Bekijk uitslag poll: Wie gaat zijn DVD collectie verkopen voor de volgende generaties Blu-Ray/HD-DVD?

Stemmers
256. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik verkoop straks mijn gehele collectie

    4 1,56%
  • Ik verkoop een gedeelte en vervang deze voor Blu-Ray/HD-DVD

    41 16,02%
  • Ik verkoop niets maar stap wel over op Blu-Ray/HD-DVD

    111 43,36%
  • Ik verkoop niets en blijf DVD's kopen ondanks de nieuwe mediums

    96 37,50%
  • DVD'S, Blu Ray's, HD-DVD's??? Ik spaar nog steeds videobanden!!!

    4 1,56%
Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 318 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door denizg
    dat balkje met blueray, is dat een MUST ?

    En ik neem aan dat Bue-Ray en HD-DVD niet naastelkaar gaan bestaan. Is er geen datum o.i.d. waarop besloten wordt wat de nieuwe medium wordt?
    Die datum is de dag waarop blijkt dat het ene formaat een succes is en het andere formaat mislukt is.

    Voorlopig zullen ze naast elkaar blijven bestaan. Dus wanneer een van beide 'afvalt' is echt onmogelijk te zeggen.

  2. #52

    Standaard

    ik kijk ook de kat uit de boom totdat duidelijk is welk formaat het haalt
    ik heb een kleine 400 dvd's, waarvan ik de meeste niet zal vervangen - enkel de echte toppers komen daarvoor in aanmerking (de tarantino films en lord of the rings bvb. - denk trouwens eens in, de extended LOTR films zonder onderbreking om van schijfje te wisselen.... heerlijk)

  3. #53

    Standaard

    uit de reacties maak ik toch wel beetje op dat het Bue-Ray zal gaan worden... am i right..

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door denizg
    uit de reacties maak ik toch wel beetje op dat het Bue-Ray zal gaan worden... am i right..
    Blu-Ray is technisch echt beter maar dat betekend niks. Het gaat om aanbod en prijs: als HD-DVD op dat punt beter scoort dan wint die standaard het.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door denizg
    uit de reacties maak ik toch wel beetje op dat het Bue-Ray zal gaan worden... am i right..
    Blu-Ray is technisch echt beter maar dat betekend niks. Het gaat om aanbod en prijs: als HD-DVD op dat punt beter scoort dan wint die standaard het.
    HD-DVD zal als naam ook een stuk beter verkoopbaar zijn denk ik.

    Verkoper: Ja, maar hier staat Blu-Ray, dat is een opvolger van DVD.
    Gemiddelde koper: Wat? (besluit het maar bij DVD's te houden)

    Verkoper: Ja, maar hier staat HD-DVD, dat is een soort verbeterde DVD.
    Koper: Hmm, ok, doe me die dan maar.

    Op zich heb ik het niet zo op Sony formaten, die ons maar elke keer opgedrongen worden. (Alleen formaten hoor, ze maken prachtig speelgoed )

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sysox
    misschien een stomme vraag, maar weten jullie al in wat voor hoesen de blu-ray discs en hd-dvd discs komen? ik hoop namelijk de grote van een dvd-hoes.
    De plaatjes duiden wel gewoon dvd-hoesen aan. Denk het wel gezien de grote hetzelfde is...

    Ik hoop stiekem toch ook op digipacks etc.......
    Ik hoop dat BD succes zal hebben want binnen een jaar moet mijn huidige dvd-speler vervangen worden en ik zou liever onmiddelijk een BD-speler willen kopen . Ik heb al een plasma screen van 42", nu ontbreekt er nog een BD-speler om van mijn plasma te kunnen genieten. En binnen een jaar of drie een nieuwe versterker voor 7.1 klanksporen. Ik moet wel zeggen dat ik al zeer tevreden ben met mijn huidige dvd's. Daarom ben ik van plan om films ouder dan 10 jaar niet te vervangen. Alleen recente films ga ik zeker vervangen. Dat wil zeggen dat ik één vierde van mijn collectie moet vervangen .
    Maar dat is nog niet voor nu want de eerste jaren zullen ze fouten maken door films uit te brengen die nog niet optimaal goed zullen zijn qua beeld en/of geluid, zoals het geval was met de eerste dvd's. Dat noemen we kinderziektes. Dus ik verwacht niet te veel van de eerste releases. Ik ben er zeker van dat binnen een jaar of vier dat ze een ultimate edition van The Fifth Element gaan uitbrengen op BD met Dolby Digitaal 7.1 klankspoor wat het zeker niet het geval zal zijn met de eerste release van The Fifth Element die een 5.1 klankspoor zal hebben. En dat is geldig met alles wat de komende maanden en waarom niet de komende 12 à 18 maanden zal uitkomen. Dus in andere woorden is het beter van niet te snel te kopen want betere releases zullen uitgebracht worden binnen een paar jaren.

    Maar wat ik niet echt tevreden ben is de artwork van de hoesen. De hoesen zullen niet meer langwerpend zijn maar vierhoekig zoals een cd-hoes of een laserdisc-hoes. En dit wegens de logo van de BD aan de bovenkant. En dit betekent een verlies van informatie op de foto zelf (zie voorbeeld op het einde van mijn bericht). Het doet mij denken aan de RCV-hoesen en hun gele band "2 Disc Edition" aan de bovenkant. Wat betreft de HD-DVD hoesen is het niet veel beter

    Dit zijn de officiele hoesen van de Columbia BD titels die op 23 mei uitkomen.
















    maar zoals ik eerder zei is de klank en het beeld het belangrijkste en daarna de artwork van de cover :wink:

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Maar wat ik niet echt tevreden ben is de artwork van de hoesen. De hoesen zullen niet meer langwerpend zijn maar vierhoekig zoals een cd-hoes of een laserdisc-hoes. En dit wegens de logo van de BD aan de bovenkant. En dit betekent een verlies van informatie op de foto zelf (zie voorbeeld op het einde van mijn bericht). Het doet mij denken aan de RCV-hoesen en hun gele band "2 Disc Edition" aan de bovenkant. Wat betreft de HD-DVD hoesen is het niet veel beter
    Het feit dat hoezen 'vierkanter' worden vindt ik nou juist een heel leuk iets. Niet alleen doet het me denken aan de laserdisc-verpakking maar ook aan LP-hoezen. Het is imo echt een grote verbetering t.o.v. de saaie rechthoekige dvd-verpakkingen. Ik hoop dat het uitgevers zal stimuleren om wat meer werk te maken van een hoes.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL
    Maar wat ik niet echt tevreden ben is de artwork van de hoesen. De hoesen zullen niet meer langwerpend zijn maar vierhoekig zoals een cd-hoes of een laserdisc-hoes. En dit wegens de logo van de BD aan de bovenkant. En dit betekent een verlies van informatie op de foto zelf (zie voorbeeld op het einde van mijn bericht). Het doet mij denken aan de RCV-hoesen en hun gele band "2 Disc Edition" aan de bovenkant. Wat betreft de HD-DVD hoesen is het niet veel beter
    Het feit dat hoezen 'vierkanter' worden vindt ik nou juist een heel leuk iets. Niet alleen doet het me denken aan de laserdisc-verpakking maar ook aan LP-hoezen. Het is imo echt een grote verbetering t.o.v. de saaie rechthoekige dvd-verpakkingen. Ik hoop dat het uitgevers zal stimuleren om wat meer werk te maken van een hoes.
    Wel apart dat de hoezen vierkant worden, aangezien daar geen noodzaak voor is (schijfjes hebben nog steeds dezelfde vorm). Maar op die vierkante hoezen heb ik op zich niks tegen; je kan er idd mooier artwork op kwijt. Aan de andere kant, die balken mogen ze achterwege laten... :P

    Maar goed, dat terzijde. Het gaat natuurlijk om de opslagscapaciteit en (daarmee samenhangende) beeld- en geluidskwaliteit.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  9. #59

    Standaard

    Ik stap pas over op iets anders dan DVD zodra zeker is welk formaat er overleeft.

    Tevens zijn ze veel te enge DRM dingen van plan, als ze dat doorzetten koop ik ze geen van beide en zoek ik een andere hobby
    You are free to do as we tell you!

  10. #60

    Standaard

    Ik denk niet dat ik heel veel moeite ga doen om iets te vervangen. DVD satisfies all my needs, en ik heb het er echt niet voor over om mijn collectie de vuilnisbak in te gooien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #61

    Standaard

    Ik heb ook niet de indruk dat veel van die titels NL subs gaan hebben hè?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #62

    Standaard

    Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

    Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

    Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

    Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

    Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

    Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten

  13. #63

    Standaard

    Veel mensen bezitten gewoon weg niet de apparatuur zodat ze echt meerwaarde uit deze formaten kunnen halen. Je moet een goeie LCD of projector hebben. Ook een beetje knappe geluidsinstallatie, en dan hoor je echt geen meerwaarde met de standaar alles in 1 setjes.

  14. #64
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

    Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

    Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

    Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

    Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

    Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten

    hdmi is geen vereisste. Je kan ook HD formaat binnen krijgen via component of DVI.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken
    En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
    Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken
    En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
    Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl
    Sneaky basterds

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door netfox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thierry van Keeken
    En daarbij, hoe moet dvd.nl dan gaan heten?!?
    Moet je voor de aardigheid eens surfen naar http://www.bluray.nl
    Sneaky basterds
    Erg slim van ze. En wat dacht je van deze www.hddvd.nl

    Maar nog even over die vierkante hoesjes. Over wat voor verpakkingen praten we dan? Gewoon karton zoals de laserdiscs of het plastic van de CD??

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Ik weet niet hoe mensen er bij komen dat Blu Ray technische beter is want dit is gewoon weg onzin

    Op Blu Ray past alleen meer alleen om een volledige film in 1920 x 1080 op een schijfje te zetten heb je aan een HD-DVD ook al genoeg

    Veel mensen zien ook niet in dat HD-DVD en Blu Ray alleen echt leuk worden met goede LCD's en dan spreek je toch over een prijs klasse waarvan bijna niemand hier zo'n scherm bezit

    Ook moet deze nog eens HDMI aankunnen (zijn er ook genoeg die dat niet hebben)

    Tevens zullen de eerste Blu Ray spelers waanzinnig duur zijn (> € 1500)

    Ook zullen deze gok ik net als de eerste DVD Spelers veel kinderziektes bevatten

    hdmi is geen vereisste. Je kan ook HD formaat binnen krijgen via component of DVI.
    Alleen in een veel lagere resolutie zonder HDMI

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    De Blu-Ray's kosten bij dvdsoon rond de €18,- 8)

    DVDSOON Blu-Ray list
    In welke resolutie worden deze weer gegeven ?

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    De Blu-Ray's kosten bij dvdsoon rond de €18,- 8)

    DVDSOON Blu-Ray list
    In welke resolutie worden deze weer gegeven ?
    pffff, kan dat dan ook nog verschillen???
    Verwacht toch wel dat alle films een resolutie krijgen van niet minder dan 1920 bij 1080 pixels

  22. #72

    Standaard

    Wilt trouwens die ene stem die nog videobanden spaart zich melden

    Ben erg benieuwd waarom die nog videobanden koopt

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Wilt trouwens die ene stem die nog videobanden spaart zich melden

    Ben erg benieuwd waarom die nog videobanden koopt
    ik ben die eene stem niet, maar ik zal laatst voor €2.50 een videoband van dinoriders liggen... en ik moest mezelf inhouden om die niet te kopen...
    Óla

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dyonvbaal
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Wilt trouwens die ene stem die nog videobanden spaart zich melden

    Ben erg benieuwd waarom die nog videobanden koopt
    ik ben die eene stem niet, maar ik zal laatst voor €2.50 een videoband van dinoriders liggen... en ik moest mezelf inhouden om die niet te kopen...
    We zijn trots op je

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    De Blu-Ray's kosten bij dvdsoon rond de €18,- 8)

    DVDSOON Blu-Ray list
    In welke resolutie worden deze weer gegeven ?
    pffff, kan dat dan ook nog verschillen???
    Verwacht toch wel dat alle films een resolutie krijgen van niet minder dan 1920 bij 1080 pixels
    Ik denk dat er genoeg zullen zijn die niet die resolutie hebben

    En dan is het verschil met DVD niet super vind ik, tuurlijk zie je het wel maar een stuk minder

    Ik stap gewoon weg langzaam over na HD-DVD/Blu Ray maar dit is pas goed ingeburgerd over minimaal een jaar of vijf gok ik zo

Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •