Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 182 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Waarom niet? Heeftie er al een gehoord?
    Volgens mij was z'n budget zo'n € 1.500 dus dan zou een DD sowieso niet kunnen. Waarom hij er geen wil kan ik natuurlijk niet beantwoorden maar als ik naar de specs van die Sunfire kijk is dat toch een machtige sub voor het geld. Dan bedoel ik niet alleen die 2700 Watt versterker maar ook de 18db bij +0 die behaald. Gaat volgens mij met een SPL-1500R niet lukken (even uit m'n hoofd :wink: )
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #52

    Standaard

    Met alle respect voor Moondust zijn mening, maar ik lees constant nog altijd....niet voor muziek, wel goed als je bruut geweld wil, maar niet zo strak, enz....terwijl ik denk dat Moondust nog steeds refereert naar zijn vroegere cilindersub.

    Ik heb nooit zelf een cilindersub gehoord of afgesteld, dus kan niet oordelen over het brute geweld of het al dan niet strak zijn van zo'n sub. Mijn eerste gevoel hierover is dat zo'n cilinder sub inderdaad wel bruut geweld zal afleveren, over het strakke kan ik niet oordelen.

    Maar sorry Moondust, op een hele hoop andere wereldwijde forums, wordt de SVS PB12Plus of Plus2 wel degelijk geprezen voor zijn 'muzikale' klasse. Het 'brute geweld' is een standaard optie bij SVS, dat weet iedereen, wat niet wil zeggen dat hij automatisch niet strak of gedetailleerd zou zijn....integendeel, op heel wat andere forums en testen lees je het tegendeel....en altijd maar weer...voor nog steeds een hoop minder geld en zonder de technische hoogstandjes om je sub 'kunstmatisch' beter te laten integeren met je omgeving.

    Zonder terug te komen op het onderwerp 'is je .....muzikaal?', denk ik niet dat het gepast is om een sub zo maar te catalogeren, zonder hem zelf gehoord te hebben.

    Jou DD zal zeker net wel dat ietsje meer hebben dan een PB12Plus, maar dat mag/moet ook wel voor bijna het dubbele van de prijs.

    Daarnaast respecteer ik wel iedereen zijn mening en smaak, maar niet iedereen zijn 'statement'.

    Dus die shoot-out....mag ik meedoen?

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  3. #53

    Standaard

    oeps 2 keer te veel geklikt....
    SVSound BeNeLux

  4. #54

    Standaard

    oeps, 2 keer te veel geklikt....
    SVSound BeNeLux

  5. #55

    Standaard

    Ehhh, ik heb de muzikaliteit helemaal niet bestreden. Ik heb het over integratie met de andere speakers, kortom een perfecte afstelling. Dat is bij de SVS wat lastiger dan bij een Velodyne. That's all.

  6. #56

    Standaard

    owkeeeeee Moondust
    SVSound BeNeLux

  7. #57

    Standaard kleine Sub

    Morgen allemaal,

    Wat zijn jullie alweer vroeg aan het chatten

    Nee heb nog geen Velodyne gehoord, de DD's zijn te duur en de SPL's ben ik niet tegengekomen op mijn tocht.

    Heb tot nu toe gehoord:
    Klipsch RSW12
    MJ Acoustics Ref 1 /Ref 200 / Storm 5
    Rel Q201

    Geen enkele sub heeft me echter over de streep weten te trekken, ze speelden allemaal behoorlijk zuiver maar miste gewoon de laatste kick.
    De Mj speelden goed maar niet goed genoeg en bovendien waren die gevallen mega lelijk
    De AR W38 die ik had die knalde erin op een andere manier en achteraf bevalt dat toch beter ! Of de AR net zo zuiver speelde ? Maar voor mij was het aantrekkelijker.......

    Derhalve heb ik nu mijn aandacht gelegd op de Sunfire of de SVS omdat ik ervan overtuigd ben dat deze 2 op een agressievere wijze tekeer zullen gaan.

    Sunfire:
    voordeel=klein + gemeen + auto set up
    nadeel = mist deze de diepgang, slam en de power van de SVS Plus 2 ?
    Heeft 2700 Watt nodig om het huis te laten rammelen, voornamelijk om uit dit klein kastje diepe bassen te toveren.
    Mega klein is een compromis volgens mij derhalve heb je mega high excursion chassis nodig en absurd veel power


    SVS
    voordeel= speelt mega diep en met zeer veel DB zonder in mekaar te zakken.
    nadeel= Amerikaanse afmetingen
    Heb de kleinste SVS ooit gehoord en daar herinner ik me van die behoorlijk speelde

  8. #58

    Standaard

    En je vergeet weer dat de SVS handmatig afgesteld moet worden. Onderschat dat nou niet. Voor een Velodyne zie www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne . Als je het vraagt mag je een SPL1200R wel thuis uitproberen. En als je het heel lief vraagt komen ze um misschien nog voor je instellen ook.

  9. #59

    Standaard kleine SUb

    Hoi Moondust,

    Het afstellen van de SVS is dat dan echt zo moeilijk ?
    Moet je daar dan een professional voor zijn ?

    Overigens weet ik geeneens of de Sunfire auto set up wel functioneert in de praktijk ? De Sunfire lijkt me een kleine toverdoos.........

  10. #60

    Standaard

    Goed afstellen van een sub is werk voor mensen met kennis van zaken. Indien je die kennis niet hebt, zal het je nooit optimaal lukken. Ik heb zelf kunnen ervaren hoe een goed afgestelde sub tov een slecht afgestelde sub klinkt. Dat is een wereld van verschil! Ik denk dat je jezelf tekort doet als je de Velodyne SPL1200R niet meeneemt in je test.

  11. #61

    Standaard kleine sub

    Allemaal,

    de mensen die een SVS hebben krijgen die hem dan met pijn en moeite aan het lopen, is het echt zo moeilijk.

    Overigens is de True EQ een slag kleiner dan de True EQ Signature:

    Zie hieronder de reactie:

    Der Signature ist um 6 cm in der Seitenlänge größer und hat um 5 cm (2 Zoll)
    größere Treiber. Durch das etwas größere Volumen hat er einen wesentlich
    größeren Wirkungsgrad und spielt bis 15 Hz runter, wo der "gewöhnliche" EQ
    nur bis 18 Hz. spielt. Schalldruckmäßig spielt der Signature etwa wie 3 EQs.
    Praktisch ist der Unterschied natürlich kleiner, weil man auch den EQ kaum
    voll spielt. So stellt man beim EQ vielleicht 70% Volumen ein und beim
    Signature 30 %.
    Der Solitaire unterscheidet sich vor allem dadurch, daß ihm die
    Passivmembrane fehlt und so bei hohen Pegeln etwa die Hälfte des
    Wirkungsgrades. Der Junior ist im Vergleich zu den EQs wesentlich
    unempfindlicher, sodaß man ziemlich hohe Pegel braucht, um ihn laut werden
    zu lassen. Das kommt daher, weil er für eher kleine Anlagen gedacht ist, wo
    man meist mit fast vollem Ausgangspegel spielt. An Zweikanalanlagen
    mittlerer Leistung hat man deshalb etwas Mühe, vom Vorverstärker genug
    Spannung zu kriegen, um den Junior laut genug spielen zu lassen. Und er
    spielt nur bis 22 Hz. und hat zudem einen externen Trafo. Und auch keine
    Einmessung.
    Die Garantie beträgt 2 Jahre, und ich hab da wirklich bisher (ich vertreibe
    SUNFIRE, seit es die Firma gibt, 1995) noch keine Probleme erlebt. Bei der
    ersten Generation der Subwoofer waren einige Brummprobleme, die aber alle
    gelöst werden konnten, und bisher hatte ich bei etwa 200 verkaufte Subs 3
    Membranentäusche, einer davon durch Mißbrauch, die anderen auf Garantie. Da
    fahre ich entweder zum Kunden oder laß das Gerät zu mir schicken und
    repariere es.
    Das Porto hab da immer ich bezahlt. Der Subwoofer wird unter neutralen
    Bedingungen eingemessen, d.h. mit seinen Meßtönen auf einene geraden
    Frequenzgang in der Hörposition abgeglichen. Danach kann man natürlich in
    den vier Frequenzbereichen auch manuell verändern (oder gleich von Anfang
    an, oder den Einfluß der Einmessung im Vergleich zu der Werkseinstellung
    variieren). Und erst anschließend werden die Parameter Volumen, Phasenlage
    und Obere Grenzfrequenz eingestellt, die sich ja nach den anderen
    verwendeten Geräten und Lautsprechern richten. So wird auch die Obere
    Grenzfrequenz erst danach eingestellt, nach Belieben.

  12. #62

    Standaard

    Beste Darkraver,

    Ik als 'leek' in het vak, kreeg de 3 verschillende voor Europaleverbare SVS modellen moeiteloos aan de praat.

    Op het gehoor, kan je al veel goeds doen (soms meer goeds, dan al het kwade wat je ook kan doen met de digitale snufjes).

    Met een eenvoudige DB-meter, een goeie test CD en wat geduld ben je ook al een hele stap verder.....

    Als het dan nog niet lukt, kan je een € 1500 meer uitgeven aan een 'digitale' sub, of je laat iemand tegen een kleine vergoeding de sub voor je afstellen. (Zie bvb ITC).

    Onthou enkel, dat jij, als mens, vooral de grootse fout kan maken bij het afregelen (door bvb je sub te luid af te regelen voor HT....)


    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  13. #63

    Standaard kleine Sub

    Dag Mario,

    Met welke subs heb jezelf de PB PLUS 2 al eens vergeleken ?
    Heb jezelf al eens zo'n Sunfire gezien / gehoord ?

    Het is zo verdomd moeilijk, als ik deze 2 nu langs mekaar zou kunnen zetten en vergelijken dan was de keuze zo gemaakt.........

    By the way, heb zojuist nogmaals de Klipsch RSW12 gehoord en deze keer beviel ie me echt zeer en veel beter dan de MJ Acoustics.
    De Klipsch RSW speelde met Power en behoorlijk droog en dat dan voor prijzen van +/- 800 Euro.
    Kan nu niets negatiefs van de Klipsch zeggen !

  14. #64

    Standaard

    Ik mag hopen dat het 30m2 kamertje een hutje op de heide is.......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #65

    Standaard Re: kleine sub

    Citaat Oorspronkelijk gepost door darkraver
    Allemaal,

    de mensen die een SVS hebben krijgen die hem dan met pijn en moeite aan het lopen, is het echt zo moeilijk.

    Overigens is de True EQ een slag kleiner dan de True EQ Signature:

    Zie hieronder de reactie:

    Der Signature ist um 6 cm in der Seitenlänge größer und hat um 5 cm (2 Zoll)
    größere Treiber. Durch das etwas größere Volumen hat er einen wesentlich
    größeren Wirkungsgrad und spielt bis 15 Hz runter, wo der "gewöhnliche" EQ
    nur bis 18 Hz. spielt. Schalldruckmäßig spielt der Signature etwa wie 3 EQs.
    Praktisch ist der Unterschied natürlich kleiner, weil man auch den EQ kaum
    voll spielt. So stellt man beim EQ vielleicht 70% Volumen ein und beim
    Signature 30 %.
    Der Solitaire unterscheidet sich vor allem dadurch, daß ihm die
    Passivmembrane fehlt und so bei hohen Pegeln etwa die Hälfte des
    Wirkungsgrades. Der Junior ist im Vergleich zu den EQs wesentlich
    unempfindlicher, sodaß man ziemlich hohe Pegel braucht, um ihn laut werden
    zu lassen. Das kommt daher, weil er für eher kleine Anlagen gedacht ist, wo
    man meist mit fast vollem Ausgangspegel spielt. An Zweikanalanlagen
    mittlerer Leistung hat man deshalb etwas Mühe, vom Vorverstärker genug
    Spannung zu kriegen, um den Junior laut genug spielen zu lassen. Und er
    spielt nur bis 22 Hz. und hat zudem einen externen Trafo. Und auch keine
    Einmessung.
    Die Garantie beträgt 2 Jahre, und ich hab da wirklich bisher (ich vertreibe
    SUNFIRE, seit es die Firma gibt, 1995) noch keine Probleme erlebt. Bei der
    ersten Generation der Subwoofer waren einige Brummprobleme, die aber alle
    gelöst werden konnten, und bisher hatte ich bei etwa 200 verkaufte Subs 3
    Membranentäusche, einer davon durch Mißbrauch, die anderen auf Garantie. Da
    fahre ich entweder zum Kunden oder laß das Gerät zu mir schicken und
    repariere es.
    Das Porto hab da immer ich bezahlt. Der Subwoofer wird unter neutralen
    Bedingungen eingemessen, d.h. mit seinen Meßtönen auf einene geraden
    Frequenzgang in der Hörposition abgeglichen. Danach kann man natürlich in
    den vier Frequenzbereichen auch manuell verändern (oder gleich von Anfang
    an, oder den Einfluß der Einmessung im Vergleich zu der Werkseinstellung
    variieren). Und erst anschließend werden die Parameter Volumen, Phasenlage
    und Obere Grenzfrequenz eingestellt, die sich ja nach den anderen
    verwendeten Geräten und Lautsprechern richten. So wird auch die Obere
    Grenzfrequenz erst danach eingestellt, nach Belieben.
    Darkraver,

    Misschien mis ik iets maar weet je eigenlijk zelf wel wat je wil???

    Je begint dit topic omdat je op zoek bent naar een KLEINE sub. Dan breng je door luisteren (hoop ik) je keuze terug naar 2. Een KLEINE en een JOEKEL van een sub.

    Vervolgens blijf je maar twijfelen aan de prestaties van die Sunfire, terwijl die op papier (niet kijkende naar de versterker maar naar het bereik van 18hz bij 0db) fantastische prestaties neerzet en die heb je gehoord en daarom op je shortlist van twee geplaatst.

    Lijkt mij dan toch niet zo'n moeilijke keuze..... :wink:

    Ps. Luister naar je eigen ervaringen en minder naar de meningen hier. Jij moet er van gaan genieten. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #66

    Standaard

    Beste Darkraver,

    1. Ik denk dat je momenteel een super deal kan doen met een SVS PB12Plus/2.

    2. De invoerder van Sunfire, AED, zit op minder dan 1 km van mijn bedrijf. Ik denk dat het perfect te regelen is om een demo te doen. Ik ken de mensen van AED, dus als jij het vraagt, zorg ik dat de Sunfire naar mijn kantoor komt, en plaatsen we ze naast mekaar, regelen we samen neutraal in, en luisteren we.

    3. Aan de andere kant, je weet het misschien nog niet, maar bij SVS geldt, 'niet tevreden, geld terug'. ** En ja, natuurlijk ook met de bekende 'kleine lettertjes'. Onbeschadigd, originele verpakking, etc....

    4. Een PB12Plus/2 is inderdaad groot. Maar wat is groot...pas je toch je woonkamer gewoon aan, aan je sub

    5. Ik ken de Sunfire niet, maar als we nu een 10" moeten gaan vergelijken kwa prestaties, met een dubbele 12"....waar zijn we dan mee bezig?


    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  17. #67

    Standaard

    Inderdaad....dat noemt men nu ook wel eens 'emancipatie'....
    ...of de keerzijde van emancipatie voor de vrouw?: WAF factor speelt dan ook niet meer mee hé.


    SVSound BeNeLux

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Wat is dat ding in het midden?
    De AvantGarde Acoustic Basshorn. (En de speakers links en rechts zijn de Trio's).

    Dit is geloof ik wel de maximale Basshorn configuratie met 6 units. De combi weegt dan een kleine 600 kilo .

    Zie www.avantgarde-acoustic.com voor meer info.
    Waarbij ik dan voor Darkraver nog even wil melden: om aan te tonen dat groot niet alles is: gekeken naar de specs, maar ik kan het me bijna niet voorstellen, haalt zo'n basshorn ook 18hz. Hetzelfde dus als de Sunfire. De svs kan lager. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    En je vergeet weer dat de SVS handmatig afgesteld moet worden. Onderschat dat nou niet. Voor een Velodyne zie www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne . Als je het vraagt mag je een SPL1200R wel thuis uitproberen. En als je het heel lief vraagt komen ze um misschien nog voor je instellen ook.
    Ik wil hier ook even wat over zeggen als SVS eigenaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel plezier heb beleeft aan het afstellen van mijn sub. Ik weet waar de tekortkomingen liggen daardoor. Helaas door de beperkte ruimte kan ik niks met de plaatsing doen. Maar er valt een hoop te leren van het afstellen van je sub. En het geeft voldoening als het dan ook goed gelukt is. Het voordeel van de velodyne is dat hij dips en pieken in de frequentiecurve eruit filtert (toch?) maar het echte afstellen doet hij zelf (toch?), wat ik opzich wel jammer vind!
    Turn around and feel the vibe.....

  21. #71

    Standaard kleine Sub

    Moet bekennen dat ik niet veel verstand heb van subs instellen.
    Zover ik weet heeft de standaard PB PLUS 2 geen PEQ ?
    Is een PEQ noodzakelijk om het samenspel met mijn RF7's 100% perfekt te laten verlopen ?

    Enkele jaren geleden hadden alle subs dit wel haast niet, alleen maar Power, X-over en phase, toch ?

    Ok de Velodynes doen alles automatisch net als de Sunfire maar wil dat zeggen dat ik dan een beter geluid krijg ?

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Wat is dat ding in het midden?
    De AvantGarde Acoustic Basshorn. (En de speakers links en rechts zijn de Trio's).

    Dit is geloof ik wel de maximale Basshorn configuratie met 6 units. De combi weegt dan een kleine 600 kilo .

    Zie www.avantgarde-acoustic.com voor meer info.
    Waarbij ik dan voor Darkraver nog even wil melden: om aan te tonen dat groot niet alles is: gekeken naar de specs, maar ik kan het me bijna niet voorstellen, haalt zo'n basshorn ook 18hz. Hetzelfde dus als de Sunfire. De svs kan lager. 8)
    Zal best maar ik heb liever een kwalitatief goede 20hz dan een matige 15hz
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    En je vergeet weer dat de SVS handmatig afgesteld moet worden. Onderschat dat nou niet. Voor een Velodyne zie www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne . Als je het vraagt mag je een SPL1200R wel thuis uitproberen. En als je het heel lief vraagt komen ze um misschien nog voor je instellen ook.
    Ik wil hier ook even wat over zeggen als SVS eigenaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg veel plezier heb beleeft aan het afstellen van mijn sub. Ik weet waar de tekortkomingen liggen daardoor. Helaas door de beperkte ruimte kan ik niks met de plaatsing doen. Maar er valt een hoop te leren van het afstellen van je sub. En het geeft voldoening als het dan ook goed gelukt is. Het voordeel van de velodyne is dat hij dips en pieken in de frequentiecurve eruit filtert (toch?) maar het echte afstellen doet hij zelf (toch?), wat ik opzich wel jammer vind!
    Ja, de Velodyne SPL- en DD-serie kunnen de frequentiecurve beinvloeden door de ingebouwde equalizer. Dit kan zowel automatisch (met microfoon) als handmatig. De stelling dat je bij het instellen van een Velodyne sub minder zou leren dan bij het instellen van een SVS sub bestrijd ik ten zeerste. Sterker nog, ik denk dat je bij het instellen van een Velodyne sub met equalizer meer leert daar je goed de verschillen kan horen van hetgeen je wijzigt. Dat je de frequentiecurve kunt beinvloeden vind ik persoonlijk een onmisbare eigenschap van een sub, daar de frequentiecurve (dacht ik) voor het overgrote deel door de kamer wordt bepaald. De kamer ombouwen is voor veel mensen geen optie en dus is het erg handig dat de sub zich gewoon aan de kamer kan aanpassen.

    En zoals reeds eerder gezegd, als de topicstarter op zoek is naar een kleine sub met veel power en geen Velodyne wil, maar twijfelt tussen een SVS en een Sunfire, dan lijkt de keuze me nogal voor de hand liggen, de Sunfire, simpelweg omdat deze klein is met veel power en de SVS niet. Die heeft wel veel power, maar is niet klein.

  24. #74

    Standaard kleine Sub

    Allemaal,

    Nou dit is hem dan geworden de SVS PB PLUS 2.
    Gisteren opgehaald in Belgie daar Mario net effe over de grens in Maaseik moest zijn.
    Ging met verpakking en al gelukkig net in mijn oude Nissan Sunny 3 deurs.
    (nog iets groter en het had niet meer gepast )
    Het is echt een enorm geval............

    Vanmorgen effe snel op een simpele manier aangesloten en ik sta verbaasd nu reeds een mega geluid.
    Dit is echt een SUBwoofer en niet een woofer
    Geluid is echt miraculeus, had eerst enkele Acoustic Research W38 subs maar dit is echt beter. Sneller, impulsiever, drogere bas.
    Lijkt wel alsof de SVS veel dieper gaat en op een relaxte manier.
    De bass is zo diep en mega snel en zodra ie stil moet zijn stopt ie ermee.........
    Heb nog niet echt power gegeven maar dat komt nog wel.

    Heb veel subs gehoord van Rel, MK, Klipsch en wat weet ik wel niet allemaal maar ze komen allemaal bij verre niet in de buurt
    Zal spoedig meer schrijven !!


  25. #75

    Standaard

    Allejezus, wat een gevaarte, bijna even groot als je rack + tv.

    Maar nu heb je uiteindelijk wel wat je wilt, zij het niet klein, maar wel fijn!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •