Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 246 worden weergegeven.

Discussie: UPC HDTV

  1. #201

    Standaard

    even een vraagje in het algemeen over de upc hd box.

    waarom komt het signaal van digitale tv met een vertraging van ongeveer 5 tot 10 seconden door ten opzichte van het analoge signaal?

    dit viel mij laatst op en wil dit gewoon graag weten...
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  2. #202

    Standaard

    decoderen?

    edit: waarschijnlijk zelf daar coderen en vervolgens bij jouw decoderen
    Laatst aangepast door johanhoitink : 25-06-2009 om 10:17
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  3. #203
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    decoderen?
    Precies, het analoge signaal zal toch naar een Mpegstream omgezet moeten worden.
    Vanuitgaande dat dit constant en niet variabel gebeurt zoals gebruikelijk, heeft dit verwacht ik enige tijd nodig.

    Mijn sat heeft hetzelfde daar dit uiteraard ook DVB is!

    Grappig is dat ik in mijn keuken naar een kleine analoge lcd kijk, en in de kamer digitaal op de Plasma.

    Je hoort duidelijk dat het doelpunt eerder in de keuken valt dan in de kamer
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #204

    Standaard

    aha! bedankt! dat is me nu dus geheel duidelijk!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  5. #205

    Standaard

    en weer genoten van twee uur superconcert van fleetwood mac op zoom in hd kwaliteit , mag ook weer eens gezgd worden tussen al het gezeur haha
    btw de tour ziet er ook prima uit de gewone uitzendingis een aanfluiting in kwaliteit ter vergelijking..
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  6. #206

    Standaard

    NRC komt met een handig overzichtje http://weblogs2.nrc.nl/hebben/2009/0...-in-nederland/, gegevens van augustus 2009:
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  7. #207

    Standaard

    Ik ben nu even aan het zappen geweest tussen Ned 3 in HD en gewoon digitaal.
    Op dit moment is er voetbal: Celtic - Arsenal.
    En ik moet zeggen dat het verschil toch wel erg duidelijk te zien is.

    Wat een verbetering zeg!

  8. #208

    Standaard

    Da's geen HD uitzending hoor, puur geupscaled.
    Het ziet er beter uit omdat de scalers van de NOS beter zijn dan die van jouw TV/decoder.

  9. #209
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En......., het wordt aangeboden in een veel hogere bitrate dan de sd variant.
    Dus geen transmissie en compressie beperkingen meer door die bitrate!

    Echter het was idd nog steeds geupscaled!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #210

    Standaard

    Hmmm ... in mijn opinie zag het er toch echt HD uit... ik zal eens verder informeren.

  11. #211
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Idd, na wat zoeken was de tweede helft na zegge wel echt native HD.
    Tja.., ik had het zelf niet gezien.

    Het schijnt dus dat live verslagen wel in HD worden aangeboden door de NOS en samenvattingen niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #212

    Standaard

    Native of geuopscaled, het zag er donders mooi uit .
    Ik heb overigens pas vanaf de 2e helft gekeken, ben daarvoor aan net Wii-'n geweest.

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Native of geuopscaled, het zag er donders mooi uit .
    Ik heb overigens pas vanaf de 2e helft gekeken, ben daarvoor aan net Wii-'n geweest.
    Dan heb je niets gemist want alleen de 2de helft is uitgezonden. Met daarvoor de samenvatting van de 1ste helft.

    Het schijnt overigens dat de NOS ad-hoc beslist per CL wedstrijd of er in HD uitgezonden wordt ja of nee. Dit is dan puur afhankelijk van het feit of het aangeboden wordt. Blijkbaar hebben ze in Glasgow (Celtic) dus wel een paar HD camera's staan / neer gezet voor de gelegenheid. Prima werk dus.

  14. #214

    Standaard

    Is die nieuwe sisco hd dvr box zo uitgekleed om aan die nieuwe europeesche regelgeving van stroom verbruik te voldoen?
    Ik las toevallig dat een dergelijk apparaat in standby nu bijvoorbeeld niet meer dan 1 Watt mag verbruiken.
    Geen idee hoeveel wat nu dan mag tijdens het gebruik.
    Misschien is zo'n derde tuner dan wel teveel?
    blij dat ik die "oude" nog heb, want ik gebruik de drie tuners regelmatig tegelijk.
    Laatst aangepast door johanhoitink : 19-01-2010 om 18:14
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #215
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Test nu de nieuwe firmware van de UPC HD DVR

    Met dank aan Devil strike-net van Chelloo.com


    1) juiste weergave bij 4:3 uitzendingen(word niet meer uitgerekt bij 4:3 uitzendingen)
    2) Nieuwe itiem onder menu(upc message)
    3) DVR en RADIO button op AB werkt nu ook
    4) Teletext lijkt sneller*
    5) Recording bug lijkt opgelost*
    6) Recording HD OOS*
    BUG: Nog geen DolbyDigital via hdmi

    Deze constateringen zijn niet officieel maar van bovenstaande chelloo forum member
    Voor test klik volg de instructies op het chelloo forum.

    Maar het grote nieuws is dat er dus weldegelijk nog een update komt voor de Philips HD DVR, ondanks dat men nu de 'in mijn ogen' inferieure Cisco met maar twee tuners aanbiedt.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-02-2010 om 12:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #216

    Standaard

    Hey mensen ik heb een probleem.
    Ik heb een zwarte upc hd mediabox van het merk cisco.
    Deze heb ik aangesloten jop een Lg 42pq2000tv maar als ik bij info kijk zegt men tv 576p 50hz.
    Met alle zenders:s
    Dit moet toch 720p zijn?
    Op de bravia benede geeft ie wel 720p aan..

  17. #217
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het ligt ook aan de instelling!
    Staat de instelling op auto, dan is het afhankelijk van het aangeboden signaal.

    SD Kanalen = 576p
    HD Kanalen = 720p of 1080i

    PS.
    Standaard staat de box op een vaste res van 720p. ( Auto - is de beste keuze)
    Maar er zijn ook res problemen geconstateerd op het forum uit mijn vorige post.
    En toevallig o.a. ook door die gebruiker!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #218

    Standaard

    Ik heb hem op auto staan.
    Maar het domme is dat hij ook op de hd zenders als ik bij info druk 576p 50hz aangeeft:s
    Het kwaliteit word ook niet echt beter dan de normale zenders.
    Kwaliteit is hartstike goed daar niet van maar vindhet toch jammer.
    Ik lees ook op internet dat het meer voorkomt met lg icm upc digitaal..

  19. #219
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kunt proberen dat aan te geven bij UPC onder de noemer van o.a.het chelloo forum en naar de Philips HD DVR vragen.
    Maar de voorraad zal minder zijn, echter een beetje doorzuren kan soms wonderen verrichten.
    Hoe beter je in zuren bent, des te groter het wonder.
    Succes.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #220

    Standaard

    edit: verkeerd topic
    Laatst aangepast door Reverb : 16-02-2010 om 20:36

  21. #221

    Standaard

    Nieuwe zenders toegevoegd, dus eventjes kort mijn mening.


    MTVNHD
    Heeft alleen concerten in HD, dus veelal dezelfde artiesten in een zelfde decor. Ik heb zelf nog geen clips in HD gezien.
    Hieruit blijkt dus wel weer hoe ver de muziekindustrie achterloopt op de moderne technieken. Als MTVNHD al langer bestaat verwacht je dat de nieuwste clips direct in HD worden opgenomen. Het is ook niet een kleine doelgroep wat kijkt, want dezelfde uitzending in Nederland is ook in de andere landen van MTVNHD te zien...

    EenHD
    Nog weinig gekeken en geen HD gezien. Is ook niet interessant, omdat ze in 720p uitzenden. Andere kanalen zijn in 1080i waardoor mijn Sharp switcht van signaal en dat vertraagt weer het zappen = irritant.

    RTL
    Begint steeds beter te worden. Naast CSI en Bones, Steven Seagal (grappige serie, gewoon kijken, al was het alleen voor de HD-uitzending) laatst Robots gezien. Animatie ziet er gewoon zó goed uit in HD!

    NatGeo HD + History HD
    Ik zie steeds vaker SD-programma's voorbij komen? Hebben ze geen programma's in HD meer en vallen ze terug op archiefrommel? Beetje jammer...

    Ned1,2,3
    Ik zou zeggen 'gelukkig' was ik er niet tijdens de WinterSpelen en heb ik me niet kunnen ergeren, want nog steeds valt het aantal uren tegen. Er is al bijna 2 jaar voorbij sinds het voetbal in 2008 (1e HD-uitzendingen), maar wat er nu in HD te zien is, is bizar weinig.

    Leuk hoor, dat ze films en series hebben aangekocht, maar waar blijft Journaal, Lingo of EenVandaag? Ze moeten echt verbetering brengen, want ik verwacht dat in 2012 het aantal tv-kijkers tot 30 jaar is gehalveerd. En dat vindt de STER weer geen leuk vooruitzicht.

  22. #222

    Standaard

    Sinds een week ben ik overgestapt op UPC HDtv met DVR, maar ben tot nu toe niet enthousiast, dit vanwege het Philips/Cisco kastje...

    - Ik moet minimaal dagelijks het kastje resetten (stroomkabel eruit) omdat hij het simpelweg niet doet
    - Het 'normale' digitale tv kastje had ook een coax-output, zodat je ook nog het analoge signaal kunt doorlinken naar je tv. Dit kastje heeft dit niet
    - Het zappen werkt erg vaag; soms keurig 1 zender omhoog, soms schiet ie gelijk door naar het eerstvolgende UPC of interactieve kanaal?

    Herkent iemand bovengenoemde irritaties? En hebben ze bij UPC nog alternatieve kastjes voor HD met DVR?
    Op dit moment overweeg ik serieus op mijn normale niet-HD kastje met DVR weer aan te sluiten en deze rommel retour te sturen... Vooral het dagelijks resetten gaat zwaar op de zenuwen werken.

  23. #223

    Standaard

    Remco ik ben blij dat ik de "oude HD box van philips heb"
    Heb der nooit problemen mee
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  24. #224

    Standaard

    John,

    Ja, ik hoor over beide boxen wisselende dingen... mijn vastloopprobleem schijnt te maken te hebben met de handshake die via HDMI plaats moet vinden (issue treedt namelijk alleen op bij het opstarten van het kastje, gevonden op het chelloo forum). Iemand ervaring met het aansluiten van een Cisco hd-kastje op een Panasonic plasma tv (TH42PZ800)?

    Aan de andere kant zijn de meningen over het Philips kastje ook nogal wisselend. Ik vraag me dan ook af of ik er verstandig aan doe om hem hiervoor om te ruilen.

  25. #225

    Standaard

    Tja mischien heb ik geluk, don,t know btw volgens mij zijn er geen mogelijkheden om te ruilen dacht ik, de box die nu uit is is de cisco
    maar kan me vergissen
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •