Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp gevraagd bij keuze TV.

    Hallo,

    ik ga volgende maand een nieuwe tv kopen. Of het een LCD of Plasma is maakt niet uit. Wil gewoon een degelijk toestel voor een prijs die ligt tussen de 1500-1800€.
    Iemand voorstellen met goede TV's in die prijsklasse?

    Alvast bedankt.

    Grtz Lorre
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  2. #2

    Standaard

    Geef ons iets meer info: hoe groot wil je het scherm? hoe ver zit je van het scherm verwijderd? hoe kijk je tv: analoog, digitaal...? waar ga je het scherm voornamelijk voor gebruiken: film, sport...?

  3. #3

    Standaard

    Wil je een TV met goed beeld voor een redelijke prijs (d.w.z. onder de 5000), ga dan voor CRT (dus met een 'ouderwetse' beeldbuis). Er zijn heel erg weinig LCD-tv's of Plasma-TV's die daar maar in de buurt komen qua kwaliteit en zeker niet in jouw prijsklasse.

    Maar geloof me niet blindelings :wink: , maar ga zelf kijken!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GameBelgium
    Geef ons iets meer info: hoe groot wil je het scherm? hoe ver zit je van het scherm verwijderd? hoe kijk je tv: analoog, digitaal...? waar ga je het scherm voornamelijk voor gebruiken: film, sport...?
    Het scherm liefst rond de 94 cm. hoe ver ik van men scherm zit is nog niet bepaald. Ben nog aan het zien waar ik hem zou plaatsen. De film word voornamelijk gebruikt voor films en games (X-Box 360, PS3 later). TV kijk ik niet dus daar hoeft de kwaliteit niet op te rusten.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  5. #5

    Standaard

    Misschien heb je iets aan dit linkje van kieskeurig:

    http://www.kieskeurig.nl/nl/product....=1400&max=2000

    Daar staan een aantal 37" schermen opgesomd. Over de Toshiba 37WL58P heb ik al héél goeie reviews gelezen. Zijn kleinere broertje heb ik ook al aan het werk gezien (32WL58P) en dat was werkelijk een plaatje.

    Je zal natuurlijk vooral zelf moeten gaan kijken, want smaken durven nogal eens verschillen. Mijn schoonouders hebben een LG in huis gehaald en ook die is helemaal niet slecht.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Wil je een TV met goed beeld voor een redelijke prijs (d.w.z. onder de 5000), ga dan voor CRT (dus met een 'ouderwetse' beeldbuis). Er zijn heel erg weinig LCD-tv's of Plasma-TV's die daar maar in de buurt komen qua kwaliteit en zeker niet in jouw prijsklasse.

    Maar geloof me niet blindelings :wink: , maar ga zelf kijken!
    Welke 42 inch plasma vindt jij nog dat meer dan 5000 € kost ?

    Zelfs een Pioneer kost geen 4000 € meer in dit formaat.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de samsung le37r41 zien spelen bij kennissen en ik was verbaast van de beeldkwaliteit, de beste LCD die ik reeds heb zien spelen (Ik ben nochthans geen LCD fan :wink: ) Diezelfde kennissen hebben trouwens ook een sony CRT van 37 inch, weliswaar een 5-tal jaar oud, maar de beeldkwaliteit van deze kan, raar maar waar, niet tippen aan de Samsung LCD.


    Het nadeel van deze tv is dat de kijkhoek klein is (vergeet de 170° die ze opgeven)

    Groetjes
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  9. #9

    Standaard

    Afwijkend advies:
    Zoek je optimale beeldkwaliteit koop dan geen LCD , Plasma e.d. maar een gewone breedbeeld TV. Meer kwaliteit voor minder geld
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #10

    Standaard

    Wat ik hier lees verbaast mij enorm.

    Zelf ben ik (nog maar net) begonnen met het orienteren op een nieuwe tv in deze prijsklasse (rond €1500,-). Belangrijke punten voor mij zijn het formaat, een kleurrijk en scherp beeld en dat de tv HD-ready is.

    Maar als ik dit zo lees kan ik beter een paar honderd euro aan een 'ouderwetse' tv uitgeven... Is het werkelijk nog zo slecht gesteld met plasma en lcd? Ik dacht dat het een enorme verbetering zou zijn.

    EDIT:

    En NTSC weergave zou fijn zijn.

  11. #11

    Standaard

    Is het werkelijk nog zo slecht gesteld met plasma en lcd?
    Nee, maar Plasma en LCD zijn nu net iets anders dan een CRT.
    Plasma heeft nog steeds mijn voorkeur, gewoon omdat ie beter de kleuren weergeeft. Echtere kleuren, mijn oude CRT zie ik nog steeds bij mijn moeder en daar vind ik de kleuren nu ook "nep" van.
    Mazzel,

    René

  12. #12

    Standaard

    Lorre,

    MMmmm, oke dan, omdat je ook een filmliefhebber en een spelconsole liefhebber bent :

    >Het scherm liefst rond de 94 cm. hoe ver ik van men scherm zit is nog niet bepaald. Ben nog aan het zien waar ik hem zou plaatsen. De film word voornamelijk gebruikt voor films en games (X-Box 360, PS3 later). TV kijk ik niet dus daar hoeft de kwaliteit niet op te rusten<

    Een hele moeilijke tijd om een TV te kopen, standaards zijn verwarrend, en alles is momenteel een beetje koffiedik kijken, de fabrikanten en winkels zijn in den beginne ook niet eerlijk geweest en veel mensen die dachten een HDTV gekocht te hebben werden bedrogen met de woorden HDTV compatible....

    Er zijn dan ook nog eens grofweg 4 systemen die je van beeld kunnen voorzien, en ze hebben allemaal zo hun eigen voors en tegens. Die ga ik dan ook niet bespreken, daar vraag je niet om en er is op dit forum genoeg over te vinden, uiteindelijk dien je toch zelf te beslissen.

    Ik/we hadden hetzelfde probleem, nieuwe TV, voor vooral films en de spelconsoles, maar dan ook nog eens een beetje groot formaat, want eerlijk is eerlijk een film komt niet tot zijn recht op een PC schermpje of een kleine TV (28-32 inch vind ik kleine TV's). We gingen op pad voor een minimaal circa 38 inch LCDscherm..... het werd:

    Nu je toch nog aan het rondkijken bent, en dat is heel verstandig, je hoopt tenslotte lang van je aanschaf te kunnen genieten, kun je ook nog overwegen om een projectie TV aan te schaffen.
    In de winkel ziet het er meestal niet uit, ze zetten er vaak een slecht kabel signaal op en het lijkt net alsof ze niet willen dat projectie ooit een succes wordt. Als je voor goede en indrukwekkende beelden wilt gaan, dan zou ik zeker kijken voor de Sony KDF-E42A11 of zijn iets grote broer de KDF-E50A11E , echt je weet niet wat je ziet, bij mij draait er een budget model HDMI DVD speler op via een HDMI kabel, je weet niet wat je ziet, je DVD's worden indrukwekkend mooi scherp weergegeven. Er staat ook een oude X-box op en die kan het beeld ook upscalen naar 1080i , echt indrukwekkend, alleen al voor je DVD's kijken en je spelconsoles is dit een aanscaf die het overwegen meer dan waard is.
    Heb zelf de 50inch versie, maar als die iets teveel van het goede is kun je zelf altijd nog de 42inch versie overwegen. Prijzen voor de 42 inch vanaf 1300 euro en de 50 inch is er al vanaf 1500 euro.

    Kijk ook eens op kieskeurig.nl , en lees de reviews eens op je gemak door. 2 honden(plasma en lcd) vechten om een been, maar een derde(projectie) kan er wel eens mee vandoor gaan :wink:

    Laat je niet door oude vooroordelen over projectie TV's uit het veld slaan, ga er maar eens serieus zelf naar kijken, wij zijn echt onder de indruk.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Allen bedankt. Ik zit nu rustig alle voorstellen te bekijken en kijk ook al rond in de winkels. Wachten tot volgende maand op de solden en dan men keuze maken. :wink:
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Afwijkend advies:
    Zoek je optimale beeldkwaliteit koop dan geen LCD , Plasma e.d. maar een gewone breedbeeld TV. Meer kwaliteit voor minder geld
    Voor kleine schermen is dit misschien de waarheid maar bij grotere formaten 82cm en meer (indien nog verkrijgbaar) moet een crt toch de duimen leggen wegens een te beperkte scherpte.

    De mensen vergelijken steeds appelen met peren.
    Natuurlijk is een 28' crt scherper dan een 42'plasma bij sd weergave.
    Maar speel eens een hd-bron of een DVD geupgrade naar 720P dan is een (goede) 42" plasma of een (goede) 37" LCD toch wel beter dan eender welke CRT.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  15. #15
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  16. #16

    Standaard

    Dream on! Zelfs een nieuwe philips crt met minder beeldlijnen van 576 zit al op dezelfde kwaliteit of beter dan menig plasma of lcd!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Afwijkend advies:
    Zoek je optimale beeldkwaliteit koop dan geen LCD , Plasma e.d. maar een gewone breedbeeld TV. Meer kwaliteit voor minder geld
    Voor kleine schermen is dit misschien de waarheid maar bij grotere formaten 82cm en meer (indien nog verkrijgbaar) moet een crt toch de duimen leggen wegens een te beperkte scherpte.

    De mensen vergelijken steeds appelen met peren.
    Natuurlijk is een 28' crt scherper dan een 42'plasma bij sd weergave.
    Maar speel eens een hd-bron of een DVD geupgrade naar 720P dan is een (goede) 42" plasma of een (goede) 37" LCD toch wel beter dan eender welke CRT.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre
    Mwah. Ik zou persoonlijk voor de Panasonic 42PV60 gaan! SUPERDING!!!
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  18. #18

    Standaard

    ging ik ook eerst voor gaan. Maar men ma had natuurlijk al voorschot gestort en hij levert geen panasonic's. En voorschot geeft ie niet terug. Dus ben verplicht daar een tv te kopen. En deze zie ik wel nog zitten. Zien spelen en vond het goed beeld enz. Maar wou een paar reacties horen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre
    ging ik ook eerst voor gaan. Maar men ma had natuurlijk al voorschot gestort en hij levert geen panasonic's. En voorschot geeft ie niet terug. Dus ben verplicht daar een tv te kopen. En deze zie ik wel nog zitten. Zien spelen en vond het goed beeld enz. Maar wou een paar reacties horen.
    men ma?

    Ik snap het niet
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  20. #20

    Standaard

    ja. Ik betaal de rest af, maar men ma had voorschot gegeven omdat ik oorspronkelijk andere tv ging kopen. Maar toen ze die leverden was het geen HD READY toestel. Ze hadden het verkeerde modelnummer geleverd. En dan terug besteld. Kreeg ik terug het verkeerde toestel, waardoor ik overgestapt ben naar Panasonic die jij beschreef. Maar de winkel levert geen panasonic's werkt samen met Philips, Grundig, LG en Samsung. En die philips stond tentoongesteld en vond het goed beeld. Daarom dat ik nu vraag of iemand er ervaring mee heeft. :wink:
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  21. #21

    Standaard

    Als ik het zo lees...... dan is hij al besteld....

    Dus waarom nog doorgaan met deze thread?

    We schijnen je wel behoed te hebben tegen een een niet HD Ready geval....., heeft deze thread toch nog enige nut gehad.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Hij is idd besteld.
    Ik vroeg enkel of er al mensen deze getest hadden ofzo. Mag toch ? of niet? :wink:
    Maar idd ben veel te weten gekomen i.v.m. HD READY en waarop te letten door deze site en forum. Men dank daarvoor! :wink:
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Dream on! Zelfs een nieuwe philips crt met minder beeldlijnen van 576 zit al op dezelfde kwaliteit of beter dan menig plasma of lcd!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Afwijkend advies:
    Zoek je optimale beeldkwaliteit koop dan geen LCD , Plasma e.d. maar een gewone breedbeeld TV. Meer kwaliteit voor minder geld
    Voor kleine schermen is dit misschien de waarheid maar bij grotere formaten 82cm en meer (indien nog verkrijgbaar) moet een crt toch de duimen leggen wegens een te beperkte scherpte.

    De mensen vergelijken steeds appelen met peren.
    Natuurlijk is een 28' crt scherper dan een 42'plasma bij sd weergave.
    Maar speel eens een hd-bron of een DVD geupgrade naar 720P dan is een (goede) 42" plasma of een (goede) 37" LCD toch wel beter dan eender welke CRT.
    Ik merk wel dat ik hier op een Nederlandse site zit, iedereen is hier gek van Philips, terwijl in de meeste vakbladen Loewe en Sony als de beste CRT's naar voren komen.

    Maar zoals ik reeds zij, jullie vergelijken appelen met peren.
    Het is normaal dat je op een 42 of 50" plasma veel meer fouten ziet als op een 28" CRT. Als je echter een GOEDE bron gebruikt is een plasma (pioneer of panasonic) niet te kloppen.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  24. #24

    Standaard

    Philips is on par met sony, alleen loewe is waarschijnlijk wat beter omdat ze eigen elektronica gebruiken voor hun beeldbuizen e.d.

    De een houdt wat meer van neutrale kleuren(philips) en de ander van wat vellere kleuren(sony).
    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Dream on! Zelfs een nieuwe philips crt met minder beeldlijnen van 576 zit al op dezelfde kwaliteit of beter dan menig plasma of lcd!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Afwijkend advies:
    Zoek je optimale beeldkwaliteit koop dan geen LCD , Plasma e.d. maar een gewone breedbeeld TV. Meer kwaliteit voor minder geld
    Voor kleine schermen is dit misschien de waarheid maar bij grotere formaten 82cm en meer (indien nog verkrijgbaar) moet een crt toch de duimen leggen wegens een te beperkte scherpte.

    De mensen vergelijken steeds appelen met peren.
    Natuurlijk is een 28' crt scherper dan een 42'plasma bij sd weergave.
    Maar speel eens een hd-bron of een DVD geupgrade naar 720P dan is een (goede) 42" plasma of een (goede) 37" LCD toch wel beter dan eender welke CRT.
    Ik merk wel dat ik hier op een Nederlandse site zit, iedereen is hier gek van Philips, terwijl in de meeste vakbladen Loewe en Sony als de beste CRT's naar voren komen.

    Maar zoals ik reeds zij, jullie vergelijken appelen met peren.
    Het is normaal dat je op een 42 of 50" plasma veel meer fouten ziet als op een 28" CRT. Als je echter een GOEDE bron gebruikt is een plasma (pioneer of panasonic) niet te kloppen.

  25. #25

    Standaard Niet te kloppen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hstadman
    Als je echter een GOEDE bron gebruikt is een plasma (pioneer of panasonic) niet te kloppen.
    Die zijn ALTIJD te kloppen !!!
    Kijk maar eens naar de JVC of BENQ
    of Marantz LCD TV's !!!
    Het wordt onderhand eens tijd, dat die Amerikanen eens aan
    Europa gaan denken als ze een filmserie utbrengen en niet
    constant alle scifi film series cancellen, stelletje idioten

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •