Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 52 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Bij films ben ik een groot voorstender van Breedbeeld omdat hierdoor vaak het originele beeldformaat behouden blijft. Met Voetbal maakt het me weinig uit en eerlijk gezegd heb je met een analoog signaal alleen maar een lagere resolutie (Balken boven en onder kan je wegzoomen op een BB, maar de resolutie is lager, zolang ze niet anamorf uitzenden).

    Prima dat het 4:3 blijft, verder zouden ze toch wel wat meer BB uitzendinge mogen hebben, want daarin begint NL behoorlijk achterlijk te worden.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Bij films ben ik een groot voorstender van Breedbeeld omdat hierdoor vaak het originele beeldformaat behouden blijft. Met Voetbal maakt het me weinig uit
    Aangezien het WK in 16:9 opgenomen wordt, is er bij de NOS uitzendingen dus ook sprake van 'niet behouden van het originele beeldformaat'. Waarom maakt dit je dan niks uit, en bij films wel?

  3. #28

    Standaard

    Schandalig! Laat maar weer eens zien dat de Publieke Omroep gigantisch achterloopt. Wat een aanfluiting! Hier in Limburg zend de grootste regionale zender (L1) vrijwel alles in breedbeeld uit... een REGIONALE zender! Zelfs zij zien in dat je mee moet gaan met de tijd.
    Die chef van de NOS gaat zeker nog met paard en wagen naar het werk.

  4. #29

    Standaard

    Gemiste kans, schandalig!
    trouwens... Talpa zendt wel in breedbeeld uit , volgende keer de rechten toch daar maar heen???
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  5. #30

    Standaard

    WAARDELOZE KLOTEOMROEPEN, ZO KOMEN WE ER NOOIT!
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Ik ben blij dat de nos het WK uitzendt en niet een ander, breedbeeld of niet tijdens de wedstrijden heb ik toch geen tijd om op onbenullige zaken als beeldformaat te letten. We hebben het hier over het WK! Van mij part zenden ze het uit in zwart/wit, als ik maar kan zien dat Huntelaar de bal erin knikt 8)


    (oke, enigzins overdreven)
    Zoek een hobby :wink:
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  7. #32

    Standaard

    Het klopt dat de NOS een beetje achterloopt met registratienormen en ook dat de publieke omroepen als geheel niet vooruitlopen op dit gebied (zelfs achtelopen doen ze nog niet eens ).
    Maar langzaam maar zeker komt hier verandering in, alleen de NOS sport blijft nog steeds achter. natuurlijk is het een kostenaspect maar ook speelt mee dat als ze overgaan op digitaal en 16:9 dan willen ze dat in een keer goed doen, begrijpelijk. Maar onbegrijpelijk is wel dat ze nu dit besloten hebben en dat ze niet een peper in hun reet stoppen en gaan met die banaan!
    Toevallig (of niet) zit ik in dit wereldje (nos = klant) en alles wordt nu nog opgenomen met analoge camera's die de BBC niet eens meer in het fiolmisch archief hebben liggen!! Ook wij wachten totdat ze gaan beslissen wat ze nou precies willen (digitaal/tapeloos/HD etc.).
    Zeker is dat we niet trots kunnen zijn als nederlanders op dit besluit.
    (ik gok dat op 1juli ruim 50% v/d nederlanders een breedbeeld heeft en niet dankzij de NOS maar wel omdat het hard gaat met BB want er zullen er heel wat bijkomen bij velen na ontvangst van het vakantiegeld)

  8. #33

    Standaard

    Dit bericht las ik op een tv home forum, geschreven door iemand die bij tv home werkt.

    "Dit is een besluit van de NOS.
    We proberen om oplossing te vinden met de NOS en NOB om voor @home gebruikers (SD) breedbeeld afgeleverd te krijgen. De argumenten van de NOS zijn n.l. alleen van toepassing voor analoge ontvangst en niet voor digitale ontvangst. Voor ons is er dan ook geen enkel argument om SD niet in breedbeeld te bieden net zoals dat ook plaatsgevonden heeft tijdens de EK2004. We zijn in overleg maar er is nog geen "witte rook"."

  9. #34

    Standaard

    De meeste breedbeeld-televisies hebben een voorziening waarbij uitzendingen in normaal formaat aangepast worden. Dat levert soms een lichte vertekening van het beeld op, maar dat weegt niet op tegen het ongemak voor gewone tv's.
    Heeft de NOS nog niet door dat je bij een 4:3 opgerekt naar 16:9 beeld toch 'wat' beeldinformatie mist?
    . . . nothing but shadows and dust . . .
    t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Bij films ben ik een groot voorstender van Breedbeeld omdat hierdoor vaak het originele beeldformaat behouden blijft. Met Voetbal maakt het me weinig uit
    Aangezien het WK in 16:9 opgenomen wordt, is er bij de NOS uitzendingen dus ook sprake van 'niet behouden van het originele beeldformaat'. Waarom maakt dit je dan niks uit, en bij films wel?
    Omdat ik film leuker vind dan voetbal. Bovendien gaat het bij film als het goed is om een kunstvorm en bij voetbal om een registratie.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Troy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Bij films ben ik een groot voorstender van Breedbeeld omdat hierdoor vaak het originele beeldformaat behouden blijft. Met Voetbal maakt het me weinig uit
    Aangezien het WK in 16:9 opgenomen wordt, is er bij de NOS uitzendingen dus ook sprake van 'niet behouden van het originele beeldformaat'. Waarom maakt dit je dan niks uit, en bij films wel?
    Omdat ik film leuker vind dan voetbal. Bovendien gaat het bij film als het goed is om een kunstvorm en bij voetbal om een registratie.
    Geen argument. voetbal is mischien een registratie, maar het is nog steeds de bedoeling dat je ziet wat de regisseur wil.
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  12. #37

    Standaard

    Het EK in breedbeeld twee jaar geleden was een echte eye-opener voor mij. Voetbal komt het best tot zijn recht in breedbeeld. Nu speelde de iets hogere bitrare die dit kanaal had natuurlijk ook mee.

    Erg jammer dat de NOS nu eigenlijk de twee extremen heeft. Het oeroude 4:3 formaat (nog wel in kleur en stereo) of het nieuwe HDTV formaat (waarvoor ik dus een nieuwe tv moet aanschaffen).

    Hopelijk lukt het de kabelmaatschappijen weer om de NOS een breedbeeld kanaal voor de digitale pakketten te maken (naast die HDTV versie).
    ...

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bo2
    De meeste breedbeeld-televisies hebben een voorziening waarbij uitzendingen in normaal formaat aangepast worden. Dat levert soms een lichte vertekening van het beeld op, maar dat weegt niet op tegen het ongemak voor gewone tv's.
    Heeft de NOS nog niet door dat je bij een 4:3 opgerekt naar 16:9 beeld toch 'wat' beeldinformatie mist?
    En dat ze dat dan een "lichte vertekening" noemen! Als er iets is waarbij ik mijn breedbeeld van opgerekt terugzet naar 4:3 dan is het wel bij voetbal. Totaal verkeerde verhoudingen, waardoor het echt niet meer lekker kijkt. Wie zijn zij om te zeggen dat dat niet opweegt tegen het ongemak voor "gewone" (wat is tegenwoordig het gewone mag je je afvragen) tv's.

  14. #39

    Standaard

    Onbedoeld misschien helpt de NOS de introductie van HDTV hiermee. Immers wil je perse het WK in breedbeeld zien, zal je een HD ready tv moeten aanschaffen, dus wellicht zullen hierdoor meer mensen over de streep worden getrokken om dan toch maar die HDTV te kopen en dat is positief te noemen.

  15. #40

    Standaard

    Ik heb toch liever dat Jack van Gelder het commentaar doet dan al die zandpilaren en zak hooien van sbs6,rtl7 of talpa...
    Dan maar geen breedbeeld!


  16. #41

    Standaard

    Ik vraag me af: Als je nou een (gewone) breedbeeld tv hebt maar je neemt wel een HDTV decoder, kan je dan het WK wel in breedbeeld zien?
    Voor UPC leden kost dat dan 50 euro...de meeste anderen 200 euro...

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door amscap
    Onbedoeld misschien helpt de NOS de introductie van HDTV hiermee. Immers wil je perse het WK in breedbeeld zien, zal je een HD ready tv moeten aanschaffen, dus wellicht zullen hierdoor meer mensen over de streep worden getrokken om dan toch maar die HDTV te kopen en dat is positief te noemen.
    Dat kan je toch moeilijk positief noemen, dat ze je dwingen een HDTV te kopen om in breedbeeld te kunnen kijken. Dan koop je toch een HDTV voor de verkeerde reden...

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije
    U kunt dus zelf een keuze maken; gratis in 4:3 of na aanschaf van een decoder in HD 16:9.
    Nou er is nòg een optie: overschakelen naar bijv. BBC die de wedstrijden WEL in breedbeeld uitzendt. De breedbeelduitzendingen van BBC zien er via mijn UPC-digital decoder (overigens niet HDTV hoor, zover ben ik nog niet) uitstekend uit.
    En als je nou wèrkelijk NL-commentaar wilt, zet je toch gewoon de radio erbij aan of zo... :wink:
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  19. #44

    Standaard

    En daarop aansluitend....

    Je zet je videorecorder of HD/DVD recorder op NL2 en laat het geluid via je versterker lopen...

    Maar het radiocommentaar van Jack van Gelder is natuurlijk niet te versmaden (Radio 1).

  20. #45

    Standaard

    Lijkt me een goed plan. Zendt de Duitse TV trouwens ook in breedbeeld uit? Dan hebben we BRT, BBC en ARD/ZDF. Genoeg keuze dacht ik zo.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Larzz
    Lijkt me een goed plan. Zendt de Duitse TV trouwens ook in breedbeeld uit? Dan hebben we BRT, BBC en ARD/ZDF. Genoeg keuze dacht ik zo.
    ARD/ZDF zenden in breedbeeld uit, BBC alleen in breedbeeld via sateliet of digitale tv.
    BRT heeft niet de uitzend rechten dus daar is het WK niet te volgen.

  22. #47
    Yatpo
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    ARD/ZDF zenden in breedbeeld uit, BBC alleen in breedbeeld via sateliet of digitale tv.
    BRT heeft niet de uitzend rechten dus daar is het WK niet te volgen.
    Als jullie vt4 of kanaal2 hebben (de commerciële omroepen hier in België), dan kan je de uitzendingen bekijken in palplus.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yatpo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    ARD/ZDF zenden in breedbeeld uit, BBC alleen in breedbeeld via sateliet of digitale tv.
    BRT heeft niet de uitzend rechten dus daar is het WK niet te volgen.
    Als jullie vt4 of kanaal2 hebben (de commerciële omroepen hier in België), dan kan je de uitzendingen bekijken in palplus.
    VT4 en Kanaal2 zenden hier niet uit.

  24. #49

    Standaard

    Omdat VT$ en Kanaal 2 veel programma's hebben die SBS dan wel RTL uitzenden hebben deze zneders onderling afgesproken niet in Belgie dan wel in Nederland uit te zenden (althans zover ik weet zijn RTL4,5 en 7 en Net5, SBS6 en Veronica niet in Belgie te ontvangen) afgezien van misschien schotel. Deze afspraak scheelt de betreffende zenders overigens ook weer in de kosten, anders dienen zij nl. bij oa filmmaatschappijen ook de uitzendrechten voor het andere land ook aan te schaffen.

  25. #50

    Standaard

    Ik vind het geen stijl!!!!!

    Ik mijn breedbeeld tv's weer terug gebracht naar de winkel en geruild voor een 4:3 tv, want de NOS zend toch niet in breedbeeld uit gaan ze opeens het Eurovision Songfestival in breedbeeld uitzenden.
    Had ik nu opeens balkjes bij de finnen, maar niet over hun ogen maar boven en onder in het beeld.
    Ik dacht eerst dat het een storing in het beeldformaat was. De kabelaar gebeld, maar die wist van niks, volgens hun was het beeld goed...............................


    Uiteraard flauwekul, maar zo zie je maar weer dat de NOS een stelletje ......... is.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •