De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Creditcards en overseas bestellen!?

    Ik heb een typisch newbie vraagje....
    Doordat de pryzen in NL zo verschrikkelyk duur zyn in NL voor DVD's en de qualiteit vaak achterblyft, wou ik dus voortaan gewoon gaan bestellen via het Inet....

    maar hier heb ik dus een creditcard voor nodig...

    myn vraag is: welke creditcard raden jullie aan, qua kosten etc!?
    Hoe werkt dat allemaal een beetje?
    wat zyn betrouwbare online aanbieders van DVD's?
    Play.com werd al genoemd, en ik heb de pryzen bekeken en was al zeer onder de indruk....

    Hoe gaat het in zyn werk als er iets mis is met het produkt? Sturen ze soms 2de hands dvd's op?

  2. #2

    Standaard

    Als je je CC alleen voor wat internet aankopen wilt zou ik gewoon een mastercard of visa halen, ik geloof dat mastercard iets van 25 gulden was per jaar. Ik zou zeggen informeer bij je bank.

    Als er wat mis is, is het bij meestal dat het helemaal niet aankomt. In dat geval wordt meestal een nieuwe verzonden. Een keer heb ik een kapotte gekregen en die heb ik teruggestuurd. Daarna kreeg ik een nieuwe. Ik bestel sinds 1999 online en heb pas een keer of vier 'iets' meegemaakt. Alle keren is het goed opgelost door de verkoper.

    Ik ben ooit begonnen bij amazon.com, maar later overgestapt naar dvdboxoffice.com voor regio 1, en ezydvd.com.au voor regio 4. Regio 2 UK haal ik bij play.com en regio 2 NL gewoon in de winkel

  3. #3

    Standaard

    Visa wordt overal geaccepteerd, Mastercard ook (bijna) overal. Wat je niet moet hebben is American Express (wordt vaak niet geaccepteerd).

    Maar iedere bank in NL geeft een Visa of MC uit (heb zelf en MC). Kost niet veel, vaak zit het ook in één of ander standaardpakket (bij de Rabo bijv. reisverzekering, telebankieren en creditcard voor 60 gulden ofzo per jaar).

    Met de veiligheid zit het wel snor, als je alleen bij bekende winkels bestelt (d.w.z. alle zaken waar iedereen het op dvd.nl over heeft zijn veilig).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #4

    Standaard

    alvast bedankt voor alle info...
    nog een vraagje:
    worden er nog extra kosten in rekening gebracht door de bank van de creditcard als je betaald via creditcard?

    als ej vanuit de UK besteld is dus de prys die daar vermeld staat de prys die je betaald??
    Of komen er toch nog rare belastingen ofzo overheen? of vreemde valuta-koers gezeur ofzo?

    geen btw ofzo?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yi-Long
    alvast bedankt voor alle info...
    nog een vraagje:
    worden er nog extra kosten in rekening gebracht door de bank van de creditcard als je betaald via creditcard?
    Ik denk dat dat per bank verschilt. De Rabobank heeft dat enige tijd geleden wel ingevoerd (is nu €0.10 per transactie, geen ramp dus).

    [B]als je vanuit de UK bestel[t] is dus de prijs die daar vermeld staat de prijs die je betaald??
    Of komen er toch nog rare belastingen ofzo overheen? of vreemde valuta-koers gezeur ofzo? geen btw ofzo?
    Als je vanuit de UK besteld komt er geen belasting bij (is binnen de EU). BTW zit er al in. Soms wel verzendkosten (staat er uiteraard bij). Strikt genomen moet je voor online-stores op Jersey en Guernsey wel invoerrechten betalen, maar dat is pas vanaf €22 meen ik. Dit zijn belastingvrije eilanden die wel bij de UK horen maar officieel niet bij de EU. Maar ik heb hier nog nooit problemen mee gehad (hoewel in België mensen wel problemen hadden, reden waarom sommige stores niet meer in Belgë leveren).

    Ik ga voor de UK altijd uit van 1 pond voor €1.62. Een creditcard-transactie is altijd voor een bepaald bedrag waar je voor tekent (ze kunnen dus niet onbeperkt van je kaart geld afhalen).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    ...en regio 2 NL gewoon in de winkel
    Ik zou dan een op www.dvdzone2.com kijken, daar hebben ze ook veel R2 NL releases tegen toch weer wat eurootjes goedkoper dan in de winkel.

  7. #7

    Standaard

    Ik zit ook na te denken over een Mastercard, maar ben bang dat de kosten dan helemaal de spuigaten uitlopen
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Groot
    Ik zit ook na te denken over een Mastercard, maar ben bang dat de kosten dan helemaal de spuigaten uitlopen
    *lol*
    Ja dat is het wel een reëel gevaar
    Zeker omdat het pas een maand later wordt afgeschreven...
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •