Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.

Discussie: Weeds (Showtime)

  1. #1

    Standaard Weeds (Showtime)

    Iemand die deze serie gezien heeft? Momenteel is seizoen 1 al uitgezonden en ik vind het tot nu toe een fantastische serie. M'n buitenwijk-met-knappe-huisvrouwen-serie-behoefte werd tot deze tijd gevuld door Desperate Housewives, die ik steeds matiger begin te vinden enige tijd.

    Maar Weeds stoot de serie met gemak van de troon, super vermakelijke verhaallijnen, uitstekend geacteerd (met name Mary-Louise Parker die een Golden Globe won) en kleurrijke personages met geniale dialogen (gelukkig mét gevloek, dat de serie z'n zwarte humor goed doet). Kan het niet warm genoeg aanbevelen, voor mensen die Showtime en HBO series kunnen waarderen vooral.

    Serie gaat over een huisvrouw (Nancy Botwin) wiens man overlijd na een hartaanval tijdens het rennen. Om rond te komen besluit ze via haar man's connecties wiet te gaan dealen in de rijke buitenwijken waar ze ook woont om haar gezin te kunnen onderhouden.

    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  2. #2

    Standaard

    enkel nog maar de eerste aflevering van gezien, viel me eerlijk gezegd wat tegen. maar het is natuurlijk onfair om een serie op 1 aflevering te beoordelen dus hopelijk komt hij hier ook nog eens op TV. ik denk wel dat ze daar een hoop leuke verhaallijnen mee kunnen verzinnen met dat gegeven van "dealen in de sub-urbs".

  3. #3

    Standaard

    Even een subtiele kick

    Zijn er maar zo weinig fans van deze geweldige serie?
    Het is voor mij echt de beste serie van het afgelopen jaar.

    Ik moet voor mijn studie vrouwelijke kijkers van Weeds interviewen. Nou zijn die vrij lastig te vinden dus vandaar hier een klein oproepje. Als er hier toch vrouwelijke kijkers zijn die eventueel zouden willen meewerken aan een interview zou ik heel graag een mailtje ontvangen.

  4. #4

    Standaard

    Was deze serie niet op Talpa te zien ofzoiets? Ben het toen vergeten te zien

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rennes
    Was deze serie niet op Talpa te zien ofzoiets? Ben het toen vergeten te zien
    Na enige weken was deze (schande) al van de buis gehaald vanwege te lage kijkcijfers. Ga verder ook maar niet al te veel moeite doen om mensen aan te sporen om dit te zien, maar 't is écht dé beste serie van het jaar samen met Dexter (en ik volg nog Lost, Desperate Housewhores, The Wire, Heroes, Prison Break, The OC, My Name is Earl, , Veronica Mars, Family Guy, The Simpsons, The Office, Grey's Anatomy en nog wat andere commerciële-kanalen-meuk, om het perspectief wat beter te belichten).
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  6. #6

    Standaard

    ik heb er nog altijd niet meer van gezien dan de pilot, het is in België dan ook nog steeds niet op TV gekomen en ik kan niet zomaar tig series downloaden vanwege een datalimiet. Ik ontdek dit later nog wel eens dus

  7. #7

    Standaard

    Seizoen 1 is goed, seizoen 2 is top! Echt een hele leuke serie met humor en ook drama. Vond altijd al leuk om Mary-Louise Parker in The West Wing te zien en met deze heeft ze een verdiende eigen serie.

    Showtime heeft een derde seizoen besteld van 15 afleveringen, helaas duurt het nog wel een tijdje voordat die uitgezonden worden.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb het eerste seizoen gedeeltelijk gevolg. Toen ben ik het wat uit het oog verloren eigenlijk. Zonde want het is best een leuke serie, misschien dus maar weer eens mee verder gaan

  9. #9

    Standaard

    Zonder al te veel hoop te willen zaaien, maar ik heb ergens een releasedatum gezien voor 25 januari 2007 voor seizoen 1 van Weeds.
    Maar heb dit nergens anders bevestigd gezien, daarom enige twijfel over juistheid. Maar als het klopt is de serie snel beschikbaar.
    Tv serie fan

  10. #10

    Standaard

    Als de dvd net zo verkracht word als met de R1 is gebeurt dan sta ik er niet echt op te wachten.
    Ze hebben het beeldformaat aangepast van breedbeeld(orgineel) naar 4:3 en dat noemen ze nog een special feature

  11. #11

    Standaard

    Iemand de serie al volledig gezien. Net het 1ste seizoen besteld. Lijkt me een leuke serie
    I always tell the truth. Even when I lie.

  12. #12

    Standaard

    Ik ben bezig met het 2e seizoen, tis echt heel erg geweldig!! Leuke humor en wat vooral belangrijk is bij dit soort series is dat er een aantal onvergetelijke personages rondlopen! Vooral Doug en Andrew vind ik geniaaaaal!

  13. #13

    Standaard

    Ben gister aan deze serie begonnen (meteen vier afleveringen achter elkaar gekeken) en het was een zeer aangename verrassing! Echt enkele heerlijke scenes. Denk dat ik het eerste seizoen er vandaag of morgen al door heen heb! (heeft overigens ook maar tien afleveringen van een half uurtje).

  14. #14

    Standaard

    Weeds (S1) (Jenji Kohan, 2005)
    Weeds gaat over een alleenstaande moeder die, na het overlijden van haar man, het hoofd boven water probeert te houden met de verkoop van wiet in een Amerikaanse buitenwijk (putting the herb in the suburb). In de hoofdrol zien we Mary-Louise Parker, die in The West Wing en Angels in America al heeft bewezen een prima actrice te zijn. Ook hier is ze weer fantastisch als eenzame moeder Nancy Botwin. Haar twee zoons hebben het ook moeilijk met de dood van hun vader en gedragen zich wat anders dan hun leeftijdsgenoten, dit levert enkele merkwaardige, grappige en ontroerende momenten op. Dit is ook meteen een van de zeer sterke punten van deze serie, de combinatie van drama en (zwarte)humor. Naast Nancy en haar kinderen volgen we ook haar klanten en haar leveranciers. Met name de negerin waar ze haar wiet bij koopt zorgt voor enkele hilarische momenten, maar ook de exentrieke bewoners (en klanten) worden goed neergezet. Naast de al eerder genoemde sterke acteerprestatie van Mary-Louise Parker (waar ze ook een Golden Globe voor won), mag ook zeker de jonge Alexander Gould geprezen worden. Hij is in de serie de jongste zoon van Nancy en won voor deze rol de Young Artist Award. Naastde heerlijke titelsong bevat de serie nog veel meer lekkere nummers van o.a. Flogging Molly en Michael Franti& Spearhead.Ik dacht dat alleen HBO met topseries kwam, maar ook Lions Gate Television heeft met Weeds bewezen tot de top van televisieland te behoren. 8.5


  15. #15

    Standaard

    Weeds (S2) (Jenji Kohan)
    Ook het tweede seizoen over de drugsdealende huismoeder is weer zeer vermakelijk. Naast het dealen besluit ze zelf ook met enkele handlangers weed te gaan kweken, Snoop Dog komt het testen en hij doopt het om tot Milf-Weed. Verder eigenlijk gewoon een voortzetting van het vorige seizoen, maar nu misschien nog wel wat meer tijd voor enkele andere personages. Daarvan is Kevin Nealon als Doug Wilson misschien wel de meest opvallende, wat een heerlijke lamme droogkloot zeg. Wederom ook weer een prachtige rol van Alexander Gould als zoontje van Nancy, het ventje is zijn leeftijd ver vooruit en dat zorgt voor enkele zeer vermakelijke scenes. Ook dit seizoen weer een sterke soundtrack, gelukkig begint seizoen 3 volgende week al in de VS. 8.5

  16. #16

    Standaard

    Zit hier een "lachband" onder?
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nielsje Bekijk bericht
    Zit hier een "lachband" onder?
    Nope...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  18. #18

    Standaard

    M'n interesse is zeker gewekt. Ik vond de naam van het zoontje bekend voorkomen, even op imdb kijken en hij deed dus de stem van Nemo, daar kende ik em van.

  19. #19

    Standaard

    Dvd van seizoen 1 aangeschaft vandaag. Ben zeer benieuwd!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Nope...
    Bedankt, dat is weer een extra reden deze serie op de wishlist te zetten. Soms kan een lachband voor mij veel kijkplezier verzieken.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  21. #21

    Standaard

    Gisteren de eerste aflevering van het vierde seizoen gezien. Meteen wel weer enkele heerlijk scherpe opmerkingen.

  22. #22

    Standaard

    Vanaf volgende week iedere vrijdagavond op RTL8

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Gisteren de eerste aflevering van het vierde seizoen gezien. Meteen wel weer enkele heerlijk scherpe opmerkingen.
    En een leuke nieuwe setting


  24. #24

    Standaard

    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  25. #25

    Standaard

    De serie heb ik nog nooit gezien, maar das wel een erg mooie vrouw.
    Misschien toch maar een proberen

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •