Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 172 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDTV CRT ! of toch LCD

    Hoi Allemaal,

    Ik ben al jaren gewend aan mijn SONY Trinitron breedbeeld, maar wil langzaam overstappen naar een HDTV compatible systeem.

    Nu vraag ik me alleen af, hoe denken jullie mede videofreaks over LCD ?

    Nu lijkt me een LCD qua weergave voor dvd-video niet echt optimaal, zeker bij zon 80cm doorsnede.

    Ikzelf ben bang voor de kleurechtheid, snelheid lcd en vooral voor de levensduur van het LCD. (een hangende pixel na 3 jaar zou echt een ramp zijn)

    Nu zie ik net bij philips de 32PW9551/12 CRT HDTV.

    http://www.consumer.philips.com/cons...12_NL_CONSUMER

    Alle voordelen van een CRT en toch HD ?

    Wat denken jullie ?

    Grt,
    Rene

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ik heb navraag gedaan bij Philips omtrent deze tv, hij is volgens de omschrijving nl. HD-Ready maar heeft niet het bij behorende logo.

    Uiteindelijk komt het bij deze tv hier op neer:
    Hij voldoet aan alle HD-ready regels op een na (niet al te onbelangrijk) nl. hij kan slechts 576 lijnen tonen (al dan niet progressive).
    door alle toeters en bellen die er bij zitten zal de tv wel een beter plaatje weergeven bij gebruik van een HD bron aangesloten via HDMI (of component) in vergelijk met het aansluiten van een HD bron via Scart (RGB).

    Maar ten opzichte van een HD-ready lcd of plasma scherm verlies je dus wel beeldlijnen. (Een HD-ready logo dragend scherm kan minimaal 720 lijnen tonen).

    Persoonlijk vind ik een CRT beeldscherm beter functioneren bij het up- of downscalen van beelden. Daarom zal er bij mij zeker geen LCD komen. Deze kunnen vaak goed een type bron (resolutie) weergeven, maar een ander type (andere resolutie) hebben ze dan weer moeite mee. Bij plasma is dit effect ook, maar veel geringer.

    Qua prijs zijn deze HD-crt's, om ze dan toch maar zo te noemen, zeker intressant indien men toch de tv moet vervangen.
    Vooral ook omdat de meeste HD content nog even op zich laat wachten, dan doel ik vooral op HD televisie uitzendingen (na het wk blijft het voorlopig weer stil). Er zullen na verwachting wel dit jaar de eerste (dure) HD-dvd spelers en Bluray spelers (en schijfjes) komen. Maar of het verstandig is reeds nu een keuze tussen beide te nemen....

    Ik ben overigens zelf (ondanks het antwoord van philips) aan het overwegen om de 28PW9551/12 aan te gaan schaffen.
    Hoewel het type nummer doet vermoeden is het niet het kleinere broertje van de genoemde 32PW9551/12 maar is deze qua design en ook qua spec iets afwijkend.
    In mijn situatie is 28" waarschijnlijk de beste keuze in beeld diagonaal etc..

    Overigens is het "effect" van HD op deze beelddiagonalen geringer tov 42" / 46" waardoor het geringere aantal beeldlijnen ook al weer als minder storend ervaren wordt.

    Voordeel van beide tv's is vooral het aantal aansluitingen, RGB Scart, HDMI en component. Hierdoor zullen menig dvd liefhebber niet meer een compromi hoeven te sluiten tussen RGB scart voor het ene apparaat (bijv. dvd-speler) en S-video SCART voor de VCR of voor de digitale tv decoder etc..

    EDIT: via via had ik overigens laatst vernomen dat de 28PW9551/12 miet voor de nederlandse markt bedoelt zou zijn, en kort na de eerste publicatie verdween deze dan ook weer van de site van philips. Inmiddels is deze echter weer terug op de site. Ik ga er binnen kort langs mijn via via weg weer eens na informeren.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de info !

    Ik heb deze gegevens zojuist van Philips gekregen

    Geachte heer xxxxxxxx,

    U heeft ons recentelijk gevraagd of de 32PW9551/12 een beeldbuis heeft die High Definition weergeeft.

    Ja, deze heeft een HD-beeldbuis. High Definition-televisie,geschikt voor de formaten 480p,576p,720p,1080i

    Resolutie Herhalingsfrequentie
    1080i 50,60 Hz
    480p 60Hz
    720p 50,60 Hz
    576p 50 Hz

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,


    Gerald de Busser
    Philips Consumer Care

  5. #5

    Standaard

    Dit mailtje heb ik ook gekregen van de consumer care, ik heb daarnaast naar philips gebeld en concreet gevraagd hoeveel beeldlijnen de tv daadwerkelijk kon weergeven, dus niet welke resolutie hij kan verwerken. Het antwoord hierop was 576 lijnen. Wat meteen ook de verklarende reden is waarom de tv hd-prepared is en niet het HD-Ready logo heeft.

    Nogmaals, deze tv zal weldegelijk beter beeld leveren bij een hd-bron die via HDMI of component is aangesloten veregeleken met een zelfde tv met de hd-bron aangesloten via scart (waarbij het apparaat de hd info terug rekent naar 576(i dan wel p).

    Aankunnen / ondersteunen (zoals het op de product spec sheet noemen) wil helaas nog niet zeggen ook daadwerkelijk weergeven.

  6. #6

    Standaard

    Weet je of die copy protectie voor hdmi wel werkt op deze tv ?

  7. #7

    Standaard

    Ja, althans in de handleiding staat dat de HDMI HDCP ondersteund.

    Overigens terug komende op jou maitlje (welke ik dus ook had).
    Afhankelijk van hoe je je vraag stelt wordt deze door een helpdeskmedewerker(ster) beantwoord door de handleiding dan wel de product spec na te bladeren.

    Toen ik echter belde met de vraag heoveel beeldlijnen de tv daadwerkelijk weer geeft kreeg ik als antwoord van de helpdeskmedewerktster dat zij die vraag helaas niet kon beantwoorden, dat ze het na moest vragen bij een technische medewerker. Deze waren er op het betreffende tijdstip niet meer waren. Daarop hebben ze mij het 576 lijnen antwoord de dag erna gemaild.

  8. #8

    Standaard

    Ik wil em een keer zien werken, maar ik heb nog geen winkel kunnen vinden die hem heeft staan.

    Grt,
    Rene

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Ik zelf ben ook zeer tegen LCD, als is het maar dat mijn 3 jaar oude LCD monitor een mooi fel blauw puntje in het beeld weergeeft

    Voor een pc monitor accepteer ik dat nog, maar voor een TV tijdens een film is dit onbespreekbaar !

    Overigens weet ik dat Ben van Dijk in Uden de 32PW9551/12 heeft besteld, en ze laten me weten wanneer ze binnen zijn.

    Grt,
    Rene

  11. #11

    Standaard

    Laat je bevindingen hier dan even achter alsjeblieft, maar dat spreekt voor zich toch?

    Je die niet meer meewerkende pixels zijn niet echt fijn. Ik heb er met mijn tft scherm voor de pc gelukkig nog geen last van. Maar ook desondaks heb ik het tft scherm al vervangen door een nieuwe crt. Voor oa het bewerken van foto's toch heel wat fijner.

  12. #12

    Standaard

    klopt idd , ik houd je op de hoogte

    En die minder beeldlijnen op een 80cm tv is minimaal denk ik

    Grt,
    Rene

  13. #13

    Standaard

    Ik heb zelf de 32PW9520, niet HD voorbereid/ready, maar ik moet zeggen dat die wel een supermooi beeld geeft. Gezien de typenummers zou mijn 9520 weleens de voorloper van de 9551 kunnen zijn. Qua design is er trouwens ook niets mis mee, sommigen denken dat ik een flatscreen heb die wat ver van de muur staat :wink:

  14. #14

    Standaard

    Qua type nummering zou je het haast denken Edgar, maar toch lijkt het me niet het geval als je de specs bekijkt.

    Jouw tv heeft oa. Pixel Plus 2, Digital Natural Motion en Dynamic Auto Focus.

    Wellicht dat je die beeldverbeter functies niet gebruikt, maar je hebt ze.

    Zowel de 28 als de 32 PW9551/12 hebben (slechts) Pixel Plus (1). Beide types hebben geen Digital Natural Motion.
    De 28" heeft verder ook geen Dynamic Auto Focus, de 32" wel.

    Qua beeld verbeter functies lijken ze dus eerder voorlopende modellen, overigens is "jouw" 9520 niet meer op de site te vinden.

    Qua design lijkt de 28" weer wel op die van jou, maar de 32" totaal niet.

    Al met al is de typenummering van Philips wat onduidelijk.

  15. #15

    Standaard

    Digital Natural Motion heb je natuurlijk bij HDMI en met progressive niet meer nodig

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Qua type nummering zou je het haast denken Edgar, maar toch lijkt het me niet het geval als je de specs bekijkt.

    Jouw tv heeft oa. Pixel Plus 2, Digital Natural Motion en Dynamic Auto Focus.

    Wellicht dat je die beeldverbeter functies niet gebruikt, maar je hebt ze.

    Zowel de 28 als de 32 PW9551/12 hebben (slechts) Pixel Plus (1). Beide types hebben geen Digital Natural Motion.
    De 28" heeft verder ook geen Dynamic Auto Focus, de 32" wel.

    Qua beeld verbeter functies lijken ze dus eerder voorlopende modellen, overigens is "jouw" 9520 niet meer op de site te vinden.

    Qua design lijkt de 28" weer wel op die van jou, maar de 32" totaal niet.

    Al met al is de typenummering van Philips wat onduidelijk.
    Ik gebruik die beeldverbeteraars idd niet, ze storen me omdat ze bij snelle beeldwisselingen lichtjes nadwepen en dat haat ik.
    De nummering van Philips is mij inderdaad ook niet helemaal duidelijk, hij staat overigens nog wel op de site :linkje voor de liefhebber.

    Ik heb wel begrepen dat idd HD-CRT Tv's eigenlijk niet voor NL markt waren, ook een zoek op google voor de 9551/12 levert alleen maar webwinkels op maar wel een hele leuke prijs.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ...De nummering van Philips is mij inderdaad ook niet helemaal duidelijk, hij staat overigens nog wel op de site :linkje voor de liefhebber....
    Hij staat inderdaad op die manier nog op de site, net als veel modellen.
    Wat ik bedoelde was dat hij niet meer zonder meer te vinden is door het stappen plan: consumenten produkten -> tv -> breedbeeld tv etc... te klikken.

    De prijs valt inderdaad reuze mee, al vanaf € 565,- of zo voor de 32".

  18. #18

    Standaard 32pw9551 en pixel plus

    Onlangs heb ik wat informatie bij philips opgevraagd over de 32pw9551.
    Met name over pixel plus (2) en de HD beeld-resolutie.
    Bij deze het verslag.

    -------------------------------------------------------
    U hebt ons de
    volgende
    vraag gestuurd:

    Geachte Hr/Mvr
    Ik overweeg de aanschaf van de volgende TV 32PW9551.
    het viel mij op dat deze kennelijk geen pixel plus 2 meer heeft wat zijn
    voorganger de 32PW9520 nog wel had.
    er wordt nu gesproken over pixel plus (zonder cijfer).
    verder is de HD weergave wat onduidelijk geformuleerd.
    Welke resolutie wordt nu werkelijk weergegeven wanneer aangesloten op een
    HD
    bron?

    -------------------------------------------------------


    Dit is het antwoord van philips wat ik kreeg aangaande pixel plus 2
    Op de vraag van de resolutie gaven ze geen antwoord!!!!!!!!!
    Hier ga ik nog achteraan.

    -------------------------------------------------------

    U heeft ons recentelijk aangegeven dat u het overweegt om de 32PW9551 tv
    van
    Philips aan te schaffen.

    Deze tv beschikt inderdaad over Pixel Plus in plaats van Pixel Plus 2.
    Aangezien het gebruik van digitale televisie steeds populairder wordt en
    dan
    met name de High Definition tv waarbij men gebruik maakt van de HDMI of DVI

    aansluiting op een tv, is hier geen Pixel Plus voor nodig aangezien de
    originele signaal al zodanig zuiver en helder is dat de Pixel Plus functie
    de
    weergave alleen maar zou verslechteren.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Philips Consumer Care

  19. #19

    Standaard Re: 32pw9551 en pixel plus

    Deze tv beschikt inderdaad over Pixel Plus in plaats van Pixel Plus 2.
    Aangezien het gebruik van digitale televisie steeds populairder wordt en
    dan met name de High Definition tv waarbij men gebruik maakt van de HDMI of DVI aansluiting op een tv, is hier geen Pixel Plus voor nodig aangezien de
    originele signaal al zodanig zuiver en helder is dat de Pixel Plus functie de
    weergave alleen maar zou verslechteren.
    Compleet offtopic, mijn excuses, maar wat een schandalig slecht stuk Nederlands van zo'n groot bedrijf...
    'de signaal'?

    Maar ik ben blij dat er nog mensen zijn die voor een beeldbuis kiezen. Bewezen techniek met prachtig contrast. Zoveel mensen denken dat lcd of plasma zaligmakend is. Als het maar plat is. En als je ze dan vertelt dat hun zwart niet zwart is, kijken ze je raar aan.

  20. #20

    Standaard

    Ja idd, of ze kopen die supergoedkope lcd's , dat als iemand tegen een bal aanschopt de bal als een streep over het scherm wordt weergegeven.

    Als je dat vraagt of dat niet erg vinden, is het antwoordt "Hoezo ?, wat is er mis mee dan ?"

  21. #21

    Standaard Re: 32pw9551 en pixel plus

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SeismicCharge
    .... En als je ze dan vertelt dat hun zwart niet zwart is, kijken ze je raar aan.
    Mijn ouders (met name mijn vader) hebben recent de Beovision 7 gekocht. Qua design een zeer mooie LCD tv, met een veels te hoog prijskaartje. Het mooie aan deze lcd tv is dat om het beeld een mooie strake zwarte rand zit. Dat het lcd scherm geen zwart kan weergeven valt hierdoor direct op, scheelt het uitleggen.

  22. #22

    Standaard

    Wat dachten jullie van deze nieuwe tv?


    Dus echt HD-ready ipv HD-prepared ( zoals die philips crt's)


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    Wat dachten jullie van deze nieuwe tv?
    ---plaatje---
    Dus echt HD-ready ipv HD-prepared ( zoals die philips crt's)
    Is nu alleen jammer dat de uitvoering voor de nederlandse markt geen hdmi aansluiting heeft. Slechts 2x scart, 1x Component en 1x s-video.

  24. #24

    Standaard

    Je zou ook nog even kunnen wachten op sed. Die maakt gebruik van crt en een andere techniek en zou een subliem beeld geven! Komt eind dit jaar op de markt, door helaas weer een vertraging. Ik wacht persoonlijk ook eerst op deze techniek! :wink: Pas dan ga ik beslissen welke nu daadwerkelijk het beste beeld geeeft voor een fatsoenlijke prijs.
    :wink:

  25. #25

    Standaard

    Ik heb min of meer het probleem dat ik binnenkort (volgende maand) ga verhuizen en dan toch een nieuwe (lees extra) tv wens te hebben.

    Nu heb ik een 24" breedbeeld crt waar ik tevreden over ben.

    Maar nu zit ik een beetje in twijfel over wat te doen:

    1. Een grotere (28" of 32", CRT) breedbeeld tv voor de woonkamer en de 24" in de slaapkamer zetten.

    2. De 24" in de woonkamer en een kleine (4:3 want kleiner breedbeeld crt is er niet en nog een 24" is mijn in ziens onzinnig) in de slaapkamer.

    Wachten tot eind van het jaar is mij (helaas) te lang.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •