Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 64 van 64 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Wat ik me nu afvraag: in een bioscoop, wat voor projectoren gebruiken ze daarzo? Zijn dat CRT'S/DLP'S/of een wat dan ook's?
    Want met een "normale' projector kun je toch nooit tot 21x9 meter projecteren? Of ligt het hier ook weer aan het bronmateriaal?
    mmmm nou misschien had je 't niet gedacht maar in de bioscoop werken we met film , en die film word met behulp van een "lampje" en een "lensje" en diversen op een "doekje" geprojecteerd

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger


    mmmm nou misschien had je 't niet gedacht maar in de bioscoop werken we met film , en die film word met behulp van een "lampje" en een "lensje" en diversen op een "doekje" geprojecteerd
    .

    Oeps, ik geloof niet dat ik iets gezegt heb (technisch gesproken heb ik dat ook niet ). Ff niet aan gedacht.
    Maar hoe zit het precies? Gewoon letterlijk zoals ze in Fight Club laten zien als Tyler de verschillende spoelen aan elkaar zet? Dus de film staat gewoon op verschillende spoelen (kan die niet op eentje omdat die dan te lang wordt ofzo?), en die worden geprojecteerd? Ik hou van een bioscoopje pakken, maar ik heb me nooit echt beziggehouden met de techniek erachter.
    (weet iemand wat zo'n "projector" kost in de bios eigenlijk? en, heet dat wel een projector, of moeten we dit weer een andere benaming gaan geven?) Maar, over mijn vraag: nix gezegt

  3. #53

    Standaard

    Zou zeggen als je is in de buurt bent van a'dam.. laat het me weten ... kan ik je de cabine laten zien

  4. #54
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    Zou zeggen als je is in de buurt bent van a'dam.. laat het me weten ... kan ik je de cabine laten zien
    is dit een vrijkaartje voor alle forumleden
    kunnen we met z,n alle gelijk ff een zaal reserveren

  5. #55

  6. #56
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    hehehehehe... .neih
    was te proberen toch
    had best gezellig kunnen zijn met z,n alle toch

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    Zou zeggen als je is in de buurt bent van a'dam.. laat het me weten ... kan ik je de cabine laten zien
    dit kan ik opvatten als dat je in de bioscoop werkt? Wat doe je dan precies? Want ik neem aan dat niet de eerste de beste medewerker van een bios zomaar iemand de cabine kan laten zien?
    Maar als ik er een keertje ben laat ik het je weten. Alvast bedankt.

  8. #58

    Standaard Filmscherm per meter?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louis Bouduin

    Begrijp dit niet goed... we hebben ooit nog de proef gedaan op een witgeschilderde muur en daarnaast een filmscherm (per meter gekocht) en het verschil was aanzienlijk. Vooral betere detaillering, een hoger contrast en "natuurlijkere" kleuren. Daarom zou ik zeggen dat mensen die CRT/LCD of DLP projector willen kopen er toch beter onmiddelijk iets bijtellen (om een degelijk scherm te kopen) en er zo het allerbeste uit te halen.
    Lees ik daar nu filmscherm per meter?!?

    Waar kan ik dit kopen? Ik heb een stuk nodig van ongeveer 140 hoog bij 250 breed.

    Graag een reactie!
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  9. #59

    Standaard

    Hi there!

    Probeer het eens hier.

    Mvg, Chendy.
    Too Much Logic-7... Is Just Right!

    CRT-manuals
    Mijn apparatuur Mijn DVD's

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chendy
    Hi there!

    Probeer het eens hier.

    Mvg, Chendy.
    Ha die Chendy,

    Dit is helaas een dooie link...
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  11. #61

    Standaard

    Hier niet hoor

    Maar zal even de tekst hier pasten:

    Hi HT Freaks!!
    Voor de mensen die zelf een scherm willen gaan makenheb ik mat witte doek met een gain van 1.1 te koop. Er zit zwarte folie aan de achterkant waardoor je geen verlies hebt van de lichtopbrengst van je pj. Dit doek is speciaal gemaakt om te spannen en is dus zodoende enigzins elastisch. Voor degene die het doek niet durfen te nieten aan hun frame. Voor rond de 40 euro (een beetje afhankelijk van de maat) word er een kunstlederen band omheen gezet met drukknopen. Een uitkomst voor de dubbel linkshandigen zoals ik

    Het doek kost 100 Euro per meter en komt van een rol van 2.10 breed!!

    rekenvoorbeeld

    Een scherm van 2.00 x 1.13 kost je dus

    1.23 m aan doek = 123 Euro
    en 40 euro eventueel voor de leren band met drukknopen. Maakt een totaal van 163 euro.

    Ik heb zelf een schildersframe van 2.40 bij 1.40 gekocht voor 80 Euro. Voor 2.10 breed zal dat iets minder zijn natuurlijk. Het mooie ervan is dat je dat je met betrekkelijk weinig moeite en geld een mooi doek kunt maken.

    Geinteresseerden kunnen mij mailen op audiblei@hotmail.com

    PS ik zit in Amsterdam en het doek kan op afspraak afgehaald worden.

    het doek is speciaal gemaakt om te spannen
    heeft een enorme elasticiteit EN bovendien heel sterk.

  12. #62

    Standaard

    Hier nog een aanbieder van projectiedoek, waar ik zeer waarschijnlijk mijn doek ga kopen: http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum27/HTML/000435.html

    Dit is Thommy, welke soms ook op dit forum post, maar meer te vinden is op htforum.nl en dvdforum.nl

  13. #63

    Standaard Xtra Special Thanks ...

    Allemaal bedankt voor jullie topreplies.

    Zo zie je maar waar zo'n forum al niet goed voor is!

    Ik ga het doek van Yves (Tommy) denk ik ook bestellen, een hogere gain voor een lagere prijs!
    Groet,

    Ryaco Hendriks.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roland1
    Hier nog een aanbieder van projectiedoek, waar ik zeer waarschijnlijk mijn doek ga kopen: http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum27/HTML/000435.html

    Dit is Thommy, welke soms ook op dit forum post, maar meer te vinden is op htforum.nl en dvdforum.nl
    Hi HT liefhebbers,

    hier nog een link die iets meer info bevat :wink:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...;threadid=4321

    Mvgr
    Yves.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •