Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 246 worden weergegeven.

Discussie: UPC HDTV

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Even een vraagje: bij mijn ouders in de wijk zijn ze momenteel UPC Decoders aan 't uitdelen. Men heeft tegen een buurvrouw gezegd dat, als zij het apparaat niet nam, ze binnenkort alleen nog maar Ned 1, 2 en 3 zou kunnen ontvangen. Volgens mij is dit bullshit, maar ik hoor graag van iemand of het wel of niet zo is en wanneer UPC zou stoppen met het analoge signaal.
    Vergeet jouw info en vergeet bovenstaande post.

    Waar, volgens mij, de verwarring ontstaat is dat de ether er uit gaat in november (daarin blijft alleen Nederland 2 nog van over). Televisie via (analoge) kabel blijft bestaan en het aanbod is zoals (veelal) gemeentes hebben vastgelegd in de programmaraden (met alle Nederlandse zenders en evt Engelse, Duitse, Belgische, Franse en thema-zenders)
    UPC speelt blijkbaar smerige spelletjes door het er op te laten lijken dat je digitale tv moet nemen om 'straks' ook nog normale televisie te kunnen bekijken.

    Er zijn genoeg mensen die nu en straks geen digitale tv van UPC afnemen (ze zitten in hun afzetgebied), dus de analoge kabel blijft gewoon bestaan

  2. #52

    Standaard

    Bedankt! Helemaal duidelijk! Niet slecht voor een meneer uit het bos...

  3. #53

    Standaard

    Ik heb op het forum van Chello gelezen, dat ook de uitrol van HDTV voor de kerst niet meer wordt gehaald. Verwachting is 2e kwartaal van 2007.... Jaja, geduld is een schone zaak!!!

  4. #54

    Standaard

    Lijkt wel of UPC het helemaal heeft opgegeven wat HDTV betreft. Op de site vind je er niks over terug en ook de site www.ervaarhdtv.nl verwijst gewoon naar de normale digitale televisie.

    Franc.

  5. #55

    Standaard

    26-Jan-07,

    HDTV Mediabox van Philips

    Degenen die het UPC mededelingen forum in de gaten hebben gehouden weten het al: er is weer een teken van leven gesignaleerd omtrent de HDTV decoder van Philips!

    UPC lijkt uiterst voorzicht met het lanceren van de HDTV decoder. De decoder werd namelijk al in 2005 aangekondigd.
    Het uitstellen zal niet voor niets zijn geweest. Ten eerste staat HDTV via de kabel in nederland nog in de kinderschoenen. Er zijn welliswaar andere kabelproviders die reeds HDTV aanbieden, maar daar loopt het nog verre van vlekkeloos. Ten tweede maakt de HDTV decoder van Philips gebruik van "HDMI", dit is een nieuwe aansluitstandaard. Helaas bleek deze standaard niet op alle HD Ready tv's te werken.

    Deze maand start UPC met een nieuwe test. Mensen die zich eerder hadden opgegeven via de site "www.ervaarhdtv.nl", welke inmiddels niet meer bestaat, kunnen worder geselecteerd voor deze test. Het is helaas niet meer mogelijk om je op te geven voor deze test. Daarbij zal slechts een kleine groep worden geselecteerd.

    De test zal in principe twee maanden duren, maar dit kan altijd nog worden verlengd. Over de uiteindelijke prijs van de HDTV decoder is nog niets bekend.

    bron:www.chelloo.com
    If the pink is snookered, go for the brown!
    Mijn collectie

  6. #56

    Standaard

    HD Ready vereist toch juist HDMI? Merkwaardig verhaal van UPC maar dat heb je wel vaker met deze organisatie.

  7. #57

    Standaard

    Wat een gepruts van Philips en upc. Als je hd zonder morren wilt ontvangen moet je gewoon een schotel nemen....:wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Wat een gepruts van Philips en upc. Als je hd zonder morren wilt ontvangen moet je gewoon een schotel nemen....:wink:
    HD via de schotel is zeer beperkt voor de Nederlanders. Probeer jij maar eens Discovery HD of NGC HD te ontvangen, zenders die de kabelaars wel aanbieden.

    Met BBC-HD en Euro1080 houdt het wel zo'n beetje op voor de schotelaar.

    Lijkt wel of UPC het helemaal heeft opgegeven wat HDTV betreft. Op de site vind je er niks over terug en ook de site www.ervaarhdtv.nl verwijst gewoon naar de normale digitale televisie.
    Als het na de nieuwe aankomende testperiode van 2 maanden weer niet lukt kunnen ze er inderdaad beter een streep onder zetten. Maar verstandiger; zet een streep onder Philips en ga bijv met Humax in zee, die hebben ook HD decoders voor de kabel.

  9. #59

    Standaard

    [quote="Bengbeng"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Wat een gepruts van Philips en upc. Als je hd zonder morren wilt ontvangen moet je gewoon een schotel nemen....:wink:
    HD via de schotel is zeer beperkt voor de Nederlanders. Probeer jij maar eens Discovery HD of NGC HD te ontvangen, zenders die de kabelaars wel aanbieden.

    Met BBC-HD en Euro1080 houdt het wel zo'n beetje op voor de schotelaar.

    [quote]

    Discovery hd, ngc hd geen probleem. 3 kop systeempje met speciale schotel en astra 1, 2 hotbird of meer naar wens etc... Je weet gewoon niet waar je het over hebt. Als je juist alle zenders, inclusief hd wilt ontvangen moet je de schotel hebben vanwegen het gemak en diversiteit. Je wilt toch zelf bepalen wat je ziet? met kabel wordt dit dus voor je gedaan.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #60
    ferdinab
    Guest

    Standaard

    Vandaag ben ik gebeld door UPC of ik deel wil nemen aan de HDTV test. Daar voor krijg ik 2 maanden gratis HDTV en moet ik 2 x een vragenlijst invullen. De decoder is gratis. In het begin is alleen NGC in HDTV later ook discovery. Bovendien 2 maanden gratis film1 en sport 1

    Na de proefperiode van 2 maanden kost de aansluiting 6 euro per maand bovenop de gewonde digitale TV aansluiting.

    De decoder krijg ik over ongeveer een week thuisgestuurd.

    Als ik wat ervaringen heb zal ik weer posten.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Discovery hd, ngc hd geen probleem. 3 kop systeempje met speciale schotel en astra 1, 2 hotbird of meer naar wens etc... Je weet gewoon niet waar je het over hebt.
    Weet jíj eigenlijk wel waar je het over hebt?
    Discovery-HD en NGC-HD zijn niet FTA en ook niet via Canal Digitaal te ontvangen. NGC-HD is alleen via een Engels Sky abonnement, inclusief verplichte aanschaf Sky HD ontvanger en officiëel alleen voor Engelsen te bemachtigen, niet realistisch dus (en erg kostbaar) voor de gemiddelde Nederlander.

    Discovery-HD zou eventueel via het Duitse Premiere te bemachtigen zijn, maar ook weer niet officiëel voor Nederlanders. Moet dus via een omweg en de zender is waarschijnlijk ook nog eens Duits gesynchroniseerd. Niet echt aanlokkelijk.

    Via diverse kabelaars heb je gewoon NGC en Discovery HD mét NL ondertiteling.

  12. #62

    Standaard

    Gisteren de HD-decoder ontvangen. Decoder reageert qua bediening soms traag en zal nog wat updates nodig hebben.

    Uit mijn bericht op het HTforum:

    Overigens ben ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit van vooral de HD-zenders. Ik heb er nu 4 (Film1, Sport1, NGC en Discovery (sinds vandaag). Zojuist op NGC een docu gezien over reuzenpanda's, maar dat beeld was grandioos. Deed niets onder voor HD-DVD of BR. Verder nog geen blokjes-storing gezien en het geluid loopt zelf synchroon (is instelbaar). Overige kanalen varieren, maar zijn over het algemeen goed. Vooral N1, 2 en 3 springen hier duidelijk bovenuit. Lijkt erop dat Philips en UPC hun huiswerk afgelopen maand iets beter hebben gedaan. Ik heb overigens verder geen enkele info ontvangen over de duur van de proef enz enz. Film1 heeft toch wel veel aardige films en de beeldkwaliteit is prima en van de HD versie uitstekend. Vandaag March of the Penguins gekeken.

    Conclusie, wellicht hebben ze een nieuwe klant.

    Rob
    *** Star-trader / SafeTrader

  13. #63

    Standaard

    Beste mensen,

    Ik lees hier het een en ander over upc en de zogenoemde hd-tv ontvanger!

    Hoe kunnen mensen al hd-tv ontvangen via upc hd-mediabox, terwijl ik gister herhaaldelijk over de telefoon met upc heb gehoord dat deze hd ontvangers pas eind 2007 op de markt komt?

    Is er voor mij een mogelijkheid om hd-tv te ontvangen in Wageningen?


  14. #64

    Standaard

    De interne communicatie bij UPC is nog steeds niet optimaal...
    *** Star-trader / SafeTrader

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rtoonen
    Gisteren de HD-decoder ontvangen. Decoder reageert qua bediening soms traag en zal nog wat updates nodig hebben.

    Uit mijn bericht op het HTforum:

    Overigens ben ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit van vooral de HD-zenders. Ik heb er nu 4 (Film1, Sport1, NGC en Discovery (sinds vandaag). Zojuist op NGC een docu gezien over reuzenpanda's, maar dat beeld was grandioos. Deed niets onder voor HD-DVD of BR. Verder nog geen blokjes-storing gezien en het geluid loopt zelf synchroon (is instelbaar). Overige kanalen varieren, maar zijn over het algemeen goed. Vooral N1, 2 en 3 springen hier duidelijk bovenuit. Lijkt erop dat Philips en UPC hun huiswerk afgelopen maand iets beter hebben gedaan. Ik heb overigens verder geen enkele info ontvangen over de duur van de proef enz enz. Film1 heeft toch wel veel aardige films en de beeldkwaliteit is prima en van de HD versie uitstekend. Vandaag March of the Penguins gekeken.

    Conclusie, wellicht hebben ze een nieuwe klant.

    Rob
    Kun je eens wat fotootjes plaatsen? Ben wel erg benieuwd. En het is te hopen dat de proef voorspoedig verloopt zodat wij er ook van kunnen genieten!

  16. #66
    markus987
    Guest

    Standaard

    Beste forumlezers,

    Bij deze heb ik een vraag aan iedereen die op dit moment in het bezit is van de Philips HD-decoder van UPC en deze heeft aangesloten via de HDMI aansluiting op de LCD/Plasma.
    De vraag gaat met name over de standaard digitale kanalen zoals bijvoorbeeld Eurosport,SBS6,RTL4,RTL5 e.d. die nog niet in HD uitzenden maar gewoon in gewone SD (standaard definition) digitale kwaliteit. Ik wil namelijk graag een LCD televisie kopen en ben al in verschillende winkels wezen kijken en mij valt elke keer opnieuw weer één ding op en dat is hetvolgende: Als er HD-content wordt aangeboden op het showmodel ziet het beeld er super mooi uit, maar als ik dan vraag aan de verkoper om het gewone kabel-signaal (dus analoog) er even op te zetten dan ziet om het maar eerlijk te zeggen het beeld er niet uit….! Als je bijvoorbeeld de zender logo’s dan ziet, heel onscherp en de ondertiteling bijvoorbeeld ook van de uitzendingen worden heel erg dik weergegeven en gezichten en personen zijn opeens heel onscherp….. Ik lees regelmatig revieuws op kieskeurig.nl en sommige mensen zeggen al dat als je gewone televisie wil zien (dus geen HD-content) dat dit op een traditionele beeldbuis televisie veel beter wordt weergeven als op een LCD-scherm. De verkoper heeft gezegd dat als je gewone digitale televisie hebt (dus gewone SD digitale televisie) dat het beeld dan beter wordt weergegeven qua scherpte. Zelf heb ik hier grote twijfels over omdat ik op dit moment ook digitale televisie van UPC heb , en via mijn Sony dvd-recorder kan ik met een knopje op de AB omschakelen tussen het analoge hf signaal (via de sony-tuner) en het digitale signaal van de mediabox van UPC en ik moet zeggen het verschil wat je dan ziet is dat de fijne kleurruis die er in het analoge-signaal nog wel zit is dan volledig weg waardoor het plaatje veel strakker oogt, maar in scherpte veranderd er niet eens zo gek veel (misschien een winst van 1 a 2%).Dus als ik via de mediabox van UPC een digitaal signaal aanbied aan een LCD tv denk ik dat het beeld dus er vrijwel net zo uit zal zien als het analoge signaal qua scherpte dan. Nu weet ik dat als je de Philips HD decoder hebt dat dan de standaard digitale kanalen ook via deze decoder lopen en de vraag is nu : 1) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang beter qua scherpte als de analoge versie van het beeld via de antenne ingang van de LCD tv? En de tweede vraag: 2) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang qua scherpte beter als het beeld dat eerst met de oude mediabox van UPC ontvangen kon worden en via de scart uitgang liep?
    Graag alvast dank voor de antwoorden !!

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanluijkman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rtoonen
    Gisteren de HD-decoder ontvangen. Decoder reageert qua bediening soms traag en zal nog wat updates nodig hebben.

    Uit mijn bericht op het HTforum:

    Overigens ben ik zeer onder de indruk van de beeldkwaliteit van vooral de HD-zenders. Ik heb er nu 4 (Film1, Sport1, NGC en Discovery (sinds vandaag). Zojuist op NGC een docu gezien over reuzenpanda's, maar dat beeld was grandioos. Deed niets onder voor HD-DVD of BR. Verder nog geen blokjes-storing gezien en het geluid loopt zelf synchroon (is instelbaar). Overige kanalen varieren, maar zijn over het algemeen goed. Vooral N1, 2 en 3 springen hier duidelijk bovenuit. Lijkt erop dat Philips en UPC hun huiswerk afgelopen maand iets beter hebben gedaan. Ik heb overigens verder geen enkele info ontvangen over de duur van de proef enz enz. Film1 heeft toch wel veel aardige films en de beeldkwaliteit is prima en van de HD versie uitstekend. Vandaag March of the Penguins gekeken.

    Conclusie, wellicht hebben ze een nieuwe klant.

    Rob
    Kun je eens wat fotootjes plaatsen? Ben wel erg benieuwd. En het is te hopen dat de proef voorspoedig verloopt zodat wij er ook van kunnen genieten!
    Hier staan ook alvast wat reacties en foto's:

    http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=17638.10
    *** Star-trader / SafeTrader

  18. #68

    Standaard

    Beste HDTV-geïnteresseerden,

    Sinds zaterdag 17 februari jl. staat er bij ons een mediabox-HDTV van UPC/Philips proef te draaien. De eerste bevindingen zijn redelijk positief en de HD-beelden van Discovery HD, NG HD, Film 1 en Sport 1 HD worden goed doorgegeven.

    Wat opvalt is dat de HDMI-uitgang helaas iets bibbert; zoals het beeld bij 50 Hz toestellen uit een grijs verleden, zeg maar. Dit is bij het testbeeld duidelijk waarneembaar. Bij de HD-kanalen valt het bibberen nagenoeg niet op, maar bij de PAL-kanalen wel. Met name als er grotere witte vlakken en/of horizontale lijnen aanwezig zijn. Ligt niet aan de TH-42PV60, want het beeld van de DVD heeft dit verschijnsel via HDMI niet. Daarnaast vind ik het beeld van PAL-kanalen via de HDMI-aansluiting ook iets minder mooi. Een soort pseudo-scherp...verschijnsel is wat lastig te omschrijven.

    Tot slot nog een kleine opmerking over het automatisch scalen van de TV. Via de HDMI functioneert dit niet. De TH-42PV60 op "Auto Aspect", de mediabox-HDTV via de HDMI en beeld in letterbox is regelmatig ons deel. Lang leve diegenen die 4:3 in letterbox uitzenden en daar zijn er nog wel een paar van.

    UPC/Philips is dus aardig op weg en wij zullen er alles aan doen om het UPC HDTV-team te v.z.v. de nodige (gebruikers)informatie. Als vervolgens de zendgemachtigden ook nog gaan standariseren, dan wordt het misschien nog iets met prettig TV-kijken.

    Wij hebben de mensen van UPC in ieder geval heel veel succes gewenst met het verder ontwikkelen van de mediabox-HDTV. Nu de 'bugs' nog richting de eeuwige jachtvelden...

    Mochten er anderen zijn met ervaringen; ik blijf het forum met belangstelling volgen!

    Willem

  19. #69

  20. #70

    Standaard

    Ik heb me aangemeld op 9-4-2007.
    Een mail met bevestiging gekregen en er zou binnen 4 werkdagen contact worden opgenomen.
    tot op heden echter geen reactie.
    Verleden jaar had ik me ook al aangemeld bij ervaar HDTV en wel op 2-5-2006.
    Ja geduld moet je hebben.
    Nu maar weer eens een mailtje gestuurd met wat vragen en opmerkingen.
    Philips 37PF9830
    Philips sat tuner
    Philips DVD player
    Denon AV versterker
    Infinity boxen
    Xbox360 gemod
    HDTV via UPC

  21. #71

    Standaard

    Vandaag is er een monteur geweest die alles heeft doorgemeten en aangesloten.
    Ook de kanalen activeren was snel gebeurt en verder heeft hij gekeken of alles verder goed werkte. Prima
    De oude box heeft hij gelijk meegenomen.
    Het beeld is werkelijk oogverblindend mooi.
    Nu kan ik eindelijk gebruik maken van de potentie van het LCD scherm.
    Philips 37PF9830
    Philips sat tuner
    Philips DVD player
    Denon AV versterker
    Infinity boxen
    Xbox360 gemod
    HDTV via UPC

  22. #72
    ruudelde
    Guest

    Standaard UPC HDTV binnen!

    Gisteren was het zover. De monteur van UPC kwam de nieuwe HDTV decoder plaatsen. Voorlopig nog maar 2 HD kanalen, maar dat heb je als je de 1e wilt zijn. Het was duidelijk dat alles nog in een testfase zit. De monteur is 3 kwartier bezig geweest. Alle kabels en verbindingen werden getest. Je kreeg een advies over minder goede aansluitingen. Op zich was dat positief te noemen. Wel jammer was het feit dat er kennelijk bij UPC een storing was. Een aantal kanalen waren niet zichtbaar. Volgens de monteur werd er hard aan gewerkt. Nu (zaterdag) zijn de kanalen weer terug, alleen zijn de HD kanalen niet te zien. Ik denk dat ik weer moet bellen met UPC. Er waren in de forums klachten over de zap snelheid van de phillips HD decoder. Mijn 1e indruk is dat het wel meevalt. Het loopt wel. De 1e indruk van het beeld is dat het wat 'wolliger' lijkt dan de ouder decoder. Ik ga hiermee nog wat testen. Ik ben er nog niet helemaal zeker van.


    Ruud

    http://ruudelde.web-log.nl/

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door markus987 Bekijk bericht
    Beste forumlezers,

    Bij deze heb ik een vraag aan iedereen die op dit moment in het bezit is van de Philips HD-decoder van UPC en deze heeft aangesloten via de HDMI aansluiting op de LCD/Plasma.
    De vraag gaat met name over de standaard digitale kanalen zoals bijvoorbeeld Eurosport,SBS6,RTL4,RTL5 e.d. die nog niet in HD uitzenden maar gewoon in gewone SD (standaard definition) digitale kwaliteit. Ik wil namelijk graag een LCD televisie kopen en ben al in verschillende winkels wezen kijken en mij valt elke keer opnieuw weer één ding op en dat is hetvolgende: Als er HD-content wordt aangeboden op het showmodel ziet het beeld er super mooi uit, maar als ik dan vraag aan de verkoper om het gewone kabel-signaal (dus analoog) er even op te zetten dan ziet om het maar eerlijk te zeggen het beeld er niet uit….! Als je bijvoorbeeld de zender logo’s dan ziet, heel onscherp en de ondertiteling bijvoorbeeld ook van de uitzendingen worden heel erg dik weergegeven en gezichten en personen zijn opeens heel onscherp….. Ik lees regelmatig revieuws op kieskeurig.nl en sommige mensen zeggen al dat als je gewone televisie wil zien (dus geen HD-content) dat dit op een traditionele beeldbuis televisie veel beter wordt weergeven als op een LCD-scherm. De verkoper heeft gezegd dat als je gewone digitale televisie hebt (dus gewone SD digitale televisie) dat het beeld dan beter wordt weergegeven qua scherpte. Zelf heb ik hier grote twijfels over omdat ik op dit moment ook digitale televisie van UPC heb , en via mijn Sony dvd-recorder kan ik met een knopje op de AB omschakelen tussen het analoge hf signaal (via de sony-tuner) en het digitale signaal van de mediabox van UPC en ik moet zeggen het verschil wat je dan ziet is dat de fijne kleurruis die er in het analoge-signaal nog wel zit is dan volledig weg waardoor het plaatje veel strakker oogt, maar in scherpte veranderd er niet eens zo gek veel (misschien een winst van 1 a 2%).Dus als ik via de mediabox van UPC een digitaal signaal aanbied aan een LCD tv denk ik dat het beeld dus er vrijwel net zo uit zal zien als het analoge signaal qua scherpte dan. Nu weet ik dat als je de Philips HD decoder hebt dat dan de standaard digitale kanalen ook via deze decoder lopen en de vraag is nu : 1) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang beter qua scherpte als de analoge versie van het beeld via de antenne ingang van de LCD tv? En de tweede vraag: 2) Zijn de standaard digitale kanalen met de HD-decoder via de HDMI uitgang qua scherpte beter als het beeld dat eerst met de oude mediabox van UPC ontvangen kon worden en via de scart uitgang liep?
    Graag alvast dank voor de antwoorden !!
    De HD decoder via HDMI aansluiten voor de HD Kanalen.
    Via scart aansluiten voor de gewone digitale kanalen, dit is scherper dan via de HDMI.
    Het werkt bij mij op een paar kleine schoonheids foutjes na prima.
    Philips 37PF9830
    Philips sat tuner
    Philips DVD player
    Denon AV versterker
    Infinity boxen
    Xbox360 gemod
    HDTV via UPC

  24. #74

    Standaard

    Ik heb mezelf een tijdje geleden ingeschreven voor het proefdraaien van de nieuwe HD DVR mediabox van UPC. Zijn er hier meer mensen die zich aangemeld hebben en misschien al wat gehoord hebben?
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl Bekijk bericht
    Ik heb mezelf een tijdje geleden ingeschreven voor het proefdraaien van de nieuwe HD DVR mediabox van UPC. Zijn er hier meer mensen die zich aangemeld hebben en misschien al wat gehoord hebben?
    Aangemeld, maar heb nog niets gehoord. Misschien doordat ik nog geen digitale tv heb afgenomen.

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •