De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HD DVD vandaag gelanceerd

    Vandaag, 18 april, is de officiële release van HD DVD in de Westerse wereld.

    Op dit moment te koop zijn:
    HD DVD speler HD-A1

    Serenity
    The Phantom of the Opera (SE)
    The Last Samurai
    Million Dollar Baby

    De prijs van de HD DVD's is $23,99, iets minder dan 20 euro.

    Lees hier ervaringen van mensen die reeds een speler + films in bezit hebben.

  2. #2

    Standaard

    Beetje "domme" titel van je thread, aangezien deze titel vanaf 19 April redelijk zinloos is!

  3. #3

    Standaard

    Die prijzen vallen me mee, maar wellicht betreft het hier lokkertjes. Ik volg HD op de voet.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Beetje "domme" titel van je thread, aangezien deze titel vanaf 19 April redelijk zinloos is!
    Dat had ik me heus wel bedacht van tevoren, maar ik moest toch een beetje pakkende titel bedenken. Bovendien staat op de eerste regel (!) in mijn post dat het om 18 april gaat.

  5. #5

    Standaard

    De lanceerprijs van de schijfjes ligt alleszins een stuk(je) lager dan die van de eerste dvd's destijds.

  6. #6

    Standaard

    Lekker veel keuze qua films. :wink:

    Hier nog een artikel over de introductie van vandaag: http://news.yahoo.com/s/nm/20060418/media_nm/hddvd_dc_2

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    De lanceerprijs van de schijfjes ligt alleszins een stuk(je) lager dan die van de eerste dvd's destijds.
    Inderdaad erg lekkere prijsjes
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  8. #8

    Standaard

    De videofielen kunnen opgelucht ademhalen:
    1. De HD DVD's zijn ge-encodeerd in 1080p
    2. De originele aspectratio is behouden

    Klik voor bewijs

    HD DVD vs. Blu-Ray Disc:
    1. HD DVD heeft schijven van maar liefst 90 GB (triple layer), vooralsnog zijn voor Blu-Ray alleen schijven van 50 GB (dual layer) gepland.
    2. De HD DVD's van dit moment zijn ge-encodeerd in MPEG4, terwijl Sony heeft aangekondigd dat de eerste voorraad Blu-Ray discs MPEG2 zal zijn.

    Die laatste punten zijn niet om Blu-Ray de grond in te boren, maar juist om 'Blu-Ray is beter want het heeft 50GB schijven!!!' roepers te weren).

  9. #9

    Standaard

    Je ziet wel dat beeldweergevers HD ondersteunen. Maar ik zie nog geen audio apparatuur die bijvoorbeeld Dolby Digital Plus ondersteund.
    Of heb ik iets gemist?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    ...vooralsnog zijn voor Blu-Ray alleen schijven van 50 GB (dual layer) gepland.
    Nee hoor: 200GB Blu-Ray :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Beetje "domme" titel van je thread, aangezien deze titel vanaf 19 April redelijk zinloos is!
    Dat had ik me heus wel bedacht van tevoren, maar ik moest toch een beetje pakkende titel bedenken. Bovendien staat op de eerste regel (!) in mijn post dat het om 18 april gaat.
    [miereneuk mode]Maar toch, de titel is vanaf vandaag gedateerd. Erg catchy titel, maar ik zou de datum gebruiken of gewoon APRIL 2006 HD-DVD geintroduceerd, zou het een langere houdbaarheid geven. [/miereneukmode]

    De titels die uitkomen vind ik erg tegenvallen. Erg standaard allemaal en weinig titels waarvan ik zou zeggen....MUST HAVE.
    Er waren ook al berichten over TDK 8 layer schijfjes op de markt zal brengen met 200Gb schijfruimte.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    ...vooralsnog zijn voor Blu-Ray alleen schijven van 50 GB (dual layer) gepland.
    Nee hoor: 200GB Blu-Ray :wink:
    Ik heb het uiteraard over de officiële standaarden zoals ze nu zijn... 200GB is volgens Blu-Ray.com geen onderdeel van die standaard.

    Maar laten we hier geen offtopic-thread van maken.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Die prijzen vallen me mee, maar wellicht betreft het hier lokkertjes. Ik volg HD op de voet.
    en de prijs van de themescene h81 ook neem ik aan?? :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Ik verwacht nog wel een jaar of vijf met mijn H57 te kunnen doen alvorens over te stappen op een 1080p beamer. Dus nee, ik hou de actualiteit niet meer bij, dat is enkel zelfpijniging.

  15. #15

    Standaard

    Ik mag toch hopen dat binnen vijf jaar 1080p projectoren betaalbaar zijn? :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark9534
    Je ziet wel dat beeldweergevers HD ondersteunen. Maar ik zie nog geen audio apparatuur die bijvoorbeeld Dolby Digital Plus ondersteund.
    Of heb ik iets gemist?
    Volgens mij wordt Dolby Digital plus door alle bestaande Dolby Digital versterkers ondersteund, en de eerste recenties spreken zelfs van een betere geluidskwaliteit dan het bestaande DTS.

    HD DVD kan inderdaad 1080p zijn..., aleen is het jammer dat de spelers dit nog niet ondersteunen.
    Waarschijnlijk zal dit met de tweede generatie spelers wel het geval zijn, maar met de eerste generatie wordt het beeld door de speler omgezet naar 1080i.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    ...vooralsnog zijn voor Blu-Ray alleen schijven van 50 GB (dual layer) gepland.
    Nee hoor: 200GB Blu-Ray :wink:
    Ik heb het uiteraard over de officiële standaarden zoals ze nu zijn... 200GB is volgens Blu-Ray.com geen onderdeel van die standaard.

    Maar laten we hier geen offtopic-thread van maken.
    Om toch maar even offtopic te gaan: de 90Gb die je noemt voor HD DVD is ook geen onderdeel van de standaard. De officiele HD DVD standaard gaat niet verder dan 30Gb.

  18. #18

    Standaard

    En de eerste recenties spreken zelfs van een betere geluidskwaliteit dan het bestaande DTS. HD DVD kan inderdaad 1080p zijn , aleen is het jammer dat de spelers dit nog niet ondersteunen.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 05-03-2009 om 15:23

  19. #19

    Standaard

    Ehhh, de begrafenis van HD DVD is allang geweest!

  20. #20

    Standaard

    Maar welkom svedberg...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •