Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 53 van 53 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik ben het voor de verandering niet helemaal met je eens A3aan.
    zoals al eerder opgemerkt is een autosetup leuk als basis, maar heeft deze vaak nog wel een fine-tuning nodig. Overigens is dat uiteraard wel fahankelijk van hoe kritisch je zelf bent :wink:.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo
    Ok nog even een UPDATE?.
    Ik het dus nu met de autosetup Bi Amp gekozen!!!! bijna het zelfde effect ik hoor het meeste uit de fronts,ga ik morgen S.Back doen hier is mij al op gewezen door een van jullie.
    In jouw geval: don't bother met bi-amp, is bij jou niet van toepassing.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo
    Een vraag? Wat gebeurt er trouwens als je de afstanden in de setup van de Rears handmatig gaat veranderen (noemen ze dat niet Time Alignment) b.v.b. de afstanden verkleinen of vergroten?.
    William.
    De afstanden zorgen ervoor dat het geluid uit de verst verwijderde boxen EERDER wordt verstuurt dan uit de dichterbij staande boxen, zodat het geluid op precies hetzelfde moment bij je oor komt. Deze vertraging (bij de dichtsbijstaande boxen) is haast niet vast te stellen, noch met het gehoor, noch met gebruikers-apparaten. Maar alleen als hij goed staat laat je gehoor zich 'misleiden' om de juiste 'diepte' in het geluid te horen. M.a.w. Als je 'n autosetup hebt: niet met de hand aan prutsen.
    De autosetup is inderdaad goed als basis en dat alleen omdat vooral de afstanden goed worden ingesteld. De rest is crap.

    Behalve bij de Pioneer VSA-AX10i. :wink:

    En ook nog wel bij andere modellen want ik heb niet met allemaal ervaring.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #52

    Standaard

    Om hier even op terug te komen waar ik mee gestart ben met dit topic wegens nieuwe luidsprekers de Boston vr3 en de rears Bose 301' waar ging het ook al weer over Ja? ' ik hoorde dus nu niet meer goed de richting waar het geluid vandaan kwam vooral van de rears uit de bose speakers.
    Nu heb ik dus de Rears al iets harder gezet staan nu op 5.5 DB is het nu ook verstandig om de fronts dan iets zachter te zetten mischien krijg ik dan weer het gevoel van waar het geluid vandaan komt?.
    Iemand schreef dat het rendement van de fronts nu veel hoger ligt en dat het geluidan achteren nu eigelijk wordt weg gedrukt?.
    De verkoper zegt dat het aan de instellingen ligt en ik zeg ik weet het niet meer!! hahah??.Mischien ook een manier om de Bose301 in te ruilen voor rears uit de boston serie 'de VR-MX ja je weet het pas als je het in de huiskamer hebt staan.
    Dan zou je rears moeten hebben die goed bij de fronts passen dus.
    Maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de VR3 hoor daar zet goed geluid en helder geluids in ook het laag is mooi.
    William.

  3. #53
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Heb je nu het geheel al afgesteld door middel van een dB meter ?

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •