Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheOtherside
    380 voor Pioneer.
    Dat zal dan toch wel niet voor de DVR-540 zijn, denk ik ?!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheOtherside
    380 voor Pioneer.
    Dat zal dan toch wel niet voor de DVR-540 zijn, denk ik ?!
    Ja wel, komt omdat ik korting krijg op mijn werk waar we hem hebben en de sony en de panasonic.

  3. #28
    Fred van der Salm
    Guest

    Standaard

    Vraag aan TheOtherside (of iemand die hier antwoord op kan geven):

    Je beweert dat Guideplus+ werkt met KPN digitale televisie. Ik kreeg gisteren een bericht van Pioneer dat KPN het Guideplus signaal niet doorgeeft. Kun je aangeven hoe het dan dus wel kan werken. Ik baal namelijk als een stekker dat het niet werkt, want dat EPG van KPN is bagger.

  4. #29

    Standaard

    Ja zeker, Guide+ werkt wel zeker met KPN digitale televisie.

    Ik gebruik alleen TMF ipv Eurosport om de gegevens binnen te halen en dat werkt prima, de vraag is hellaas alleen tot hoe lang.

    KPN stuurt GEEN epg door via Eurosport (maar nog wel TMF)
    GuidePlus+ Stuurt vanaf mei/juni geen EPG meer door via TMF omdat eurosport overal te verkrijgen zou zijn.

    (heb even het KPN menu opgeroepen om te laten zien dat het echt werkt)


  5. #30

    Standaard

    Ik lees zojuist dit topic voor het eerst. Er zijn twee zaken waar ik een opmerking wil maken. Ik heb zelf onlangs de panasonic DMR-EH55 gekocht. Ik heb al een tijdje de digitale TV decoder van samsung.

    De panasonic heeft inderdaad geen G-Link. Met G-Link kun je een externe digitale decoder besturen. Hierdoor kan de recorder de decoder aan-uit zetten en de kanalen wisselen. De panasonic heeft hier het volgende op gevonden. Je kunt scartingang twee instellen als external link. Indien je op bijvoorbeeld de samsungdecoder de timer programmeert en de samsung springt aan als de timer start dan pikt de panasonic een signaal op op de scart aan neemt vervolgens het binnenkomende signaal op. Naar mijn idee een nettere oplossing dan een extra kabeltje met infrarood oog.

    Het tweede wat mij opviel was het aanpassen van de programmavolgorde in GUIDE+. Ik heb in de panasonic de volgorde van de lijst aangepast en de data wordt nog steeds netjes geladen. Als je een TV hebt met i-link dan leest de panasonic dit automatisch.

    De handleiding van de panasonic vind je op http://support.panasonic.be/shop/dat...MR-EH55_NL.pdf

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door notdisclosed
    De panasonic heeft inderdaad geen G-Link. Met G-Link kun je een externe digitale decoder besturen. Hierdoor kan de recorder de decoder aan-uit zetten en de kanalen wisselen. De panasonic heeft hier het volgende op gevonden. Je kunt scartingang twee instellen als external link. Indien je op bijvoorbeeld de samsungdecoder de timer programmeert en de samsung springt aan als de timer start dan pikt de panasonic een signaal op op de scart aan neemt vervolgens het binnenkomende signaal op. Naar mijn idee een nettere oplossing dan een extra kabeltje met infrarood oog.
    Ben ik het niet mee eens. Ik heb ook een Samsung decoder en deze kun je inderdaad ook programmeren en de recorder automatisch laten inschakelen. Maar... hier kleven flink wat nadelen aan:
    1. Scart 2 van de Samsung is geen RGB, dus een lagere beeldkwaliteit bij opname. Via Scart 1 (wel RGB) werkt deze optie echter niet.
    2. De EPG van de Samsung is niet echt om over naar huis te schrijven. De Guide Plus+ EPG is veel uitgebreider qua functionaliteit.
    3. Je kunt zo niet de opnamekwaliteit per opname instellen. Alles word opgenomen in de stand waarin de recorder op dat moment staat.
    4. Programmeren van de Samsung is beperkt. Je kunt bijvoorbeeld alleen via de EPG programmeren en als je een zender hebt waarvan maar 2 dagen info in de EPG zit, kun je niet verder dan 2 dagen voorruit programmeren.

    Ik heb de Samsung decoder bovenop de recorder (Pioneer 530H) staan en het G-link kabeltje kan redelijk 'onzichtbaar' aangesloten worden. Het enige echte nadeel van de G-link oplossing icm de Samsung decoder is een vervelende bug in de Samsung decoder, waardoor het kiezen van het kanaal soms foutgaat (is echter via een workaround) te voorkomen. Verder kun je via G-link de Samsung decoder niet laten inschakelen, dus deze moet aan blijven staan.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door notdisclosed
    Het tweede wat mij opviel was het aanpassen van de programmavolgorde in GUIDE+. Ik heb in de panasonic de volgorde van de lijst aangepast en de data wordt nog steeds netjes geladen.
    Huh, de volgorde aangepast? Hoe heb je dat gedaan?

  8. #33
    thenniz
    Guest

    Standaard

    Ik gebruik mijn huidige DVD-speler om gedownloade films te bekijken op Divx-formaat. Ik vroeg me af of geestverwanten mij kunnen vertellen of de pioneer 540 of de panasonic ook gedownloade ondertiteling (.sub, .srt) ondersteunen?

  9. #34

    Standaard

    Voor de kenners:

    wij hebben digitale TV van Telenet via een digibox. Aangezien ik niets ken van heel het G-link gedoe dat jullie hier aanhalen, wou ik ff nagaan of de panasonic dan een goeie keuze is.
    Voor alles wat met beeld te maken heeft (plasma, camera, DVD-speler) zijn wij immers fervente Panasonic gebruikers.

  10. #35

    Standaard

    Glink is een infrarood lampje dat je op je decoder plakt, deze zorgt er voor dat de recorder de decoder op het juiste kanaal zet.

    "vroeger" met de analoge kabel kon de recorder zelf het kanaal bepalen voor de kabel. Maar nu met de digitale decoders kan dat niet meer omdat de decoder word gebruikt om te zappen.

    Als oplossing daar voor is GLink uitgevonden. Die zorgt er dus voor dat de recoder eigenlijk een signaal stuurt zoals jou afstandbediening dat ook zou doen om het kanaal te wijzigen zodat de recoder vanaf het juiste kanaal kan opnemen.

    Panasonic heeft deze functie niet en dan zal je dus OF op je decoder de opname moeten instellen (kan niet met alle decoders) of je moet de decoder zelf steeds op het juiste kanaal zetten om hem te laten opnemen.

    Pioneer, Sony, Philips, JVC hebben wel glink waarvan je zeker een keer naar Pioneer en Sony moet kijken. Pioneer is vrij gelijk aan panasonic alleen heeft geen i-link (firewire voor digitale cam corders) maar heeft wel 2 jaar garantie en een music jukebox en kwa videokwaliteit niet veel verschil met panasonic.

    Sony heeft wel ilink en ook glink, nadeel van de sony is dat het menu structuur wat sloom kan overkomen zelf vind ik het best mee vallen.

  11. #36

    Standaard

    Ik heb nu al bijna een jaar de Panasonic DMR-EH50 en er dolgelukkig mee.
    Programmeren met de guideplus is echt een must.
    Opnemen en terwijl een dvd bekijken is ook handig.

    Het splitsen van opnames is ook top. De reclame kan je er tot op de seconde uithale zodat je niks van onderbrekingen hebt in je film.

    Opgenomen dvds kunnen ook terug gekopieerd worden naar de hdd.

    Als ik één minpunt moet vinde is dat de recorder geen dvd+rw opneemt.

    Voor de rest, een top product.

  12. #37
    gaza
    Guest

    Standaard

    Ook ik twijfel tussen de Sony HX725 en de Panasonic EH55, daarom nog een vraagje. Ik vind nergens iets terug over het aantal timerblokken bij de Panasonic, weet iemand hoeveel deze bedragen?

  13. #38

    Standaard

    Bericht staat nu ook in GuidePlus:

    TMF stopt per 1 Augustus met het uitzenden van het Guide Plus signaal, je host kanaal word automatisch omgezet naar Eurosport (wat bij mij gebeurd is) en wat schetst mijn verbazing. Ik kan nog steeds de GuidePlus+ gegevens ontvangen via KPN Digitale TV... terwijl verschillende gebruikers aangegeven hadden dat KPN dit niet doorstuurd over Eurosport.

    Ben daar erg blij mee

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gaza
    Ook ik twijfel tussen de Sony HX725 en de Panasonic EH55, daarom nog een vraagje. Ik vind nergens iets terug over het aantal timerblokken bij de Panasonic, weet iemand hoeveel deze bedragen?
    32 timer blokken...

  15. #40

    Standaard

    Ik kan me ook aansluiten bij de twijfelaars tussen de Panasonic en de Pioneer. Ik heb afgelopen zondag bij de Mediamarkt de Panasonic ES 20 gekocht, maar ga deze ruilen tegen een met een harde schijf. Op zich vind ik in bijna alle opzichten de Pioneer beter. Grootste twijfel bij mij is ook de i-link die de Pana wel heeft. Nu beweert de verkoper van de Mediamarkt dat dit niet echt uitmaakt t.o.v. de Pioneer omdat de processor in feite het "werk" doet en deze ervoor zorgt dat zowel bij de Pioneer als bij de Panasonic de overdracht snelheid hetzelfde is. Zegt dit jullie iets .... ?

  16. #41

    Standaard

    Ik heb deze week de Sony 725 aangeschaft. Een prachtig toestel moet ik zeggen. Alle voorkeuzes worden netjes overgenomen van mijn JVC televisie.

    Tot hiertoe werkt alles perfect behalve ondertitels bij DivX bestanden.
    Ik krijg ze niet aan de gang. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Marc Castermans - Mijn collectie

  17. #42

    Standaard

    Deze 3 toestellen ook uitvoerig vergeleken (mede dankzij jullie forum) en uiteindelijk bleven voor mij pioneer en sony over, Panasonic viel af wegens geen G-link. Na een prijzenvergelijk bij verschillende winkels heb ik eergisteren uiteindelijk gekozen voor de sony. Beide toestellen zijn voor mijn behoeften elkaars gelijke, maar toen ik de pioneer voor me zag staan vond ik het gewoon een heel lelijk toestel. Niet dat de sony zo'n schoonheid is, maar toch...
    Kan enkel vergelijken met m'n vorig toestel, en dat was een ramp (Philips DVDR520H, ga ik straks in elkaar hameren), maar hier enkele voorlopige bevindingen:

    - ERGERLIJK: Een tracknummer ingeven bij het bekijken van DVD werkt niet, je moet dus 1 per 1 met pijltjestoetsen.
    - ERGERLIJK: kan geen DVD inbrengen tijdens het bekijken van HDD, HDD stopt automatisch en springt over naar DVD.
    - menu is inderdaad niet van de snelste, zal wel wennen.
    - het verplaatsen van tv-kanalen zou vlotter mogen, doch dit is een eenmalige actie.
    - laden van een dvd-schijf verloopt even (ergerlijk) traag
    - Jammer dat tv niet overschakelt naar AV-kanaal bij opstarten recorder, gebeurt wel bij actie op recorder, kan ook via knop op afstandsbediening recorder.
    - SCART-kabel niet meegeleverd, dat men hierop wil besparen !!!



    + opstarten toestel verloopt sneller dan bij m'n vorig toestel
    + maakt beduidend minder lawaai
    + Guide+ is nu al onmisbaar
    + heeft alle posten teruggevonden
    + De funktie van in 1 keer een stuk middenin de film weghalen is handig
    + Naar iets kijken terwijl je iets anders opneemt....nieuw voor mij!

    + en - zijn enkel gebasseerd op dit toestel, en dus niet in vergelijking met de 2 andere hier besproken toestellen!

    Verder ervaringen post ik nog wel.

    Greetz.
    K.

  18. #43

    Standaard

    Ik ben ook van plan om een dvd recorder te kopen alleen is de vraag, de welke ?? En een kenner in dit soort zaken ben ik niet dus ben ik zeer blij deze thread gevonde te hebben. Nu gaat men voorkeur naar de Panasonic.


    Hier lees ik niets dan goede commentaren over enkel dat het geen "Glink" heeft. En die Glink heeft iets te maken met de dvd recorden en een decoder op het zelfde kanaal te laten zetten, als ik het goed snap.

    Maar wat bedoelen jullie nu met een decoder ? Is dit een digibox voor digitale TV of recever voor het dolby surround set of nog iets anders ?


    Ik bezit op dit moment een gewone TV, een recever voor men dolby surround set en een gewone dvd. Is het dan erg als ik geen Glink zal hebben ?



    Oja nog enkele vragen:

    * Wat is Guide+ ?
    * En kan ik dvd's die ik ga huren op de harde schrijf zetten om dan daarna op een dvd te branden ?
    * Of films van op tv, kan ik die rechtstreeks op een dvd zetten ?
    * Kan ik Dvix films op men harde schijf zetten om zo dan op een dvd te branden ?


    Alvast bedankt

  19. #44

    Standaard

    * G-link, vb om je decoder van digitale TV (=digibox) te besturen. Heb je geen G-link dan moet je de decoder aan laten staan en alvast op de juiste post klaarzetten. Met G-link start de HD-recorder de decoder op en veranderd de post. Heb zelf ook nog geen digitale TV, maar heb wel al gehoord dat Telenet binnen een paar jaar geen "gewone" meer zal aanbieden. Willen of niet, we zullen mee moeten.... Zonder G-link gaat dus ook, maar wel stuk onhandiger.

    *Guide plus = tv-gids op je scherm, zie ook http://www.europe.guideplus.com/

    *Indien de gehuurde DVD's beveiligd zijn zal je ze niet op je HD kunnen plaatsen, om te kopiëren heb je (nog steeds) een pc nodig.

    *Films van op TV kan je opnemen op HD, daarna bewerken (reclame weg) en op DVD branden, of zelfs rechtstreeks op DVD branden (geen RW = niet meer bewerkbaar!).

    *Geen ervaring met DivX

    Greetz.
    K.

  20. #45

    Standaard

    bedankt voor je uitleg persuader !

    Al die dvd's die te huur zijn zullen wel beveiligd zijn zeker ...
    Ik dacht om een hoopje dvd's te huren, die op men HD te zetten en dan kan ik ze bekijken wnr ik tijd heb, om dan weer te wissen uiteraard. Maar da zal dus ni gaan ,spijtig...

  21. #46

    Standaard

    Heb zojuist de consumentengids bekeken. Daarin komen de Panasonic en de Pioneer (68pnt) beter uit dan de Sony (65pnt). Aangezien zowel de beeld- als geluidskwaliteit van de Pioneer beter zijn getest ga ik er binnenkort op uit voor een Pioneer (dan maar een lelijk apparaat).


    Mijn vraag is echter, ik heb een oude TV (met slechts 1 scart) aansluiting, kan ik problemen verwachten met de aansluiting?

  22. #47

    Standaard

    Sorry voor de schop, maar ik heb goed nieuws voor de KPN/Digitenne klanten met een Guideplus recorder!


    De guideplus gegevens worden weer uitgestuurd over KPN/Digitenne, en gewoon over eurosport dit keer! Kwam er toevallig achter toen ik gisteren me recorder aanhad gezet en KPN op eurosport had laten staan.

    In eens stonden alle gegevens er weer in, ik heb geen idee hoe lang dit al werkt maar ben al lang blij dat het weer werkt

  23. #48

    Standaard

    Ik ben ook druk aan het uitzoeken welke recorder het meest geschikt voor me is. Ik dacht eruit te zijn en voor de Sony te kiezen (eigenlijk had ik liever de Panasonic maar het Europese model heeft geen GLink) maar nu lees ik elders dat de Sony geen RGB signaal op kan nemen, hij heeft wel 1 SCART aansluiting met RGB-in maar het enige wat daarmee gebeurt is dat het signaal wordt doorgevoerd naar de SCART uitgang die naar je TV gaat. Voor de opname wordt dus een composiet signaal gebruikt. Daar baal ik behoorlijk van en ik vraag me dus af hoe dat bij de Panasonic en Pioneer is.

    [edit]Ik vroeg me trouwens nog iets af. Op de site van Sony staat dat de 725 optische en coaxiale audio uitgangen heeft. Elders lees ik weer dat er alleen maar een coaxiale aansluiting op zit. Hebben ze dit uit bezuinigingsoverwegingen geschrapt? Ik zag nl een display model staan waar wel degelijk beide op zaten maar misschien staat die er al een hele tijd en is het ondertussen veranderd.[/edit]

  24. #49

    Standaard

    Laat maar, ik heb m'n keuze al gemaakt.
    Misschien ben ik ongeduldig maar ik ben snellere reacties gewend op een forum.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •