Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 143 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe aanschaf....wat denken jullie

    Omdat ik het geluid van mijn sony alles in één nu onderdehand ook echt spuugzat aan het worden ben, ben ik al geruime tijd aan het orienteren op een "echte" HT.

    Ik heb al e.e.a. beluisterd en bekeken en zal toch nog wel wat van jullie ideeen willen horen.

    Ik ben een heel fervent dvd verslaafde en luister vrij weinig echte cd's. Als ik al muziek luister is het veelal gewoon lekker de radio.

    Ik wil een lekkere receiver hebben en heb mijn oog en oren op een Marantz SR4600 laten vallen.

    Ook lijkt me hel wel mooi staan om een Marantz dvd-speler te kopen i.v.m. de uniformiteit. DVD marantz 4600 / 4610 ofzo.


    Ik heb alleen er nog wel een echte uitdaging bij....mijn vriendin waarmee ik samenwoon.

    Deze vind de estetische waarde van de speakers ook erg belangrijk. Ze kan dan ook de speakers die een hout fineer hebben niet waarderen. Ze zou het liefst een zilverkleurige speaker zien (mag best een vloerstaander zijn als front hoor).

    Nu heb ik bij de koopjes kelder van Correct de oudere Q-serie van Kef zien staan in heel mooi zilver.

    Hebben jullie nog andere merken die een mooie zilveren uitvoering van hun speakers hebben?

    Zal alleen voor een 5.1 oplossing gaan!
    P.s. ik lees overal positieve kritieken over die Rel Quake II....was die ook niet in het zilver te krijgen :wink:

    Verbaas me maar eens :P

    Oh misschien wel handig, budget is 1500 (misschien 2000 als ik echt voor de Qauke II ga )
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  2. #2

    Standaard

    Misschien Elac.
    Ik heb een marantz receiver en draai deze met Elac vloerstaanders. Deze zijn zilver (zie mijn set). Van het geluid moet je echt houden, maar dat is met alle speaker/versterker combinaties. Mijn Rel Quake II was alleen in het zwart toen ik deze ging aanschaffen, staat ook wel OK.

  3. #3

    Standaard

    www.canton.de
    www.quadral.de
    www.elac.nl

    Verder de VM1 van B&W
    De Sibb XL maar vooral XXL van Focal JMlab

    Natuurlijk afhankelijk van je smaak maar bovenstaande matchen ook goed met Marantz. 8)

    Kun je wel even mee vooruit denk ik. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Misschien Elac.
    Ik heb een marantz receiver en draai deze met Elac vloerstaanders. Deze zijn zilver (zie mijn set). Van het geluid moet je echt houden, maar dat is met alle speaker/versterker combinaties. Mijn Rel Quake II was alleen in het zwart toen ik deze ging aanschaffen, staat ook wel OK.
    Ben ook wel zeer te spreken over je stands met je rears, die zou ik wel zien staan in mijn woonkamer. :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Misschien Elac.
    Ik heb een marantz receiver en draai deze met Elac vloerstaanders. Deze zijn zilver (zie mijn set). Van het geluid moet je echt houden, maar dat is met alle speaker/versterker combinaties. Mijn Rel Quake II was alleen in het zwart toen ik deze ging aanschaffen, staat ook wel OK.
    Ben ook wel zeer te spreken over je stands met je rears, die zou ik wel zien staan in mijn woonkamer. :wink:
    Het ziet er niet alleen beter uit, maar deze speakers klinken nu ook beter.
    Het zijn ook veel gebruikte stands. R. Klemkerk heeft deze ook.

  6. #6

    Standaard

    De Quake is er ook in het zilver trouwens.

    Kijk echter zeker effe verder voor een sub. Velodyne maakt ook leuke subs in deze prijsklasse: de CHT-R. Deze zijn ook verkrijgbaar in zilver. Bijvoorbeeld de 10 of 12-R (kosten respectievelijk € 549,- en 649,-) en geven veel meer power dan een Quake.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    De Quake is er ook in het zilver trouwens.

    Kijk echter zeker effe verder voor een sub. Velodyne maakt ook leuke subs in deze prijsklasse: de CHT-R. Deze zijn ook verkrijgbaar in zilver. Bijvoorbeeld de 10 of 12-R (kosten respectievelijk € 549,- en 649,-) en geven veel meer power dan een Quake.
    Kijk hier heb ik inderdaad wat aan.

    Daar ik niet zo'n muziek liefhebber ben, vind ik het belangrijk dat mijn sub inderdaad wel genoeg movie-power heeft, ook als ik over een jaar of 2 ga verhuizen wil ik niet een nieuwe sub moeten kopen.

    Die Canton speakers zijn in alle ranges in het zilver, goede tip!

    Letten we wel even op het budget heren Die Canton speakers kunnen nooit zo goedkoop zijn als de oude q-serie van Kef toch?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    De Quake is er ook in het zilver trouwens.

    Kijk echter zeker effe verder voor een sub. Velodyne maakt ook leuke subs in deze prijsklasse: de CHT-R. Deze zijn ook verkrijgbaar in zilver. Bijvoorbeeld de 10 of 12-R (kosten respectievelijk € 549,- en 649,-) en geven veel meer power dan een Quake.
    Kijk hier heb ik inderdaad wat aan.

    Daar ik niet zo'n muziek liefhebber ben, vind ik het belangrijk dat mijn sub inderdaad wel genoeg movie-power heeft, ook als ik over een jaar of 2 ga verhuizen wil ik niet een nieuwe sub moeten kopen.

    Die Canton speakers zijn in alle ranges in het zilver, goede tip!

    Letten we wel even op het budget heren Die Canton speakers kunnen nooit zo goedkoop zijn als de oude q-serie van Kef toch?
    Canton LE 190 voor € 460,- per paar.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Kun je de oude Q series van Kef nog wel krijgen in zilver?
    Alle Elac speakers zijn in het zilver te krijgen volgens mij.
    De B&W XT series zijn zilver, alleen boven je budget...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb die Kef's wel in het zilver zien, staan, maar ik zal eens informeren of deze nog wel te krijgen zijn in het zilver.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #11

    Standaard

    Zelf heb ik ook een Marantz SR4600 en heb als fronts de Magnat Vector 55 die ook in het zilver verkrijgbaar is met zelfs zilveren stofdoeken. Ze kosten € 129,00 per stuk terwijl ze jaren geleden een veelvoud gekost hebben. Wat mij betreft een echte aanrader, zeker gezien de prijs-/kwaliteitverhouding.
    Panasonic TX-28DK1F | Marantz SR4600 | Marantz DV4610 | MORDAUNT-SHORT Genie |

  12. #12

    Standaard

    Ik vind de Quantum 508 ook wel aardig in het zilver .

    Moet maar eens heel binnenkort een e.e.a. gaan beluisteren.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ik vind de Quantum 508 ook wel aardig in het zilver .

    Moet maar eens heel binnenkort een e.e.a. gaan beluisteren.
    Welke Quantum?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Heel groot zijn ze niet (Size (W x H x D) 150x1120x250 mm ). Vrij smal en ondiep dus maar het ontbreekt deze speakers zeker niet aan uitstraling. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Sjeezus wat een kolossen
    Volgens mij valt het mee. Ze zijn 1 meter 12 hoog, dus ze zijn ERG slank. Op de foto lijken ze wel 2 meter, vertekend erg. Mijn zuiltjes zijn lager maar wel breder, deze zijn maar 12 centimeter breed. Dus eigenlijk HEEL SMAL.

  17. #17

    Standaard

    Het sidonia model...
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  18. #18

    Standaard

    Heheh, moet maar eens snel een aantal dagen vrij nemen! Flink orienteren.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #19

    Standaard

    De Quantum 505 vind ik overigens de beste van de reeks, is niet duur en neutraler dan de 507 en 508 (die zijn duurder, wat scheller en wat ´dunner´, ondanks het extra chassis).
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  20. #20

    Standaard

    Zo nog even een vraagje:

    Daar ik flink wat dvd's afspeel zoek in in de Marantz serie nog een degelijke speler.
    Ik heb een Sony KV32FQ70 staan met 3 x scart in.

    Welke dvd speler raden jullie aan en op welke manier kan ik deze het beste aansluiten? Ik heb de huidige dvd speler met een s-video kabel in mijn scart geplugged via een omzet plug in die scart met die s-->ingang.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  21. #21

    Standaard

    Dan zou ik voor een DV6600 gaan en die met een QED scart aansluiten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dan zou ik voor een DV6600 gaan en die met een QED scart aansluiten.
    Hmm voor mijn eerste dvd-speler vind in 449,- toch echt te duur, nog duurder dan de receiver
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Dan zou ik voor een DV6600 gaan en die met een QED scart aansluiten.
    Hmm voor mijn eerste dvd-speler vind in 449,- toch echt te duur, nog duurder dan de receiver
    Pioneer komt met nieuwe spelers. Uitstekende prijs/kwaliteit.

    DV-696AV zal zo'n 200 euro's gaan kosten schat ik. Speelt alles af en heeft zelfs een ingebouwde scaler voor het geval je ook nog een keer een plat schermpje wil. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Die dv4610 niks? Of de DVD marantz 4600 / 4610 ?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  25. #25

    Standaard

    Heb zelf een ht opstelling met Canton LE speakers (2xLE170-2xLE120-1xLE150) welliswaar in het zwart maar ben hier zeer over te spreken. Mijn sub is niet van Canton omdat deze toen niet leverbaar was maar ken wel iemand met een Canton sub en kan je zeggen dat ze goede subwoofers bouwen.

    Als je wat zoekt in deze prijsklasse zou ik ze zeker eens beluisteren als ik jou was. De Quantums waar je over spreekt heb ik eens in stereo beluisterd (muziek dus) en was echt aangenaam door verrast dus misschien ook wel een optie.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •