Pagina 1 van 25 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 603 worden weergegeven.

Discussie: The Simpsons

  1. #1

    Standaard The Simpsons

    Alohá,

    Kon nergens een algemene Simpsons thread vinden over één van de nog steeds langst lopende series op de tv: The Simpsons.

    Deze serie mag dan toch niet ontbreken in het forum!


    In Amerika zijn ze al toe aan hun 18e (!) seizoen en hier kunnen we ze elke vrijdag op Veronica zien rond 18:50 uur in het zestiende seizoen.

    In 2007 staat dan het langverwachte Simpsons film gepland. Check hiervoor;

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...0153&highlight

    Inmiddels zijn er op dit moment de eerste 7 seizoenen op DVD boxen verschenen in de winkels en still more to go ... :P

    Voor de seizoensboxen kan je hier terecht;

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39768

    Heb dan ook net gekeken op Veronica (50 Cent kwam kort langs, was wel grappig stukje) en vind het toch wel erg spijtig dat het niveau van de seizoenen al langere tijd eigenlijk Simpsons onwaardig is. Er valt minder te lachen na het 10e seizoen vind ik.
    Denk dat het vooral komt door het vertrek van Brad Bird (Zie The Iron Giant en The Incredibles).

    Delen mensen deze mening en gaan jullie ook echt alle seizoenen van de Simpsons sparen? Ikzelf twijfel er nog over om na de "head"-boxen (dus na seizoen 10) de hele serie compleet te maken (waar dat moge eindigen :P ).
    Laatst aangepast door YAH87 : 13-03-2008 om 14:08 Reden: Vorig plaatje was zoek :P
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  2. #2

    Standaard

    Tof dat er eens een Simpsons Topic is

    Vind The Simpsons goed, maar vind het vanaf Seizoen 10 toch bergafwaarts gaan met de serie en tot op de dag van vandaag vind ik het nog altijd matig. Mis de humor van vroeger
    BD (1243) What i Watch

  3. #3

    Standaard

    Geweldige serie, ik keek het altijd wel op tv maar heb het nooit echt gevolgt. Wel koop ik alle seizoenen op dvd, als de prijs juist is in ieder geval Ik ben dus pas bij het zesde seizoen beland.


  4. #4

    Standaard

    seizoen 6 is gewoon BOM

    *Lisa on Ice : Homer is daar zo grappig in , als bart en lisa aant vechten zijn in de kamer en hij komt binnen met da licht
    *Itchy & Scratchy Land
    *Bart of Darkness

  5. #5

    Standaard

    Ik kan uiteraard best mezelf terugvinden in een Simpsons-topic. Het is misschien wel waar dat na seizoen 10 sommige afleveringen wat gerokken zijn, maar The Simpsons blijft toch beter dan zowat alle andere prut die tegenwoordig wordt uitgezonden. Het is de enige reeks die ik ken die na 300+ afleveringen niet gaat tegensteken. Bovendien zijn de laatste seizoenen weer duidelijk in stijgende lijn aan het gaan.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Ja, dat vind ik ook. Vorige week zaterdag bv. dat was een zeer goeie aflevering. En vandaag lijkt het volgens de uitleg ook weer een goeie te worden.

  7. #7

    Standaard

    [burns]Excellent[/burns] :P

    Super serie inderdaad, heb 7 seizoen op dvd en volg ook elke keer de afleveringen die in USA uitgezonden worden van seizoen 17.
    En als ik het toevallig een keertje tegen kom op de tv dan kan ik het niet laten om te kijken.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  8. #8

    Standaard

    Ik heb alle afleveringen gezien t/m seizoen 8 en ik vind dat het al minder worden vanaf seizoen 6 maar na seizoen 8 stort het wat mee betreft helemaal in. Ik volg het dus al jaren niet meer en heb geen idee hoe de serie er nu voorstaat. Ik kan alleen maar hopen dat film oude tijden doen herleven.

    Mede door de terug lopende kwaliteit en de nieuwe verpakking heb ik mij tot nu toe kunnnen inhouden om seizoen 6 en 7 te kopen.

  9. #9

    Standaard

    Ik ken alle afleveringen, tot degene die vorige zondag is uitgezonden in de VS. De serie had in de beginjaren z'n hoogtepunten maar die zijn volledig tenonder gegaan rond het tiende seizoen. Het twaalfde had nog wat mooie hoogtepunten (beter dan de vorige seizoenen) maar de afleveringen zijn daarna beginnen verzwakken.

    Er is wel één aflevering die ik echt goed wordt, aflevering 17 van seizoen 17 waar [spoiler:ca687b5a2c]de acteur die MacGyver speelt door Patty en Selma ontvoerd wordt en Homer ondertussen naar India wordt overgeplaatst en daar de baas wordt.[/spoiler:ca687b5a2c]

    Family Guy vind ik nu veel beter eigelijk, terwijl de Simpsons-mensen vinden dat dat een ripoff is van hun. Maar ik vind persoonlijk Family Guy stukken better.

  10. #10

    Standaard

    Ik kijk liever voor een tigste maal naar een aflevering van The Simpsons, welk seizoen dan ook, dan ook maar 1 minuut te kijken naar die zogezegde komedie shows van VTM ofzo. Shows waarin ze stukjes van oudere shows aan elkaar kleven en zo dan zogezegd een tv-programma maken.

  11. #11

    Standaard

    Vandaag gaat VT4 dus verder met de 1e aflevering van seizoen 17 Bonfire Of The Manatees!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Raar, op de website van VT4 staat dat ze pas volgende week aflevering 1 van seizoen 17 en die is getiteld: The girl who slept too little.
    Ik dacht dat de uitzending van gisteren de laatste aflevering van seizoen 16 was. However, 't was weer een goeie aflevering.

  13. #13

    Standaard

    hoe zit dat nu eigenlijk met vt4, want door de week zenden ze gewoon afleveringen willekeurig uit denk ik, of zijn ze wel op volgorde?

    en wanneer zenden ze nieuwe afleveringen uit?

  14. #14

    Standaard

    Ik vind de Simpsons eigenlijk helemaal niet slechter geworden, althans er zitten na seizoen 10 wel meer afleveringen die misschien iets minder zijn maar ook die afleveringen vind ik erg goed. En het valt mij ook wel op dat inderdaad de nieuwere afleveringen, seizoenen 15, 16 en 17 alweer echt tof en lachen zijn!
    Al vind ik Seizoen 14 ook erg goed! Dus ik denk dat de mindere seizoen toch wel 11, 12 en 13 zijn, maar zoals ik al zei ook die vind ik erg goed.

    Dus ik vind de Simpsons helemaal niet slechter geworden!
    Dus ook koop ik alle Seizoenen op DVD!

  15. #15

    Standaard

    Ik was vroeger een hevige fan, maar sinds seizoen 8 is de liefde voor mij afgelopen. Als ik toch ergens een grens moet trekken, kan ik The Simpsons sinds seizoen 10 niet meer aanzien, zo slecht is het geworden -_-
    Mijn hart is gebroken
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  16. #16

    Standaard

    Hey, een Simpsons thread. Wat valt er over te zeggen? geweldig coole show, heb de eerste 2 seizoenen op dvd en de andere komen er snel aan.
    Favoriete karakter: Homer uiteraard
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #17

    Standaard

    Ik was meteen fan van 'the Simpsons' toen het destijds op VT4 werd aangekondigd. Een baanbrekende, ijzersterke serie die jarenlang hetzelfde niveau bleef behouden, of zelfs nog beter werd. En ja, iedereen is het vrij eens, de laatste seizoenen zijn inderdaad ietwat minder in vergelijking met de eerste 6 a 7, maar nog steed goed. Maar die eerste reeksen behoren dan ook makkelijk tot het beste wat er ooit op televisioneel gebied viel te beleven. It's still good, en dan zeker in vergelijking met talloze andere shows die ondertussen het onderspit hebben moeten delven.

    En ja, je hebt nu Family Guy, American Dad and so on waarvan gezegd word dat het beter is. Is het ook daadwerkelijk beter? Volgens mij zijn het twee dingen. 1. De series zijn nog vrij nieuw, de verrassing werkt nog en het is maar de vraag of ze dat evenlang gaan kunnen uitspelen. 2. We kennen de Simpsons, heel Springfield werd stilletjesaan op fantastische wijze volledig uit de doeken gedaan. We kennen ze zódanig goed dat het moeilijk blijft oneindig blijven te verrassen en toch, ze blijven boeien.
    En ikzelf kan gewoon niet om het feit dat ze allemaal énorm goed gekeken hebben naar The Simpsons en het er verdacht dicht bij ligt. Family Guy omschrijf ik persoonlijk als The Simpsons, maar groffer. The Simpsons zijn overduidelijk de bron van al die nakomers en daarom ligt mijn sympathie nog steeds bij de yellow guys.

    Wat ik nog genialer vind is Futurama, qua humor ook in de lijn van the Simpsons en toch compleet anders. In tegenstelling tot de bovengenoemden.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban
    Family Guy omschrijf ik persoonlijk als The Simpsons, maar groffer. The Simpsons zijn overduidelijk de bron van al die nakomers
    100% mee eens! behalve van de pratende sarcastische baby :P :P

  19. #19

    Standaard

    Ik vind dit een geweldige serie.
    Het is een van mijn favo serie.
    Een van mijn favo afl komt uit Season 13 (Jaws Wired Shut)
    heb 'm al 9 keer gezien en vind hem nog steeds grappig!

    Mijn #1 afl is toch wel Marge vs. the Monorail (Season 4)

  20. #20

    Standaard

    Esteban, ik kan je mening 100% onderschrijven. Reeksen als Family Guy zijn toch echt wel té schatplichtig aan The Simpsons, alleen Futurama, niet toevallig van dezelfde auteur, voegt echt nog wel wat toe aan het geheel.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrestomancy
    hoe zit dat nu eigenlijk met vt4, want door de week zenden ze gewoon afleveringen willekeurig uit denk ik, of zijn ze wel op volgorde?

    en wanneer zenden ze nieuwe afleveringen uit?
    Reeks 16 hebben ze in productie-code volgorde uitgezonden (zo was The Father, The Son And The Holy Guest Star eigenlijk de slotaflevering, maar die werd reeds eerder uitgezonden).

    Nu zaterdag zijn ze met reeks 17 begonnen, en nu is men weer de originele uitzendvolgorde aan het respecteren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    De afleveringen die ons nu te wachten staan uit seizoen 17 zijn:
    [GABF18] The Bonfire Of The Manatees (net uitgezonden)
    [GABF16] The Girl Who Slept Too Little
    [GABF19] Milhouse Of Sand And Fog
    [GABF17] Treehouse Of Horror XVI:
    * B.I. - Bartificial Intelligence
    * Survival Of The Fattest
    * I'Ve Grown A Costume On Your Face
    [GABF20] Marge's Son Poisoning
    [GABF21] See Homer Run
    [GABF22] The Last Of The Red Hat Mamas
    [HABF02] The Italian Bob
    [HABF01] Simpsons Christmas Stories:
    * The First D'oh-El
    * I Saw Grampa Cussing Santa Claus
    * The Nutcracker... Sweet
    [HABF03] Homer's Paternity Coot
    [HABF04] We're On The Road To D'oh-where
    [HABF05] My Fair Laddy
    [HABF06] The Seemlingly Never-Ending Story
    [HABF07] Bart Has Two Mommies
    [HABF08] Homer Simpson, This Is Your Wife
    [HABF09] Million Dollar Abie
    [HABF10] Kiss, Kiss, Bang, Bangalore
    [HABF11] The Wettest Story Ever Told
    [HABF12] Girls Just Want To Have Sums
    [HABF13] Regarding Margie
    [HABF16] Marge And Homer Turn A Couple Play
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    Mijn #1 afl is toch wel Marge vs. the Monorail (Season 4)
    De mijne is zonder twijfel Homer The Great (seizoen 6)
    (met als absolute hoogtepunt de oprichting van de Ancient and Mystic Society of No Homers!)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrestomancy
    hoe zit dat nu eigenlijk met vt4, want door de week zenden ze gewoon afleveringen willekeurig uit denk ik, of zijn ze wel op volgorde?

    en wanneer zenden ze nieuwe afleveringen uit?
    Reeks 16 hebben ze in productie-code volgorde uitgezonden (zo was The Father, The Son And The Holy Guest Star eigenlijk de slotaflevering, maar die werd reeds eerder uitgezonden).

    Nu zaterdag zijn ze met reeks 17 begonnen, en nu is men weer de originele uitzendvolgorde aan het respecteren.
    Wel jammer dat ik het niet wist dat ze de nieuwe speelde op VT4, anders had ik ze wel opgenomen want duurt nog eindje tegen de DVD Box, tegen dat reeks 17 uitkomt is het al gedaan met de dvd Maar ja, ze zullen het wel nog genoeg herhalen.
    BD (1243) What i Watch

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chrestomancy
    hoe zit dat nu eigenlijk met vt4, want door de week zenden ze gewoon afleveringen willekeurig uit denk ik, of zijn ze wel op volgorde?

    en wanneer zenden ze nieuwe afleveringen uit?
    Reeks 16 hebben ze in productie-code volgorde uitgezonden (zo was The Father, The Son And The Holy Guest Star eigenlijk de slotaflevering, maar die werd reeds eerder uitgezonden).

    Nu zaterdag zijn ze met reeks 17 begonnen, en nu is men weer de originele uitzendvolgorde aan het respecteren.
    Wel jammer dat ik het niet wist dat ze de nieuwe speelde op VT4, anders had ik ze wel opgenomen want duurt nog eindje tegen de DVD Box, tegen dat reeks 17 uitkomt is het al gedaan met de dvd Maar ja, ze zullen het wel nog genoeg herhalen.
    da gaat nog wel meevallen ze , ik denk dat ze ongeveer 2 boxsen per jaar uitbrengen

Pagina 1 van 25 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •