Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 121 van 121 worden weergegeven.
  1. #101
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ja erg he dat de versterker bouwers er ook al vanuit gaan dat je speakers niet voldoen :wink:
    Helaas geef je met deze opmerking (indien serieus bedoeld) aan dat je niet op de hoogte ben van het doel van LFE.

    Echter ik vrees dat je die reden ook als een tekort koming zal zien.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Met svs is het net zoiets als met Nordost, ook hier zal je in vrijwel alle gevallen een eenzijdig advies over lezen en dat heeft gewoon een terechte reden.
    Blijft een rare situtatie. Blijkt er toch ineens een perfecte speaker en een kabel te bestaan die iedereen blijkbaar goed (moet) vinden. Geluid is zo persoonlijk dat ik dus absoluut niet geloof dat 'in vrijwel alle gevallen' een SVS de perfecte oplossing is. Dat zegt dus niets over de speaker want ik wil best geloven dat die heel erg goed is. Voor jou is die SVS het beste van wat je tot nu toe hebt gehoord, super.
    Misschien dat een sub een heel apart verhaal is hoor, maar bij ieder topic over speakers wordt netjes geadviseerd om te gaan luisteren en wordt van diverse speakers de sound beschreven behalve wanneer het over een sub gaat. Dat vind ik dus twijfelachtig.

    Begin nou niet 'dat komt omdat je hem niet gehoord hebt', want zelfs al heb ik straks een SVS in de kamer staan omdat ook ik hem helemaal geweldig vind, wil dat nog niet zeggen dat ik geloof dat die voor iedereen perfect is. Net zo min als dat ik iedereen, die speakers zoekt, adviseer om de 703's te gaan kopen omdat ik die toevallig geweldig vind klinken.

    @Deejay "Er zal altijd wel een andere beter zijn...." Dit is inderdaad het mooie van geluid, voor iedereen zal iets anders het juiste zijn.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  3. #103

    Standaard

    Jollykart, ik begrijp wat je bedoelt. Er is echter niemand die beweert dat SVS voor elke sitiuatie de oplossing zou zijn. Sterker nog, SVS is meestal op muziekgebied niet de beste. Het is in principe erg simpel, je moet de adviezen alleen in het juiste perspectief zien:

    -> Voor het geld wat je voor een SVS betaald, is er weinig tot geen concurentie (dit copycat ik overigens wel, maar ik ken genoeg personen die het beamen die IMHO beslist goede en kritische luisteraars zijn).
    ->Dat neemt niet weg dat er betere sub verkrijgbaar zijn, dat zal niemand ontkennen.
    -> Een SVS wordt dus aanbevolen omdat hij een zeer gunstige prijs-kwaliteitverhouding heeft, hetzelfde geld voor bijv AV packs van Yamaha of HK voor mensen met een klein budget.
    -> het frequentie bereik van een sub is totaal anders en veel kleiner dan bij een conventionele speaker. Om deze reden kan een sub vaak wat universeler zijn. Een sub is IMHO ook minder gevoelig voor een eigen sound van een bepaald merk receiver, wat ook weer bijdraagt aan zijn universaliteit, dit weer in tegenstelling tot conventionele speakers.

  4. #104
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart

    Blijft een rare situtatie. Blijkt er toch ineens een perfecte speaker en een kabel te bestaan die iedereen blijkbaar goed (moet) vinden.
    Deze twee voorbeelden zijn producten die door de ruime meerderheid als goed tot zeer goed bevonden worden.
    Ze vallen dus algemeen goed in de smaak ook al is smaak persoonlijk, wat is daar dan mis mee?
    Moondust is de eerste die ik weet die voor een minpuntje verder is gaan kijken en ondanks die ervaring durft ie het toch aan om blind voor een Velodyne te gaan.

    Het is dus niet goed "moet" vinden maar uit de praktijk blijkt dat 99% het ook daadwerkelijk goed vind en daar kun je mijn inziens wel wat uit concluderen.
    Als daarnaast ook je eigen ervaringen hetzelfde beeld laat zien dan kun/mag je er toch redelijker wijs vanuit gaan dat die producten in vrijwel iedere set het goed doen ongeacht smaak en dus universeel goed presteren.

    Geluid is zo persoonlijk dat ik dus absoluut niet geloof dat 'in vrijwel alle gevallen' een SVS de perfecte oplossing is. Dat zegt dus niets over de speaker want ik wil best geloven dat die heel erg goed is. Voor jou is die SVS het beste van wat je tot nu toe hebt gehoord, super.
    Van alle svs eigenaren is Moondust de eerste die ik hoor die niet geheel tevreden is, dat zeg opzich ook wat neem ik aan.
    Daarnaast is svs niet het beste wat ik op sub gebied gehoord heb, goed lezen. :wink:
    Misschien dat een sub een heel apart verhaal is hoor, maar bij ieder topic over speakers wordt netjes geadviseerd om te gaan luisteren en wordt van diverse speakers de sound beschreven behalve wanneer het over een sub gaat. Dat vind ik dus twijfelachtig.
    Ook bij subs is dat het geval, waarom niet.
    Echter zijn deze dermate goed dat je ze inderdaad op de "gok" kunt kopen omdat uit ervaringen blijkt dat iedereen uiterst tevreden is en de kans dus zeer klein zal zijn dat jij net die iemand ben die het niets zal vinden.
    Vandaar dat hier dat "blinde" advies gegeven kan worden.

    Dus kort samengevat waarom svs altijd als advies naar boven komt.
    - de prijs, voor de prestaties is de prijs zeer laag.
    - de kwaliteit, die is gewoon erg goed als je het vergelijk met vele andere subs.

    Uiteraard zijn er genoeg goede alternatieven zoals Rel, Sunfire en Velodyne maar die zijn ruim duurder wil je een vergelijkbaar sublaag behalen.

    Daarnaast blijft zelf luisteren altijd verstandig al is het bij subs minder van belang dan bijvoorbeeld speakers.
    Hier gaat het alleen om sublaag terwijl speakers in het hoog, mid en laag aan je smaak moeten voldoen en nog belangrijker, de combinatie van die drie uit één speakerkast.
    Er zijn simpelweg minder factoren die meespelen.

    Maar ondanks dit alles blijft een subwoofer één van de moeilijkste onderdelen in een setup dus men moet er ook niet te gemakkelijk over denken.
    Al met al heb je niet geheel ongelijk maar uit de praktijk blijkt soms dat er veel ruimte is bij jouw gedachte/mening is deze, da,s alles wat ik bedoel te zeggen.

    Ook heb je gelijk dan men vaak svs als advies geeft terwijl men zelf nog nooit een exemplaar blijkt te hebben gezien, dat valt mij inderdaad ook op.

  5. #105
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit

    -> Voor het geld wat je voor een SVS betaald, is er weinig tot geen concurentie (dit copycat ik overigens wel, maar ik ken genoeg personen die het beamen die IMHO beslist goede en kritische luisteraars zijn).
    Die genoeg mensen zijn vrijwel alle svs eigenaren die die mening zijn toebedeeld.
    Als je geen ervaring heb met svs kan je hier dus zeker wel je conclusie uit trekken.
    ->Dat neemt niet weg dat er betere sub verkrijgbaar zijn, dat zal niemand ontkennen.
    Klopt maar iedereen zal beamen dat je dan een (veel) groter budget zal moeten hebben.
    -> Een SVS wordt dus aanbevolen omdat hij een zeer gunstige prijs-kwaliteitverhouding heeft, hetzelfde geld voor bijv AV packs van Yamaha of HK voor mensen met een klein budget.
    Prijs/kwaliteit is erg relatief ook.
    Een product kan een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben maar toch een matige prestatie hebben als je de algehele markt bekijkt.
    Maar omdat de prijs relatief laag is spreek men toch van goede prijs/kwaliteit.
    Bij svs ligt dat toch iets anders.
    Feit is dat dit merk gewoon bij de top behoord en als de prijs dan vaak nog lager of hetzelfde is als van een gemiddelde sub kun je hier je mening wel uit genereren denk ik.
    -> het frequentie bereik van een sub is totaal anders en veel kleiner dan bij een conventionele speaker. Om deze reden kan een sub vaak wat universeler zijn. Een sub is IMHO ook minder gevoelig voor een eigen sound van een bepaald merk receiver, wat ook weer bijdraagt aan zijn universaliteit, dit weer in tegenstelling tot conventionele speakers.
    Ongeveer hetzelfde inderdaad als ik in mijn vorige post vermelde.
    Er zijn minder factoren/variabelen die meespelen.

  6. #106

    Standaard

    Een leuke discussie in ieder geval

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ze vallen dus algemeen goed in de smaak ook al is smaak persoonlijk, wat is daar dan mis mee?
    Iets wat bij een grote groep in de smaak valt heeft over het algemeen weinig emotie. Opel Astra is daar een goed voorbeeld van maar ook bijvoorbeeld de B&W600 serie. Misschien geldt dit bij subs ook minder.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Echter zijn deze dermate goed dat je ze inderdaad op de "gok" kunt kopen omdat uit ervaringen blijkt dat iedereen uiterst tevreden is en de kans dus zeer klein zal zijn dat jij net die iemand ben die het niets zal vinden.
    Vandaar dat hier dat "blinde" advies gegeven kan worden.
    Even advocaat van de duivel hoor Er is ook een grote groep mensen die BOSE goed vinden totdat ze iets anders horen. Wanneer je blind iets koopt zijn er zat minder geoefende luisteraars die dus gewoon tevreden zijn zonder dat dit echt iets over de kwaliteit zegt. Over SVS zijn ook zat geoefende luisteraars tevreden dus ze zullen best goed zijn, maar mensen zijn wel kuddedieren. Natuurlijk geldt dat alleen voor andere mensen 8)


    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Daarnaast blijft zelf luisteren altijd verstandig al is het bij subs minder van belang dan bijvoorbeeld speakers.
    Hier gaat het alleen om sublaag terwijl speakers in het hoog, mid en laag aan je smaak moeten voldoen en nog belangrijker, de combinatie van die drie uit één speakerkast.
    Er zijn simpelweg minder factoren die meespelen.

    Maar ondanks dit alles blijft een subwoofer één van de moeilijkste onderdelen in een setup dus men moet er ook niet te gemakkelijk over denken.
    Misschien interpreteer ik dit niet goed, maar gevoelsmatig spreek je jezelf hier tegen. Een sub lijkt mij ook een zeer lastig onderdeel. Ik denk ook dat het bij een sub nog meer dan bij een 'normale' speaker van belang is dat je hem thuis luistert. Irritantie resonanties liggen enorm op de loer.
    Overigens denk ik wel dat ik een enorme zeikerd ben wat bas betreft. Ook bij het kiezen van de fronts zijn juist veel speakers afgevallen omdat ze, wanneer je wat gas ging geven, een veel te overdreven gekleurde bas hadden. Ik weet dat dit niet het sub laag betreft, maar ook bij het sublaag blijft die kleuring een factor.
    Denon AVR3805, Denon DVD3910, B&W 703, B&W HTM-7, Pioneer PDP-435FDE

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Zelfs jouw speakers kunnen niet het sublaag weergeven wat vergelijkbaar is met een goede sub en je bent toch met me eens dat niet iedereen die vloerstaanders van je kwijt kan in de huiskamer. :wink:
    Nee dat besef ik me terdege.
    Maar het blijft toch vreemd dat er geen speaker, (of althans niet bij mij bekend), welke dit wel op een accurate en relatief betaalbare manier kan.

    Bijna iedere HT-er is op zoek naar een goed geluid tot in het sub-laag toe.
    En er is bijna geen andere keuze dan het plaatsen van een SUB.

    Nee ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen speakers kan, of nog eerder wil, plaatsen zoals die ik heb staan maar dit geldt evenzeer voor een goede SUB. Lees maar terug in dit topic en vele andere over de afmetingen van de diverse SUB's

    Maar het gaat erover dat ze erwel zijn. (mensen welke een grote speaker willen plaatsen)

    Johan: nee de opmerkingen waren niet echt seriues maar eerder bedoeld om het laag probleem eens van een andere kant te benaderen.

  8. #108
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Iets wat bij een grote groep in de smaak valt heeft over het algemeen weinig emotie. Opel Astra is daar een goed voorbeeld van maar ook bijvoorbeeld de B&W600 serie. Misschien geldt dit bij subs ook minder.
    Dan praat je denk ik over de gemiddelde nederlander maar hier hebben we het over liefhebbers en hun hobby.
    :wink:
    Even advocaat van de duivel hoor Er is ook een grote groep mensen die BOSE goed vinden totdat ze iets anders horen. Wanneer je blind iets koopt zijn er zat minder geoefende luisteraars die dus gewoon tevreden zijn zonder dat dit echt iets over de kwaliteit zegt.
    Ook hier geld hetzelfde als hierboven.
    Wanneer dit iemand zijn hobby is weet men al snel waar Bose geplaatst kan worden, de gemiddelde nederlander zal zeker tevreden zijn met Bose.

    Over SVS zijn ook zat geoefende luisteraars tevreden dus ze zullen best goed zijn, maar mensen zijn wel kuddedieren. Natuurlijk geldt dat alleen voor andere mensen 8)
    Hier heb je helemaal gelijk in maar vaak zit er wel een kern van waarheid in het kudde gedrag en waarom als de gehele kudde iets goeds koop je hoofd er voor weg draaien.

    Misschien interpreteer ik dit niet goed, maar gevoelsmatig spreek je jezelf hier tegen. Een sub lijkt mij ook een zeer lastig onderdeel.
    .
    Zo bedoelde ik het inderdaad niet helemaal.
    Iedere sub is een lastig onderdeel in een setup, en dan met name door de juiste afstelling te vinden.
    Het ligt in dat geval vaak niet aan het kunnen van de sub maar aan de persoon zelf die het geheel instel.

    Ik denk ook dat het bij een sub nog meer dan bij een 'normale' speaker van belang is dat je hem thuis luistert. Irritantie resonanties liggen enorm op de loer.
    Bij je normale speakers zijn er meer factoren van belang dan bij een sub zoals ik eerder al aanhaalde.

    Twee verschillende (merken) speakers bij elkaar geeft al snel een probleem terwijl je bij een set speakers vrijwel iedere goede sub kunt zetten.
    Overigens denk ik wel dat ik een enorme zeikerd ben wat bas betreft. Ook bij het kiezen van de fronts zijn juist veel speakers afgevallen omdat ze, wanneer je wat gas ging geven, een veel te overdreven gekleurde bas hadden. Ik weet dat dit niet het sub laag betreft, maar ook bij het sublaag blijft die kleuring een factor
    Voor die "geforceerde" kleuring bij hogere volumes kan ook de versterking een grote rol spelen.

    Hoe dan ook, we hebben beide duidelijk een andere kijk op het doel, de manier waarop en het blind kunnen kopen van iets een andere mening.
    Jammer is dat je nog geen ervaring heb met svs want dat is waar het uiteindelijk om ging en dan begrijp je waarschijnlijk beter wat ik en de andere bedoelen.

    Let wel, ik zeg opzich niet dat je helemaal ongelijk heb maar er is simpelweg meer........

    Overigens is het tegenwoordig door de komst van een svs importeur/dealer een stuk eenvoudiger om een svs te beluisteren dan voorheen en dus hoef ook dat geen probleem meer te zijn.


    @Coen
    Nee dat besef ik me terdege.
    Maar het blijft toch vreemd dat er geen speaker, (of althans niet bij mij bekend), welke dit wel op een accurate en relatief betaalbare manier kan.

    Bijna iedere HT-er is op zoek naar een goed geluid tot in het sub-laag toe.
    En er is bijna geen andere keuze dan het plaatsen van een SUB.

    Nee ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen speakers kan, of nog eerder wil, plaatsen zoals die ik heb staan maar dit geldt evenzeer voor een goede SUB. Lees maar terug in dit topic en vele andere over de afmetingen van de diverse SUB's

    Maar het gaat erover dat ze erwel zijn. (mensen welke een grote speaker willen plaatsen)
    Ik denk dat hier meer praktische reden voor zijn.
    Om te beginnen de prijs.
    Als men ook een sub in de speakerskast moet onderbrengen kunnen speakers zomaar 2x zoveel gaan kosten. (wat ook de verkoop niet ten goede zal komen)
    Daarnaast heb je dan in beide speakers een sub terwijl één goed exemplaar vaak volstaat.
    Verders zijn er vele met name op stereo gebied die geen behoefde hebben aan sublaag.

    Ander punt is het formaat dat de speaker zal krijgen in de meeste gevallen.
    Voor vele zal dit te groot worden als beide speakerkasten zo groot worden door de toevoeging van een sub.

    Maar ook jij heb zeker een punt Coen, de personen die tegen deze punten geen bezwaar hebben zullen niet snel vinden wat ze willen.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Nee ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen speakers kan, of nog eerder wil, plaatsen zoals die ik heb staan maar dit geldt evenzeer voor een goede SUB.
    Ik lees er vast overheen, maar welke luidsprekers gebruik jij nu dan? :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Nee ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen speakers kan, of nog eerder wil, plaatsen zoals die ik heb staan maar dit geldt evenzeer voor een goede SUB.
    Ik lees er vast overheen, maar welke luidsprekers gebruik jij nu dan? :wink:
    Quadral Titan

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Nee ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen speakers kan, of nog eerder wil, plaatsen zoals die ik heb staan maar dit geldt evenzeer voor een goede SUB.
    Ik lees er vast overheen, maar welke luidsprekers gebruik jij nu dan? :wink:
    Quadral Titan
    Dat is ook mooi spul!. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    @Coen
    Nee dat besef ik me terdege.
    Maar het blijft toch vreemd dat er geen speaker, (of althans niet bij mij bekend), welke dit wel op een accurate en relatief betaalbare manier kan.

    Bijna iedere HT-er is op zoek naar een goed geluid tot in het sub-laag toe.
    En er is bijna geen andere keuze dan het plaatsen van een SUB.

    Nee ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen speakers kan, of nog eerder wil, plaatsen zoals die ik heb staan maar dit geldt evenzeer voor een goede SUB. Lees maar terug in dit topic en vele andere over de afmetingen van de diverse SUB's

    Maar het gaat erover dat ze erwel zijn. (mensen welke een grote speaker willen plaatsen)
    Ik denk dat hier meer praktische reden voor zijn.
    Om te beginnen de prijs.
    Als men ook een sub in de speakerskast moet onderbrengen kunnen speakers zomaar 2x zoveel gaan kosten. (wat ook de verkoop niet ten goede zal komen)
    Daarnaast heb je dan in beide speakers een sub terwijl één goed exemplaar vaak volstaat.
    Verders zijn er vele met name op stereo gebied die geen behoefde hebben aan sublaag.

    Ander punt is het formaat dat de speaker zal krijgen in de meeste gevallen.
    Voor vele zal dit te groot worden als beide speakerkasten zo groot worden door de toevoeging van een sub.

    Maar ook jij heb zeker een punt Coen, de personen die tegen deze punten geen bezwaar hebben zullen niet snel vinden wat ze willen.
    Ik denk dat resonanties veroorzaakt door de woofer die het laag produceert een negatief effect heeft op het midden en hoog. Het zou in ieder geval een reden kunnen zijn om het laag door een aparte i.p.v. een geintegreerde sub te laten doen.

  13. #113
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zal inderdaad een goede reden kunnen zijn.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Zelfs jouw speakers kunnen niet het sublaag weergeven wat vergelijkbaar is met een goede sub en je bent toch met me eens dat niet iedereen die vloerstaanders van je kwijt kan in de huiskamer. :wink:
    Nee dat besef ik me terdege.
    Maar het blijft toch vreemd dat er geen speaker, (of althans niet bij mij bekend), welke dit wel op een accurate en relatief betaalbare manier kan.

    Bijna iedere HT-er is op zoek naar een goed geluid tot in het sub-laag toe.
    En er is bijna geen andere keuze dan het plaatsen van een SUB.

    Nee ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen speakers kan, of nog eerder wil, plaatsen zoals die ik heb staan maar dit geldt evenzeer voor een goede SUB. Lees maar terug in dit topic en vele andere over de afmetingen van de diverse SUB's

    Maar het gaat erover dat ze erwel zijn. (mensen welke een grote speaker willen plaatsen)

    Johan: nee de opmerkingen waren niet echt seriues maar eerder bedoeld om het laag probleem eens van een andere kant te benaderen.
    Behalve wat Moondust hierboven schreef kunnen we denk ik ook wel stellen dat een goede sub behoorlijk wat power nodig heeft. 99% van de subs is actief en heeft een behoorlijke versterker in de kast gebouwd. Wil je dat allemaal in een gewone speaker bouwen en een goede scheiding houden van de midden- en hoge tonen ben je denk ik meer geld kwijt om kwaliteit te kopen dan hoe het nu kan met een aparte sub en speaker. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #115

    Standaard

    Een goede ondergron kan ook veel doen aan resonanties. Ik gebruik een velodyne icm een Auralex en dat scheelt een stuk resonantie. Ik vind een goede sub-woofer nog steeds onmisbaar in een set. Er zijn niet zoveel speakers die geen sub kunnen gebruiken. Dan zit je iedergeval in een prijssegment waar je u tegen zegt. Overigens is mijn sub ook onmisbaar geworden bij stereo.

  16. #116

    Standaard

    Ik ga mijn oude thread eens opnieuw bovenhalen want ik heb nl een probleem...

    Er komt geen geluid meer uit mijn 2 achterste boxen. Wanneer ik enkele testdvd's insteek heb ik enkel geluid uit mijn 2 voorste boxen, en nooit iets uit mijn achterste.

    Echter, wanneer ik via het menu van mijn versterker daar alle boxen hun ruis laten afgaan gaat alles zoals het moet en krijg ik het juiste geluid uit de juiste box. Dus aan versterker ligt het niet volgens mij en dus ook niet aan de boxen...

    Zou het kunnen dat mijn xbox het geluid niet meer goed afspeelt? Want dat is volgens mij de enigste factor die over blijft. Probleem is dat ik geen andere DVD speler heb en het dus niet kan testen...

    Het valt mij ook op dat ik mijn geluid nu luider moet zetten dan vroeger...

    Onlangs is mijn xbox + versterker eens uitgevallen zonder enige aanleiding. Ik was gewoon naar een DVD aan het kijken en alles viel uit. Nadien kon ik gewoon mijn versterker terug aanzetten. Mijn xbox ging niet onmiddelijk terug aan, maar de kabels eens uit te trekken en opnieuw in te steken ging alles weer zoals ervoor.

    Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  17. #117

    Standaard

    Kleine update. Als ik gewoon tv kijk komt mijn geluid wel uit alle 4 boxen... Ik moet mijn volume wel hoger zetten dat ik normaal zet. Anders zet ik het op -40 ofzo, nu is -20 nog altijd niet zo luid als het toen het op -40 stond een tijdje geleden...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  18. #118

    Standaard

    Misschien eens handig om je set m.b.v. een decibel meter af te regelen?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #119

    Standaard

    Heb je al eens in je instellingenmenu van je receiver en xbox gekeken of alles goed staat?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #120

    Standaard

    De instellingen van mijn receiver heb ik het al eens nagekeken. Die van mijn xbox niet... Ik heb mijn xbox natuurlijk uitgetrokken, dus mss zijn daarom al settings verloren gegaan. Ga ik zeker eens proberen vanavond!

    Afregelen met een db meter heb ik nog niet gedaan. Maar dit kan niet verklaren waarom ik geen geluid heb uit mijn achterste boxen natuurlijk... Ik heb wel een db meter maar nog steeds geen testdvd, dus moet ik die nog aanschaffen voor ik kan gaan testen... Vind 40e nogal veel voor zo'n dvd om die dan maar 1x te gebruiken

    Bedankt voor de reacties!
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  21. #121

    Standaard

    Als je wel al een Db meter hebt, gebruik dan gewoon de testtonen!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •