Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 121 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    En wat als nu juist die container wel gecontroleerd wordt?

    Ik zou graag de cilindersubs ook invoeren, maar voorlopig kan het niet voor mij, omdat dit officiëel is.

    Hoe SVS op een powerbuy cilindersubs gaat reageren weet ik niet?
    Ik vrees alleen dat er problemen 'kunnen' van komen ivm garantie, 230V etc.

    Niet dat ik jullie de cilindersubs wil onthouden hé, maar let toch even op wat je doet.

    Doch ik werk eraan om ze ook hier te krijgen, maar dat zal nog niet voor onmiddelijk zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

    Ondertussen, ga jullie gang, als SVS het toe laat.

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  2. #27

    Standaard

    Wat is eigenlijk de reden waarom SVS deze niet ingevoerd krijgt? Vind het zo bizar dat de boxen binnen mogen en de cilinders niet...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Wat is eigenlijk de reden waarom SVS deze niet ingevoerd krijgt? Vind het zo bizar dat de boxen binnen mogen en de cilinders niet...
    De reden is dat ze deze dingen zoals ze nu ontworpen zijn, niet CE-gekeurd (kunnen) worden.

    In het preutse Amerika, is het gevaar dat een kind een glas water boven in de sub giet en kortstluiting veroorzaakt, blijkbaar minder groot dan in Europa.

    Ron van SVS vertelde me dat ze het hele ontwerp van de cilindersubs moeten herdoen, indien ze CE-gekeurd worden.

    Wat ze nu doen, is systematisch de bestaande 'box' modellen CE-keuren, en alle nieuwe modellen die eraan komen onmiddelijk CE-keuren.

    Of daarna de cilindersubs ook aan de beurt zullen komen is nog steeds onduidelijk.

    Ik zal hen ter bevestiging nogmaals de vraag stellen en hou jullie op de hoogte.

    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  4. #29

    Standaard

    Maar hoe strikt is de CE keuring tov de eisen die in de USA gelden?

    Gezien het grote aantal belachelijke rechtszaken die daar gevoerd worden om de meest belachelijke redenen zou je denken dat juist de produkten die daarvandaan komen veiliger zijn dan de CE keuring hier, of is dat te simpel gedacht?

  5. #30

    Standaard

    Dat vraag ik mij ook af eigenlijk Edgar...

    Moet wel een serieuze kleine zijn om een glas water te gieten in een sub die 120 cm hoog is. Er zijn wel kleinere varianten natuurlijk... Maar begrijp wel wat je bedoeld deejay1970

    Trouwens, reden waarom ik voor de cilinder ga is vanwege plaatsgebrek. Hoogte is wel geen probleem. Daarom dat mijn andere keuze ook de PV-1 is. Die is ook zo groot niet.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  6. #31

    Standaard

    Waarom nieuw kopen? op ebay, hear.nl bv staan regelmatig leuke apparaten voor mooie prijzen. Meestal zijn het liefhebbers en het scheelt je veel, heel veel geld. Tip: wel persoonlijk afhalen en luisteren natuurlijk! :wink: Als je bv een Rel q400 of b&w 750/825 voor de helft zou zien staan, zijn het no brainers mits in goede conditie natuurlijk!. :wink: Maar ok, je hebt er ook een fijne svs voor. Keuzes, keuzes... een heel gedoe soms dat upgraden..... 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Allereerst, mijn SVS cylinder is reeds verkocht.

    Ten tweede, ook Velodyne is een Amerikaans merk dat topsubs maakt. Deze subs zijn in Amerika dus ook stukken goedkoper dan in Europa. En als je toch al overwogen hebt om een B&W sub van 2500 euro te kopen dan moet je beslist eens naar de DD-serie van Velodyne gaan kijken. Dat schijnt echt top of the bill te zijn. Ik verwacht mijn DD12 eind deze maand. Oja, zou ik het bijna vergeten, je moet wel ff bekijken of een Amerikaanse Velodyne sub door Velodyne zelf geschikt gemaakt kan worden voor ons lichtnet (230V).

  8. #33

    Standaard

    B&W sub van 2500 euro? Dat moet ik absoluut niet hebben hoor. De PV-1 kost zo'n 1300 euro en dat is ongeveer het maximum dat ik er aan zou geven.

    Zoiets zou trouwens overkill zijn tegenover mijn 6 reeks boxen :s

    Upgraden is a pain in the ass. Had beter verder gespaard en alles in 1x gekocht. Alhoewel dit ook geen gemakkelijk opdracht zou zijn vermits het een grote smak geld in 1x zou zijn :s
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Allereerst, mijn SVS cylinder is reeds verkocht.

    Ten tweede, ook Velodyne is een Amerikaans merk dat topsubs maakt. Deze subs zijn in Amerika dus ook stukken goedkoper dan in Europa. En als je toch al overwogen hebt om een B&W sub van 2500 euro te kopen dan moet je beslist eens naar de DD-serie van Velodyne gaan kijken. Dat schijnt echt top of the bill te zijn. Ik verwacht mijn DD12 eind deze maand. Oja, zou ik het bijna vergeten, je moet wel ff bekijken of een Amerikaanse Velodyne sub door Velodyne zelf geschikt gemaakt kan worden voor ons lichtnet (230V).
    Niet degene die je in Amerika koopt.. Dan moet er een compleet nieuw versterkingspaneel in.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Allereerst, mijn SVS cylinder is reeds verkocht.

    Ten tweede, ook Velodyne is een Amerikaans merk dat topsubs maakt. Deze subs zijn in Amerika dus ook stukken goedkoper dan in Europa. En als je toch al overwogen hebt om een B&W sub van 2500 euro te kopen dan moet je beslist eens naar de DD-serie van Velodyne gaan kijken. Dat schijnt echt top of the bill te zijn. Ik verwacht mijn DD12 eind deze maand. Oja, zou ik het bijna vergeten, je moet wel ff bekijken of een Amerikaanse Velodyne sub door Velodyne zelf geschikt gemaakt kan worden voor ons lichtnet (230V).
    Ik mag aannemen dat al je resterende buren in een straal van 300 meter reeds verhuisd zijn?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ...zou je denken dat juist de produkten die daarvandaan komen veiliger zijn dan de CE keuring hier, of is dat te simpel gedacht?
    Idd Edgar, de wereld op z'n kop, ik dacht er ook zo over maar helaas.

    SVS's antwoord inzake de cilindersub was klaar en duidelijk:

    Ik citeer: 'We’re not opening the door to 230V subs for export until we can do it officially.'


    De PB12ISD en een baby SVS sub zitten momenteel in CE-keuring en worden rond de zomer verwacht (lees September).
    De Cilindersubs voor Europa worden 'misschien' leverbaar in 2007.

    Hun reactie op de 750 of 825 ....heeft iets met prijs en prestaties te maken , dus dat laat ik in het midden.

    Iedereen bepaalt zelf wat ie met z'n geld doet en wat ie goed vind of niet.
    Maar voor een budget van € 1300 heb je al een prachtige PB12Plus, meer kan/mag ik niet zeggen, vermits ik er zelf commerciëel belang bij heb.


    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    B&W sub van 2500 euro? Dat moet ik absoluut niet hebben hoor. De PV-1 kost zo'n 1300 euro en dat is ongeveer het maximum dat ik er aan zou geven.
    Ga je de sub alleen voor film gebruiken of ook voor muziek?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Zoiets zou trouwens overkill zijn tegenover mijn 6 reeks boxen :s
    Waarom denk je dat?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Allereerst, mijn SVS cylinder is reeds verkocht.

    Ten tweede, ook Velodyne is een Amerikaans merk dat topsubs maakt. Deze subs zijn in Amerika dus ook stukken goedkoper dan in Europa. En als je toch al overwogen hebt om een B&W sub van 2500 euro te kopen dan moet je beslist eens naar de DD-serie van Velodyne gaan kijken. Dat schijnt echt top of the bill te zijn. Ik verwacht mijn DD12 eind deze maand. Oja, zou ik het bijna vergeten, je moet wel ff bekijken of een Amerikaanse Velodyne sub door Velodyne zelf geschikt gemaakt kan worden voor ons lichtnet (230V).
    Ik mag aannemen dat al je resterende buren in een straal van 300 meter reeds verhuisd zijn?
    Grapjas. 8)

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ga je de sub alleen voor film gebruiken of ook voor muziek?
    Voornamelijk voor film. Muziek wordt er amper gespeeld... Af en toe eens een muziek DVD maar dit is het ook. Je kan dus stellen voor 95% film...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Zoiets zou trouwens overkill zijn tegenover mijn 6 reeks boxen :s
    Waarom denk je dat?

    Rare gedachte mss van mij

    Weet nu ook wel dat je op sub niet moet besparen maar ik heb gewoon het rare idee dat een sub kopen die 2x zo duur is dan mijn 4 boxen samen misschien een beetje overkill is

    BTW moondust. Jij hebt dus een SVS PCi gekocht uit de VS als ik het goed heb. Heb jij daarbij electriciteits problemen mee gehad? Want ze hebben daar natuurlijk 110V ipv 220V hier... Ik denk nu wel voor de PC Plus te gaan (of alsnog een andere sub :s )

    beslissingen beslissingen, waarom moet dit zo moeilijk zijn toch he...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Zoiets zou trouwens overkill zijn tegenover mijn 6 reeks boxen :s
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Waarom denk je dat?
    Rare gedachte mss van mij

    Weet nu ook wel dat je op sub niet moet besparen maar ik heb gewoon het rare idee dat een sub kopen die 2x zo duur is dan mijn 4 boxen samen misschien een beetje overkill is
    Mijn 2ehands speakers heb ik ooit voor 700 euro gekocht (nieuwprijs destijds iets van 2400 euro, tegennwoordig misschien nog 1800 euro ofzo), dus met een sub van 2800 euro zou je kunnen zeggen dat het ook overkill is. Echter, als ik nu een qua kwaliteit bij mijn speakers passende sub zou nemen, dan moet ik die ook weer upgraden als ik betere speakers neem over een aantal jaren. De financien laten het momenteel even toe, dus ga ik maar gelijk voor een sub die ik hoogstwaarschijnlijk nooit meer zal upgraden. Ik denk dat overkill wel degelijk bestaat, maar in de meeste gevallen tussen de oren. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat de combinatie van satellietjes met een peperdure versterker eerder overkill is als een midrange set met een highend sub. Persoonlijk denk ik dat een sub niet zo snel overkill is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    BTW moondust. Jij hebt dus een SVS PCi gekocht uit de VS als ik het goed heb. Heb jij daarbij electriciteits problemen mee gehad? Want ze hebben daar natuurlijk 110V ipv 220V hier... Ik denk nu wel voor de PC Plus te gaan (of alsnog een andere sub :s )
    Ik heb de import niet zelf geregeld, dat heeft iemand anders gedaan waar ik de sub bij heb gekocht. Het is volgens mij niet zo dat er een andere versterker in zit dan in Amerika, dus hij is switchable of het maakt niets uit.

  15. #40
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    mocht iemand niet nakomen raak je die SVS toch wel weer kwijt :wink: .
    Dat is een ding wat zeer zeker een feit is. :wink:

  16. #41
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    En wat als nu juist die container wel gecontroleerd wordt?
    Dan betalen we gewoon de kosten en heb je alsnog een prachtige sub voor een leuke prijs/
    Hoe SVS op een powerbuy cilindersubs gaat reageren weet ik niet?
    Ik vrees alleen dat er problemen 'kunnen' van komen ivm garantie, 230V etc.
    Ze hebben diversen keren een powerbuy gedaan wat vlekkeloos verliep.
    Echter was er toen inderdaad nog geen dealer netwerk dus nu zullen er iets anders tegenover staan. (en terecht vanuit jouw situatie gezien).
    Garantie is geen probleem bij svs en 230 ook niet.

  17. #42
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    dus met een sub van 2800 euro zou je kunnen zeggen dat het ook overkill is.
    Moondust, waarom is je keuze gevallen op een Velodyne en niet op een topmodel van svs ?
    Kan opzich wel bedenken waarom maar weet graag jouw gedachte danwel verhaal hierachter. :P

  18. #43

    Standaard

    Ruimtegebrek :unsure:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #44

    Standaard

    De SVS heb ik altijd erg groot (lees: lomp) gevonden, dat ten eerste. Het kleine formaat van de Velodyne is derhalve zeer welkom. Waar ik me bij de SVS altijd aan heb geergerd is de moeilijke plaatsing. Ik heb eigenlijk nooit een plek en afstelling gevonden waar ie echt goed geintegreerd werd. Ik hoorde altijd mijn sub apart ipv een mooi homogeen geluidsbeeld. Tot slot was ik niet zo tevreden met de weergave van de hogere bassgolven van de SVS, zeg 60-100Hz. Die waren gewoon zwakker waardoor er een dip in het algehele frequentiespectrum te horen was. Aanvankelijk had ik dit niet in de gaten totdat ik met de sub van een ander mocht testen.

    Kortom, de SVS is een geweldige sub met veel power (slam), maar voor mij teveel tekortkomingen om er een blijvertje van te maken. De Velodyne heeft die tekortkomingen niet. De DD-serie past zich aan aan de akoestiek van de kamer waardoor de plaatsing veel minder uitmaakt. Er vindt een constante correctie plaats met als resultaat een accurate snelle diepe bass. Qua uiterlijk is het natuurlijk een snoepie.

    Ik moet erbij zeggen dat ik de DD12 nog nooit zelf hebt gehoord. Ik heb maandenlang informatie geabsobeerd en met mensen gesproken. Ik beschouw het dan ook niet eens als een gok, maar gewoon een geweldige koop waar ik zeer veel plezier aan ga beleven. Mijn speakers kan ik dan over een aantal jaren zigezegd upgraden naar het niveau van mijn sub.

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Duidelijk.

  21. #46

    Standaard

    Voor het dubbele van de prijs mag ie dat 'detail' ook wel best 'elctronisch' wegwerken op dit niveau, niet?

    Klinkt nu wat negatief tov SVS...in ieder geval, mijn sub stel ik niet af boven de 80Hz, tenzij je met mini satelietjes werkt? En ik ben ervan overtuigt dat je deftige front speakers hebt, dus waarom je cross op 100 hz afstellen?


    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  22. #47

    Standaard

    Nogmaals SVS is een prima sub, maar heeft gewoon een aantal tekortkomingen waar ik graag vanaf wil. Mijn 20-39 PCi (800 euro?) is natuurlijk niet te vergelijken met een DD12 van 2800 euro. Natuurlijk is de Velodyne beter. Het is gewoon een upgrade.

    Wat betreft d crossover, ik ben altijd uitgegaan van de speaker die het minst laag kan gaan bij 0dB. Dat is mijn centerspeaker die bij +/- 3dB tot 65Hz kan gaan. Bij 0dB zal dat zo rond de 90Hz liggen. Op mijn receiver kan ik in stappen van 20Hz de crossover instellen. Vandaar dus 100Hz. Maar ik ga ook testen met 80Hz en kies de crossover die het beste klinkt. Na de center zijn het mijn rears die qua laag de beperkende factor zijn. Wellicht moet ik van de rears uitgaan en niet van de center die in een HT-setup een taak heeft die weinig met bass te maken heeft, denk ik. Mijn rears gaan tot 58Hz bij +/- 3 dB. Dat zal dus zo rond de 80Hz liggen zonder verlies (0dB). Maar goed, ik ga het wel aanhoren eind april.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Wellicht moet ik van de rears uitgaan en niet van de center die in een HT-setup een taak heeft die weinig met bass te maken heeft, denk ik. Mijn rears gaan tot 58Hz bij +/- 3 dB. Dat zal dus zo rond de 80Hz liggen zonder verlies (0dB). Maar goed, ik ga het wel aanhoren eind april.
    Als je het niet per speaker kunt instellen zou ik van je center of je front uitgaan en niet van je surroundspeakers. Uit je center bijvoorbeeld komt erg veel geluid, er gaan dus (als je center op large staat) ook heel veel bastonen naar je center.

    Je kunt natuurlijk ook op zoek naar een receiver waar je de crossover van iedere speaker apart kunt instellen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #49

    Standaard

    okidoki Moondust

    Nu als je naar het frequentieverloop kijkt van de Cilindersubs, zie je ook dat ze tussen 60 en 100Hz inderdaad een dalende response hebben van +/- 3dB....dus idd, die cilindersubs komen daar wat te kort en verklaart ook dat je rond die 100hz iets 'mist', en zal je dat met je 100Hz X-over instelling ook wel horen.
    Dus de cilindersubs zou ik afraden, als je ze te hoog moet crossen.

    Als je dat vergelijkt met een PB12Plus, die loopt tot 200Hz mooi recht door.

    Veel plezier doch met je DD12, is idd een bloedmooie sub.

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  25. #50

    Standaard

    Een mail gehad van SVS en daarbij beweren ze dat de PC Plus niet zal werken in europa omwille van het ons 220V stroomnet...

    Vind eigenlijk raar dat ze zoiets zeggen terwijl er al toch verschillende Belgen/Nederlanders een SVS cilinder sub hebben ingevoerd en volgens mij toch geen problemen daarmee hebben...

    Hun mail...



    Sorry, but only our export subs come in 220V/50hz power versions and
    unfortunately these do not include the PC-type SVS subs at this time.

    A 110V/60hz configured SVS subwoofer built for US customers will not
    work for you.

    We have heard loud and clear from many customers that want cylinder subs
    in Europe; but for the time being we have had to limit ourselves to
    models we can make in high volume and still maintain our legendary
    quality and performance.

    All our export products are painstakingly planned for many weeks before
    shipping and of course meet all the latest EU required testing and other
    regulatory stipulations including CE safety, lead-free construction now
    and even recycle ability. We are a small company and could not launch
    all models at one time.

    We are hopeful that by 2007 to have at least a limited pallet of our
    famous cylinder subs available for export to the BENELUX. I spent quite
    a bit of time in Belgium in my NATO days and we would like nothing more
    than to have some of the most famous SVS products better represented for
    you!

    I urge you in the meantime to try and hear an SVS powered box sub
    instead, M-Pro can help you there. While they are more conventional
    looking, there is NOTHING conventional about our "Powered Box"
    subwoofers' performance or their price. You typically have to spend 3-4
    times as much from other brands to get the same level of accuracy, depth
    and power as one of our box subs.

    Ron
    SVS
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •