De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Hannibal (2001)

  1. #1

    Standaard Hannibal (2001)

    Ik heb een kort vraagje over Hannibal (je weet wel, opvolger van Silence of the Lambs):

    die scene met die [spoiler:469f150922]opengesneden[/spoiler:469f150922] hersenpan, kan dat eigenlijk wel? In het echt, bedoel ik...

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij zou het best moeten lukken als je de juiste medische apparatuur hebt en goede plaatselijke verdoving. Misschien eens met je schoonmoeder proberen.... 8) 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Volgens mij zou het best moeten lukken als je de juiste medische apparatuur hebt en goede plaatselijke verdoving. Misschien eens met je schoonmoeder proberen.... 8) 8)
    En hoe wordt het bloeden dan tegen gegaan? Als ik nu een klein sneetje bij mijn werkbrauw heb, dan bloed ik al als een rund...

  4. #4

    Standaard Re: Hannibal (2001)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ik heb een kort vraagje over Hannibal (je weet wel, opvolger van Silence of the Lambs):

    die scene met die [spoiler:bf407f1972]opengesneden[/spoiler:bf407f1972] hersenpan, kan dat eigenlijk wel? In het echt, bedoel ik...
    Wat een vraag :P Hebbie ruzie met je schoonmoeder ofzo :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  5. #5

    Standaard

    Eens een keer proberen met Wouter Bos............

  6. #6

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Er staat onder andere...

    Just the trauma of a skull opening would be enough to make someone go into a coma. The brain and his all 3 protective foliae (Dura Mater, Pia Mater and the Arachnoide) cannot survive all those germs coming from the outside and also the different temperature.

    Second, the moment you would cut a part of the brain, it would induce a coma and you would probably die without ULTRA FAST brain surgery.

    The part there is fiction even if he was severely drugged. If it were true then why don't surgeons recommend you standing straight, cutting your skull (YOUR WHOLE SKULL CAP) and then telling you to watch some cartoons while they're messing your brain matter ... LOL

    So it couldn't be possible.

    Another thing are brain opened wounds who are carefully treated then covered fastly with a metal part to be safe. Those are very rare and most people die from such brain wounds.

    I have seen some altough who got through! Not a pleasant sight!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Volgens mij zou het best moeten lukken als je de juiste medische apparatuur hebt en goede plaatselijke verdoving. Misschien eens met je schoonmoeder proberen.... 8) 8)
    En hoe wordt het bloeden dan tegen gegaan? Als ik nu een klein sneetje bij mijn werkbrauw heb, dan bloed ik al als een rund...
    gnagna, je nam dit toch niet serieus hoop ik.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Volgens mij zou het best moeten lukken als je de juiste medische apparatuur hebt en goede plaatselijke verdoving. Misschien eens met je schoonmoeder proberen.... 8) 8)
    En hoe wordt het bloeden dan tegen gegaan? Als ik nu een klein sneetje bij mijn werkbrauw heb, dan bloed ik al als een rund...
    gnagna, je nam dit toch niet serieus hoop ik.....
    Jij wel dan? :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Volgens mij zou het best moeten lukken als je de juiste medische apparatuur hebt en goede plaatselijke verdoving. Misschien eens met je schoonmoeder proberen.... 8) 8)
    En hoe wordt het bloeden dan tegen gegaan? Als ik nu een klein sneetje bij mijn werkbrauw heb, dan bloed ik al als een rund...
    gnagna, je nam dit toch niet serieus hoop ik.....
    Jij wel dan? :wink:
    Nope, maar toch. Als je in die real life medische programma's ziet wat een menselijk lichaam kan hebben....
    Laats nog iemand die een paal van ca. 10cm doorsnede dwars door zijn buik kreeg, gewoon voor erin en achter er weer uit. En dan nog doodleuk bij bewustzijn blijven en met omstanders kunnen praten.... brrrr :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #12

    Standaard

    Tsjonge...
    Maar ja, en dan Hannibal, dat is toch een heel serieuze film. Dus ik twijfel(de) wel over deze scene...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Tsjonge...
    Maar ja, en dan Hannibal, dat is toch een heel serieuze film. Dus ik twijfel(de) wel over deze scene...
    Dat is op zich al knap van de makers als je gaat twijfelen.... 8)

    Is hier misschien een dokter in de zaal.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Deze film vanavond weer gekeken, en "sorry" dat ik het zeg maar ik vind dit persoonlijk echt een topper! En zelfs beter dan The Silence Of The Lambs (en zeker Red Dragon, Manhunter moet ik nog zien). Ik snap alle kritieken over deze film dan ook absoluut niet! Hij weet mij namelijk meer dan 2 uur lang te boeien. Prachtig(e) cinematografie, camerawerk, acteerwerk (hopkins in topvorm!), dialogen en dat in combinatie met de overweldigende muziek van Hans Zimmer! (iets wat je gewoon moet ervaren op een goed systeem!)

    Mijn god, volgens mij heb ik nog nooit eerder zo'n prachtige soundtrack gehoord (kippenvel!, vooral in combinatie met de stem van Hopkins, wat een chemie!) die tevens naadloos aansluit op de geweldige en mooie beelden (florence, omgeving van het landhuis op het einde etc..) die Ridley Scott ons laat zien! Nogmaals: Kippenvel! Tevens de symphatie die je opwekt voor Dr. Hannibal tijdens de film terwijl je z'n gruweldaden (soms) expliciet in beeld krijgt te zien geeft zijn rol een enorm dubbel gevoel. Helaas kan bijna iedereen altijd alleen maar praten over de laatste paar/shoquerende/beruchte scenes (ironisch genoeg is dit topic om die reden zelfs gestart...) waardoor de rest van de film totaal vergeten lijkt te worden.

    Deze film behoort tot 1 van mijn all-time favorieten... een prachtige en avondvullende film. Zwaar ondergewaardeerd! En de beste in de trilogie! Maar ik zal wel de enige zijn hier.

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Hannibal is echt 1 van de meest ondergewaardeerde films ooit.
    Prachtige film gewoon.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JJB
    En zelfs beter dan The Silence Of The Lambs (en zeker Red Dragon, Manhunter moet ik nog zien).
    Daar kan ik het niet mee eens zijn, llhoewel ik de film beter vind dan meeste kritieken. Als ik Silence of the Lambs (Ultimate Edition met DTS) in de dvdspeler stop, pakt de film met bij de eerste muzieknoten en laat me niet meer los. Dat kan ik van Hannibal niet zeggen. De score is wel mooi, maar haalt het niet bij de eerste.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #18

    Standaard

    Hannibal is zeker en vast een topper, maar toch kan hij niet tippen aan de sfeer en kwaliteit van SOTL ... (Ook in het tijdskader bekeken waarin de film uitkwam)

  19. #19

    Standaard

    Het grootste probleem is juist dat iedereen deze film automatisch vergelijkt met SOTL... probeer dit eens niet te doen en bekijk de film als een deel die losstaat van de reeks. Lichten uit, sfeerverlichting aan, volume omhoog, "hapjes" en drankjes en 2 uur lang genieten!


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Hannibal is echt 1 van de meest ondergewaardeerde films ooit.
    Prachtige film gewoon.
    Eindelijk iemand die 't ermee eens is!

  20. #20

    Standaard

    Dat de hersenen zelf geen gevoel heeft klopt, dus ik dacht even dat de rest ook realistisch was. De film had mij even te pakken. Maar ook al is dat met die hersenen niet mogelijk, ik zal de film en de scene er niet minder om beoordelen.

    Ik vind trouwens ook dat Hannibal wordt ongewaardeerd. Ik vind de film niet zo goed als The Silence of the Lambs maar ik vind hem nog wel beter dan Red Dragon. Ik vond het in Red Dragon vooral jammer dat Hannibal Lecter's rol wat aan de kleine kant was. In Hannibal was zijn rol veel groter.

    Wat ik ook jammer vond was dat ze in The Silence of the Lambs en vooral in Red Dragon zich veel meer richten op die seriemoordenaars. Een man met een *** en een man met een tattoo op zijn rug. Die interesseren mij dus geen reet. Ik kijk de films voor Hannibal Lecter...
    ''I was there to spark and fan the flame of man's awakening, to spin the wheel of civilization. And when the forest would grow rank and needed clearing for new growth, I was there to set it ablaze''

  21. #21

    Standaard

    Ik persoonlijk vind die hersen scene niet zo goor.

    De 'bowels in or bowels out ?' scene is veel cooler

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door InfinitusImmortalitas Bekijk bericht

    Ik vind trouwens ook dat Hannibal wordt ongewaardeerd. Ik vind de film niet zo goed als The Silence of the Lambs maar ik vind hem nog wel beter dan Red Dragon. Ik vond het in Red Dragon vooral jammer dat Hannibal Lecter's rol wat aan de kleine kant was. In Hannibal was zijn rol veel groter.

    Wat ik ook jammer vond was dat ze in The Silence of the Lambs en vooral in Red Dragon zich veel meer richten op die seriemoordenaars. Een man met een *** en een man met een tattoo op zijn rug. Die interesseren mij dus geen reet. Ik kijk de films voor Hannibal Lecter...
    Tja, het zijn natuurlijk boekverfilmingen en in RD en SOTL had lecter nou eenmaal niet zo'n grote rol.

    RD is op zich aardig verfilmd, maar manhunter is stukken beter. SOTL is zowel als film en als boek geniaal. Hannibal daarentegen had een goeie film kunnen zijn, omdat het boek geweldig is. Het scenario wat er van gebrouwen is, is echter een grote puinhoop. Ik vond de film dan ook erg teleurstellend.

  23. #23

    Standaard

    Ik vond Hannibal juist wel vermakelijk omdat Hannibal Lecter zo'n grote rol had. Maar misschien dat ik juist daarom wat minder kritisch was op de rest van de film. Ik vond Hannibal ook een mooie Soundtrack hebben. Dat gedoe met die verminkte Mason Verger vond ik minder...

    Ik hoor van veel mensen dat Manhunter juist minder was? Maar ik heb hem nooit gezien dus misschien dat ik die film nog eens moet kijken. The Silence of the Lambs blijft wel de beste uit de reeks, al moet ik Hannibal Rising nog kijken. Jammer dat Anthony Hopkins daar niet in mee speelt.
    Laatst aangepast door InfinitusImmortalitas : 04-08-2008 om 19:43
    ''I was there to spark and fan the flame of man's awakening, to spin the wheel of civilization. And when the forest would grow rank and needed clearing for new growth, I was there to set it ablaze''

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vind die hersen scene niet zo goor.

    De 'bowels in or bowels out ?' scene is veel cooler
    True, maar die roept ook geen vragen op. Die scene met die hersenen was niet helemaal realistisch. Maar het zag er wel cool uit. Ik vond het leuk om Hannibal Lecter in het dagelijks leven te zien. Netjes gekleed en een passie voor opera en orkest.
    ''I was there to spark and fan the flame of man's awakening, to spin the wheel of civilization. And when the forest would grow rank and needed clearing for new growth, I was there to set it ablaze''

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •