Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 64 worden weergegeven.
  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thommy


    Hallo j.vandendool,

    Het enige wat je me latex kan bekomen is, zoals je zelf aangaf, een 'mooi wit vlak', maar daar houdt het echter ook mee op.

    Een echt scherm is toch nog wat anders hoor, weet dat de gain een zeer belangrijke rol speelt, en heb je die met latex???

    Iedereen is er van overtuigd dat bv bij een CRT een gain van 1.3 een zeer goed resultaat geeft.

    Nee, er is eigenlijk geen vergelijk mogelijk tussen verf en een zeer doordacht gemaakt projectiescherm.
    Je kan dit vergelijken met 'hoe ga ik een filmpje kijken, kan ook met een videorecorder en diezelfde film ook eventueel met een dvd player, in beide gevallen ga je de film kunnen bekijken, maar de voorkeur is vlug gemaakt.

    Mvgr
    Yves.
    oke begrijp me niet verkeerd
    100% zeker met je eens dat een scherm beter is
    zal ikzelf indien ik een projector heb zeker ook een scherm bij aanschaffen
    ook ondanks die hoge prijs
    maar als alternatief doen vele het dus met latex op een muur
    mijn vraag is dus of er nog andere verfsoorten zijn die hiervoor beter geschikt zijn dan latex
    maar nogmaals,ik ben me volledig bewust van het feit dat een echt scherm beter is
    zal ikzelf ook zeer zeker kopen indien in een beamer aanschaf
    ik zeg altijd maar dat als je iets doet dan moet je het wel gelijk goed doen

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    ik zeg altijd maar dat als je iets doet dan moet je het wel gelijk goed doen
    Da's mijn slagzin ook altijd!

    En wees eens eerlijk, als je een pj koopt van bv €2500, kunnen die 150 a 200 Euro er ook nog af, is je systeem optimaal compleet.

    Yves.

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thommy


    Da's mijn slagzin ook altijd!

    En wees eens eerlijk, als je een pj koopt van bv €2500, kunnen die 150 a 200 Euro er ook nog af, is je systeem optimaal compleet.

    Yves.
    mee eens ja
    die kosten horen er nu eenmaal bij wil je het goed doen
    anders zit je tegen een wit vlak aan te kijken maar in je achterhoofd weet je ook dat het toch nog beter kan
    nog mooier beeld,nog mooiere kwaliteit
    een mooie projector verdien gewoon een mooi scherm

  4. #29

    Standaard

    Latex is voor zover ik weet de beste verfsoort die je ervoor kan gebruiken, je moet namelijk een verf hebben die niet spiegelt, zelfs matglans is al te veel.

    Ik (en vele anderen) hebben de super-wit latex van de Praxis gebruikt omdat deze heel mooi wit is. Ik heb de verf in meerdere dunne lagen met een lakroller (geen vachtroller dus) aangebracht en ik ben zeer tevreden met het resultaat. Nogmaal, tzt zal ik zeker naar een echt scherm overstappen.

    Wat betreft mijn projector:

    Ik heb deze tweedehands gekocht voor 1500 Gulden. Via het internet heb ik een gebruikte, maar in perfecte staat verkerende nieuwe blauwe buis gekocht voor omgrekend 800 Gulden. Ik heb deze buis zelf ingebouwd (zie de foto's van 30-10-2001 op [URLhttp://www.dvdzone.nl/kijkruimte/]deze[/URL] pagina). Op deze manier heb ik dus voor weinig geld een zeer mooie projector die ik progressive aanstuur via een HTPC.
    Eric van Ballegoie

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie


    voor 1500 Gulden. 800 Gulden.
    dus je heb best wel mazzel om voor zo,n prijsje zo,n projector te hebben
    is een schitterend ding
    maar zit er veel verschil in een latex wand of een echt scherm
    de meeste vinden dus wel maar wat vind jij als ,,kenner,,eric?
    trouwens,waar kan je zulke mazzeltjes vinden zoals je projector
    als ik ze 2de hands ziet kosten ze nog de hele wereld vandaar

  6. #31

    Standaard

    Een echt scherm is duidelijk beter, zonder twijfel. Probleem is dat veel mensen nooit een echt scherm hebben gezien en dan lijkt een latexwand al heel goed. Maar kleurweergave en scherpte van het beeld zijn gewoon beter met een echt scherm.

    Deze projector is gewoon een mazzeltje geweest, en die buis al helemaal. Ik had hem in de VS besteld en daar was ie op 10 september 2001 geshipped. Door de gebeurtenissen een dag daarna heeft het een maand geduurd voordat het ding hier was
    Eric van Ballegoie

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Een echt scherm is duidelijk beter, zonder twijfel. Probleem is dat veel mensen nooit een echt scherm hebben gezien en dan lijkt een latexwand al heel goed. Maar kleurweergave en scherpte van het beeld zijn gewoon beter met een echt scherm.
    dat is dus volledig duidelijk
    die buis is dus gewoon een maand onderweg geweest,wel zeer goed ingepakt neem ik aan
    maar waarom helemaal uit amerika vandaan,vanwege de prijs??

  8. #33

    Standaard

    Ja, vanwege de prijs. Een nieuwe buis voor deze projector kost voor zover ik weet meer dan 2000 Gulden, ik heb dus iets meer dan 800 betaald voor mijn gebruikte buis die in vrijwel nieuwstaat verkeerde.
    Eric van Ballegoie

  9. #34
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    dat is dan mooi werk toch maar zoiets moet je wel even durven te doen,zomaar zo,n buis bestellen in amerika
    je weet nooit wat je werkelijk geleverd krijg lijk me

  10. #35

    Standaard

    Ik ga denk ik voor de oplossing van Thommy,

    Kan ik eigenlijk een gewoon wit laken gebruiken en die mooi strak spannen op het frame?

    Alexander

  11. #36

    Standaard

    leuke fact om te weten dat een gem. bioscoopscherm anderhalf ton kost..

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    leuke fact om te weten dat een gem. bioscoopscherm anderhalf ton kost..
    euro,s???

  13. #38

  14. #39

    Standaard

    Is een wit gespannen laken nou ook voldoende voor een goede kwaliteit???

  15. #40
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    nee roebels
    in dat geval valt het dus wel mee
    nee hoor, het is gewoon een hoop geld

  16. #41

    Standaard

    Is een wit gespannen laken nou ook voldoende voor een goede kwaliteit???
    ik denk dat je beter een beetje verf kan gebruiken (cremewit)... en deze zo egaal mogelijk op de muur aanbrengen.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door AlexandervanDongen
    Is een wit gespannen laken nou ook voldoende voor een goede kwaliteit???
    Nee, daar heb je niets aan! Een normaal laken is niet lichtdicht en laat een heleboel licht 'doorlekken'. Dat lekkende licht wordt dus niet gereflecteerd wat resulteert in een minder helder beeld, bovendien is terugkaatsend licht van achter het scherm slecht voor de scherpte en het contrast.
    Eric van Ballegoie

  18. #43

    Standaard

    Ik snap niet waarom zoveel mensen schermgeil zijn, je krijgt toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ????
    In een bioscoop valt het al op laat staan op je veel kleinere scherm ( of wit geverfde plaat ) thuis, nee dan maar een wat kleiner beeld en betere beeld kwaliteit.

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wong Fei-hung
    toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ????
    de grootte is zeker ook belangrijk ja
    en wat zo,n plasma betref, zo mooi is zo,n plasma beeld ook weer niet
    toevallig zaterdag diverse plasma,s nauwkeurig bekeken maar het val dus redelijk tegen in vergelijk met een normale tv
    lcd schermen was overigens wel heel mooi
    dit heeft mijn interesse wel getrokken
    stonden een paar lcd schermen naast plasma,s en dan weet je echt niet wat je ziet kwa verschil,nee geef mij maar LCD schermen

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wong Fei-hung
    Ik snap niet waarom zoveel mensen schermgeil zijn, je krijgt toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ????
    Excusez moi? Ik weet niet waar jij naar projectoren hebt gekeken, maar de kwaliteit van het beeld is bij een goede projector net zo goed (zelfs beter door zaken als progressive scan) als op een goede TV. De vergelijking met plasma is helemaal makkelijk: Plasma levert per definitie zeer matige kwaliteit en een redelijke DLP of CRT projector speelt een plasmascherm met gemak weg.
    Eric van Ballegoie

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    De vergelijking met plasma is helemaal makkelijk: Plasma levert per definitie zeer matige kwaliteit en een redelijke DLP of CRT projector speelt een plasmascherm met gemak weg.
    absoluut mee eens
    zeker na wat ik zaterdag allemaal heb gezien
    ik snap dus niet dat ze die plasma,s nog verkopen, zeker als ze naast betere soorten staan ter vergelijk
    ok het uiterlijk ziet er werkelijk perfect uit maar je leg toch niet zoveel geld neer als het beeld zelf zo tegenvalt

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wong Fei-hung
    Ik snap niet waarom zoveel mensen schermgeil zijn, je krijgt toch nooit de beeldkwaliteit zoals je die op een normale tv of een plasma scherm krijgt en daar is het met dvd toch ook om te doen, is grootte dan zo belangrijk ????
    In een bioscoop valt het al op laat staan op je veel kleinere scherm ( of wit geverfde plaat ) thuis, nee dan maar een wat kleiner beeld en betere beeld kwaliteit.
    Sorry, maar hier moet ik toch eens op reageren.

    Blijkbaar heb jij nog nooit een perfecte gecalibreerde CRT gezien.
    Geen enkele plasma of TV komt qua beeld is de buurt van een goed afgestelde CRT.

    Ik zelf heb een Barco 801s, aangestuurd door een Pioneer DV-737 met ingebouwde PSM-1, projecteer op een 'echt' scherm en moet zeggen, dit geeft werkelijk een zeer indrukwekkend plaatje.
    Wel moet ik toegeven dat je deze kwaliteit niet kan evenaren met bv een 'laken' of 'geverfde plaat'.

    Ook de belevenis van een groot scherm is uniek, kan me echt niet voorstellen dat ik een DVD zou kijken met een zeer goede surr installatie op een klein tv scherm. Gewoon kwestie van proportie's op hetzelfde niveau te hebben.

    Tip, ga eens kijken bij iemand die een CRT heeft in zijn HT set-up.

    Mvgr
    Yves.

  23. #48

    Standaard

    Ok Ok, ik zal dat eens doen, niet dat ik het kan betalen maar goed.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thommy
    Tip, ga eens kijken bij iemand die een CRT heeft in zijn HT set-up.
    Ik ben nog altijd aan het verbouwen in mijn huis, maar mensen die interesse hebben om te komen kijken (in Rotterdam) kunnen me altijd mailen op eric@dvd.nl.
    Eric van Ballegoie

  25. #50

    Standaard

    Wat ik me nu afvraag: in een bioscoop, wat voor projectoren gebruiken ze daarzo? Zijn dat CRT'S/DLP'S/of een wat dan ook's?
    Want met een "normale' projector kun je toch nooit tot 21x9 meter projecteren? Of ligt het hier ook weer aan het bronmateriaal?
    (ps: bij ons op school hangt in ongeveer de helft van de lokalen een projector. Vraag me niet wat voor soort, maar het zijn projectoren, inclusief elektrisch bedienbare schermen. Het behoeft geen uitleg dat er al meerdere van gejat schijnen te zijn ).

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •