Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.
  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De huidige dvd,s zijn van redelijk goede kwaliteit, de meeste teminste.
    Echter kan het simpelweg gewoon beter en dan niet alleen op beeld gebied maar ook op het gebied van geluid.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ohjajoh!?
    In hoeverre zal je het verschil merken...ik neem aan dat de kwaliteit van de huidige dvd's goed genoeg zijn en het beeldkwaliteit voornamelijk ligt aan wat voor tv je in huis hebt staan!?

    Ik word ook weer een dagje ouder , tesamen met mijn ogen, dus dat kleine verschil (?) in scherpte merk je toch op den duur niet.

    ik ga toch echt niet weer heel mijn collection opnieuw vervangen
    Maak je geen zorgen, ik heb zelf ook een aardige collectie, meer dan 1200 titels, en ga deze ook echt niet omzetten in HD. Ik kijk er wel naar met een Upscaler en een goede TV, nee het is echt niet nodig om alles te gaan omzetten naar HD of BR.

    Ik denk dat voorlopig de DVD nog wel even zal blijven bestaan, ook zal echt niet alles worden over gezet in HD of BR, dit omdat de bronnen daar soms niet eens geschikt voor zijn.

    Ja onze oogjes worden minder en ook het gehoor gaat achteruit, maar zolang je kunt genieten van de inhoud en tevreden bent.... waarom zal je dan een kapitaal over de balk gooien als het niet echt noodzakelijk is. 8)

    HD en BR zullen echt wel verbeteringen brengen, maar zijn eigenlijk ook al weer achterhaald, de techniek blijft voortschreiden, daar is niet tegenop te verzamelen. Gewoon een stapeltje leuke DVDspelers in de kast, dan kun je nog heel lang genieten van je DVD collectie :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Gewoon je huidige collectie behouden en niet vervangen en dan verder gaan met HD,s

  4. #29

    Standaard

    Ik las net wat over HD Ready tv's (stukje naar boven).

    Deze kreet staat al tijden op heel veel nieuwe tv's, maar dit zegt in de meeste gevallen geen zak.
    Is laatst nog op tv geweest, bij Radar of een ander soortgelijk programma.

    Ik hoef, persoonlijk, voorlopig helemaal niks te weten van HD of BR, of welke andere nieuwe technologie dan ook. Het kan altijd beter, sneller, harder en dat zal altijd zo blijven.

    Dvd's zijn tegenwoordig van uitstekende kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) en ik zie op dit moment geen enkele reden om dit weer te gaan vervangen door iets nieuws.

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Robot

    Dvd's zijn tegenwoordig van uitstekende kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) en ik zie op dit moment geen enkele reden om dit weer te gaan vervangen door iets nieuws.
    Met name de mensen die projecteren zullen ervaren dat dvd,s verre van uitstekend zijn.
    Ze zijn goed van kwaliteit maar er is zeker ruimte voor verbetering.

    Dat je dit op een normaal formaat beeldbuis minder terug ziet is de andere kant inderdaad maargoed, waarom zou je niet "beter" gaan als de mogelijkheid er is.

    Zelf ben ik ook niet eht voor veranderingen maar als het beter is dan tja......

  6. #31

    Standaard

    Ik wil voorlopig niet `beter`, omdat er na HD en BR al weer snel wat anders zal komen. En zo blijf je bezig. Ik ben dik tevreden met dvd momenteel.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Robot
    Ik wil voorlopig niet `beter`, omdat er na HD en BR al weer snel wat anders zal komen. En zo blijf je bezig. Ik ben dik tevreden met dvd momenteel.
    Precies mijn gedachten. Ben dik tevreden met DVD kwaliteit en ik denk ook dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen met HD en BR. Hoeft voor mij ook niet.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Robot
    Ik wil voorlopig niet `beter`, omdat er na HD en BR al weer snel wat anders zal komen. En zo blijf je bezig. Ik ben dik tevreden met dvd momenteel.
    Zoals al vaker gezegd; de massa wil per definitie niet beter maar alleen handiger. De enige reden waarom HD-DVD en Blue-RAY succesvol kunnen worden is omdat de spelcomputers dit onwijs gaan pushen. Laten we maar hopen dat dat lukt, want dan kunnen de audio- en videofielen weer genieten van betere kwaliteit.
    Niets zo mooi als vooruitgang en straks weer genieten van dingen die je nog nooit gezien en gehoord hebt thuis voor de buis. Waarom met minder genoegen nemen?
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  9. #34

    Standaard

    Ach ik leef nu en blauw is ook nog eens mijn favoriete kleur.... 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #35
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Robot
    Ik wil voorlopig niet `beter`, omdat er na HD en BR al weer snel wat anders zal komen. En zo blijf je bezig. Ik ben dik tevreden met dvd momenteel.
    Dat kan uiteraard maar zoals jezelf al zei, dit blijf je ten alle tijden houden.

    Persoonlijk wil ik graag een stapje hoger in kwaliteit dus voor mij komt er een goede tijd aan.

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Ach ik leef nu en blauw is ook nog eens mijn favoriete kleur.... 8)
    Je bedoelde zeker de Postbank......... :wink:

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Robot
    Ik wil voorlopig niet `beter`, omdat er na HD en BR al weer snel wat anders zal komen. En zo blijf je bezig. Ik ben dik tevreden met dvd momenteel.
    Zoals al vaker gezegd; de massa wil per definitie niet beter maar alleen handiger. De enige reden waarom HD-DVD en Blue-RAY succesvol kunnen worden is omdat de spelcomputers dit onwijs gaan pushen. Laten we maar hopen dat dat lukt, want dan kunnen de audio- en videofielen weer genieten van betere kwaliteit.
    Niets zo mooi als vooruitgang en straks weer genieten van dingen die je nog nooit gezien en gehoord hebt thuis voor de buis. Waarom met minder genoegen nemen?
    Voor mij hoeft het helemaal niet zo succes te worden als bijvoorbeeld DVD,...de kans dat dit gebeurd is volgens mij toch al miniem.
    Het mag van mij best wel de exclusiviteit krijgen zoals LaserDisc in de VS is geweest.
    Echt een produckt voor de HT liefhebber en minder voor de massa.

    Ik zie het ook niet als opvolger maar meer als aanvulling op DVD, het hoge resolutie broertje van de DVD om maar simpel te zeggen.

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Voor mij hoeft het helemaal niet zo succes te worden als bijvoorbeeld DVD,...de kans dat dit gebeurd is volgens mij toch al miniem.
    Het mag van mij best wel de exclusiviteit krijgen zoals LaserDisc in de VS is geweest.
    Echt een produckt voor de HT liefhebber en minder voor de massa.

    Ik zie het ook niet als opvolger maar meer als aanvulling op DVD, het hoge resolutie broertje van de DVD om maar simpel te zeggen.
    Dit zou inderdaad wel mooi zijn zo, lekker exclusief.
    Echter zal dit wel weer nadelig zijn voor de prijs.

  14. #39

    Standaard

    Als je daar van wilt genieten wordt je gedwongen om een nieuwe reciever aan te schaffen of de speler moet beschikken over de decoder. Het zal best mooier beeld geven.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 05-03-2009 om 15:24

  15. #40

    Lightbulb

    Dit topic is allang ingehaald door de feiten, volgens mij is het overzichtelijker als alles in het HD/BD vs. DVD topic wordt gepost: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57479&page=85
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dit topic is allang ingehaald door de feiten, volgens mij is het overzichtelijker als alles in het HD/BD vs. DVD topic wordt gepost: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57479&page=85
    Dit is geen recent topic hoor. De laatste posting voor Svedberg991's (onnodige) up-posting dateert van eind 2006.

  17. #42

    Standaard vervangt hd de dvd?

    stop je dvd's niet in een blu rayspeler.er kunnen krassen op komen.(bluray schijfjes hebben een extra dikke beschermlaag.in bluray zit een blauwe lens die is 'agressiever' dan de rooie dvd lens) moet jij je dvd's nu weggooien nu hd er aan komt?ik denk het niet.aan hd zijn een aantal zaken verbonden.hd-tv hd-kabel(of hd-satelliet)ontvanger bluray-speler en de kabels die daarbij horen (en in de toekomst een hd-recorder).dit heb je allemaal nodig voor hd.dit kost ongeveer 2000 euro.voor de 'massa' is dit te duur en blijft dit te duur. de dvd blijft nog heel lang bestaan.als je dvd-speler het begeeft en je voor een nieuwe gaat kijken dan moet je op een paar dingen letten.2 scart ingangen en een HDMI ingang moet ie hebben en als je een upscaler koopt hoeft ie alleen tot 576p up te scalen(ik zou een upscaler kopen.een beeldbuis tv gebruikt 576i=interlaced het beeld wordt in twee keer opgebouwd,even en oneven lijnen worden in elkaar geschoven per frame.op de nieuwere tv's oa lcd ziet dit lelijk uit.576p=progressive het beeld wordt in een keer opgebouwd,dit ziet fantastisch uit.)de HDMI kabel zorgt voor een beter beeld dan scart hiervoor heb je wel een tv met een HDMI-ingang nodig. zolang er nog tv's met een scart-ingang zijn(over 5 jaar komt de oled-tv voor het grote publiek beschikbaar en die zal beslist ook een scart ingang hebben.en die zal plasma en lcd uit de markt stoten)kun je elke dvd speler gebruiken. eigenlijk is de bluray bedoelt als de vervanger voor de dvd. bluray kost veel geld(bluray speler 250 euro kabel 50 euro lcd of plasma tv 800 euro en een bluray filmpie 20 euro samen 1100 euro)duur is duur in alle tijden.over 10 jaar zal bluray dus te duur zijn voor de meeste mensen en zal dvd nog verkocht worden.

  18. #43

    Standaard

    Waarom dit topic omhoog halen? Bovendien klopt je verhaal niet helemaal. Blu Ray wordt steeds goedkoper. Er zijn al titels onder de 10 euro. Spelers duiken al onder de 150 euro. Een full HD tv is al te krijgen voor minder dan 500 euro. Ga ergens anders je onzin dus uitkramen.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  19. #44

    Standaard

    ik hoop het toch echt niet ik heb amper alle dvds bij elkaar O_o
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •