Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 55 worden weergegeven.

Discussie: CASEMA HDTV

  1. #1

    Standaard CASEMA HDTV

    Om HDTV te kunnen kijken via Casema heb je de Samsung DCB-360R decoder nodig.
    zie: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161

    Voor zover bekend kost deze 299 euro bij BCC, Modern, Expert, It's, etc winkels.
    Bij BCC werd mij verteld dat als je nog geen Digitaal Plus pakket hebt bij Casema, maar deze alsnog aanvraagt bij je HDTV decoder je dan 99 euro terug krijgt van Casema. (kassabon meesturen met aanvraag)
    Heb je al Digitaal Plus dan krijg je die korting dus niet, aldus de BCC medewerker. Ze verwachten dat de decoders de laatste week van Mei binnen zijn.

    Wellicht dat iemand al wat meer weet...

  2. #2

    Standaard

    De Media Markt advertentie maakt er ook melding van dat je 99 Euro retour krijgt als je bij (of na?) aankoop een digitaal abonnement van € 7,50 per maand afsluit.

    Naar wat ik van Samsung begrepen heb worden de decoders inderdaad binnen nu en twee weken geleverd, zodat het mogelijk moet zijn om vóór het WK begint een apparaat in handen te hebben.
    Eric van Ballegoie

  3. #3

    Standaard

    Meer informatie over HDTV van Casema is de vinden up onderstaande pagina:

    http://www.casema.nl/pagina/thuis/ra...vdigitaal/hdtv
    Eric van Ballegoie

  4. #4

    Standaard

    Ik heb op ergens een bericht opgepikt dat er maar een zeer beperkt aantal modellen beschikbaar is van de Samsung decoder op korte termijn. Een verkoper bij Mediamarkt heeft dat opgemerkt. Ik heb zelfs een aantal van 200 horen noemen voor de komende 2 weken en dat er tijdens het WK meer beschikbaar zouden komen.

    Bron is het audio/video forum op Tweakers.net:

    http://gathering.tweakers.net/forum/...s/1099643/last

    In het midden staat dat aantal van 200 stuks genoemd wat mij zeer zeer weinig lijkt.


    Eric, misschien dat je bij je contact bij Samsung dit verhaal eens zou kunnen natrekken?

  5. #5

    Standaard

    Zover ik vernomen heb van @home, via een ander forum, is (of beter gezegd was) er een eerste uitlevering geweest van een beperkt aantal apparaten. Volgende week zou een 2de (grotere) levering komen.

    Wat op dit moment echter voor een deel meespeelt zijn de verkopers. Veel winkels schijnen de modellen die ze nu hebben (of binnenkort binnenkrijgen) in hoofdzaak alleen te willen verkopen bij gelijktijdige koop van een HD-Ready tv. Mensen die dus reeds een HD-Ready tv hebben en dus alleen de decoder wensen hebben het dus wat moeilijker om er een te bemachtigen.

    Ik zelf heb hem toeleverancier van mijn werk besteld, die hanteert die regel niet maar heeft met dit soort produkten doorgaans so wie so al een langere levertijd.

  6. #6

    Standaard

    Mij is versteld dat er volgende week settop boxen te koop moeten zijn, hoeveel is mij echter niet duidelijk.

    De personen bij Samsung die uitsluitsel kunnen geven zijn momenteel niet aanwezig, morgen heb ik hierover opnieuw contact met hen en ik hoop dan meer duidelijkheid te hebben over de datum waarop de boxen te koop zullen zijn, en in welke aantallen.
    Eric van Ballegoie

  7. #7

    Standaard

    Voor diegene die ook met smart zit te wachten op de HD decoders, hier een voorproefje bij onze engelse overburen..(engels)

    http://www.gadgetell.com/entry/2321

    http://www.digitalspy.co.uk/article/ds33072.html



    NB: de Sky decoder "up-scaled" het SD signaal naar 720p en/of 1080i.
    Ben benieuwd of de Samsung ook upscaled?

  8. #8

    Standaard

    Vraagje:

    Gaat Casema ook MPEG4 uitzenden, zoja met hoeveel Mbit per kanaal?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Wat op dit moment echter voor een deel meespeelt zijn de verkopers. Veel winkels schijnen de modellen die ze nu hebben (of binnenkort binnenkrijgen) in hoofdzaak alleen te willen verkopen bij gelijktijdige koop van een HD-Ready tv. Mensen die dus reeds een HD-Ready tv hebben en dus alleen de decoder wensen hebben het dus wat moeilijker om er een te bemachtigen.
    Dit verduidelijkt al een heleboel en het klinkt zeer aannemelijk.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door amscap
    Gaat Casema ook MPEG4 uitzenden, zoja met hoeveel Mbit per kanaal?
    Ja, allen HDTV uitzendingen via de kabel zullen in principe in MPEG4 zijn, met zo'n 12 - 15 mbits per kanaal (2 tot 3 kanalen per transponder van 38 Mbit).
    Eric van Ballegoie

  11. #11

    Standaard

    HD1 nu beschikbaar op netwerk Casema

    http://www.hdtvmagazine.nl/index.php...d=47&Itemid=39


    "Volgens onbevestigde berichten zouden deze week de eerste vijfhonderd DCB-360R boxen uitgeleverd zijn aan diverse winkels in het land, en wordt volgende week een lading van 7000 exemplaren uitgeleverd. Nadere informatie hierover volgt."

    HDTV magazine

  12. #12

    Standaard

    In het HDTV magazine stond dat Casema vooralsnog niet van plan was om de HD varianten van Sport1 en Film1 door te gaan geven.

    Heeft iemand hier meer informatie over? Ik heb deze vraag al meerdere malen bij Casema neergelegd. Op mails en serviceaanvragen wordt niet gereageerd. De telefonistes bij de klantenservice weten ook van niets. De mensen van chellomedia daarentegen zijn een stuk behulpzamer. Zij hebben nu namens mij de vraag aan Casema voorgelegd, en hopen zeer binnenkort een antwoord te krijgen.

    Heeft iemand toevallig een contactpersoon bij Casema die hier meer over kan vertellen? Voor mij zijn film en sport de enige redenen om een HD ontvanger te kopen, en als ik na het WK niks meer kan ontvangen heb ik er weinig aan..
    "Get busy living, or get busy dying"

  13. #13

    Standaard

    Vandaag gebeld met BCC...

    De Samsung HD decoders komen in WEEK 22 binnen, dat is de week van ma 29 mei.

    Nog ff geduld dus...

  14. #14
    bour
    Guest

    Standaard Samsung

    Heb Zaterdag 27 mei bij mediamarkt Den Haag er een gehaald helaas alleen de zwarte mocht niet vertellen hoeveel ze er binnen hebben gekregen.
    Helaas krijg ik de HDMI via Denon 4306 niet aan de praat de Denon slaat op tilt, direkt op mijn Pio 435 HDE is beeld perfect zie overigens weinig verschil met " oude Samsung" digitale decoder, zit nu te denken over een switcher maar ik hoopte dat de Denon dit kan heeft toch 3 HDMI in?
    Bij casema moeten ze me nog helpen met activeren van 1080i HD kanaal dus heb nog geen HD tv gezien.

  15. #15
    marco3key
    Guest

    Standaard Re: Samsung

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bour
    Heb Zaterdag 27 mei bij mediamarkt Den Haag er een gehaald helaas alleen de zwarte mocht niet vertellen hoeveel ze er binnen hebben gekregen.
    Helaas krijg ik de HDMI via Denon 4306 niet aan de praat de Denon slaat op tilt, direkt op mijn Pio 435 HDE is beeld perfect zie overigens weinig verschil met " oude Samsung" digitale decoder, zit nu te denken over een switcher maar ik hoopte dat de Denon dit kan heeft toch 3 HDMI in?
    Bij casema moeten ze me nog helpen met activeren van 1080i HD kanaal dus heb nog geen HD tv gezien.
    Vandaag ook mijn decoder aangeschaft mediamarkt den haag { heeft er nog 5 staan} ben benieuwd of het werkt op mijn samsung lcd tv cross my fingers...

    greets marco

  16. #16

    Standaard Re: Samsung

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bour
    Heb Zaterdag 27 mei bij mediamarkt Den Haag er een gehaald helaas alleen de zwarte mocht niet vertellen hoeveel ze er binnen hebben gekregen.
    Helaas krijg ik de HDMI via Denon 4306 niet aan de praat de Denon slaat op tilt, direkt op mijn Pio 435 HDE is beeld perfect zie overigens weinig verschil met " oude Samsung" digitale decoder, zit nu te denken over een switcher maar ik hoopte dat de Denon dit kan heeft toch 3 HDMI in?
    Bij casema moeten ze me nog helpen met activeren van 1080i HD kanaal dus heb nog geen HD tv gezien.
    Dit is niet als spam bedoelt maar alleen een tip....

    Op een ander forum, specifiek over digitale kabel tv, is een medewerker van @home die diverse zaken vergaart en daar achteraan gaat.
    Op dit moment houdt hij ook een lijstje bij van apparaten waarbij de HDMI connectie van de Samsung niet goed werkt. Als jij, en anderen die problemen hebben, daar hun combinatie zouden willen melden dan kan dit meegenomen worden.

    Het forum:
    tvhome forum

    Bedankt voor jullie hulp.

    Een eerste software update, om oa dit probleem te verminderen (het zal nog niet voor elke combi opgelost zijn) wordt in Juli verwacht. Tot die tijd zullen de getroffen personen het helaas met component moeten doen.

  17. #17

    Standaard

    Vandaag weer gebeld met BCC. De zwarte decoders zijn binnen, de zilveren nog niet.
    Ze konden niet precies zeggen wanneer die dan wel komen...

    geduld dus...

  18. #18

    Standaard

    Toch wel enige belangstelling voor HDTV, maar dan ook als het WK avontuur is afgelopen..... 8)

    Dus maar even gebeld met de Casema Helpdesk....

    Als je nu besteld, dan krijg je geen garantie dat je WK in HD kunt zien
    Dat geld dan voor mensen die nog helemaal geen Digtaal via de kabel hebben, iets met over de toezending van de kaart, het activeren van de kaart, en dan had je het allang besteld moeten hebben, dus de helpdesk waarschuwde eerlijk met, nu aangeschaft/besteld is geen garantie dat je de WK in HD kunt zien!

    Vanmiddag even bij zo'n demonstratie winkel geweest, die hadden ook geen decoders maar wilden me wel even op hun lijst plaatsen... en je raad het al, ook hier geen garantie dat je de WK in HD kunt zien. Na de WK blijven er 3 misschien 4 kanaaltjes over om in HD te bewonderen, en daarvan waarschijnlijk maar 2 in het 7,50 euro pluspakket. Al met al een zeer wazig aanbod, je krijgt 99 euro korting als je een abbonnement neemt, maar daar blijven misschien maar 2 kanalen op, maar het was wel zo als de helpdeskmedewerker zei, als je geen haast hebt, kun je beter even wachten op een beter aanbod en een wat breder aanbod, er zijn nog heel wat vraagtekens. Nu weer even in die winkel, ook daar viel mij op dat het aangesloten scherm niet was verbonden met de HDMI aansluiting, maar met de component. En om heel eerlijk te zijn..... bij bewegingen zag ik heel wat blokvorming optreden in het scherm..... niet iets wat vertrouwen geeft in het aangeboden produkt. Voorlopig houd ik het nog wel even bij m'n schoteltje en bedank vorstelijk voor het Casema Digitale TV aanbod, zo geweldig is de kwaliteit daarvan niet, al is het wel weer iets beter dan van kwaliteit van digitenne.

    Laten we hopen dat ze echt met iets knaps komen, momenteel hoef je echt niet te gaan hollen, wat ik tot nu heb gezien, wacht ik tot hij beter komt
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    N.a.v. bovenstaande ook maar ff gebeld met Casema...

    Voor diegene die nog helemaal geen digitaal abbonnement hebben bij Casema werkt het volgens de medewerker met de nieuwe HD decoder net zo als met de "oude" n.l. dat het HD signaal standaard al op de kabel zit.
    De eerste 2 weken werkt het automatisch en dien je het abbonnementskaartje op te sturen of ff te bellen voor activeren, zodat je ook na die 2 weken gewoon beeld hebt.
    Hem was niets bekend van moeilijkheden met activeren van de smartcard en/of toesturen.
    Vaak kan je het DTVpakket met smartcard voor 30 euro aanschaffen bij dezelfde winkel waar je de decoder koopt.

  20. #20

    Standaard

    Ik ben allang blij dat Sport1 in breedbeeld gaat uitzenden. HD is voor een voetbalwedstrijd voor mij toch geen must, daar gelden voor mij toch andere normen dan een film.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Toch wel enige belangstelling voor HDTV, maar dan ook als het WK avontuur is afgelopen..... 8)

    Dus maar even gebeld met de Casema Helpdesk....

    Als je nu besteld, dan krijg je geen garantie dat je WK in HD kunt zien
    Dat geld dan voor mensen die nog helemaal geen Digtaal via de kabel hebben, iets met over de toezending van de kaart, het activeren van de kaart, en dan had je het allang besteld moeten hebben, dus de helpdesk waarschuwde eerlijk met, nu aangeschaft/besteld is geen garantie dat je de WK in HD kunt zien!

    Vanmiddag even bij zo'n demonstratie winkel geweest, die hadden ook geen decoders maar wilden me wel even op hun lijst plaatsen... en je raad het al, ook hier geen garantie dat je de WK in HD kunt zien. Na de WK blijven er 3 misschien 4 kanaaltjes over om in HD te bewonderen, en daarvan waarschijnlijk maar 2 in het 7,50 euro pluspakket. Al met al een zeer wazig aanbod, je krijgt 99 euro korting als je een abbonnement neemt, maar daar blijven misschien maar 2 kanalen op, maar het was wel zo als de helpdeskmedewerker zei, als je geen haast hebt, kun je beter even wachten op een beter aanbod en een wat breder aanbod, er zijn nog heel wat vraagtekens. Nu weer even in die winkel, ook daar viel mij op dat het aangesloten scherm niet was verbonden met de HDMI aansluiting, maar met de component. En om heel eerlijk te zijn..... bij bewegingen zag ik heel wat blokvorming optreden in het scherm..... niet iets wat vertrouwen geeft in het aangeboden produkt. Voorlopig houd ik het nog wel even bij m'n schoteltje en bedank vorstelijk voor het Casema Digitale TV aanbod, zo geweldig is de kwaliteit daarvan niet, al is het wel weer iets beter dan van kwaliteit van digitenne.

    Laten we hopen dat ze echt met iets knaps komen, momenteel hoef je echt niet te gaan hollen, wat ik tot nu heb gezien, wacht ik tot hij beter komt
    Ik heb bij Maxwell in Boxtel een demo gezien van Essent/Samsung via component en dat zag er fantastisch uit. Dat HD1 kanaal stond op en ik stond er met mijn neus op maar geen blokje te bekennen ook niet bij snellere bewegingen. Ik heb al meerdere demo's gezien, oa bij Mediamarkt (en die vond ik ook (zwaar) tegenvallen) maar deze was echt verreweg de beste.

  22. #22

    Standaard

    Volgens onbevestigde bron schijnt het dat Samsung een brandbrief naar alle dealers heeft gestuurd waarin zou worden vermeld dat de software upgrade niet voor half juni beschikbaar komt.
    De klant dient aangeraden te worden om voorlopig via component te kijken.
    Tevens komt er een (nieuwe) lading van 7000 decoders (zilver?) aan.

    Hebben meer mensen dit opgevangen en wie kan eea bevestigen?

  23. #23

    Standaard

    HD , in dit geval gaat het lijken op Heel Droevige start.... , het zal gerust wel goedkomen, maar de beoogde start voor het WK verloopt helaas niet echt soepeltjes, toch wel jammer van al die folders met die aankondiging.... kijk het WK in HD..... al die mensen die voor niets op pad zijn geweest, en ook al die mensen die problemen kregen met hun HDMI aansluiting...... HIJ zal wel eens aangeroepen zijn :wink:

    Toch wel zeer triest dat men met veel Bla Bla het reclame materiaal bij de mensen in de bus heeft gegooid, maar weer niet het fatsoen heeft om even op de website van de betreffende kabelboeren de stand van zaken te vermelden, van Casema weet ik ondertussen wel dat zij niet graag toegeven dat zij foutjes en fouten maken .... prutsers zijn het
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door amscap
    Volgens onbevestigde bron schijnt het dat Samsung een brandbrief naar alle dealers heeft gestuurd waarin zou worden vermeld dat de software upgrade niet voor half juni beschikbaar komt.
    De klant dient aangeraden te worden om voorlopig via component te kijken.
    Tevens komt er een (nieuwe) lading van 7000 decoders (zilver?) aan.

    Hebben meer mensen dit opgevangen en wie kan eea bevestigen?
    Met de Pioneer 436 RXE geen enkel probleem met de HD decoder via HDMI aangesloten,echter terugschakelen naar scart is een teleustelling,
    ja zelfs op 576p.
    De gewone digitale ontvanger scoort hier veel beter.

  25. #25
    ewf2001
    Guest

    Standaard Sport1 HD vanaf a.s vrijdag bij Casema

    Ik heb net (07-06) de technische dienst van Casema gesproken en die vertelde mij dat we vanaf a.s. vrijdag 09-06 Sport1 HD er automatisch bij krijgen.
    Ik begin dus weer hoop te krijgen dat ik het WK in HD kan bekijken.....

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •