Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos
    tv home en panasonic. De laatste is niet meer verkrijgbaar, maar heeft vaak genoemd beste beeld van alle SD-decoders. Zelfs zo goed dat werd aangeven in een hd-beschouwing dat bij weergave via scart deze decoder het nog beter doet dan de Samsung HD-decoder. En wat betreft kwaliteit analoge weergave in de bioscoop betwist ik dat dit de beste kwaliteit geeft. Vaak zie je de bekende beschadigingen in het beeld. Verder is standaard links en rechts het beeld minder scherp. Met de nieuwe digitale bioscoop (zoals in Hoogeveen) heb je dit niet meer, maar wel heel goed beeld bij digitale-bronnen.
    Het digitale beeldsignaal is dus sterk afhankelijk van de aanbieder, en de gebruikte decoder. Laten we het er maar op houden dat Casema met de Samsung een niet al te beste oplossing is voor mensen die van kwaliteit houden.
    Bij echte film moet je de beschadigingen even buiten beschouwing laten, als de film nieuw is heeft hij deze niet. Beeld aan de zijkanten minder scherp? Bron of projectie? In ieder geval verslaat film de digitale bioscoop wel op het gebied van resolutie.
    Elke techniek heeft zijn voor en nadelen, toch best wel leuk dat men met de digitale techniek z'n best doet om de analoge techniek te evenaren en voorbij te streven. In sommige gevallen is dit al wel geslaagd. Doch puur beeld en geluid...... dat laat zich niet zomaar even perfect digitaliseren.(ook analoog is bij perfecte kwaliteit afhankelijk van heel dure technieken, en ook nog eens storingsgevoelig....)

    Digitaal kan velen malen gebruiksvriendelijker worden uitgevoerd, en ook nog eens wat meer extra's in de vorm van diverse opties hebben dan analoog, en dit is voor velen(ook voor mij) vaak een reden geweest om over te stappen. Ook de vaak prijsgunstige ontwikkelingen op digitaal gebied, doet dat op een aantal gebieden de analoge techniek steeds minder gebruikt wordt.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #27

    Standaard

    Dat beeldkwaliteit van samsung minder goed is, is bekend gegeven. Ik was aanwezig bij de eerste digitale HD-uitvoering van een bioscoopfilm in de bioscoop ij Hoogeveen. Zeer leuk. Zo werd daar getoond dat het standaard is bij analoge weergave van films in de bioscoop dat de zijkanten minder scherp zijn. Als je het eenmaal weet valt het inderdaad op. Digitale weergave heeft als voordeel dat over het gehele scherm het beeld scherp wordt weergegeven. En wat betreft resolutie, ik was zeer onder de indruk. Zie bij de films die analoog worden weergegeven zelden de resolutie van wat ik bij MI 3 zag. Een nog meer ervaren bioscoopganger, die haast wekelijks naar de bioscoop gaat, was zeer onder de indruk van de zijns inziens betere kwaliteit van digitale HD-weergave.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fr@
    ...En de bevindingen en conclusies van Mr.Parker dan?
    Die klonken toch redelijk positief, dacht ik zo. Weliswaar onder bepaalde voorwaarden en condities, maar toch!
    ...
    Ach niet iedereen is het altijd even eens met mijn opmerkingen zal ik maar zeggen.

    Ik heb zelf @Home en de genoemde Panasonic decoder, even de software problemen (veelal EPG) buiten beschouwing latende, geeft deze via Scart een zeer mooi plaatje zoals ook door Rhodanos gemeld werd.

    Digitale tv niet beter dan analoog?
    Naar mijn idee is dit niet 1:1 juist.
    De publieke nederlandse zenders komen sinds een tijdje via glasvezel van hilversum en gaan met hogebitrate de digitalekabel op, voor analoog wordt dit wel aangepast. Ned 1, 2 en 3 zijn dus erg goed, persoonlijk zou ik digitaal beter dan analoog willen zeggen. Dan heb ik het over 4:3 uitzendingen.
    Kijken we naar 16:9 uitzendingen (die ook als zodanig doorgegeven worden) dan wint in mijn ogen digitale tv zeker. Via digitale tv worden deze dan nl anamorph doorgegeven ipv palplus analoog. Je wint hier dan ontzettend veel in beeldkwaliteit. Ook bij de BBC. (Oa @home geeft deze analoog in 4:3 pan&scan weer terwijl het via digitaal 16:9 anamoprh is).
    Het is wel zo dat niet alle zenders met een dergelijke hoge bitrate worden doorgegeven, of de volledige pal resolutie. Dit heeft deels te maken met de bron waarvan het digitale signaal gemaakt wordt, in die gevallen kan het gebeuren dat digitaal minder eruit kan komen te zien dan analoog (indien deze totaal ongestoord / ruis vrij bij je binnenkomt).

    Dan digitale schotel beter dan digitale kabel?
    Alleen als je bereidt bent te betalen en weet hoe er mee om te gaan.
    Canaal digitaal, de nederlandse exploitant, levert nl duidelijk slechtere kwaliteit dan de meeste kabelaars digitaal. Oa de bitrate ligt bij hun vele malen lager. Voor Ned 1, 2 en 3 is deze aanbieder noodzakelijk, zij geven deze als enige door. Voor andere zenders kun je nu soms nog volstaan zonder abonement maar steeds vaker moet je daar ook een abonement op nemen en wel in het land van herkomst van die zender, met als verplichting een adres in dat land. Dit is allemaal wel mogelijk, maar je maandelijkse kosten voor tv ontvangst zijn nu niet echt laag meer.

    Dan de Samsung HD decoder, ik heb deze naast de panasonic in gebruik, via HDMI aangesloten. Kijk ik even uitsluitend naar de beeldkwaliteit dan vind ik deze voor de SD kanalen gelijk / beter dan de Panasonic. Het betere zit hem grotendeels in de kleuren die er via HDMI net wat beter uitkomen op mijn CRT tv.

    Digitaal vs Analoog...
    Een eeuwig duurende strijd.
    Analoog kan veel beter zijn dan digitaal maar is overbodig.
    Analoog kan men traploos van de ene kleur in de ander overgaan, of van hard naar zacht in volume of toonhoogte etc.. Trefwoord TRAPLOOS.
    Digitaal gaat dit niet, het aantal bits van het een of andere componentje levert een belemmering. Die bepaald hoeveel "trapjes" er mogelijk zijn.
    Theoretisch is analoog dus beter.
    Maar theoretisch is er zoveel beter.
    Voorbeeldje: Bij het analoog filmen maakt men gebruik van het een of andere type film materiaal (35mm en bepaalde korrel etc...) dit heeft zo zijn beperkingen. Max oplossend vermogen etc.. Bij digitaal filmen maakt men gebruik van chips die ook een bepaalde limitatie hebben, maar die kan theoretisch wel anders (beter) zijn dan de analoge film (momenteel is dit geloof ik nog niet het geval, maar het zou kunnen). Dus om nu kortaf te zeggen een digitale projectie is slechter dan analoog is geheel afhankelijk van de bron en gebruikte apparatuur.

    dit alles geld ook voor thuis. Als de bron analoog is maar de apparatuur niet dan moet er gerekend / afgerond / gegokt gaan worden.
    Tegenwoordig staat het er vaak niet meer bij in de beschrijving van een CLD tv, maar dergelijke toestellen kunnen maar een "beperkt" deel van het kleurenpallet aan. Een kleur die tussen 2 mogelijkheden in ligt moet dus zodanig aangepast worden dat het wel weergegeven kan worden, daar waar een crt, en doorgaansplasma ook in betere maten dan LCD, dit niet hoeft te doen.

    Doe met deze info wat je lief is.

  4. #29

    Standaard

    Uiteindelijk blijkt toch steeds weer uit de reacties dat het een kwestie is van uitproberen. Geen enkele combinatie van provider en toegepaste apparatuur geeft blijkbaar een garantie voor een perfect beeld (en geluid).

    Trouwens, wat is een perfect beeld en geluid? Dat is ook maar een subjectief begrip. Wat de één prachtig vindt vindt de ander "bagger".

    Zo los van elkaar het eigen resultaat beoordelen kán ook niet objectief zijn! Daarbij komt dat het er ook om gaat wat je eerder gewent was...
    Met andere woorden, als je een slecht beeld hebt dan is, bij wijze van spreken, elke verandering al een verbetering en noemt dat dan vervolgens een perfect beeld......

    Met de reacties en opmerkingen in het achterhoofd ga ik maar eens kijken of ik het een en ander in bruikleen kan krijgen om het op die manier uit te kunnen proberen.
    En, mocht ik zodoende enige verbetering waarnemen dan geeft dié configuratie het meest perfecte beeld. Zo niet, dan had ik al het meest optimale beeld...........:wink:

    fred

    Mijn opstelling is:
    Panasonic breedbeeld LCD-Tv: TX-32LX500F
    Panasonic DVD-recorder: DMR-EH50
    Kabelexploitant: CASEMA (Nieuwegein)

  5. #30

    Standaard Re: Nieuw forum: HDTV uitzendingen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Met het WK voetbal wordt in Nederland HDTV geintroduceerd. Gebruik dit nieuwe subforum om te discussieren over alles wat met de ontvangst van HDTV te maken heeft.
    Nieuwe Update voor die ""beruchte" SAMSUNG decoder vandaag 27 okt.

  6. #31

    Standaard

    ik had een vraag wie heeft er hdtv van upc die heb ik maar krijg geen 5.1 geluid wie weet hoe ik kan oplossen


    groetjes

  7. #32

    Standaard publieke zenders SD 16:9 van haarscherp tot wazig !!

    Hoe is het te verklaren dat de publieke zenders NL.,VRT,ARD/ZDF een veel betere SD (standaard definitie) beeldkwaliteit hebben dan de commerciele ?Vooral bij RTL 4 en SBS is er een onscherpe weergave in 16:9 ! Kijk je naar de publieke zenders,dan lijkt het wel HD.Zelfs de reg.omroep L1 ziet er zeer goed uit.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    Hoe is het te verklaren dat de publieke zenders NL.,VRT,ARD/ZDF een veel betere SD (standaard definitie) beeldkwaliteit hebben dan de commerciele ?Vooral bij RTL 4 en SBS is er een onscherpe weergave in 16:9 ! Kijk je naar de publieke zenders,dan lijkt het wel HD.Zelfs de reg.omroep L1 ziet er zeer goed uit.
    Wie is je provider?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •