Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zal de HDVD de normale DVD vervangen?

    kan ik nu gewoon mijn dvds weg gooien? Omdat de hdvd eraan komt?!?! Netals de dvd de video heeft vervangen...en ik nu al mijn videocassettes weggegooid heb.

  2. #2

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Op de lange termijn denk ik wel ja.
    Als HD eenmaal ingeburgerd is en de prijzen zijn op het peil van de huidige dvd,s dan zullen de "normale" dvd,s zo goed als zeker gaan verdwijnen.

  4. #4

    Standaard

    Maar het zal vrijwel zeker nooit zo 'hard' gaan zoals met VHS of Laserdisc want DVD is natuurlijk gewoon afspeelbaar in BD en HD-DVD-spelers. D'r is dus veel minder een vervangingsnoodzaak.

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Tot zekere hoogte absoluut waar, het zal zeker niet zo hard gaan maar dat zal nooit en met niets meer gaan gebeuren denk ik.

    Toch gaat het HD verhaal nu vele malen sneller dan de meeste hadden verwacht maar inderdaad, de dvd is ook van een prima kwaliteit en dus minder noodzaak om op HD over te stappen.

  6. #6

    Standaard

    als je ziet dat heel veel mensen gedownloade films van discutabele kwaliteit al acceptabel vinden en gewoon afspelen in de woonkamer op tv dan denk ik dat die al helemaal niet zitten te wachten op iets wat mooier is dan dat ze meestal al geeneens kijken (lees originele dvd's)

    denk dat voor de meeste mensen (minstens 75%) dvd al meer dan genoeg kwaliteit heeft.

    begrijp me niet verkeerd ikzelf raak nooit een kopie aan omdat ik de kwaliteit megaslecht vind en gewoon alles origineel wil hebben. maar ik overweeg ook niet om een blueray / hd dvdspeler aan te schaffen terwijl ik juist heel erg op beel en geluidskwaliteit gesteld ben
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Laat ik het eens omdraaien; voor mensen met een goede crt is het van minder belang om hd aan te schaffen. Voor mensen met een HD ready tv is het een ander verhaal. Deze moeten wel hd dvd of blu ray gebruiken om het maximale eruit te halen. Het feit dat sommige hd ready crt's de meeste dure high definition panels eruit spelen is een bewijs hiervan! Alleen als je echt 1080i of 1080P afspeelt op een HD tv heb je ook erg mooi beeld. Bij een goede crt is en blijft het beeld ook zeer goed, ook als je hd dvd content zou afspelen. De grootte speelt hierbij ook een rol; panels zijn vaker groter dan 32". Ook voor beamers lijkt mij een hd bron beter dan een dvd bron. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Tot zekere hoogte absoluut waar, het zal zeker niet zo hard gaan maar dat zal nooit en met niets meer gaan gebeuren denk ik.

    Toch gaat het HD verhaal nu vele malen sneller dan de meeste hadden verwacht maar inderdaad, de dvd is ook van een prima kwaliteit en dus minder noodzaak om op HD over te stappen.

  8. #8

    Standaard

    ben wel met je eens dat je het optimale uit je scherm haalt met hd dvd maar nogmaals ook voor grote schermen is het geen must hoor.

    bedoel ik heb zelf een 42 inch hitachi plasma met een yamaha dvd-speler en QED Qunex pcv1 componentkabel en vind de beeldkwaliteit gewoon zeer goed. En nogmaals ik ben ook kieskeurig wat beeld betreft maar het is gewoon zeer scherp beeld dus voor mij is hd dvd absoluut geen must
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #9

    Standaard

    Ik mag toch hopen dat wat in de titel van dit topic gevraagd wordt niet realiteit zal worden. Ik heb een collectie van zo'n 250 DVD's (m'n DVD profiler is niet up to date FYI). Die nieuwe HD/Blue Ray DVD spelers zijn toch wel backwards compatible???
    Bier.

  10. #10

    Standaard

    JA!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolfrolf
    Ik mag toch hopen dat wat in de titel van dit topic gevraagd wordt niet realiteit zal worden. Ik heb een collectie van zo'n 250 DVD's (m'n DVD profiler is niet up to date FYI). Die nieuwe HD/Blue Ray DVD spelers zijn toch wel backwards compatible???

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    JA!
    "Ja" als in die apparaten zijn backwards compatible?
    Bier.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolfrolf
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    JA!
    "Ja" als in die apparaten zijn backwards compatible?
    yup en Ricoh heeft al een nieuwe drive die dvd, blu-ray en hd dvd kan afspelen. Dus wees gerust je hoeft echt niets weg te doen.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    yup en Ricoh heeft al een nieuwe drive die dvd, blu-ray en hd dvd kan afspelen. Dus wees gerust je hoeft echt niets weg te doen.... :wink:
    Okay dan, dat is een pak voor m'n hart
    Bier.

  14. #14

    Standaard

    ik hoop dat er nog een aantal jaren passeren voordat de nieuwste releases enkel op de nieuwe formaten zullen verschijnen en niet meer op DVD, kwestie van dat ik alles wat ik wou kopen op DVD tegen dan hopelijk verzameld heb. ik zit nog absoluut niet op die nieuwe formaten te wachten eigenlijk.

  15. #15

    Standaard

    Hmm, tja. Maar de eerste Bluray/HDDVD giftset release is voor mij!

  16. #16

    Standaard

    Blue-ray etc. zie ik vooralsnog in hetzelfde licht als DCC (de opvolger van de cassette) en SACD (de opvolger van de audio-cd). Alleen voor audiofielen/HT-fanaten interessant.

    Ik ben het helemaal eens met pretorian22. Vergeet ook niet dat de helft van de Nederlanders nog gewoon op een 4:3-tv kijkt. Verder heeft het gros van de breedbeeldkijkers een breedbeeld/plasma/lcd-scherm omdat de buren het ook hebben en kijken daarop lekker RTL4 in de inzoomstand (dus met uitgerekt beeld :wink, met een doorgetrokken kabel van een paar euro zodat het beeld ook nog eens lekker ruist. Ze luisteren naar MP3 en downloaden naar hartelust. Ze kopen ook DVD's, bij de mediamarkt, lekker makkelijk. Kwaliteitsverschillen tellen hier niet, wel gebruiksgemak, en dat is bij DVD vele malen hoger dan het oude VHS. Tussen DVD en blue-ray zit echter geen verschil in gebruiksgemak.

    Tuurlijk, het kan altijd beter, maar ik zie ook nog geen reden om mijn compleet verouderde met 16-bit technologie gemaakte CD-verzameling om te zetten naar SACD! Wat betreft DVD denk ik er net zo over.

    De industrie is natuurlijk wel lekker aan het pushen, want die zien het grote geld alweer. Daarbij geldt voor al deze digitale formaten dat de Wet van Moore opgaat, over 2 jaar is er natuurlijk alweer een opvolger van Blue-ray en HD-DVD klaar. Gelukkig bepalen de technische mogelijkheden niet wat de standaard wordt, maar de vraag bij het grote publiek. Juist vreemde gadgets als UMD-films doen het nu markttechnisch goed (terwijl je hier echt een belabberde beeld- en geluidskwaliteit bij hebt!).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #17

    Standaard

    Als PS3 en X360 de nieuwe formaten bij de jeugd tot een verplichting maken wordt HDDVD en BluRay toch wel iets meer als SACD en DCC ooit waren.
    Over Plasma/LCD en 16:9 heb je gelijk, bij 9 van de 10 huishoudens ziet het er niet uit.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Als PS3 en X360 de nieuwe formaten bij de jeugd tot een verplichting maken wordt HDDVD en BluRay toch wel iets meer als SACD en DCC ooit waren.
    Voor games zie ik ook wel zeker een meerwaarde; maar dat is toch wat anders dan HT en ook hier telt het gebruiksgemak (liever 1 schijfje met alles erop dan 10 losse CD's of 5 DVD's). Games hebben ook een kortere omlooptijd, dus daar maakt het eigenlijke formaat niet uit (een game van 2 jaar geleden heeft geen marktwaarde meer; bij DVD's ligt dit anders)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    .....Ik ben het helemaal eens met pretorian22. Vergeet ook niet dat de helft van de Nederlanders nog gewoon op een 4:3-tv kijkt. Verder heeft het gros van de breedbeeldkijkers een breedbeeld/plasma/lcd-scherm omdat de buren het ook hebben en kijken daarop lekker RTL4 in de inzoomstand (dus met uitgerekt beeld ), met een doorgetrokken kabel van een paar euro zodat het beeld ook nog eens lekker ruist. Ze luisteren naar MP3 en downloaden naar hartelust. Ze kopen ook DVD's, bij de mediamarkt, lekker makkelijk. Kwaliteitsverschillen tellen hier niet, wel gebruiksgemak, en dat is bij DVD vele malen hoger dan het oude VHS. Tussen DVD en blue-ray zit echter geen verschil in gebruiksgemak.
    ....
    <Edit, goede deel gequote/>

    Je hebt helemaal gelijk, het grote publiek geeft geen bal om kwaliteit. Films worden bij voorkeur in DIVX gekeken en muziek luister je in MP3, bijvoorkeur met een zo'n laag mogelijke bitrate want dan kan je stoer zeggen dat je wel 10000000000000000000000 nummers op een cd hebt staan. Foto's maak je bij voorkeur met je mobieltje, en als je wel een redelijk fototoestel hebt dan moet die wel 800megapixel zijn maar neem je je foto's wel in 0.0001 mp formaat zodat er ook weer een miljoen foto's op een 16mb kaartje kunnen. Verder geen frustraties hoor 8)

    Ik heb nog geen Blue ray of HDDVD schijfjes bekeken maar ik vraag me af of het niet voornamelijk met een shit load aan overbodige rommel wordt volgezet. Als het om kwaliteit gaat zou je ook wel meer superbit dvd's kunnen verwachten. En idd ook meer SACD releases zou niet slecht zijn. Over het algemeen gewoon backwards compatible.
    Als de blue ray spelers gaan komen, denk ik toch dat ik er redelijk vroeg eentje koop. Waarschijnlijk start ik gewoon met een PS3 zodat geholpen ben terwijl de echt goede apparaten betaalbaar gaan worden.

    Blijft alleen de vraag op welk moment je je huidige multiplayer moet verkopen wil je er nog een beetje leuk iets voor kunnen vangen.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  20. #20

    Standaard

    ...
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  21. #21

    Standaard

    Ik had gedacht de boot nog eventjes af te houden, ik dacht ook dat het verschil in kwalliteit niet zo groot kon zijn, maar ik heb me enkele dagen geleden een full hd scherm gekocht (le46f71 samsung), en heb er een blueray op afgespeeld, met daarnaast dezelvde film op dvd op een hd ready scherm (le40m71 van samsung), ik koop geen dvd's meer, wat nieuw uitkomt zal op blueray aangeschaft worden en mijn favoriete films zal ik zo snel als ze uitkomen ook vernieuwen. Dit verschil was voor op uw k*nt te vallen.
    Ik denk dat de meeste mensen die op deze site inloggen , van het moment dat de prijzen voor iedereen openstaan, automatisch zullen overschakelen en de gewone dvd vrij snel zal ingewisseld worden. De titels die reeds beschikbaar zijn, zijn reeds goed betaalbaar tss 20-25eur.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan
    Ik denk dat de meeste mensen die op deze site inloggen , van het moment dat de prijzen voor iedereen openstaan, automatisch zullen overschakelen en de gewone dvd vrij snel zal ingewisseld worden. De titels die reeds beschikbaar zijn, zijn reeds goed betaalbaar tss 20-25eur.
    Het probleem zit hem dan ook meer in de TV/Scherm en de speler
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  23. #23

    Standaard

    Is toch wat ik zeg, als de prijzen voor iedereen openstaan: daar bedoel ik dus wel de hardware mee. Zoals je zelf al zegt, de soft is maar de prijs van een gewone dvd.
    Nu die prijzen vallen uiteindelijk ook mee, ik weet nog dat mijn 1ste videospeler in 1990 nog 1100euro heeft gekost wat overeen komt met de pris van een hd speler nu. Ongeveer 3 jaar geleden stond een 32" crt scherm van sony nog tss 2000-2500 euro verkoop en nu heb je een full hd scherm van 40" voor 2500euro, uiteidelijk is dat geen hoge prijs meer.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan
    Is toch wat ik zeg, als de prijzen voor iedereen openstaan: daar bedoel ik dus wel de hardware mee. Zoals je zelf al zegt, de soft is maar de prijs van een gewone dvd.
    Nu die prijzen vallen uiteindelijk ook mee, ik weet nog dat mijn 1ste videospeler in 1990 nog 1100euro heeft gekost wat overeen komt met de pris van een hd speler nu. Ongeveer 3 jaar geleden stond een 32" crt scherm van sony nog tss 2000-2500 euro verkoop en nu heb je een full hd scherm van 40" voor 2500euro, uiteidelijk is dat geen hoge prijs meer.
    De hardware is toch wel een probleem.... 2 verschillende formaten 2 verschillende spelers nodig
    Weer een nieuwe audio codering waar niemand op zit te wachten, als je daar van wilt genieten wordt je gedwongen om een nieuwe reciever aan te schaffen of de speler moet beschikken over de decoder.
    Het zal best mooier beeld geven, maar ik zit niet te wachten op 2 verschillende systemen, met nieuwe audio codering en ingebouwde tijdbommen die kunnen beslissen of je je eigengekochte film nog wel of niet meer mag bekijken .
    BTW
    Er zijn al Full HD tv's van 55inch te koop vanaf 2400 euro.
    HD DVD is rond de 600 euro wel aan te komen en BR DVD is rond de 1200euro, nog even een wachten met de aanschaf van de nieuwe receiver en als je een kleine 4500 tot 5000 euro apart hebt gelegd, dan kun je met al je nieuwe spullen volop gaan genieten van het super scherpe beeld..... nou ik wacht nog even, ik scale de DVD wel op :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    In hoeverre zal je het verschil merken...ik neem aan dat de kwaliteit van de huidige dvd's goed genoeg zijn en het beeldkwaliteit voornamelijk ligt aan wat voor tv je in huis hebt staan!?

    Ik word ook weer een dagje ouder , tesamen met mijn ogen, dus dat kleine verschil (?) in scherpte merk je toch op den duur niet.

    ik ga toch echt niet weer heel mijn collection opnieuw vervangen
    "Have a Twinkee, snapperhead."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •