Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 177 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Vanmiddag nog even langsgewipt bij best-getest, ik moest voor me werk daar in de buurt zijn dus ik kon het niet laten.
    Oh oh oh, het is wel moeilijk hoor, ik vind de KEF IQ7 ook erg mooi klinken, alleen nu is de receiver die ik op het oog heb niet meer leverbaar. De onkyo 702.
    Zal de 603 nu anders klinken als de 702 denken jullie?
    De 703 is de opvolger van de 702 en die wordt regelmatig voor hele scherpe prijzen aangeboden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #52

    Standaard

    @Seth__Gekko, klopt ja, maar ik zal wel iets over mijn budget heen gaan. :wink:

    @A. Duijmelinck, ja klopt, alleen ik had mijn vraag anders moeten stellen, zal de 603 anders klinken als de 703 (ipv 702), het verschil in prijs is namelijk ruim 200 euro, en de opties zoals rs232 gebruik ik niet, en aan de THX certificaat hecht ik niet echt veel waarde, of is dat wel iets waar ik waarde aan moet hebben?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    @Seth__Gekko, klopt ja, maar ik zal wel iets over mijn budget heen gaan. :wink:

    @A. Duijmelinck, ja klopt, alleen ik had mijn vraag anders moeten stellen, zal de 603 anders klinken als de 703 (ipv 702), het verschil in prijs is namelijk ruim 200 euro, en de opties zoals rs232 gebruik ik niet, en aan de THX certificaat hecht ik niet echt veel waarde, of is dat wel iets waar ik waarde aan moet hebben?
    Aan de dingen die je noemt moet je inderdaad geen waarde hechten. :wink:

    De 703 zal iets meer power hebben, daardoor iets meer adem en gewoon overall beter presteren. Kwestie van zelf luisteren of je het verschil hoort en of je het verschil genoeg vindt om zoveel meer te betalen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #54

    Standaard

    Je kunt ook even kijken voor de voorloper van de IQ serie van KEF, de Qserie, veelgeprezen en momenteel veelal in de uitverkoop vanwege de nieuwe iQ serie. Volgens mij heeft correct in rotterdam er nog aardig wat van staan.
    • Q-1@ 2-WEG 120 WATT Zilver 179,00
      Q-4@ 2.5-WEG VLOER 150 WATT Maple 199,00
      Q-5 2.5 WEG VLOER 150 WATT Zwart 299,00
      Q-7 3-WEG VLOER 175 WATT Zilver 399,00
      Q-COMPACT 2-WEG 100 WATT Maple 99,00
      Q-COMPACT 2-WEG 100 WATT Zilver 99,00
      Q-COMPACT 2-WEG 100 WATT Zwart 99,00

    linkje koppjeskelder

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Vanmiddag nog even langsgewipt bij best-getest, ik moest voor me werk daar in de buurt zijn dus ik kon het niet laten.
    Oh oh oh, het is wel moeilijk hoor, ik vind de KEF IQ7 ook erg mooi klinken, alleen nu is de receiver die ik op het oog heb niet meer leverbaar. De onkyo 702.
    Zal de 603 nu anders klinken als de 702 denken jullie?

  5. #55

    Standaard

    IQ7 kost €480
    Q7 €399, als je er meer neemt misschien nog wat korting, scheelt je toch bijna €100,00 per speaker.

  6. #56

    Standaard

    Daarbij is de Q7 ook iets "groter" dan de iQ7.
    Ik geloof dat de Q7 tussen de iQ7 en de iQ9 thuis hoort.

    Des al niet te min heb ik zelf de iQ7 (4 stuks) + iQ6c en PSW2500 en ben er tot nog toe (heb er nog helaas niet al te veel gebruik van kunnen maken) dik te vreden over. Ik weet niet meer zo direct wat ik per iQ7 betaalt heb. Overigens worden de iQ7 speakers doorgaans alleen per paar verkocht door de meeste winkels.

    Overige info, in de nieuwe lijn (de iQ) behoort zilver niet meer tot de opties, mocht je die kleur wensen.

  7. #57

    Standaard

    Dat geeft niet want in wil hem denk ik in de kleur maple.

    Bij correct rotterdam was ik toevallig zaterdag geweest, ze hadden inderdaad best wel wat leuks staan, maar ik was zeker niet tevreden over hoe ik geholpen werd, ik vroeg of hij me het een en ander kon laten horen, maar elke keer zette die verkoper harder en zachter, klikte over van nummer, schakelen tussen boxen, ging tussendoor met andere mensen praten en liet dan de boxen zacht staan. Ik zei al toen ook al van, nou ik ga maar want zo kan ik toch echt niet luisteren. Dus ben daar weg gegaan eigenlijk alleen omdat ik niet goed werd geholpen.

    Is de Q7 qua klank vergelijkbaar met de IQ7?

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Dat geeft niet want in wil hem denk ik in de kleur maple.

    Bij correct rotterdam was ik toevallig zaterdag geweest, ze hadden inderdaad best wel wat leuks staan, maar ik was zeker niet tevreden over hoe ik geholpen werd, ik vroeg of hij me het een en ander kon laten horen, maar elke keer zette die verkoper harder en zachter, klikte over van nummer, schakelen tussen boxen, ging tussendoor met andere mensen praten en liet dan de boxen zacht staan. Ik zei al toen ook al van, nou ik ga maar want zo kan ik toch echt niet luisteren. Dus ben daar weg gegaan eigenlijk alleen omdat ik niet goed werd geholpen.
    Staat correct (helaas) bekend om.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Is de Q7 qua klank vergelijkbaar met de IQ7?
    Ja deze zijn vergelijkbaar. De Q7 is zelfs iets groter dan de iQ7.

  9. #59

    Standaard

    Ok, dan zal ik eens kijken of ik ergens de Q7 ook even kan horen.
    Gr. Rob

  10. #60

    Standaard

    Zijn de IQ7's niet een beetje overkill als rears? Aangezien het meerendeel film is wat wordt bekeken en beluisterd, zijn de IQ1 of IQ3 geen betere optie?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zijn de IQ7's niet een beetje overkill als rears? Aangezien het meerendeel film is wat wordt bekeken en beluisterd, zijn de IQ1 of IQ3 geen betere optie?
    Misschien, de meningen verschillen hier over nogal. (Dee een vind rondom (liefst ookcenter) een must ook voor film beleving, van de ander mogen de rears wat minder zijn omdat die kanalen toch nauwelijks gebruikt worden).
    Ook speelt de plaatsing van de speakers een rol.
    De iQ1 / iQ3 dienen voor het beste resultaat op een standaard gezet te worden, waarvoor men voor kwalitatief goede ook redelijk wat moet betalen. Daarnaast vind ik persoonlijk dat ook weer wat minder mooi uitzien tov de fronts, zeker nu ze in mijn toekomstige woning redelijk in het zicht zullen staan (mits de gedachte indeling er daadwerkelijk van komt). De iQ5 klinkt verder weer net wat minder, dus besloot ik voor 4x de iQ7 te gaan. Misschien was 2x iQ9 en 2x iQ5 mooier voor stereo muziek maar ik ben zo dik tevreden.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zijn de IQ7's niet een beetje overkill als rears? Aangezien het meerendeel film is wat wordt bekeken en beluisterd, zijn de IQ1 of IQ3 geen betere optie?
    Dat zou naar mijn idee ook een betere optie zijn, behalve als je veel meerkanaals SACD's beluisterd. Zelf heb ik ook een kleinere (boekenplank model) speaker als rear.
    Ik denk dat het voor je budget een stuk aantrekkelijker is om de Q7 als front te gebruiken en de Q1 of Q3 als rear (op een paar mooie stands).

  13. #63

    Standaard

    Ja inderdaad, maar ik ben ook van plan om ze als stereo speakers op de front te zetten, en later ga ik dan langzaam uit breiden naar 5.1 , maar ik begin met deze stereo speakers, later zet ik er wat kleinere achter, wel een knappe center speaker, en nog een subwoofer als dat nodig is.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rob tiebie
    Ja inderdaad, maar ik ben ook van plan om ze als stereo speakers op de front te zetten, en later ga ik dan langzaam uit breiden naar 5.1 , maar ik begin met deze stereo speakers, later zet ik er wat kleinere achter, wel een knappe center speaker, en nog een subwoofer als dat nodig is.
    Ik heb heel lang zonder sub gedraaid en het is niet perse een vereiste......
    Totdat je het ooit gehoord hebt met een goeie sub en dan wil je niet meer zonder. Je kunt beter eerst voor een goeie surround setup gaan met goeie speakers (de Q7's gaan lager door dan menig all-in-1 setje) en pas later een sub kopen. Een goeie subwoofer is niet goedkoop (en dan heb ik nog wel een budgetair vriendelijke Rel Quake II).

  15. #65

    Standaard

    Maar de REL quake II is toch best een aardige buffel?

  16. #66

    Standaard

    Rob, ik denk trouwens dat ik vanavond even ga kijken bij Botman.

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zijn de IQ7's niet een beetje overkill als rears? Aangezien het meerendeel film is wat wordt bekeken en beluisterd, zijn de IQ1 of IQ3 geen betere optie?
    Juist voor het gebruik in een HT opstelling is dit geen overkill.
    Ikzelf maak ook gebruik van rondom Q7,s en dat gaf inderdaad een flinke meerwaarde.

    Als ideale uitgangspunt moet je proberen om rondom dezelfde speakers te krijgen ongeacht hun formaat of prestaties.
    En met rondom zal je eigenlijk ook de center hetzelfde als de rest moeten houden.

    De rears als iQ7 terwijl de fronts dat ook zijn is de in feite ideaal.

    Misschien, de meningen verschillen hier over nogal. (Dee een vind rondom (liefst ookcenter) een must ook voor film beleving, van de ander mogen de rears wat minder zijn omdat die kanalen toch nauwelijks gebruikt worden).
    Dit is helaas een veel gemaakte fout omdat de rears meer gebruikt worden dan je denk.
    Pas wanneer je ze plots weg laat zal je merken hoezeer deze speakers van belang zijn.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Zijn de IQ7's niet een beetje overkill als rears? Aangezien het meerendeel film is wat wordt bekeken en beluisterd, zijn de IQ1 of IQ3 geen betere optie?
    Juist voor het gebruik in een stereo opstelling is dit gene overkill.....
    De rears als iQ7 terwijl de fronts dat ook zijn is de in feite ideaal.
    Snap ik niet helemaal, voor pure stereo (2.0) of 2.1 heb je je rears toch niet nodig, bedoel je dan de 2 rears die samen stereo achter vormen bij meerkanaals?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #69
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Sorry foutje, ik zal het direct verbeteren...........

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Sorry foutje, ik zal het direct verbeteren...........
    ?!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #71
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Sorry foutje, ik zal het direct verbeteren...........
    ?!
    Er stond voor een stereo opstelling maar dat moest HT opstelling zijn.
    Vandaar dat je het niet helemaal begreep wat ik poste. :wink:

  22. #72

    Standaard

    Ik snap em
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Misschien, de meningen verschillen hier over nogal. (Dee een vind rondom (liefst ookcenter) een must ook voor film beleving, van de ander mogen de rears wat minder zijn omdat die kanalen toch nauwelijks gebruikt worden).
    Dit is helaas een veel gemaakte fout omdat de rears meer gebruikt worden dan je denk.
    Pas wanneer je ze plots weg laat zal je merken hoezeer deze speakers van belang zijn.
    @j.vandendool:

    Hoewel je quote van mij misschien een andere indruk wekt deel ik jou mening. Ik wilde alleen even een van de andere meningen kenbaar maken.

    Maar ja dit is denk ik net zo'n eindeloze discussie als het wel of niet nuttig zijn van het vervangen van de gamma dropveters voor QED, Ordost of andere kabels.

    Er zit niks anders op dan telkens de verschillende meningen kenbaar te maken en de mensen vervolgens zelf de keuze te laten.

    Ik ben in ieder geval blij met mijn speakers, en dat blijft het belangrijkste.

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik begreep je opmerking zeker en daarop antwoorde ik eigenlijk meer in het algemeen als aanvulling zeg maar.
    Dit omdat ik meerdere reacties zag van personen die inderdaad van mening zijn dat de rears kunnen verschillen van de fronts. :wink:

    Dat is altijd mogelijk maar ik denk dat we moeten uitgaan van de meeste ideale situatie en dat is gelijke speakers omdat dat toch weer wat extra,s aan de beleving geeft.

  25. #75

    Standaard

    Dat kan Johan maar of verschillende speakers ook een mooi homogeen geluid geeft is een ander verhaal. Vergeet niet dat veel films ook erg vaak muziek hebben ter ondersteuning van het geluid en dan zijn gelijke fronts en speakers wel weer ideaal! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    knip

    Dit omdat ik meerdere reacties zag van personen die inderdaad van mening zijn dat de rears kunnen verschillen van de fronts. :wink:

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •