Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Die TV is alleen "HD-prepaid" die is niet HD-ready / kan geen natieve HD resolutie weergeven van 720P of hoger. Er kan alleen HD in, het komt er niet uit.
    Het is prepared (niet prepaid), maar goed tik fouten aken we allemaal, en ik nog wel het meest.

    Dit deel is mij ook nog niet voor de volle 100% duidelijk, maar...

    Om te beginnen heeft een 32" crt beeldbuis al vlug meer de de 1080 beeldlijnen, mijn 19"crt monitor kan al 1900 X 1200 als resolutie aan, een 32"buis kan dus echt wel 1920 x 1080 aan, daar zit het probleem niet. Daarnaast hoeft een scherm deze resolutie niet weer te kunnen geven om het stickertje HD-ready te krijgen (er zijn zat lcd en plasma schermen die niet full 1080i kuinnen weergeven).

    Als je de volledige handleiding van de tv na leest zie je een overzicht waar gesproken wordt over HD-voorbereid. In dat tabelletje staat vermeld dat de tv voldoet aan alle eisen die de EICTA aan een HD apparaat stelt. EICTA is de instantie die het HD-ready logo en het nieuwe HD-tv logo beheert.

    Ik heb een mail gestuurd naar philips om wat opheldering over HD-prepared, mede te meer omdat in de handleiding in een van de talen wel gesproken wordt over hd ready (en het is niet engels maar ik dacht italiaans).

    Vooralsnog ga ik er vanuit dat de tv wel de details van 1080i kan weergeven en een dergelijke bron niet terug rekent naar 576 beeldlijnen.

  2. #27

    Standaard

    idd, een typefout aken we allemaal wel eens

    Anyway, ontopic.

    De max resolutie van CRT heeft te maken met de refrashrate en de manier waarop het beeld wordt weergegeven. Het is niet zo dat als het scherm groter wordt de res ook hoger wordt, zo werkt het nou eenmaal niet. Je kan uit een CRT projector b.v. ook HD beeld halen.

    Ik weet wel dat deze Phillips TV HD-ready is, hij kan alleen geen HD weergeven, er kan HD in maar er komt geen HD uit.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #28

    Standaard

    Ik volg je verhaal over wel hd-in maar niet hd-uit niet helemaal.

    Dit staat op de site bij de tv:
    Ondersteunde beeldschermresolutie
    Videoformaten : 1080i, 50, 60 Hz, 480p, 60Hz, 720p, 50, 60 Hz, 576p, 50 Hz
    Ze spreken hier duidelijk over de resolutie die getoont wordt (net zoals de resolutie vermeldingen bekend bij de pc).
    Zij geven hier dus aan dat de beeldbuis daadwerkelijk een resolutie van 1920 x 1080 (interlaced) kan weergeven. En ook 720 progressive net als 576 en 480.

  4. #29

    Standaard

    Juist ONDERSTEUND, maar het gaat om weergeven. Als je het toestel 1080 geeft, wordt het beeld gedownscaled naar wat hij maar wel kan weergeven. Dat is bij deze TV 576P als ik me niet vergis, maar we gaan wel erg ver off-topic :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #30

    Standaard

    Via de link die je me gegeven hebt zie ik inderdaad het volgende:

    Wir teilen Ihnen mit, dass dieser Fernseher 625 Linien besitzt, davon 576 für Bild und 1024 Pixel pro Linie.
    Indien deze info klopt verliest de tv helaas veel van zijn waarde, en zou de "HD-prepared" toevoeging slechts inhouden dat er een omrekening unit in de tv zit.

  6. #31

    Standaard

    Och, dat zit ook op iedere 42" en kleiner plasma dus... Zo worden we wel vaker belazerd.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #32

    Standaard

    Bij plasma en lcd kun je het normaal uit de specificaties halen, maar bij CRT eigenlijk nooit.

    Bij Plasma en lcd vind ik het dan ook niet belazeren dat de fabrikanten doen, hoewel ze natuurlijk wel hopen dat de klanten het niet zien.

  8. #33

    Standaard

    Zoals JCL aangeeft heeft de grootte van het scherm NIETS te maken met het echte oplossende vermogen. Bij een CRT kan je niet spreken van een 'echte resolutie'. Ook bij PC monitoren geldt dit: Veel monitoren kunnen gewoon in resoluties tot 2048x1600 aangestuurd worden, maar dat wil niet zeggen dat al die 1600 beeldlijnen dan ook daadwerkelijk afzonderlijk zichtbaar zijn, er is een minimale hoogte van de scanline en als je daar overheen gaat dan gaan de lijnen elkaar gewoon overlappen. Dat deze 32 inch TV van Philips het HD Ready logo niet draagt doet dan ook vermoeden dat de gebruikte beeldbuis niet de minimaal vereisete 720 beeldlijnen daadwerkelijk kan weergeven, aan de overige vereisten voor het dragen van het logo lijkt de TV immers wel te voldoen.

    Maar goed, laten we deze discussie aub elders verder voeren! Deze thread is hier niet voor bedoeld!
    Eric van Ballegoie

  9. #34

    Standaard

    Hoeveel pagina's is het blad eigenlijk rijk?

  10. #35

    Standaard

    Mooi initiatief. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.

    Misschien een tip, neem ook de nieuwe Panasonic PV-60 op in de test. De 42" versie daarvan is in het Duitse blad 'Video' getest als beste plasma ooit en versloeg daarbij de 1000 euro duurdere Pioneer 43" plasma.

  11. #36

    Standaard

    Dat is ook niet zo vreemd, die Pioneer zit onder de ziektes :S
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  12. #37

    Standaard

    Kunnen de Belgen onder ons het magazine ook kopen in de dagbladhandelaar of zijn wij verplicht om het te bestellen via het net?

  13. #38

    Standaard

    Het blad komt niet in de Belgische winkels te liggen, als je het blad als Belg wilt hebben zal je het inderdaad moeten bestellen.
    Eric van Ballegoie

  14. #39

    Standaard

    Het blad zou 4 mei in de winkels liggen maar ik ben het nog niet tegengekomen. Is het uitgesteld?

  15. #40

    Standaard

    We hebben inderdaad wat moeten schuiven in de planning, waardoor het blad precies één week later uitkomt, op donderdag 11 mei om precies te zijn (morgen dus).
    Eric van Ballegoie

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •