De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Muziek collectie catalogeren

    Wie kent er een programma om muziek cd's te catalogeren, zoiets zoals DVD-profiler, maar dat voor cd's.
    Ik heb op het internet een voorbeeld gevonden:
    OrangeCD Catalog
    Maar deze kost geld ($34,95) terwijl DVD-profiler gratis is.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Iets als dit misschien?
    http://rateyourmusic.com/list/illNino/music_i_own

    Rateyourmusic.com

  4. #4

    Standaard

    Thanks, vooral die muziekmeter ziet er wel veelgelovend uit.

    Maar op het internet laten zien welke cd's ik heb is niet echt belangrijk, bestaat er dus een programma waar ik ook mijn collectie op de comp heb, zodat die kan afgeprint (bv) worden, toch zoiets als dvd profiler, dit vindt ik eigenlijk al een uitstekend programma, maar gaat natuurlijk over dvd's. En het moet ook vrij gemakkelijk zijn om de cd's in te voeren, via de streepjescode, of via de cd zelf. (dit om lange teksten invoeren te vermijden)

  5. #5

    Standaard

    Ik heb daar een programma voor (gehad) wat best handig was en inderdaad via barcodes werkte, maar ik moet het wel even opzoeken - zou niet meer weten hoe het heet.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Ik gebruik Music collector van Collectorz. Ik heb ook book en movie collector van hen. Het is ook betalend, maar ik gebruik het vb. ook om een html export naar mijn pda te doen. Je kan ook andere exports doen, waaronder csv, xml, listpro (eigenlijk voor pda, maar vind dat niet interessant omdat je er geen foto's bij hebt wat ik heel belangrijk vind voor mijn muziekcollectie, bepaalde singles hebben soms dezelfde catalog number, maar andere hoes...) Je kan je templates ook aanpassen zodat het er volledig naar jouw wensen uitziet. Het heeft nog meer voordelen vind ik je kan altijd eens de trial downloaden en zien of het wat is voor je...

  8. #8

    Standaard

    Ook ik heb nog een tip voor het beheren van je muziekcollectie. Oor's pop encycolopedie (in elk geval de uitgave uit 1999) geeft ook een makkelijke manier om je muziekcollectie bij te houden. Echter heeft deze wel als beperking alleen de cd's tot 1998 te kennen. De nieuwste versie heb ik zelf niet, maar misschien heeft die deze mogelijkheid ook wel!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •