De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verschil HD voor Amerika en Europa??

    Het is misschien niet helemaal de juiste locatie voor deze vraag, maar hij sluit wel het beste aan.

    Ik heb een kleine maand geleden een nieuwe videocamera gekocht: de Sony HDV-HC1 HighDefinition digitale videocamera. Deze neemt de beelden in 1080i formaat op. Ik heb de camera gewoon in Nederland gekocht en de camera kan (voor downwards compatibility) de beelden uitsturen in standaard composite PAL en PAL-DV. Daarnaast heeft de camera een RGB uitgang (3 cinch aansluitingen) voor het aansturen van een HDTV.

    Zelf heb ik (nog) geen HDTV en heb dus nog geen eigengemaakte beelden in HD mogen aanschouwen (heb overigens wel beelden van deze camera in HD gezien voor ik de camera kocht!!).

    Nu ben ik net terug van een vakantie naar de Verenigde Staten, waar ik heb overnacht bij een penvriend. Deze penvriend heeft een zogenaamde Enhanced Definition TV. Dit is een TV die volledig voldoet aan de HD-standaaard, maar deze beelden weergeeft op een native resolutie die lager ligt). Dit leek mij de uitgelezen mogelijkheid om beelden die ik tijdens deze vakantie reeds had gemaakt met mijn nieuwe camera in HD te bekijken!
    Helaas werkte het niet..... Het enige dat we te zien kregen was een zwart beeld met dansende rode lijntjes. We hebben de pluggen van de RGB aansluiting nog op verschillende manieren aangesloten, maar het resultaat was hoogstens een andere achtergrondkleur en/of een ander kleur dansend lijntje (door de RGB signalen die dan als een andere kleur worden geinterpreteerd).

    In Amerika worden, in tegenstelling tot Europa, vrijwel geen televisies verkocht die zowel NTSC als PAL ondersteunen (ze worden gewoonweg niet aangeboden). Het was dus ook niet mogelijk om de beelden van mijn camera in SD weer te geven (camera speelt PAL, TV ondersteunt alleen maar NTSC).

    Nu mijn vragen:
    * Kan het zijn dat een Amerikaanse HDTV niet overweg kan met Europese HDTV-signalen??
    * Is er een verschil tussen HD in de VS en in Europa (misschien toch weer het aantal beelden per seconde, zoals bij PAL en NTSC)?

    Het blijft in ieder geval vreemd dat een nieuwe "standaard" als HDTV toch weer te veel verschilt van continent tot continent als dit werkelijk zo is
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  2. #2

    Standaard Re: Verschil HD voor Amerika en Europa??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    * Kan het zijn dat een Amerikaanse HDTV niet overweg kan met Europese HDTV-signalen??
    * Is er een verschil tussen HD in de VS en in Europa (misschien toch weer het aantal beelden per seconde, zoals bij PAL en NTSC)?
    Met HDTV is het weer hetzelfde als met NTSC/PAL:
    * Europese tv's kunnen wel de Amerikaanse standaard aan
    maar
    * Amerikaanse tv's kunnen vaak niet de Europese standaard aan

    Als je camera opneemt in 25/50fps dan is dat het probleem: Amerikaanse hdtv's ondersteunen vaak alleen 24/30/60fps.

  3. #3

    Standaard

    In Amerika verkopen ze wel tv's die PAL aankunnen, maar bij de standaard dealer op de hoek vind je die niet, nee.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Als ik dit verhaal lees, kan de tv van jouw vriend het 1080i-signaal aan. De nieuwe Philips CRT-tv, 32PW9551/12, is in staat dit signaal weer te geven, maar met 576 beeldlijnen. Kost officieel ca 800 euro.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    In Amerika verkopen ze wel tv's die PAL aankunnen, maar bij de standaard dealer op de hoek vind je die niet, nee.
    En daarbij zijn ze dan vaak ook een flink stuk duurder...... Mijn vriend heeft, naast een hele goede DVD-speler, een Philips DVD-speler gekocht die goed is in de PAL->NTSC conversie speciaal voor het afspelen van PAL-DVDs, omdat dat goedkoper was dan een TV die ook PAL ondersteunt
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  6. #6

    Standaard Re: Verschil HD voor Amerika en Europa??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    * Kan het zijn dat een Amerikaanse HDTV niet overweg kan met Europese HDTV-signalen??
    * Is er een verschil tussen HD in de VS en in Europa (misschien toch weer het aantal beelden per seconde, zoals bij PAL en NTSC)?
    Met HDTV is het weer hetzelfde als met NTSC/PAL:
    * Europese tv's kunnen wel de Amerikaanse standaard aan
    maar
    * Amerikaanse tv's kunnen vaak niet de Europese standaard aan

    Als je camera opneemt in 25/50fps dan is dat het probleem: Amerikaanse hdtv's ondersteunen vaak alleen 24/30/60fps.
    Hmmm...... bedankt in ieder geval voor de reactie!
    Jammer en onbegrijpelijk..... maar goed.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  7. #7

    Standaard

    In Europa proberen ze dsit probleem gelukkig wel op te vangen door bij HD-Ready logo eisen zowel 50Hz als 60Hz compatibiliteit te verplichten.

    Opvallend genoeg is er voor het HD-TV logo van dezelfde EICTA geen verplichting om met 60Hz signalen overweg te kunnen, of ik heb er over een gekeken bij de License Agreement (1Mb PDF)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    In Europa proberen ze dsit probleem gelukkig wel op te vangen door bij HD-Ready logo eisen zowel 50Hz als 60Hz compatibiliteit te verplichten.

    Opvallend genoeg is er voor het HD-TV logo van dezelfde EICTA geen verplichting om met 60Hz signalen overweg te kunnen, of ik heb er over een gekeken bij de License Agreement (1Mb PDF)
    Uit de license agreement:
    HD set-top boxes and HD recorders share the need for an HD output compatible with “HD ready” display devices. Integrated HD TVs do not, but shall be compliant with the EICTA “HD ready” minimum requirements for display devices [1].
    Wordt dat hiermee niet afgedwongen??
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bambi
    Uit de license agreement:
    HD set-top boxes and HD recorders share the need for an HD output compatible with “HD ready” display devices. Integrated HD TVs do not, but shall be compliant with the EICTA “HD ready” minimum requirements for display devices [1].
    Wordt dat hiermee niet afgedwongen??
    Volgens mij geldt HDready als de tussenstap naar HDtv. Alles wat een apparaat volgens de HDready-standaard aan moet kunnen, moet ook volgens HDtv werken.

  10. #10

    Standaard

    maar het blijft belachelijk dat men voor de nieuwe hd-specs niet gewoon 1 framerate heeft genomen voor heel de wereld, waren we in 1 keer van die hele troep af

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •