Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Warcraft to the Big screen!!!

    GOED NIEUWS (mits het goed gebracht wordt uiteraard; met een goed verhaal, goede acteerprestaties en mooie SFX)

    World of Warcraft to the Big Screen
    Source: Variety May 9, 2006


    Warner Bros.-based Legendary Pictures has picked up film rights to adapt the popular fantasy video game franchise World of Warcraft and will develop the project with game publisher Blizzard Entertainment, which is owned by Vivendi.

    While the "Warcraft" franchise has been around for more than a decade, the most recent iteration, the megahit online title "World of Warcraft," has transformed the video game industry.
    Jake La Motta

  2. #2

    Standaard

    Coolll, ik hoop alleen dat het geanimeerd wordt in de stijl van de cutscenes maar dan nog vele malen mooier. Maakt het niet alleen 'makkelijker' om de wereld tot leven te wekken maar sluit ook meer aan bij de franchise. Een live action film lijkt me een stuk minder interessant, een beetje cheesy zelfs omdat het dan waarschijnlijk extreem veel op LotR gaat lijken. Ik ben benieuwd!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Coolll, ik hoop alleen dat het geanimeerd wordt in de stijl van de cutscenes maar dan nog vele malen mooier. Maakt het niet alleen 'makkelijker' om de wereld tot leven te wekken maar sluit ook meer aan bij de franchise. Een live action film lijkt me een stuk minder interessant, een beetje cheesy zelfs omdat het dan waarschijnlijk extreem veel op LotR gaat lijken. Ik ben benieuwd!
    mmm... live-action KAN ook mooi worden hoor... als het maar goed gebracht wordt...
    Dat iedereen met LOTR gaat vergelijken, snap ik wel... maar is wel lastig, want je kijkt niet meer objectief naar een film...
    LOTR is TOP... maar is meer dan LOTR alleen.. :wink:
    Jake La Motta

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Coolll, ik hoop alleen dat het geanimeerd wordt in de stijl van de cutscenes maar dan nog vele malen mooier. Maakt het niet alleen 'makkelijker' om de wereld tot leven te wekken maar sluit ook meer aan bij de franchise. Een live action film lijkt me een stuk minder interessant, een beetje cheesy zelfs omdat het dan waarschijnlijk extreem veel op LotR gaat lijken. Ik ben benieuwd!
    mmm... live-action KAN ook mooi worden hoor... als het maar goed gebracht wordt...
    Dat iedereen met LOTR gaat vergelijken, snap ik wel... maar is wel lastig, want je kijkt niet meer objectief naar een film...
    LOTR is TOP... maar er is meer dan LOTR alleen.. :wink:

    On-topic... het idee dat WARCRAFT verfilmd gaat worden is coooooool...
    Jake La Motta

  5. #5

    Standaard

    Warcraft heeft zoveeeeel meer te bieden dan LOTR qua personages, het is wat ze ermee gaan doen dat het verschil zal maken. De wereld van warcraft heeft zoveel interessante dingen die niet in LOTR zaten, ik ben er zeker van dat ze er iets subliems mee zouden kunnen maken. Maar langs de andere kant is het ook zeer gemakkelijk zoiets te verknallen. Zolang ze maar genoeg budget krijgen, dat het er niet te nep uitziet.

  6. #6

    Standaard

    Cool nieuws. Ik ben niet altijd fan van spel verfilmingen, maar dit is zeer interessant. Eigenlijk hoop ik ook op een animatiefilm, det cutscenes uit warcraft 3 waren geweldig, als je dat verder uitwerkt en verder animeert kan het iets prachtigs worden. Als het live action gaat worden mogen ze wel een behoorlijk budget gaan uittrekken, het kan inet anders dan een vette fantasy film worden met een hoop sfx, en daar is wel een goed budget voor nodig. Ze moeten bij live action idd wel gaan utkijken voor een vergelijk met LotR, maar er is veel te bieden uit het WC universum, dus daar zouden ze snel vanaf kunnen zijn als ze het gedegen uitwerken!
    Turn around and feel the vibe.....

  7. #7

    Standaard

    Het spel is super, al moet het natuurlijk wel je genre zijn. Wordt een lastige verfilming, maar zou zeker de moeite waard zijn.
    Zoals El-Jorge zegt, ben ik ook niet zo van de spelverfilmingen, maar van Half-Life (2) mogen ze van mij part ook wel iets maken, mits het net zo spannend is als de game zelf.
    Nieuwste aanwinst: Serpico LE, Rome (Wooden Box), Foyle's War Seizoen 1&2

  8. #8

    Standaard

    Ik hoop dat ze de kant van de Horde belichten. En niet de Alliance. Dat zou me vet zijn, een film die partij kiest voor de Horde. 8)

  9. #9

    Standaard

    Kan hier niks over vinden, ook niet op Variety website.
    IMDB ook onbekend, twijfel sterk dat dit zal doorgaan.
    Wat geruchten, maar niks officieel

    ...al vind ik het wel een zeer interessant wereld met veen uitgewerkte geschiedenis.

    Kan alleen maar tegenvallen, te veel fans --> te hoge verwachtingen
    Geschiedenis leert de rest

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Kan hier niks over vinden, ook niet op Variety website.
    IMDB ook onbekend, twijfel sterk dat dit zal doorgaan.
    Wat geruchten, maar niks officieel

    ...al vind ik het wel een zeer interessant wereld met veen uitgewerkte geschiedenis.

    Kan alleen maar tegenvallen, te veel fans --> te hoge verwachtingen
    Geschiedenis leert de rest
    Het gaat vrijwel zeker door. Aangekondigd op de E3 dus wat dat betreft geen gerucht.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Kan hier niks over vinden, ook niet op Variety website.
    IMDB ook onbekend, twijfel sterk dat dit zal doorgaan.
    Wat geruchten, maar niks officieel

    ...al vind ik het wel een zeer interessant wereld met veen uitgewerkte geschiedenis.

    Kan alleen maar tegenvallen, te veel fans --> te hoge verwachtingen
    Geschiedenis leert de rest
    Het gaat vrijwel zeker door. Aangekondigd op de E3 dus wat dat betreft geen gerucht.
    8)
    Turn around and feel the vibe.....

  12. #12

    Standaard

    FF inkoppen dan maar:
    De grootste legendarische regisseur Uwe Boll zal vast nog wel een gaatje hebben....
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    FF inkoppen dan maar:
    De grootste legendarische regisseur Uwe Boll zal vast nog wel een gaatje hebben....
    :x
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #14

    Standaard

    Na het komen en gaan van Sam Raimi als potentiële regisseur, is er nu zowaar toch weer beweging in het project: Hollywood reporter meldt dat Duncan Jones (Moon, Source Code) nu als regisseur aan het project verbonden.

    Jones maakt z'n enthousiasme via twitter bekend:

    So the gauntlet was thrown down ages ago: Can you make a proper MOVIE of a video game. Ive always said its possible. Got to DO it now!
    Dan meldt Tracking Board dat Johnny Depp gezocht wordt voor een rol. Ik ken Tracking Board niet en het lijkt me een ongebruikelijke keuze voor Depp (tenzij de toon meer humoristisch dan serieuze fantasy wordt), maar het bericht is inmiddels door andere sites overgenomen. Voorlopig nog maar met een korrel zout nemen.

    De opnames voor de film zouden eigenlijk dit najaar moeten beginnen, met een eventuele release in 2015.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #15

    Standaard

    En ook deze film kreeg op de Comic Con aandacht. Er werd een korte teaser getoond die speciaal was opgenomen om de toon van de film te laten zien. De eigenlijke opnames zijn nu officieel aangekondigd door regisseur Duncan Jones, met een startdatum van begin 2014, hetgeen betekent dat 2015 nog altijd een haalbare releasedatum is. En dat 2015 mogelijk een heel erg druk jaar gaat worden voor grootschalige films.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    En dat 2015 mogelijk een heel erg druk jaar gaat worden voor grootschalige films.
    Niet 2015, maar 10 juni 2016 komt ie er!!!

    Nieuws vanop Comic Con 2015:

    Comic-Con 2015: Warcraft Panel Report
    Also not known as Duncan Jones' Game Of Thrones

    Moon and Source Code director Duncan Jones came back to San Diego Comic-Con for the third time in three years to show off some more of his cinematic take on the beloved Warcraft gaming franchise. Joining him were Ben Foster, Paula Patton, Dominic Cooper, Travis Fimmel, Daniel Wu, Clancy Brown, Ben Schnetzer and Toby Kebbell.
    There have been some sneak peeks at the likes of Orc leader Orgrim Doomhammer (played by Robert Kazinsky) and a few intriguing words from sorceror Medivh himself (Ben Foster) in the recent past, but the Hall H crowd were treated to something bigger and better than anything else that’s come before: a proper, serious, actual trailer (with Dominic Cooper in a silver and gold suit of armour and everything).
    It was the clearest hint of what the plot of Warcraft actually is. It is, of course, based on the lore of World Of Warcraft, but as Jones has said before, it was always about the orcs’ arrival in the world of Azeroth – a place of humans, elves, taurens and much, much, more… but no orcs. In the trailer, we see the orcs – thanks to the death magic of warlock Gul'dan – make their way through the dark portal, and into a number of brutal but beautiful-in-their-Weta-digital-way battles with The Alliance. The word “epic” feels right for everything seen: from the armour and weaponry (very much of that joyfully oversized Warcraft variety) to the lightning bolt-filled magic seen from human mage Medivh (played by Ben Foster).



    “From the moment I first talked to Blizzard, the plan was to start our film with the first time orcs met humans,” Jones has said. “First contact! I think that for a world with so much newness to explain, this was a wise choice, especially when so many people in our audience may not know anything about Warcraft... It was important that some of our characters would be seeing the world fresh as well, and that the audience could see the situation through their eyes. A Warcraft film should not be about a good race of humans battling an evil race of orcs. Warcraft should be about heroes on both sides trying to avoid a conflict, when villains leave them no choice.”
    Adding to that in Comic-Con’s Hall H, Jones said: “We wanted to make a film that everyone would be interested in, not just Warcraft fans.”
    Paula Patton talked a little about working on her role in the film: “Probably the greatest challenge I have had as an actress [was playing Garona], a half-human and half-orc, a slave of Gul'dan. She finds herself in Azeroth amongst the humans, her life has changed and she never fits in in either world…. It’s hard to do research when you’re playing an orc!”
    “Who doesn’t want to be a wizard?” says Foster. “My experience was a thrill. Getting an opportunity to play with this cast and crew was a once in a lifetime [experience]”
    “We had to wear those incredibly heavy outfits every day,” said Dominic Cooper, who plays the human leader King Llane. “[The actors using performance capture to play orcs] were wearing nice comfortable pajamas every day. We wore sweaty wigs and heavy armour. I couldn't lift up my sword… it was pathetic!”
    Rob Kazinsky, who plays one of the lead orcs, Orgrim Doomhammer, confessed to the crowd how he himself is a massive World Of Warcaft fan, having played the game a lot. A lot, a lot. “I’m up to 600 days played now [on World Of Warcraft],” said Kazinsky. “I was unemployed for a long time. I lost a relationship, a really good one too, but it would have been really, really sad if I weren’t doing this movie, which has totally made it okay. She left me because of Warcraft, and now I’m like, ‘Who won this round?’”




    Daniel Wu, who plays Gul’dan, had this to say about how he got the role: “Gul’dan is an iconic character of the game and it's a daunting task [to play him]. I have to thank my wife, because she plays the game. She is not the only reason why I made the film, but really it was to get into my wife’s good graces. ‘You have to fucking do it!’ she said. I’ve been her hero ever since.”
    Warcraft invades cinemas on both sides of the pond on June 10, 2016.
    De eerste beelden zien er trouwens indrukwekkend uit vind ik zelf...




    IMDB

  17. #17

    Standaard

    De teaser trailer is er:



    Vrijdag zou overigens de eerste echte trailer verschijnen.

  18. #18

    Standaard

    De eerste officiële trailer is sinds gisteren ook uit:


  19. #19

    Standaard

    Nieuwe trailer:


  20. #20

    Standaard

    Nieuwe trailer:


  21. #21

    Standaard

    Tjah, ik hou van dit genre
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  22. #22

    Standaard

    De recensies van de vakpers zijn heel beroerd: https://www.rottentomatoes.com/m/warcraft/

    Het lijkt vooral iets voor de echte fans te zijn.

  23. #23

    Standaard

    Daar kan ik me wel iets bij voorstellen in dit geval. Opvallend op dit moment is trouwens dat de huidige box office lijst op Rotten Tomatoes een duidelijke scheiding laat zien: de best beoordeelde films hebben de laagste omzet en andersom. Daar valt natuurlijk iets uit te concluderen...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #24

    Standaard

    Heb wel al goeie reacties gehoord van mensen die fan zijn van de games en het een goeie verfilming vonden.

  25. #25

    Standaard

    Niks mis met dit stukje cinema, is wat anders dan normaal. Ik heb in ieder geval genoten! (en dat is het belangrijkste )

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •