Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 177 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Het zetje speaker wat marco van velsen heeft, is dat een beetje voldoende om stereo muziek mee te beluisteren?
    Ik was opzoek naar redelijk kleine speakers en kwam toen uit op
    Monitor Audio (radius) en B&W M1

    Als bij jou de grote van speakers/boxen niet uitmaakt zou ik zeker
    gaan voor grote boxen / boekenplankmodellen, omdat deze nou eenmaal beter geluid geven.

    Bij mij was die laatste dus geen optie...
    Maar ik ben zeer tevreden over die B&W's en zeker over de Quake !!!

    Het stereogeluid is echt goed, ik luister muziek over de fronts (stereo)
    en de surroundspeakers zijn Virtualsurround (in te stellen op de receiver)
    Dit klinkt echt beter dan alleen stereo, maar goed dat moet je maar es proberen als je die pioneer uittest.

    Verder moet je ook aandacht besteden aan de kabels (Vraag maar aan Edgar Smits)

    Gewoon een dag uittrekken om te luisteren naar verschillende receivers
    en boxen, je eigen muziek meenemen... kopje koffie etc
    "Je bent een held voor 5 minuten en een kl@*tzak voor de rest van je leven..."

  2. #27

    Standaard

    Ik was net op weg naar een klant en kwam onderweg een audio hifi shop tegen, kon het niet laten, en heb de auto even langs de kant gezet en ben even naar binnen gelopen. Wauw, overal waar je keek zag je de mooiste receivers staan en luidsprekers.

    Ik had even overlegd met de verkoper wat mijn wensen waren, de vsx-1015 van pioneer vond hij zelf een prima receiver, waarna ik ook nog even heb geluister naar wat boxen.
    Jamo speakers (zuilen) vond ik niet helemaal, later geluisterd naar de focal JM LAB, ik had er nog niet eerder van gehoort, jullie hoogswaarschijnlijk wel, maar ik vond deze erg mooi klinken, uiteraard hing er ook wel weer een prijskaartje aan!

    Donderdag avond met koopavond ga ik even alkmaar in, even wat audio shops bezoeken.

  3. #28

    Standaard

    Oh oh Rob heeft de smaak te pakken.l
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie

    Donderdag avond met koopavond ga ik even alkmaar in, even wat audio shops bezoeken.
    Probeer een keer te gaan op een rustiger moment dan koopavond en een luisterafspraak te maken voor wat sets in je prijsklasse. Ook bij elke krijg je weer een ander verhaal te horen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #30

    Standaard

    Dat zou ik dolgraag willen, maar ik heb het zelf ook razenddruk, maar al moet ik de hele avond wachten, ik kom vast wel even aan een praatje/luisteren toe.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Dat zou ik dolgraag willen, maar ik heb het zelf ook razenddruk, maar al moet ik de hele avond wachten, ik kom vast wel even aan een praatje/luisteren toe.
    Goed luisteren doe je niet van 20.55 uur tot 21.00 uur. Daar moet je echt tijd voor maken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #32

  8. #33

    Standaard

    Blijkbaar heb je daar duidelijk gelijk in, ik ben gister avond meteen naar me werk naar alkmaar toe gereden, was daar rond 6 uur, ik hoopte dat het dan nog wat rustiger zou zijn bij de hifi shops.
    Als ik eerste ben ik naar tune inn geweest, er stonden daar een heleboel mooie receivers opgesteld, ook van merken waar ik nog niet eerder van gehoort had.
    Goed, eerst een beetje rondkijken, en kwam dus al snel ook de focal JMlab tegen, dit keer was het de 716 ipv de 714 die ik eergisteren had geluisterd. De 714 vond ik al vele malen mooie klinken als bijvoorbeeld de Jamo waar ik hem mee vergeleken had.
    Dus ik vroeg of ik de 716 mocht beluisteren, en ook wou ik graag wat meer zuilspeakers beluisteren, ik had besloten (ook na jullie tips) om mijn budget niet in een satelliet systeem te pompen, maar eerst maar eens knappe stereo speakers te kopen van een budget van +- 400 euro per stuk.

    Goed, de beste man zette een paar speakers naast elkaar, en sloot als eerste de JMlab 716 aan. En zette op verzoek een mooie cd op, volume ging stukje omhoog, wat een sound!! Ik knikte trots naar mijn vriendin die mee was. alsof het al mijn zet was :wink: maar eigenlijk meer om te kijken of ze snapte waarom ik er nu voor ons doen zoveel geld in wil steken.

    Goed dit geluid kon volgens mij niet beter meer worden, toen sloot hij de paradigm monitor 7 aan, (canadees merk) ik stond helemaal perplex, dit geluid was nog veel mooier als de focals, veel meer detail, ik hoorde nu ook verschil! Wel prijzen opgevraagd, en folders mee, opweg naar ynter.

    Bij ynter aangekomen zag ik in de eerste instantie alleen maar lcd panels, ik balen, maar evenlater werd ik wat vrolijker toen ik boven kwam, hier stonden een aantal zuilspeakers naast elkaar opgesteld in een luisterkamer.
    Hier heb ik natuurlijk een tijdje alle speakers zitten te beluisteren, hier vond ik de klipsch erg mooi klinken, het viel me op dat het lage geluid bij een kleiner model zuilspeaker wat strakker is dan de grotere klipsch, helaas hadden ze het tusssen maatje niet staan.
    In deze test opstelling hadden ze een onkyo opgesteld, dit klonk toch wel heel mooi warm, het word dus geen pioneer vsx-1015.
    tja, en toen was het al 9 uur geweest, speakers beluisteren doe je dus inderdaad niet in 5 min :wink:

    Nu wil ik toch nog wel even verder kijken, weten jullie nog een goede audio shop waar je echt alle combos kan beluisteren? Ik zou graag de onkyo willen beluisten op andere merken speakers.

  9. #34
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het zelf luisteren is zoals je nu zelf merk het beste wat je kan doen op een bepaald moment.
    Je merk nu al dat je indrukken heb opgedaan die wij je nooit hier hadden kunnen vertellen.
    Je moet het gewoon ervaren............
    :wink:

  10. #35

    Standaard

    Helemaal waar, alleen het gevaar is dat je alleen meer en meer wilt horen, op een geven moment moet je natuurlijk ook de knoop kunnen doorhakken.

  11. #36

    Standaard

    Daar heb je prijsklasses voor, zodoende weet je ongeveer wat je krijgt voor dat geld! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Helemaal waar, alleen het gevaar is dat je alleen meer en meer wilt horen, op een geven moment moet je natuurlijk ook de knoop kunnen doorhakken.

  12. #37

    Standaard

    Ja inderdaad, ik heb besloten dat ik per speaker 400 wil neertellen, dat is 800 samen voor 2 speakers, maar dan heb je in die prijsklasse ook weer zoveel speakers :wink:

  13. #38

    Standaard

    Even een vraagje tussendoor, ik zou graag toch nog evengoed nog wel eens willen kijken ook bij andere shops. Wie raad mij een echte grote/goede hifi shop aan die veel boxen heeft te beluistern?
    Ben bereid om er een stuk voor te rijden uiteraard, liefst tussen den-helder en rotterdam in. (vrij breedt gebied)
    Morgen namelijk een vrije dag, dan kan ik mooi even gaan kijken daar.
    Gr rob

  14. #39

    Standaard

    Rotterdam?
    Sneijders, Correct, Hobo?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #40

    Standaard

    Haarlem: Hobo
    Amsterdam: Hobo, Raf enz.

    Tussen Den Helder en Rotterdam is een vrij groot gebied :P Ik denk dat je tussen Alkmaar en Haarlem ook alles wel zal vinden.

  16. #41

    Standaard

    ze staan genoteerd, welke stellen jullie als eerste keuze om te bezoeken?

  17. #42

    Standaard

    Botman in Hoorn, is een goeie zaak waar men ook Onkyo heeft staan.

    En bevalt jouw vriending het HT virus?

  18. #43

    Standaard

    Tot nu toe wel rob, ze zal wel wat minder blij zijn als de audio installatie straks daadwerkelijk staat. (moet natuurlijk elke dag even getest worden!) :wink:

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Tot nu toe wel rob, ze zal wel wat minder blij zijn als de audio installatie straks daadwerkelijk staat. (moet natuurlijk elke dag even getest worden!) :wink:
    Haha, nou gelukkig is mijn vriendin er nogsteeds blij mee. Ook wat betreft film.
    Sommige mannen hebben gewoon geluk!

  20. #45

    Standaard

    Tja ongelooflijk he dat factor vriendin zo veel invloed heeft....
    Gelukkig heb ik ook mazzel....

    Bij de volgende topic "Advies gevraagd voor een nieuwe set "kunnen we rustig naast budget, film/muziek ook soort vriendin bijzetten.
    "Je bent een held voor 5 minuten en een kl@*tzak voor de rest van je leven..."

  21. #46

    Standaard



    Gelukkig val ik dan ook onder de bofkonten, mijn vriendin is ook gek van muziek en films, dus ze vind het maar wat mooi, sterker nog, ze heeft zelfs aangeboden om er financieel iets aan mee te doen Dan tref je het toch maar weer toch!!!!
    (nu maar hopen dat we straks geen ruzie krijgen over welke cd er op moet :wink: )

  22. #47

    Standaard

    Geef de schat eens een dikke pakkerd. :wink: 8)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie


    Gelukkig val ik dan ook onder de bofkonten, mijn vriendin is ook gek van muziek en films, dus ze vind het maar wat mooi, sterker nog, ze heeft zelfs aangeboden om er financieel iets aan mee te doen Dan tref je het toch maar weer toch!!!!
    (nu maar hopen dat we straks geen ruzie krijgen over welke cd er op moet :wink: )

  23. #48

  24. #49

    Standaard

    Vanmiddag nog even langsgewipt bij best-getest, ik moest voor me werk daar in de buurt zijn dus ik kon het niet laten.
    Oh oh oh, het is wel moeilijk hoor, ik vind de KEF IQ7 ook erg mooi klinken, alleen nu is de receiver die ik op het oog heb niet meer leverbaar. De onkyo 702.
    Zal de 603 nu anders klinken als de 702 denken jullie?

  25. #50

    Standaard

    Hmm die IQ 7 per stuk alleen al vanaf 480 per stuk. Blijft er niet veel meer over voor de receiver
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •