel :wink:
    De opvolger holografische disc staat al te trapplelen :wink:

    Ik houd m'n 1200 dvd'tjes ook gewoon, die dingen zijn geupscaled best te pruimen 8)

    Ach we zullen wel zien, ik zit er nog niet echt op te wachten....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #307

    Standaard

    Ik hou mijn dvd's maar stap uiteindelijk denk ik wel over. Niet op de korte termijn in ieder geval.

  8. #308

    Standaard

    Waar ik altijd zo problemen mee heb is hoe de media ermee omgaat. Neem nu bijvoorbeeld het Veronica Magazine die er een drie delig artikel over schreef. Daarbij werd de volgende vergelijkingsfoto geplaatst.


    Met daarbij de bijbehorende tekst:
    Scherper, dieper, beter
    Het effect van high definition is op papier moeilijk weer te geven: je moet het zien om het te geloven. Vergelijken met 'standard definition', het gewone tv-beeld, geeft high definition meer scherpte en kleurendiepte. Dat maakt je favoriete films en tv-series een stuk realistischer. Het plaatje is opgebouwd uit 720 of zelfs 1080 beeldlijnen in plaats van de gebruikelijke 576. Daardoor zie je veel meer details, die natuurlijk helemaal tot hun recht komen als je thuis ook een HD-(Ready)scherm van een supergroot beeldformaat hebt hangen.
    Yeah right. Dus als ik de Terminator 2 dvd pakt en ik stop hem in mijn oude DVD speler op mijn oude 4:3 tv dan krijg ik het linkerbeeld. Dat is nog niet eens de kwaliteit van een slechte grijsgedraaide VHS. Ik heb nog nooit een dvd of zelfs een televisieuitzending gezien waar zo'n pixelachtig beeld te zien is.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Waar ik altijd zo problemen mee heb is hoe de media ermee omgaat. Neem nu bijvoorbeeld het Veronica Magazine die er een drie delig artikel over schreef. Daarbij werd de volgende vergelijkingsfoto geplaatst.

    Met daarbij de bijbehorende tekst:
    Scherper, dieper, beter
    Het effect van high definition is op papier moeilijk weer te geven: je moet het zien om het te geloven. Vergelijken met 'standard definition', het gewone tv-beeld, geeft high definition meer scherpte en kleurendiepte. Dat maakt je favoriete films en tv-series een stuk realistischer. Het plaatje is opgebouwd uit 720 of zelfs 1080 beeldlijnen in plaats van de gebruikelijke 576. Daardoor zie je veel meer details, die natuurlijk helemaal tot hun recht komen als je thuis ook een HD-(Ready)scherm van een supergroot beeldformaat hebt hangen.
    Yeah right. Dus als ik de Terminator 2 dvd pakt en ik stop hem in mijn oude DVD speler op mijn oude 4:3 tv dan krijg ik het linkerbeeld. Dat is nog niet eens de kwaliteit van een slechte grijsgedraaide VHS. Ik heb nog nooit een dvd of zelfs een televisieuitzending gezien waar zo'n pixelachtig beeld te zien is.
    Veronica is pure commercie. De afbeelding is inderdaad sterk overdreven maar als ze de werkelijkheid zouden gebruiken zouden veel mensen hd links laten liggen want zoals je al aan geeft is 576p zeker niet dramatisch, in tegendeel!.

    Je hoort ze ook nooit over dat je bij een beetje kijkafstand (>3 m) niet eens voordeel hebt van je true hd lcd of plasma omdat je die detailverbetering dan niet eens kunt waarnemen....... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #310

    Standaard

    Ik ga mischien de HD-DVD add on halen voor de xbox 360, maar ik ga niet m'n DVD's weg doen ofzo.. ik koop dan gewoon de HD-DVD films die ik vet vind en nog niet heb.

    Ik ga echt niet al m'n DVD's vervangen....

  11. #311

    Standaard

    Ik wacht nog totdat de nieuwe generatie HDMI-aansluitingen op de apparaten zitten. Met deze aansluitingen krijg je in principe beter beeld en geluid.

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RRK
    Ik wacht nog totdat de nieuwe generatie HDMI-aansluitingen op de apparaten zitten. Met deze aansluitingen krijg je in principe beter beeld en geluid.
    Met dit soort spul kun je blijven wachten.... de aansluitingen blijven trouwens hetzelfde. Maar net als met computers, er komt wat betere software, iets meer kleur, iets ander geluid, maar dat is afhankelijk van de hardware. Als je al een nieuwe HD Ready TV hebt, dan wordt het beeld echt niet beter, je TV kan niet meer weergeven dan waarvoor hij is uitgelegd. Als ik zoal eens de tests van de eerste generatie doorlees...
    Dan kun je beter wachten op de tweede, dan zijn de fouten er een beetje uit.... Op de andere aansluitingen kun je nog lang wachten.....

    Maar beter zal het wel moeten worden, hier is het nog niet eens, maar tot nu toe heb ik niets gehoord wat mij zou kunnen doen besluiten om over te stappen. Voorlopig houd ik het wel even op een DVD via HDMI op een knappe HD ready TV.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #313

    Standaard

    Ik heb vorige week alle lcd toestellen (gamma 2007)van samsung mogen aanschouwen en ze speelden allemaal dezelfde film, en ik kan jullie verzekeren, er waren 2 exemplaren die full hd(1080p) waren en aangesloten op een blue-ray lezer, dat beeld was om op uw gat te vallen vergeleken met de hd-ready's of ze nu 100hz technologie bezaten of niet. Heb ook het eerste exemplaar in led-technologie zien spelen, maar als je de full-hds gezien hebt dan wil je niets anders meer, 40 inch en 46 inch, geloof me vrij!je moet geen loupe hebben om de verschillen te zien, of je nu op 30 cm staat of op 7m, ze sprongen er zo uit.

  14. #314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan
    Ik heb vorige week alle lcd toestellen (gamma 2007)van samsung mogen aanschouwen en ze speelden allemaal dezelfde film, en ik kan jullie verzekeren, er waren 2 exemplaren die full hd(1080p) waren en aangesloten op een blue-ray lezer, dat beeld was om op uw gat te vallen vergeleken met de hd-ready's of ze nu 100hz technologie bezaten of niet. Heb ook het eerste exemplaar in led-technologie zien spelen, maar als je de full-hds gezien hebt dan wil je niets anders meer, 40 inch en 46 inch, geloof me vrij!je moet geen loupe hebben om de verschillen te zien, of je nu op 30 cm staat of op 7m, ze sprongen er zo uit.
    Wordt alleen nog maar beter met hdmi 1.3, daar de full 1080p tv's dan ook nog eens meer kleuren kunnen weergeven. :wink:

    Sony is er nu al mee begonnen , de rest volgt komend jaar, gaat een mooi jaar worden.

  15. #315

    Standaard

    Even off-topic, maar kan iemand het bericht met de foto's van Symphony X wijzigen? Die zijn erg breed en dat leest lastig voor de overige posts. En 1280*1024 is niet klein :P

  16. #316
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Dit zijn de verkoop cijfers van amazon.com omtrent hd. (van dit moment 2 weken na de release van de ps3)
    Hd-dvd is op dit moment nog duidelijk streker.

    HD-DVD Top 3:
    1# Superman: Returns
    DVD Sales Rank: 162

    2# Batman Begins
    DVD Sales Rank: 352

    3# Superman: The Movie
    DVD Sales Rank: 803

    Blu-ray Top 3:
    1# Superman: Returns
    DVD Sales Rank: 394

    2# X-men 3: The last Stand
    DVD Sales: 2279

    3# Kingdom of Heaven: Director's Cut
    DVD Sales Rank: 2373
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  17. #317

    Standaard

    Ik maak inmiddels de overstap naar hd dvd.

    Valt niet op zeker dat ik mijn dvd collectie wat kleiner maak momenteel? :wink: 8) (dvd's te koop, hint, hint, hint)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #318

    Standaard

    Zolang de films ook een dvd release zullen krijgen, koop ik dvd's.

Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •